Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

или када алментирају над њим што је изграђен..... уместо да се буде конструктиван, како га довести у право стање и остало, овде се кука што је ту, што се сели главна и слично. класична српска кукњава за просутим млеком.....
 
JohnnyLee,
grešiš u poredjenju ... :lol:

Ne samo da je mleku davno istekao rok upotrebe vес je godinama i ukvareno
te tačniji opis bi bio :

....класична српска кукњава за просутим ПОКВАРЕНИМ млеком ..... :lol: :lool: :lol:
 
Od 1. jula Beograd faktički ostaje bez centralne železničke stanice jer stanica Prokop nije spremna da postane centralna žel. stanica Beograda. Ne vidim nijedan razlog da se u ovolikoj žurbi ukida Glavna železniča stanica u Savskom amfiteatru, jer činjenice su sledeće:

- Prokop je i dalje gradilište sa armaturom koja viri iz temelja i iz betonske ploče koja pokriva perone, i tako će ostati po svemu sudeći još sigurno 3-4 godine u najboljem slučaju.
- saobraćajno Prokop i dalje nije povezan sa centrom grada, niti postoji plan za takvo povezivanje, osim pojačanja postojećih autobuskih linija. Saobraćajno rešenje za Prokop mora da obuhvati i automobilsku vezu sa auto-putem, kao i automobilski, pešački i eventualno tramvajski koridor prema centru grada premošćavanjem auto-puta.
-ne vidim razloga da se ukida pruga i ukloni GŽS iz Savskog amfiteatra tokom ove godine, jer dosadašnji tempo izgradnje BnV nije brži od izgradnje 1-2 zgrade na svake 3-4 godine. Ne vidim svrhu da uklanjamo železničku infrastrukturu sada u SA, da bi sledećih 10 godina tu imali prazne poljane, ili temeljne jame koje zjape prazne (kao na mestu gradilišta Kule Beograd). Kad se izgrade sve ostale parcele na SA, tek onda bi trebalo uklanjati GŽS, ako uopšte bude bilo potrebe.

Mislim da će biti ogromna greška ako se ove godine preseli sav saobraćaj na nezavršeni Prokop i ukloni GŽS. Mi čak nemamo ni zatvorenu finansijsku konstrukciju za završetak Prokopa. Železnički saobraćaj će se ovom odlukom dodatno unazaditi, nakon decenija neulaganja u železničku infrastrukturu ova odluka će biti kao prikucavanje eksera u mrtvački kovčeg za železnicu. Ako je već prošlo 30 godina od početka izgradnje Prokopa, možemo da sačekamo još 5 godina da se Prokop završi pa tek onda da prebacimo celokupan železnički saobraćaj ili bar veći deo sa GŽS na Prokop.
 
Odluka je definitivna. Obim putnickog zeleznickog prevoza nije toliko kritican da se to nece desiti. A placeno je raskidanje i raskomadanja Glavne. Zanimljjivo je kojom vrstom ceremonijom ce sve to 1. Jula da se odvija. Nema natrak. Ovo je kao u ratu, zacrtano prebacivanje na drugo mesto. Zeleznicari dobili naredenje" rusite polozaj hajde na novi". Ne raduje me sto se tako odvija, ali raduje me napokom da ce morati da se Prokop dotera.
 
Stara stanica je definitivno ruglo i sramota grada Beograda i države i što se prije makne sa očiju putnika i turista to bolje. To što je nekome žao i što je vezan za tu stanicu je druga priča, ona je zgodna zato što je u centru i ništa više, nije zgodna čak ni za odvijanje saobraćaja, sada će po novom biti teško presjedati, pogotovo za nekog ko recimo kao i sam putuje iz Šida do Bg i zatim treba da presjeda na voz za Bar koji kreće iz Topčidera, nezz ni sam kako to izvesti ,ali svedno mi je drago da ljudi koji dolaze više neće da se zgroze stanicom Prokop ipak izgleda pristojno kao nekakva nomalna stanica koja dolikuje gradu kao što je BG s tim da će još svakako da se razvije, jer će to morati sada ionako nema drugog izbora.
 
kad krenu da se spominju turisti u argumentima, znam i odakle dolazi argumentacija
 
Nije toliko važno uopšte odakle dolazi argumantacija, ali činjenica je da turisti dolaze, troše i donose svjež novac i za njih treba da se bori, takođe je činjenica da su aerodromi, autobuske i želj. stanice ogledalo grada, ali zamisli turistu koji prvi puta recimo iz Budimpešte dođe u Srbiju i u Bg i siđe na staroj stanici, u najboljem slučaju doživi šok, i nije mi jasno da bi neko radije da stara stanica radi još 5 godina i narušava uveliko ugled BG, umjesto da se pređe na novu i da se ona razvija kako je i planirano, malo će to u početku da bude nezgodno ali ubrzo će svi da se naviknu i ona će da proradi kroz par godina jel ne može ništa odjednom, ozbiljno je počelo tek da se radi od 2015.,2016. god. kada je u pitanju BG želj. čvor i dosta se napravilo, treba biti realan i priznati.
 
@mario94 Stara narušava ugled grada? Pričaš kao da će da ruše zgradu. A o šoku u Prokopu koji je daleko od toga da bude gotova stanica, neme u najavi ni stanične zgrade, gde nema bukvalno ničega, gde je i javni prevoz problematičan, ne bih da pričam. Možda nas stranci upravo tako i vide, baš kao što izgleda i radi sada Prokop.
A kada već spominješ Budimpeštu, zašto Keleti nisu ruglo a naša jeste? Da se okreči, umije i eventualno pokrije kao i Keleti, gde bi bila razlika?
 
@mario94
Ako već pominješ turiste trebalo bi da pitaš i njih šta misle o Prokopu, danas bar nije problem naći na internetu te informacije. Pričati samo ovako papagajski naučeno, bez iznošenja nekih lako proverljivih činjenica da bi se potkrepile tvrdnje, to može u tabloidima i ružičastim i heppy televizijama da prođe. Na ozbiljnim forumima, kao što je beobuild, ako želiš da učestvuješ u raspravi za svaku tvrdnju moraš izneti argumente i činjenice.

Evo nekih review-ova koju su turisti ostavili za Prokop na google.maps
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1

i komentar jednog Beograđana koji se slaže da je premeštanje GŽS na Prokop preuranjeno


Koliko vidim, ovakav Prokop je sad samo bruka za Beograd i turisti koji putuju železnicom će izbegavati Beograd u velikom luku. Ovo su review-i sa google.maps-a gde se informiše ogroman broj ljudi kad planiraju turistička putovanja i u turističkom smislu, već sad Beograd trpi ogromnu štetu zbog preuranjene odluke da se međ. žel. saobraćaj prebaci na Prokop.
 
Прокоп је у овом тренутку највећа брука Београда, и пред странцима, али и пред Београђанима.

На овом форуму се, `ладно, више не разуме ни концепт редовног, или икаквог одржавања неког објекта...
 
Прокоп је брука и Београда и Србије, али ускоро ћемо добити још једну, можда већу, нови БАС који ће изгледа исто да се гради из фаза, фазица и међуфазица.
 
Имаћемо, уместо БАС-а, привремени станични објекат/трајни анекс, плус туристички БАС на крај села (петља "Ласта"), а у неком периоду и привремени станични паркинг близу садашње локације.

На железници - Gare centrale без станичне зграде у Прокопу, плус Gare de Montenegro у Топчидеру, за један воз дневно.


Радикалима у 21. век...

(Сва срећа па аеродром дајемо странцима на управљање, иначе би био неки Терминал 3 који би делио простор за чекирање са стајалиштем линије 601.)
 
Sve je oke, tu smo na forumu da iznosimo svoja mišljenja, i raspravljamo o temi koja nas zanima, mišljenje ne mora da bude tačno, moje vjerovatno nije, ali iznosim samo viđenje stvari iz svoje perspektive, ne isključujem mogućnost da sam potpuno u krivu. Ako ćemo iskreno ni sam ne izlazim na Prokopu kad dolazim u Bg već na NBG jel mi je tako zgodnije,. Takođe nisam rekao da Prokop nema mana, itekako ima, pogotovo sada, skidam kapu strancima koji uspiju da se snađu trenutačno u sadašnjem čvoru kako je organizovan, pogotovo od 1.jula, ali treba pohvaliti da se unazad par godina ipak nešto radi i kada sve profunkcioniše novi Bg čvor će da bude dobra stvar, više idem na to. Ne bježim od tog da je situacija trenutačno loša. Što se tiče BAS-a u potpunosti ste upravu, biće velika greška izmeštanje, a od nove stanice su samo otvoreni radovi. I dali neko zna dali će od 1. jula i dnevni barski voz da ide sa Topčidera ili samo noćni, budući da sam na nekoj tv nedavno čuo da je neko iz Željznica Srbije izjavio da će i dnevni da ide sa Topčidera što mi je totalno bezveze i ne vidim razlog zašto kada dnevni nema vagon za auta?
 
Па, види, не зна се, са аспекта организације саобраћаја и потреба корисника, шта је глупље - да иду и дневни возови за Бар из Топчидера, или само ноћни.
Мислим, ако иду и дневни, онда се и током дана из Ужица у Београду за Нови Сад преседа... таксијем, скупљим од возне карте.
 
Valjda ce barac stajati u rakovici a onda se sa prokopa moze bg vozom 2 linijom od prokopa do rakovice
Na glavnoj je ostalo svega par vozova i to ce preseliti lako
Mozemo da kukako do sutra ali je tako
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539643#p539643:k7lq2msr je napisao(la):
Пантограф » Uto Maj 22, 2018 3:12 pm[/url]":k7lq2msr]Па, види, не зна се, са аспекта организације саобраћаја и потреба корисника, шта је глупље - да иду и дневни возови за Бар из Топчидера, или само ноћни.
Мислим, ако иду и дневни, онда се и током дана из Ужица у Београду за Нови Сад преседа... таксијем, скупљим од возне карте.
Upravo sam o tome pisao na ranijim postovima, kada je u pitanju Topčider nema mnogo izbora, gdje god da siđu putnici iz npr. Šida ili NS do Topčidera mogu samo taksijem, zato bi bilo dobro da barem dnevni ide sa Prokopa. Jedino ne znam kakva je veza Topčidera i Novog Beograda u krugu žel. stanice, vjerovatno ne baš dobra i sa mnogo presedanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539648#p539648:4xj6aucs je napisao(la):
direktor » Uto Maj 22, 2018 3:37 pm[/url]":4xj6aucs]Valjda ce barac stajati u rakovici a onda se sa prokopa moze bg vozom 2 linijom od prokopa do rakovice
Na glavnoj je ostalo svega par vozova i to ce preseliti lako
Mozemo da kukako do sutra ali je tako
Da u pravu si, stajaće sigurno, a ovo što si rekao mi se čini kao jedini racionalan način, mada mene uvek mrzi da ulazim na brzinu, radije volim da krećem sa prve stanice odakle voz polazi, ali dobro ovo sa bg vozom je jedino rješenje ustvari.
 
Е, па, БГ:воз неће заувек ићи до Прокопа, већ треба да буде преусмерен за Овчу, чим почну радови ка Старој Пазови...
Дакле - такси.
 
Било је у прошлом реду вожње неколико путничких из Ниша за југ, али не и брзих. У овом реду вожње нема ни једних ни других, а не верујем да би био проблем да крећу из Земуна. Тада би били конкурентнији аутобусима.
 
Članak iz Politike, o konsekvencama nerazumne odluke da se ukine Gl.Žel.Stanica - http://www.politika.rs/scc/clanak/40401 ... oro-satlom
Београђани који имају аутомобил где год да крену ван престонице одлично знају којом трасом најлакше и најбрже да се извуку из града. Сви остали – они који морају да се ослоне на јавни превоз – у другачијој су, прилично неповољнијој ситуацији.

Туристички поласци су из центра премештени на „Ластин” паркинг на нишком ауто-путу.

Главна железничка станица се затвара 1. јула и железнички поласци ће бити пребачени у „Прокоп” и „Топчидер”. Ове крупне новине можда не би биле спорне да постоји озбиљан, унапред утврђен план са добро осмишљеном везом до нових саобраћајних чворишта.

Станица „Београд центар”,а до центра сто мука
Када је 26. јануара 2016. највише државно и градско руководство свечано отворило сређени перонски део железничке станице „Београд центар” надлежни су истакли да ће из Савског амфитеатра до 2018. бити исељена железничка инфраструктура. Путници који користе железницу помислили су да се неко са њима шали. Јер, ко иоле користи железницу зна да су за потпуно функционалну станицу на „Прокопу” неопходни станична зграда, приступне везе станице и одлична веза станице и осталих делова града. Све што је „Прокопу” недостајало у јануару 2016. фали му и данас, осим приступне везе из правца Булевара кнеза Александра Карађорђевића која је изграђена прошле године.

Надлежни, изгледа, не мисле тако.

Како су за наш лист потврдили у „Инфраструктури железнице Србије”, дефинитивно ће се од 1. јула комплетан путнички железнички саобраћај, изузев ауто-воза за Бар, одвијати кроз железничку станицу „Београд центар”.

– Од 1. јула ће у потпуности бити обустављен железнички саобраћај на подручју Савског амфитеатра. Измештање инфраструктурних железничких капацитета са подручја амфитеатра одвија се брже од планираног. У самој железничкој станици „Београд” већ је демонтирана контактна мрежа изнад седмог, осмог, деветог и десетог колосека – наводе у „Инфраструктури”.

И док се у Савском амфитеатру радови, због ширења „Београда на води”, одвијају убрзано, динамика у „Прокопу” није ни близу томе. Станица која ће за четрдесетак дана постати главна станичну зграду ће најраније добити за две године од почетка градње. А градња се још ни не најављује.

– Па је л’ се нама неко подсмева? Какав црни „Београд центар”, кад та станица никакве везе нема са центром. Док стигнем до ње, заборавим кад сам кренула. Поготову кад нас ухвати чеп у Кнеза Милоша. А кад коначно стигнем, на њој ме дочека зарђала арматура. Па кад се ми Београђани једва сналазимо, како ли је тек онима који нису из Београда? Овакве одлуке могу да доносе само они који уопште не користе јавни превоз – коментарисала је пре неколико дана средовечна Београђанка са пријатељицом у тролејбусу на путу до „Прокопа”.

И није једина. Бројни суграђани који редовно користе железницу месецима се питају хоће ли до 1. јула бити успостављене боље и квалитетније везе аутобусима и тролејбусима до ове железничке станице. Ова питања смо и ми упутили надлежним градским секретаријатима, али одговоре нисмо добили.

Бриге суграђана нису без разлога јер до „Прокопа” тренуто саобраћају само аутобуси 34 и 36 и тролејбуси 40 и 41. Неколико је проблема на овим линијама. Један је што је линија 34 веза „Прокопа” и периферних делова града. Линија 36 јесте веза са центром, али на њој, као и на линији 34, радним данима возила саобраћају на 30, 40 минута. Викендом је ситуација још гора. Тролејбуси иду чешће, али они се не спуштају до станице него пролазе булеваром изнад ње. То значи да путници, када изађу на станици „Ортопедски завод” или „Музеј историје Југославије”, морају са све коферима да се спуштају низбрдо за шта им треба додатних десетак минута. Некоме ко, на пример, од Студентског трга тролејбусом долази до „Прокопа” тренутно треба 30 до 40 минута. И то ако га не ухвати саобраћајни чеп у центру. Додатна невоља је што поласци јавног превоза нису усклађени са поласцима возова. Од надлежних је изостао и одговор у вези са евентуалним усклађивањем полазака, али и онај о томе да ли је до 1. јула у плану постављање мапа где су приказане везе „Прокопа” са остатком града и пунктови на којима могу да се купе и допуне картице за јавни превоз.

Овакви проблеми не прате Главну железничку станицу. Око ње пролазе трамваји и градски аутобуси из готово свих делова града, код станице постоје уређена такси стајалишта, паркинзи, киосци...

– У свим досадашњим урбанистичким плановима до 2014. је предвиђен опстанак постојеће железничке станице, на знатно мањем простору. Преуређена станица је у тим плановима предвиђана за приградске и регионалне возове, док би брзи и међународни прешли на „Прокоп”. У кругу „двојке” је највећа концентрација садржаја градског, регионалног, па и националног значаја. Ту је већина факултета, културних установа, све зграде министарстава… – указује Карло Полак, дипломирани инжењер саобраћаја, додајући да „Прокоп” јесте важна станица, али да она спада у домен рејонске чија је сврха да буде једна од станица где стају возови како би се токови путника расподелили.

Да у тренутним околностима „Прокоп” не може бити централна железничка станица став је и др Вукана Вучића, академика и професора саобраћаја на Универзитету Пенсилваније у пензији. Другачија ситуација би, каже, била да су „Прокоп” и његова околина у складу са првобитним амбициозним плановима добили две метро линије, бројне пословне објекте, хотеле и одличне саобраћајне везе са градом. Али, с обзиром на то да све ово „’Београд центар’ нема”, Вучић оцењује да ће предстојећа селидба железничког саобраћаја довести до колапса и да ће утицати на драстично смањење броја путника који се возе железницом.

У Бар из Топчидера,до Топчидера само „тројком”
У приличном чуду суграђани су се нашли минуле зиме и када су схватили да ће од овог лета ауто-воз за Бар кретати из железничке станице „Топчидер”. Како су објаснили надлежни, „Прокоп” ниједним пројектом у претходне четири деценије није био предвиђен за утовар и истовар праћених аутомобила, нити је функционално намењен за превоз аутомобила железницом. Планским пројектом развоја Београдског чвора, предвиђено је да се утовар и истовар аутомобила обавља у Техничко-путничкој станици „Земун”. Како ТПС „Земун” није завршен, станица „Топчидер” се појавила као најбоље прелазно решење. Али, када је реч о вези са остатком града из кога путници који иду ка Бару треба да стигну, проблем је што до „Топчидера” тренутно иде само трамвај 3 који повезује Омладински стадион и Кнежевац.

Предузеће „Србија воз” је још раније упутило захтев за појачавање постојеће и увођење додатних линија јавног превоза, како би се путницима олакшао приступ станици „Топчидер”. Али, да ли су ишта по овом захтеву урадили надлежни у граду не зна се јер су и на то питање изостали одговори.

Аутобуси почели да скрећу до туристичког паркинга
Најконкретнији кораци, чини се, тренутно се предузимају на вези до паркинга „Ласте” одакле однедавно крећу туристички аутобуси. Када је дефинитивно одлучено да та локација буде намењена за туристичке аутобусе, прво питање опет је било – а како до тамо стићи? Овим делом града пролазили су градски аутобуси, али се нису спуштали до „Ласте”. Сада је другачије.

Како истиче Александар Сеничић, директор „Јуте”, аутобуси 70 који повезују Бежанијску косу и „Икеу”, али и аутобуси 38Л, који иду од „Мостара”, заустављају се већ код „Ласте”.

– На линији 70 су појачани поласци. Од јуна би требало да их буде још више. Овај аутобус је важан јер пролази добрим делом града. Зауставља се код „Сава центра” где доста путника из осталих делова града може да преседа – наводи Сеничић додајући и да би аутобуси на линији 38Л, који тренутно иду на 40 минута, у јеку туристичке сезоне требало да саобраћају на 25 минута.

Начелно постоји и договор да се до нове полазне тачке за туристичке аутобусе уведу и наменски, такозвани шатл поласци. Ови аутобуси би, како сада стоје ствари, полазили од „Старог Меркатора” или „Фонтане” на Новом Београду, обухватили би простор код Главне железничке и БАС-ове станице, онда би ишли преко Славије, код Ветеринарског факултета, па на ауто-пут. Проблем је што се још не зна ко би могао да обезбеди аутобусе, али би све то, како каже Сеничић, требало би да буде решено до почетка јуна!

Нарочито је важно и да се поласци аутобуса ускладе са временом повратка туриста са дестинација јер, како истиче Сеничић, многи путници у Београд се враћају око 5 или 6 часова ујутру.
 
Добро је да је ова проблематика стигла до медија каква је политика, и треба исту што више потенцирати у свакодневним разговорима са људима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539637#p539637:3s3vqpzi je napisao(la):
Пантограф » 22 May 2018 01:49 pm[/url]":3s3vqpzi]

На железници - Gare centrale без станичне зграде у Прокопу, плус Gare de Montenegro у Топчидеру, за један воз дневно.

Gare de Montenegro, divno :)

ili Beograd-Jadran

Poetski, nema sta, sa sve ususkanom stanicicom u sumi i dva svajcarca na trojci koji na okretnici cekaju voz da putnike prevezu do centra.
Jos da za Bar voze garniture Orient Ekspresa ili plavi voz bila bi idila.

Zvuci bajno, a nazalost je tragicno.

45344886.jpg


svajcarski%20tramvaji.jpg


Venice-Simplon-Orient-Express-1930s-staff-1068x768.jpg
 
Vrh