Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Da im nije ljudi iz Bgvoza koj toliko požrtvovano rade za Beogradjane
ja bi prvi na sav glas tražio da sve železničke šine iz Beograda se uklone preostaloj lenjoj mangupariji
pa nek se vozaju od sela do sela a Bgd da zaobilaze :grand:
 
To potvrdjuje i pravac Bulevara Kneza Aleksandra Karadjordjevica koji ide pravo ka zelenickom mostu i tacno se vidi da prelazi prugu preko prvog tunela posle Prokopa.
 
Trenutno to su jedno metarne službene pešačke staze duž oboda mosta
WLABmz je lepo objasnio da zvanično nema nikakvih saobracajnih traka :kk:

e sad... ovde ima dosta arhitekata
koj bi to bolje objasnili kako se od tog jednog metra sa svake strane kalemi saobracajna traka od dva metra :p

osim toga širina naše tramvajske pruge je do 80 cm , ako metro lobi dozvoli
tramvaj bi mogao odma i sa NBgda i na Prokop da izadje, al to bi ih sahranilo još za 20 god.... te ne moze :lol:

Prokop ima još ,,kečeva,, u rukavu .. ....
jel tražio neko onaj ,,zagubljen,, kamionski tunel od Steka ispod Maleškog brda do Prokopa, što skoro bi u novinama ... jok
te zamisli sad
spod porodilišta pa pored hitne pomoći i podvožnjaka pa kroz taj tunel neko saobracajno sredstvo do Prokopa ...
A vidi drugu stranu
Turaju žičaru do Kalemegdana .... a da nece sutra nju ili uspinjaču od Sajma a vec postoje mostovski stubovi ....

Rekoh ja vec nekome..... to je problematika uglavnom oftamološke prirode :lol:

:sesir:
 
Tehnicki gledano moguce je dodati kosnike i na taj nacin prilepiti metalnu konstrukciju na obe strane betonskog trupa mosta.
Tako je uradjen most preko ade.
Zatege drze samo centralni deo gde su 2 koloseka. A taj centralni deo ima segmente levo i desno koji se drze putem kosnika. To je jedan isti element ali moglo bi se bez problema ukloniti ti kosnici gde su 3 trake mosta preko ade sa jedne i druge strane i zatege bi drzale samo 2 koloseka u sredini, most se ne bi srusio.

Eve gi presek koji prikazuje ovo sto objasnjavam:

1330391149-model-02-1000x664.jpg


Naravno sad ce brdo ljudi da objasni kako to nije moguce iz xyz razloga...
 
spatiotecte
Fala na pomoci
+1 :)
a dodatna olakšica (manje dodatno opterecenje i manji kosnici) je to što vec sada
postoje gotove po ,, pola trake ,, sa strane u vidu obostrane mostovske pešačke staze

samo ne umem tako lepo, stručno i jasno da objasnim kao ti....
nego bi to to ostalo u sferi SF sa debelom tačkom na kraju priče .
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541029#p541029:2dvf3zeu je napisao(la):
times12 » May 28th, 2018, 6:58 pm[/url]":2dvf3zeu]Ако чита неко из ЖС могао би да ми уплати који динар на жиро-рачун на име трошкова водича залуталог народа. Час објашњавам људима како да изађу из Прокопа и оду до центра града, час где да уђу у централну градску станицу. Обележите макар УЛАЗ / ΕΝΤRANCE.
Јуче ме таксиста пита где је улаз, ваљда је први пут неког довезао. Поведох нашу Немицу и њеног друга Египћанина до дисплеја и перона, а ја продужих на БГ:Воз.
Pisao sam o ovom problemu više puta. Ponekad se osećam kao da volontiram tamo , pošto me ljudi često zaustavljaju i pitaju kako da dođu do određenih perona , kako da izađu iz naselja kad idu sa voza , kako kolima da izađu na autoput...
 
Proširenje mosta kako zamišljate uopšte nije moguće. Most je proračunat, dizajniran i izgraden za 2 kolosjeka.
Jedino što je u teoriji moguće je izgraditi novi most pored postojećeg.

Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka
 
Treba za pocetak da se utvrdi nosivost zatega.
One su te koje odredjuju koliko moze most da nosi.
U krajnjem slucaju mogu i da se zamene jacim a moguce je i da se dodaju nove ako treba.
 
Zasto se konstantno vrti prica na bb postaje dosadno o ovom je vec bila rasprava
 
Pa postalo je popularno da se određene teme (stvari) vrte do beskonačnosti i nazad i tako u krug.
 
Teško da je nosivost mosta takva da bi mogao da primi još dva koloseka, a da se na sva četiri nađu vozovi u isto vreme. Pa vidiš da i na pančevcu ne smeju 2 voza u isto vreme da budu ukoliko je jedan teretni. Treba biti svestan težine železničkih vozila - elektro lokomotiva 80-120 t, putnički vagon 45-60 t, maksimalni osovinski pritisak 22,5 t. Drugo, u planu je i da kad bude bilo potrebe bude izgrađen drugi kolosek Batajnica - Ostružnica sa dodatnim mostom, tako da svakako teretni saobraćaj neće biti preusmeravan na ovaj most.
 
Pitanje je za koliku su nosivost projektovali stubove i temelje železničkog mosta, možda su imali ideju da nekada dodaju još koloseka pa su napravili konstrukciju koja bi to mogla da izdrži. Sumnjam u to jer se mostovi uglavnom ne projektuju tako da može da se nakalemi još jedan most preko. Za običnu stazu za pešake treba proračuna i proračuna a kamoli za još dva koloseka i na njima vozovi :)
 
Da se na trenutak vratimo ovom presjeku.

Pogledajte prilog 1

Umjesto ovog, ja bih radije isao na skromniju verziju sa uredjenjem prostora ISPOD kote 105, dakle ispod ploce. A sav ovaj ogromni prostor iznad (sa 4 etaze) bih ostavio kao opciju za neka bolja vremena.

Dakle, ono sto bi mislim, u ovom trenutku vise odgovaralo Prokopu bi ilustrativno izgledalo ovako...



Plavi dio je u sustini izgradjen. Krajnje lijevo je ulica S. Filipovica i soliteri iznad stanice. Ispod solitera je ulica koja je skoro prosirivana. Tu bi bio gornji ulaz (ili ulaz A) sa autobuskim i taksi stajalistima kao i parkingom. Sa ulaza vode stepenice u pothodnik kojim se pristupa peronima. Prvi i osmi kolosjek su za Bg voz a kolosjeci izmedju za daljinski saobracaj.

Crveni dio (desni) pokazuje jos neizgradjen dio kompleksa - prema autoputu i BIP-u. Tu se trenutno grade 9 i 10 kolosjek za vozove ali bi ih ja ostavio rezervisane za tramvaj. Mislim da ce Prokopu jos jako dugo vremena biti sasvim dovoljno 8 kolosjeka za zeljeznicu a tramvajski kolosjeci, u perspektivi, ako se budu gradili mogli bi voditi u tunel paralelan senjackom i izlaziti na ulicu ispred BIGZ-a gdje bi se kroz T skretnicu spajali sa postojecom tramvajskom trasom Mostar-Ada.

Dalje, u produzetku prema autoputu, gradio bih stanicnu zgradu (sa 3 etaze - djavolu bilo malo) i stanicnim trgom ispred. Tu bi bio ulaz B i prostor za autobusko stajaliste, taksi vozila i parking.
 
Tramvaj je potreban ali ne tamo gdje ga ti guras
Nema redukcije planova
 
Ne guram nista direktore. Samo kazem kako mislim da je dobro.
A da redukcije nece biti vec da ce se srljati u ekonomski pogubnu verziju, to ti vjerujem.
 
Da, pojasnim dio oko tramvajske trase...



U omjeru efikasnost/cijena mislim da je trasa pored BIGZ-a najprihvatljivija. Od skupljih zahvata tu je jedino tunel duzine oko 350m od Prokopa do ulice Jovana Ristica (bocno od Bigza). Djelovi trase na Prokopu i u ulici Jovana Ristica nisu skupi za izgradnju.

Pored veze Prokopa sa Mostarom, ova trasa omogucava i vezi stanice sa Sajmom ako bi se postavilo tramvajsko stajaliste na izlasku iz tunela.

U perspektivi bi trasa mogla biti produzena prema autokomandi.
 
Rio, koliko vidim tvoja tramvajska trasa je predviđena na mestu budućih koloseka 1 i 2, čija je izgradnja već počela, tako da ne vidim poentu tvog truda...
 
Nije ni realno ocekivati da moj "trud" dovede do neceg konkretnog. Niko od nas ovde ne gradi nista, samo razmjenjujemo razmisljanja.

P.S.
ako cemo fantazirati da moj trud moze da dovede do neceg konkretnog onda ja uz malo truda mogu tramvajsku strasu pomjeriti par metara od kolosjeka 1. Rezultat bi bio isti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541336#p541336:412t4y9q je napisao(la):
RioBL » Уто Мај 29, 2018 8:49 pm[/url]":412t4y9q]Da se na trenutak vratimo ovom presjeku.

Pogledajte prilog 1

Umjesto ovog, ja bih radije isao na skromniju verziju sa uredjenjem prostora ISPOD kote 105, dakle ispod ploce. A sav ovaj ogromni prostor iznad (sa 4 etaze) bih ostavio kao opciju za neka bolja vremena.

Dakle, ono sto bi mislim, u ovom trenutku vise odgovaralo Prokopu bi ilustrativno izgledalo ovako...



Plavi dio je u sustini izgradjen. Krajnje lijevo je ulica S. Filipovica i soliteri iznad stanice. Ispod solitera je ulica koja je skoro prosirivana. Tu bi bio gornji ulaz (ili ulaz A) sa autobuskim i taksi stajalistima kao i parkingom. Sa ulaza vode stepenice u pothodnik kojim se pristupa peronima. Prvi i osmi kolosjek su za Bg voz a kolosjeci izmedju za daljinski saobracaj.

Crveni dio (desni) pokazuje jos neizgradjen dio kompleksa - prema autoputu i BIP-u. Tu se trenutno grade 9 i 10 kolosjek za vozove ali bi ih ja ostavio rezervisane za tramvaj. Mislim da ce Prokopu jos jako dugo vremena biti sasvim dovoljno 8 kolosjeka za zeljeznicu a tramvajski kolosjeci, u perspektivi, ako se budu gradili mogli bi voditi u tunel paralelan senjackom i izlaziti na ulicu ispred BIGZ-a gdje bi se kroz T skretnicu spajali sa postojecom tramvajskom trasom Mostar-Ada.

Dalje, u produzetku prema autoputu, gradio bih stanicnu zgradu (sa 3 etaze - djavolu bilo malo) i stanicnim trgom ispred. Tu bi bio ulaz B i prostor za autobusko stajaliste, taksi vozila i parking.
file.php

file.php

Mислим да овај доњи простији план не искључује горњи комплекснији. Тј. да може прво да се заврши тако (само друмске саобраћајнице), а после да се додају метро, зграда на плочи и пасареле.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541366#p541366:3nhjciag je napisao(la):
WLABmz » Uto Maj 29, 2018 11:16 pm[/url]":3nhjciag]Rio, koliko vidim tvoja tramvajska trasa je predviđena na mestu budućih koloseka 1 i 2, čija je izgradnja već počela, tako da ne vidim poentu tvog truda...

ko da je bitno? bitna je sama ideja da se sa severne strane sprovede tramvaj
 
Čemu služi ideja čija realizacija je nemoguća? Hajde da se fokusiramo na nešto što može da zaživi i na šta se može uticati da bude što bolje.

P.S. Rio, u ovoj skici ti fali jedan nivo - nivo metroa koji se nalazi između nivoa železničkih koloseka i donjeg staničnog trga.
 
Postoji plan dovodjenja tramvaja na prokop 1976 god kacio sam ga ovjde vec 2 puta treba ga sprovesti ne izmisljati toplu vodu
 
Према ове обе скице које је Рио окачио имамо три нивоа испод плоче, ниво метроа је у нивоу потходника на другом пресеку, између нивоа станичног трга до аутопута и нивоа железничких перона, где је на другом пресеку приказан само потходник.

Дишо како је изгледао тај план за трамвај? Ја га нисам опазио а свиђа ми се та идеја, иако ми се нажалост чини мало теже изводива.
 
Kad budem pri kompu okacicu ponovo mada je vec to razradjeno i sazvakano i na ovoj temi i na temi o tramvajima Opet se ponavljamo iznova iznova
Repetitio est mater studiorum
 
Nazalost u danasnjoj situaciji raspada tramvajske mreze Prokop moze da spasi jedino autobus. Puno autobusa. I pokretne stepenice do trole.
 
Vrh