Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

На овој Боциној слици се најбоље види ,,Колико близу, колико далеко..''(од аутопута) :violina:
 
Rio kako ide tabla ispred glavne u bl jel antirost odradio svoje stavicu jos fotki

Umesto što pokušavaš nas druge da predstaviš prizemnim osobama koje jedino za cilj imaju da omalovažavaju tvoju malenkost , mnogo svrsishodnije je da probaš da uradiš nešto u životu sa čime bi bio ponosan.

Da podsjetim drage kolege forumase koji su fascinirani mojom licnoscu da mogu slobodno da otvore temu RioBL gdje mogu da mi daju dobronamjerne savjete o mom daljem zivotu i radu. A slike banjalucke z.s mozete kaciti slobodno, ja cu preuzeti na sebe odgovornost za skretanje s teme. Kao i do sada.

Smeta vam moje misljenje a niste u stanju da argumentovano odgovorite. Zato imamo ovakve postove.

A Igora, jos jednom da podjestim da nije dobro sto mu se od foruma pravi rijaliti

solecar":32v2ng2n je napisao(la):
Nažalost , ni iz jedne rečenice tvog prethodnog posta se ne da zaključiti da govoriš o nadležnima.

Ma da, ja govorim da ti licno treba da uredis stanje u zeljeznici i ti se "uvrijedio" sto ti govorim sta da radis.
Naravno da govorim o ljudima koji su na poziciji da upravljaju sistemom. Ne govorim o nikom s foruma.

Opet indirektno spominješ kako treba da se pare sa Prokopa preusmere na uređenje drugih stanica i kako bi trebalo da se "Vukov spomenik" nazove novom glavnom stanicom.

Ne moram indirektno. Direktno. Maknuti finansiranje Prokopa i preusmjeriti na druge elemente cvora. Naravno tebe to vrijedja. A koja stanica ce biti glavna u buducnosti nek pokaze vrijeme.

Dodao bih i da druge stanice imaju svoje teme , i da bi tamo trebalo da se piše o stvarima vezano za njih , a ne u ovoj temi i bilo bi lepo kada bi se vratio temi koja je u naslovu "Prokop" , a ne između ostalog "Prekinuti sa ulaganjima u Prokop i preusmeriti pare na druge stanice".

Za mene tema Prokop podrazumjeva, "kako prekinuti s daljim bacanjem para u prokopanu rupu i usmjeriti ih na prave zeljeznicke stanice u Beogradu".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540285#p540285:17o0y2bv je napisao(la):
abrines » Fri May 25, 2018 1:35 am[/url]":17o0y2bv]На овој Боциној слици се најбоље види ,,Колико близу, колико далеко..''(од аутопута) :violina:
file.php

Da. Tako blizu a tako daleko.
Da je Prokop pomjeren samo par stotina metara prema Sajmu ili prema Autokomandi skoro nista od ovih problema ne bi postojalo. Ili prema autoputu. Na zalost tako je kako je.

Bitniju Promjenu za Prokop moze donijeti tek promjena u njegovom neposrednom okruzenju. Ako se BIP, Rudo i Malesko brdo isele, pa na njihovom mjestu nikne nova stambeno-poslovna zona. Tako je planirano i prilikom projektovanja stanice, prije 50 godina. Nazalost to se nije desilo.
 
"Воз од Главне железничке станице, која ће од 1. јула бити само споменик, јер се укида и последњи полазак из ње, путовао је до Ресника 42 минута. Сада је то сведено на 18, а кад све буде завршено путоваће се свега девет минута, али из Прокопа."
http://www.politika.rs/scc/clanak/40420 ... -25-godina
RioBl misli na ovo stajaliste kod sajma, samo dimenzijsko pet puta vece, vazdusna stanica :lool:
1280px-Novi_zeleznicki_most_Beograd_Zeleznice_Srbije_Zeleznicki_cvor_Save.jpg

768px-Novi_zeleznicki_most_Beograd_Zeleznice_Srbije_Zeleznicki_cvor.jpg

768px-Novi_zeleznicki_most_Beograd_Zeleznice_Srbije.jpg
 
@orjen Koja je poemta tvog posta? Da glavnu pomerimo u Rakovicu, onda će do Resnika stizati još brže.
 
Replika je na ovo: RioBl "Da je Prokop pomjeren samo par stotina metara prema Sajmu ili prema Autokomandi skoro nista od ovih problema ne bi postojalo."
A to sto je pruga brza u novom cvoru, brza je. NIsta vise.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540297#p540297:38md79l0 je napisao(la):
RioBL » May 25th, 2018, 6:55 am[/url]":38md79l0]
Rio kako ide tabla ispred glavne u bl jel antirost odradio svoje stavicu jos fotki

Umesto što pokušavaš nas druge da predstaviš prizemnim osobama koje jedino za cilj imaju da omalovažavaju tvoju malenkost , mnogo svrsishodnije je da probaš da uradiš nešto u životu sa čime bi bio ponosan.

Da podsjetim drage kolege forumase koji su fascinirani mojom licnoscu da mogu slobodno da otvore temu RioBL gdje mogu da mi daju dobronamjerne savjete o mom daljem zivotu i radu. A slike banjalucke z.s mozete kaciti slobodno, ja cu preuzeti na sebe odgovornost za skretanje s teme. Kao i do sada.

Smeta vam moje misljenje a niste u stanju da argumentovano odgovorite. Zato imamo ovakve postove.

A Igora, jos jednom da podjestim da nije dobro sto mu se od foruma pravi rijaliti

solecar":38md79l0 je napisao(la):
Nažalost , ni iz jedne rečenice tvog prethodnog posta se ne da zaključiti da govoriš o nadležnima.

Ma da, ja govorim da ti licno treba da uredis stanje u zeljeznici i ti se "uvrijedio" sto ti govorim sta da radis.
Naravno da govorim o ljudima koji su na poziciji da upravljaju sistemom. Ne govorim o nikom s foruma.

Opet indirektno spominješ kako treba da se pare sa Prokopa preusmere na uređenje drugih stanica i kako bi trebalo da se "Vukov spomenik" nazove novom glavnom stanicom.

Ne moram indirektno. Direktno. Maknuti finansiranje Prokopa i preusmjeriti na druge elemente cvora. Naravno tebe to vrijedja. A koja stanica ce biti glavna u buducnosti nek pokaze vrijeme.

Dodao bih i da druge stanice imaju svoje teme , i da bi tamo trebalo da se piše o stvarima vezano za njih , a ne u ovoj temi i bilo bi lepo kada bi se vratio temi koja je u naslovu "Prokop" , a ne između ostalog "Prekinuti sa ulaganjima u Prokop i preusmeriti pare na druge stanice".

Za mene tema Prokop podrazumjeva, "kako prekinuti s daljim bacanjem para u prokopanu rupu i usmjeriti ih na prave zeljeznicke stanice u Beogradu".
Znači nisam uspeo da te vratim na temu. Opet nadugo i naširoko o meni.
Pa ništa , onda onda da nastavimo sa igrankom bez prestanka. Dokle god ti budeš forsirao kako je tema "kako prekinuti s daljim bacanjem para u prokopanu rupu i usmjeriti ih na prave zeljeznicke stanice u Beogradu" ja ću forsirati kako nije.
Za kraj , još jednom da podsetim drage kolege forumase koji su fascinirani gomilom "nepotrebnog ulaganja u Prokop" da mogu slobodno da otvore temu "kako prekinuti s daljim bacanjem para u prokopanu rupu i usmeriti ih na prave železnicke stanice u Beogradu" gde mogu do mile volje da pljuju po Prokopu a glorifikuju druge stanice , obzirom da su obišli sve stanice u sistemu Beogradskog železničkog čvora , uzduž i poreko više puta.
 
Rio pomešao si strane sveta Prokopa

Do auto puta Prokop je odvojen BIPovom ravnim dvorištem-platformom nekih 500 metara i manje od poslednjeg stuba u travi
a nekih 100 metara do autoputske pristupnice ( prolaz kod hitne pomoći)
Do Sajma po izuzetno velikoj nizbrdici i kroz uske uličice ima mnogooo više tu visnsku razliku , vidiš po stubovima , a Orjen ti okačio sličice , kako bi ti lakše razumeo da pomeranje Prokopa je ne moguce u tom pravcu ka Sajmu

Prokop je ogroman objekat te kao kapitalna investicija, igra na mnogo duže staze
a istina da takva veličina dozvoljava koje kakve drp mutljavine da Prokop liči kao bunar koj guta pare. :(

Žel.Savski most koj ulazi u Prokop projektovan i izgradjen je da ima i obodne auto trake koje nisu napravljene
te po potrebi (za 50 godina ) lako ih je dodati
tako da u oba smera pored železničkog saobracaja u Prokop cevima (tuneliom) jeste moguce dodati dodatni auto saobracaj
ili za neka dr. saobr. sredstva.
a to upravo omogucava njegova konfiguracija terena ( da koristimo malko i svet krtica )
Što ga čini gotovo večito savremenim žel. stajalištem na centralno gradskom žel. čvorištu
Di ćeš bolje :D

Ajd sad da manemo se njegovog horizontalnog prostiranja , hajdemo na vertikalu
koliko ima nivoa po projektu ?
je si li uoćio debiljinu armature i stubova, moze još u visinu mimo projekta, a u stubovima ima i gumenih amortizera zbog žel.vibracija

Sav ovaj ,,sukob,, oko shvatanja Prokopa je oftamološke prirode
:lol:

Ja sam okačio sličicu Banjalučke žel. stanice
jer na osnovu velike sličnosti sa Bg starom žel. stanicom, razumem prikazano emotivno naginjaje
a ne radi nekog ruganja i sl.

Pokušaj biti malko dalekovid , kako bi blagovremeno uvideo superiornost Prokopa ne samo na lokal Bg vec i regionalnom planu i perspektivi

:sesir:
 
Prokop sada mora da se kompletno zavrsi,sto pre,inace slozio bi se sa tim da je lokacija apsolutno katastrofalna i da je najbolji dokaz kako su satelitski snimci potpuno bezvredni i ne pokazuju pravo stanje na terenu,iako na prvi pogled izgleda da je blizu centra,autoputa i linija prevoza,konfiguracija terena i raznorazni poluraspali,propali masivni objekti u okolini stanice deluju kao iz nekog postapokaliticnog filma.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540300#p540300:1vvjstt7 je napisao(la):
orjen » Fri May 25, 2018 6:18 am[/url]":1vvjstt7]
RioBl misli na ovo stajaliste kod sajma, samo dimenzijsko pet puta vece, vazdusna stanica :lool:

Nemas ti pojma sta Rio misli, pa bih te zamolio da ne glumis tumaca mojih misli.

Osim toga, covjek te pitao za ovaj komentar...

"Воз од Главне железничке станице, која ће од 1. јула бити само споменик, јер се укида и последњи полазак из ње, путовао је до Ресника 42 минута. Сада је то сведено на 18, а кад све буде завршено путоваће се свега девет минута, али из Прокопа."
http://www.politika.rs/scc/clanak/40420 ... -25-godina

...koji je jos jedna nebuloza onih koji upravljaju zeljeznicom.
 
Ja sam mislio da si ti rio od akcije spreman da se iscimas da ti grad bude ljepsi bolji a ti nista samo zalis za prosutim mlijekom tj gzs
 
Рио, највеће, одустајањем од финализације Прокопа је најгора опција и значило би бацање до сада већ датих силних пара. Ни ја нисам задовољан локацијом и повезаношћу, као ни укидањем ГЖС. Једном сам путовао са Прокопа у НС, због лоших приступница сам закаснио на воз и сачекао следећи за 40 минута. Превоз мора да се доведе на плочу и то је то из угла путника.
 
Iz ugla putnika vozovi treba da su tamo gdje su putnici a ne obrnuto. Sa koje stanice danas najvise putnika putuje za NS?
 
@RioBL beobike je postavio retoricko pitanje, pa je dovoljan i onaj odgovor. to sto nisi prosao sajmom do Prokopa si predlozio vazdusnu stanicu. veca nebuloza jos nije predlozena? (ovo jest retoricko pitanje)
 
Nismo dobili vazdusnu stanicu ali jesmo predivan most:

Krajem sedamdesetih, tada vec uveliko akademik, Nikola Hajdin projektuje (zajedno sa kolegom LJubomirom Jevtovicem) novi zeleznicki most na Savi kod Beogradskog sajma. Po nacinu na koji nam opisuje dogadaje vezane za ovaj objekat, rekli bismo da je to njegovo najdraze delo.
"U to vreme u svetu je bilo izvedeno tek nekoliko mostova sa kosim kablovima, ali nijedan za zeleznicki saobracaj. Pored toga, ovde su i prvi put primenjeni kablovi sa paralelnim zicama smestenim u polietilenskim cevima, za razliku od do tada upotrebljavanih upredenih zica. Zeleznicki mostovi su uvek tezi projektantski zadatak od obicnih, kolskih posebno kad je u pitanju konstrukcija sa kablovima. Problem je u tome da njima nedostaje krutost neophodna za zeleznicki saobracaj. Mi smo ovde pribegli jednom paradoksu. Obicno je teznja da mostovske konstrukcije budu sto je moguce lakse a mi smo ovde kao dodatno opterecenje postavili sljuncani zastor, sto je uz skracivanje kablova na strani prema obalama donelo neophodnu krutost." http://www.nin.co.rs/2000-11/16/15322.html

Da ispricam i ovo. U Minhenu postoji najpoznatiji i najstariji tehnicki muzej Njemacke, svetsko poznati Deutsches Museum. U zbirci mostova, tri su sa prostora Balkana: Mostarski, Gazela i Hajdinov Novi Zeleznicki.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540463#p540463:pjusahu4 je napisao(la):
RioBL » Пет Мај 25, 2018 5:27 pm[/url]":pjusahu4]Iz ugla putnika vozovi treba da su tamo gdje su putnici a ne obrnuto. Sa koje stanice danas najvise putnika putuje za NS?
Пази није ГЖС изграђена зато што је код ње било путника, већ се град развио око ње, а путници просто дошли. Моје виђење је да највише путника путује са НБГ, можда и грешим.
 
U vreme kada je izgrađena GŽS , ona je bila neka vrsta periferije i više je izgrađena zbog tadašnje luke i rečnog transporta , zbog čega je i zgrada Zadruge preseljenja na današnju lokaciju (zgrada Geozavoda). U neposrednoj blizini je bio i hotel koji je kasnije bio zatvoren , zato što je bio konkurencija sklapanju poslova tadašnjoj zgradi Zadruge. To što su se putnici kasnije počeli pojaviljivati , uslovljeno je razvojem grada , a ne obrnuto. Ali ne može se očekivati da će se tako nešto desiti na svim lokacijama , a posebno ne na poluzavršenim projektima , te je tako nekad potrebno i da se uradi nešto što ima za posledicu da privuče putnike (korisnike) , tj. u ovom konkretnom slučaju da sačuva postojeće putnike železnice , kako ne bi smo došli u situaciju da imamo vozove i pruge , a nemamo putnike , imajući u vidu nedavno donesene odluke. E zbog toga treba da završimo Prokop da bude minimalno funkcionalan , za početak , pa onda možemo da razmišljamo o svemu ostalom. Putniku je od naziva stanice (glavna , prolazna , čeona , centralna ...) mnogo bitnije da zna da može da dođe do nje , ako sa nje polazi voz koji mu je potreban.

P.S.
Ovo vezano za zadrugu i GŽS sam čuo u Noći muzeja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540518#p540518:dpwg9tcs je napisao(la):
Дошљак » Fri May 25, 2018 10:44 pm[/url]":dpwg9tcs]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540463#p540463:dpwg9tcs je napisao(la):
RioBL » Пет Мај 25, 2018 5:27 pm[/url]":dpwg9tcs]Iz ugla putnika vozovi treba da su tamo gdje su putnici a ne obrnuto. Sa koje stanice danas najvise putnika putuje za NS?
Пази није ГЖС изграђена зато што је код ње било путника, већ се град развио око ње, а путници просто дошли. Моје виђење је да највише путника путује са НБГ, можда и грешим.

Не могу се поредити услови настанка и развоја ГЖС са Прокопом. Ту грешиш.

ГЖС је настала у 19. вијеку кад је жељезница била једини вид масовног превоза. Није било ни аутобуса ни авиона. Ко год је хтио да путује морао је возом а са једином железничком станицом у Београду није било тешко одлучити се како путовати а ни која ће станица постати Главна.
Данас је ситуација битно другачија. Ако воз не дође путнику под ноге он оде на аутобус, авион или просто оде својим аутом. Зато све жељезничке станице које се развијају данас, то дугују својим добрим положајем. Или су у центрима живота и рада или су на путу према тим центрима. И једини начин да жељезница данас буде конкурента и економски одржива је да има приступ тим центрима. Директно или ииндиректно.

У Београду не постоји много тзв урбаних центара. Стари центри Београда на Теразијама, центар Земуна и центар НБГ који је још увијек у настајању.

1969-те београдска жељезнца је изгубила приступ центру Земуна
2018-те београдска жељезница је изгубила приступ центру Београда

Прокоп се не налази ни уз један од поменутих центара а ни на путу према неком од тих центара и зато на њему нема нити ће икад бити много путника. То је проста чињеница која одређује судбину Прокопа шта год ми смислили, урадили и колико год новца имали.

Прокоп у смислу превоза путника, може имати само значај локалне станице за дио Београда у свом непосредном окружењу. Пошто је то окружење неразвијено, то је број путника на њему мален. Кад се окружење изгради, број путника ће се повећати али ће и даље станица остати да служи само свом непосредном окружењу.

А ево и доказа.
1. Пребацили сте скоро све возове које имате на Прокоп и то да терминирају тамо. Стоје и чекају путнике. Максимално 150 полазака дневно је крајњи домет српске жељезнице данас. Какав је резултат? Има ли путника?
2. БГ воз повезује шири центар са Прокопом, преко Вуковог Споменика и Карађорђевог Парка, те подунавски и Банатски дио Београда преко Панчево Моста, Крњаче, Овче и то на 15 минута. Чак је уведена и нова линија према Реснику да би путнике са југа Београда довела на Прокоп (умјесто да возови полазе из Раковице за те путнике). Какав је резултат? Има ли путника?
3. Пошто Прокоп није ни уз један од центара, да ли је на путу према неком од центара? Два главна путна правца која воде у центар Београда иду поред Сајма и преко Аутокоманде и изван су домета станице, тако да сав превоз који иде тим правцима, је потпуно бескорисан за Прокоп. Нити ће ико икад изаћи код Сајма или Аутокоманде па на Прокоп, нити се исплати скретати линије са тих праваца.

Шта се може учинити?

Може се станици дати реалан статус. Станице локалног значаја. И сходно томе вршити улагања.
1. Направити скромну станичну зграду, која одговара броју путника
2. Увести неколико аутобуских/тролејбуских линија за Прокоп
3. Уредити пјешачке и бициклистичке прилазе из правца Мостара

Све то неће довести до великог пораста броја путника, јер то није могуће али би било од користи станици.

Додатно, возовима за даљинско путовање омогућити стајање на НБГ, Земуну и Раковици и укинути терминирања на Прокопу а линију БГ воза из Ресника преусмјерити на Вуков Споменик.
 
Treba praviti sto grandiozniju stanicnu zgradu, sa sto grandioznijom stanicnom trgu i najlepsim inostranim buticama u trznom centru.
A cini mi se da se na tome i nesto radi. Pa ce putnici imati sto veci uzitak kad putuju sa glavne stanice u Prokopu.
 
Истини за вољу у 19. веку је изграђена станица Београд Дунав (тачније 1899 као станица Београд Кланица). Ни тада нико није мислио да само једна станица може опслужити Београд, од почетка се стварао Београдски железнички чвор...
https://scindeks-clanci.ceon.rs/data/pdf/1450-605X/2011/1450-605X1112091M.pdf
 
Jedan misaoni eksperiment. Zamislimo da neko odluči da zatvori Beogradski aerodrom jer je zgrada aerodroma stara i zato što na toj lokaciji treba da nikne stambeno naselje koje finansira "arapski" investitor. Međutim, novi aerodrom nije izgrađen do kraja, izgrađena je betonska pista za sletanje koja još malo treba da se produži da bi primala sve vrste aviona i mali terminal sa pristojnim mokrim čvorom. Ne postoji ni parking, nema ni zatvorene čekaonice već putnici čekaju napolju, nema nijedne prodavnice ni kafića ni restorana. Da li bi bilo pametno premestiti sav avionski saobraćaj sa starog aerodroma na novi aerodrom?
 
:kk:

Einstain je koristio misaone eksperimente u svom radu. Trebali bi i mi.
 
Jedan misaoni eksperiment. Ako ti je nova prestonica neznacajna a funkcionalna, a stara je do skoro bila podeljena zidom i nefunkcionalna je. A u novoj si ulozio i u skoro izgradenu prelepu skupstinu i sva ostala ministarstava, a stara je jos i porusena od rata. Jel bi premestio prestonicu iz te nove u onu bitniju? A jos da nemas ni glavnu zeleznicku stanicu. Jel bi to neko uradio?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540542#p540542:2ua0n2up je napisao(la):
orjen » Sat May 26, 2018 8:09 am[/url]":2ua0n2up]Treba praviti sto grandiozniju stanicnu zgradu, sa sto grandioznijom stanicnom trgu i najlepsim inostranim buticama u trznom centru.

...narocito s "najlepsim inostranim buticima".
 
Vrh