orjen » 25 Maj 2018 18:05[/url]":1nucugq6]Nismo dobili vazdusnu stanicu ali jesmo predivan most:
Krajem sedamdesetih, tada vec uveliko akademik, Nikola Hajdin projektuje (zajedno sa kolegom LJubomirom Jevtovicem) novi zeleznicki most na Savi kod Beogradskog sajma. Po nacinu na koji nam opisuje dogadaje vezane za ovaj objekat, rekli bismo da je to njegovo najdraze delo.
"U to vreme u svetu je bilo izvedeno tek nekoliko mostova sa kosim kablovima, ali nijedan za zeleznicki saobracaj. Pored toga, ovde su i prvi put primenjeni kablovi sa paralelnim zicama smestenim u polietilenskim cevima, za razliku od do tada upotrebljavanih upredenih zica. Zeleznicki mostovi su uvek tezi projektantski zadatak od obicnih, kolskih posebno kad je u pitanju konstrukcija sa kablovima. Problem je u tome da njima nedostaje krutost neophodna za zeleznicki saobracaj. Mi smo ovde pribegli jednom paradoksu. Obicno je teznja da mostovske konstrukcije budu sto je moguce lakse a mi smo ovde kao dodatno opterecenje postavili sljuncani zastor, sto je uz skracivanje kablova na strani prema obalama donelo neophodnu krutost."
http://www.nin.co.rs/2000-11/16/15322.html
Da ispricam i ovo. U Minhenu postoji najpoznatiji i najstariji tehnicki muzej Njemacke, svetsko poznati Deutsches Museum. U zbirci mostova, tri su sa prostora Balkana: Mostarski, Gazela i Hajdinov Novi Zeleznicki.