Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Da iznesem još nekoliko podataka koji mogu da ilustruju problem.

Čitao sam prije par dana studiju o planu izgradnje linije brze željeznice u Australiji između Brisbanea i Melburna. Ono što mi je odmah upalo u oči su veličine planiranih stanica (po broju kolosjeka, dužini perona i sl) a koje su predviđene na osnovu procjene o broju putnika 2065 godine .

Znači, plan se radi za predviđenu situaciju kroz 45 godina.



krajnja desna kolona pokazuje broj putnika u vršnom satu. Pored je dužina perona a u sredini broj kolosjeka na stanicama.

Sve prolazne stanice imaju 2-4 kolosjeka sa planiranim brojem putnika daleko većim od ovog što je na Prokopu.
Samo stanica u Sidneju ima 10 kolosjeka jer je terminalna sa kapacitetom od 12800 u vršnom satu i nalazi se u centru Sidneja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539153#p539153:g5kul8jp je napisao(la):
orjen » Sun May 20, 2018 8:25 am[/url]":g5kul8jp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539146#p539146:g5kul8jp je napisao(la):
Дошљак » 20 May 2018 07:53 am[/url]":g5kul8jp]Предимензиониран је јер је пројектован у време СФРЈ када је било неупоредиво више и путника и возова.
Ne razumem, Beograd nije nista manji nego sto je bio, naprotiv.

Nije Beograd manji, nego država u kojoj je Beograd. Prokop je planiran za SFRJ a Srbija je 3-4 puta manja.
 
RioBL":tb0cl46c je napisao(la):
Kao prvo, svi znamo da nas ceka period od nekoliko godina kada ce BG voz da ide sa manjim taktom, zbog rekonstrukcije pruge a to znaci manje putnika preko BG voza na Prokopu.

Da, samo što se Prokop se ne gradi za taj period nego da traje 100 godina.

RioBL":tb0cl46c je napisao(la):
Drugo, sta je to ostalo za Juli pa da neko napise da ce skok biti sa 2-3 hiljade na 3-4.

Svi međunarodni vozovi osim noćnog za Bar idu na Prokop, kao i ostatak koji su sad na glavnoj (nekoliko komada za NS i jedan za Niš).


orjen":tb0cl46c je napisao(la):
Skromna ti je ta racunica. Da pustis da ti svabe ovo koordiniraju imao bih brzo 50.000. Grafikon gore Marmary zelezinca, 13,5 km duzina, pocela je sa 125.000 a do 2016 se popelo na 188.000 putnika dnevno. To kad je projekat ozbiljan.

U decembru se otvara cela trasa od jednog do drugog kraja Istanbula, tek će tad biti osetnog povećanja putnika.
 
@RioBL Koju to vezu ima kad se pruge uopste ne zavrsavaju na granici? Svima je primarna perspektiva EU, pa svi otvaraju granice.
Uz to geopoliticka initijativa kine na osi Pireus-Budimepsta menja ekonomski razvoj: https://www.clingendael.org/publication ... -silk-road

Inicijativu svi sada zovu Balkan Silk Road: http://www.ebrd.com/documents/policy/th ... k-road.pdf
Zadnji link napisala European Bank for Reconstruction and Development.

Koridor Grcka-Makedonij-Srbija je kljucan kazu orientalisti, fokus nije samo Beograd-Budimpesta nego i Beograd-Skopje-Solun. Sto da ne. Islo se i ranije tom prugom.
https://orientalreview.org/2016/05/06/h ... balkans-i/:
The Greek geography herein plays the ultimate strategically liberating goal in unshackling the Balkans from German-Turkish tutelage and opening up their most direct access to global markets. The Central Balkans are naturally amenable in facilitating connective north-south infrastructure projects such as the one being proposed because of how seamlessly the Serbian and Macedonian valleys give way to the Greek seashore, making this the most practical route for any non-European state eager to gain access to the region and the deeper European hinterland. It will be seen in a forthcoming section exactly how attractive this is to Russia and China, since such a route would not only tie the Balkans closer to the emerging multipolar order, but would use their regional geography to multiply the asymmetrical influence that each Great Power projects into the rest of the continent. Simply put, the Balkans are the backdoor to Europe, and it’s for this reason why the US is so anxious to block them off and prevent the Russia and China from gaining any type of tangible foothold there, even if it must resort to scorched-earth Hybrid Wars to do so.
MapChinaNewSilkRoad-EAU.jpg

CHINA-SILKROAD-SECURITY.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539192#p539192:28ovub8b je napisao(la):
WLABmz » Sun May 20, 2018 11:59 am[/url]":28ovub8b]
RioBL":28ovub8b je napisao(la):
Kao prvo, svi znamo da nas ceka period od nekoliko godina kada ce BG voz da ide sa manjim taktom, zbog rekonstrukcije pruge a to znaci manje putnika preko BG voza na Prokopu.
Da, samo što se Prokop se ne gradi za taj period nego da traje 100 godina.

Prokop treba da traje i vise od 100 godina ali kad ce Prokop dostici bar 50% iskoristenosti? Jesi li ti siguran da ce to biti za 100 godina? I kako mislis da se stanica finansira do trenutka kad dostigne (ako uopste dostigne) 50% iskoristenosti?

Svaki peron a ima ih 6 duzine 400m zahtijeva odredjenu kolicinu rasvjetnih tijela, signalnih i informacionih elemenata, koja treba da rade 24 sata dnevno. To je ogromna i skupa oprema koja se za nekoliko godina istrosi i potrebno ju je remontovati. To znam jer sam radio na projektovanju audio i informacionih sistema. Za nekoliko godina ta ce oprema postati neupotrebljiva i trebace uci ponovo u nabavku iste a s kojim sredstvima ako peroni i dalje budu prazni? Prazni peroni = prazna blagajna.

RioBL":28ovub8b je napisao(la):
Drugo, sta je to ostalo za Juli pa da neko napise da ce skok biti sa 2-3 hiljade na 3-4.

Svi međunarodni vozovi osim noćnog za Bar idu na Prokop, kao i ostatak koji su sad na glavnoj (nekoliko komada za NS i jedan za Niš).

Tih nekoliko vozova je jako mali dio od ukupnog broja vozova. Zasto mislis da ce oni donijeti toliko povecanje broja putnika? Ni vidim nikakvu osnovu za takvu tvrdnju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539200#p539200:i97le6m8 je napisao(la):
orjen » Sun May 20, 2018 12:21 pm[/url]":i97le6m8]@RioBL Koju to vezu ima kad se pruge uopste ne zavrsavaju na granici?

U svim drzavama svijeta daleko je veci broj vozova na domacim linijama nego na medjudrzavnim.
Domace linije u SFRJ su obuhvatale Zagreb, Ljubljanu, Sarajevo, Skopje itd...sa znatno vise vozova i putnika nego sto ih ima danas na tim linijama a koje su postale i medjudrzavne.

EDIT:
na sajtu zeljeznice su dostupni podaci o polascima vozova. Moze se vidjeti sta se to voza kroz Prokop na 8 kolosjeka.
Ja sam izvukao i pretvorio u tabelu i grafikon podatke za sutra (21.05.2018)



Znaci na 8 kolosjeka, sutra, bice 130 polazaka od toga BG voz 107 polazaka (ukupno 82% svih polazaka) na 3 ili 4 kolosjeka. Ostalih 18% polazaka je na istom broju kolosjeka.

1. Sta to govori o iskoristenosti kolosjeka?
2. Koliko je moguce povecati broj polazaka?
3. Koliko je moguce povecati broj putnika ako sad sa ovakvim polascima imamo izmedju 1000 i 2000 putnika?
 
@RioBL: Prokop i cetvrt oko njega su razvojni projekt i zeleznica i grada. Kombinacija putnicke infrastrukture, maloprodajnih objekta i rekreativnih mogucnosti mogu da promenu sliku. Oko Prokopa su sportskih terena, zelene povrsine, muzeji i dvorovi, glavne crkve, sajam i naucne ustanove. Dosta gradova u Srbiji nista od toga nemogu da pruzaju ni da se uzme cela gradska opstina. Nije taj deo grada bez perspektive i nisu ni zeleznice. NBG je toliko ostao u socijalistickom urbanismu da nikad oko NBG neces dobiti urbanu sredinu. Znam to sto ni u Berlinu nisu uspeli. Sve te blokove su ofarbali, ali urbanog duha nemozes stvoriti samo bojom.

Rekao bi da zavisi od stanice koliko je ponuda medudrzavnih linija. Ziveo sam u Kelnu a blizu su Holandija, Belgija i Francuska. Francuske zeleznice odma na stanici imaju svoj salter. TGV polazi u Minhenu, Stuttgartu, Frankfurtu i Kelnu. Austrijski railjet u Minhenu, Zirihu, Bratislavi, Pragu i Budimpesti. Ponude u Nemackoj imas za Budimpestu i Zagreb pa je atraktivno putovati na tim relacijama. Da i ne nabrajam koliko ima i turista na relacijama poput Bec-Minhen. Polovina ljudi na stanicama cine ovde turisti. Beograd je takode turisticka destinacija bez dobre ponude u zeleznickom transportu. Ima gde da se boboljsa.
 
РИО је коначно ушао у поенту, и коначно извлачи неке реалне бројевима описиве и опипљиве аргументе.

Дакле, уложимо још 50-100 милиона евра, и добијемо 10.000 путника-корисника. Ако би уложили тек пар милиона на спуштање перона у Вуку и на Панчевачком мосту, те отклањање уског грла на Панчевцу (поправка левог колосека на мосту), преусмеримо све возове из Шида, Ужица, Ниша и Новог Сада за Панчево (све осим међународних), имаћемо на Карађорђевом парку и Вуковом споменику по преко 20.000 путника, а на само 2 колосека!

У чему је разлика? Да помогнем у погађалици, није само "шума" линија јавног превоза.

Подсетићу на 5 услова исплативости Прокопа:
1) Пешачко-бициклистичко премошћавање клисуре са обода на обод клисуре у правцу осе станице.
2) Трамвајска веза Аутокоманда - Мостар.
3) Један од најкоришћенијих аутобуских терминуса у Београду.
4) Планска урбанистичка целина са преко 500.000 квадрата новог пословног простора.
5) Целина мреже друмских прилаза.

Од свега поменутог, није извесно ништа осим оног под 5). Метро и набавка 100 нових композиција возова се намерно не помињу, јер такви пројекти захтевају визију дужу од једне деценије, а превише смо се исцрпели са досадашњим огромним улагањима, која не дају резултате. Изгледа парадокално, али данас једино аутобусима, трамвајима и правим пешачким и колским прилазом можемо учинити да ова (одговор на погађалицу) има 50.000-100.000 корисника дневно. При томе би од тога једва петина видела перон том приликом.
 
Znaci dnevno 53 polazaka na svakom koloseku. Ako je 6-21 udarno vreme gde bi trebalo ici barem na 20 min. potreba je za 65 polazaka u svakom smeru. Od 21 do 24 i 4 do 6 na svakih 40 min jos 8 polazaka u svakom smeru. Dnevno bi islo 73 para vozova = 146. To jos ne predstavlja nikakvu guzvu. U Minhenu svakih 2 min polazi gradska zeleznica na 8 stanica u periodu 6-21. A na 4 svakih 5 min. One van centra na 20 min. Kad bi povecao bg:voz na 10 min dupla je frekvenca = 146 polazaka na svakom smeru = 292 ukupno. To vec lici na gradsku zeleznicu, pa i potrebu za kontrolni centar. Cesto sam video da bg:voz stoji 20 min u batajnici i ceka polazak. To nicemu ne sluzi. Gradska zeleznica treba du bude u pokretu, ne da ceka da se ukljuci u takt.
 
Разлог зашто се у Батајници воз задржава дуже је уклапање у ред вожње "фидер" аутобуса. А цео један интервал се чека како следећи воз не би изостао ако се деси да изостане полазак ка Батајници, као врућа резерва. Хладна резерва у Земуну ће се моћи онда тек касније укључити. Уз то је ред вожње тешко развучен. То је тајна поузданости.

Технику развлачења реда вожње кроз дуга бављења на станицама, као превенцију кашњења масовно користе и Холандске железнице. У Холандији се то користи чак и у аутобуском саобраћају. Рецимо, линија типа 18 имала би од главног друма издвојене аутобуске станице на Аутокоманди и код Општине НБГ. Ту би аутобуси ако стигну 3-4 минута пре времена чекали полазак. На истим станицама би било омогућено преседање без преласка улица са аутомобилским саобраћајем.

Али, ако се вратимо на железницу, то сада и понављам, функционалан Прокоп са таквом позицијом на железничком чвору је Прокоп са 6 колосека. Са функционалног аспекта и ради управљивости нам требају 4 колосека на Карађорђевом парку, и са тим је могуће користити максималан капацитет изграђених двоколосечних пруга. Сада смо већ дошли у ситуацију да би свако решење без 10 колосека било зрикаво, без обзира што ће већина тих колосека и уз најоптимистичније и најмудрије планове зврјати празна.
 
Performanse 2001-2007 i 2016. Kad brojke nikoga ne lazu. Ali, medunarodni 2016=312.000, 2007=694.000, unutrasnji 2016=5.8 mio, 2007=10,6 mio.
 
U EU sve ima svoju meru. I zeleznice. Balkanske zemlje prvi sa kraja. Hrvatska nije u indeksu. Slovenia i Madjarska imaju vrlo dobru performansu koriscenja zeleznice. I na kraju ova korelacija je zanimljiva:
This year’s study found that the correlation strengthens over time: the more a country increases investments in its railway system, the greater the improvement in the system’s performance. Investicje povecavju performansu na tri polja: koriscenost, kvalitet usluga i bezbednost.


European%20Railway%20Performance%20Index_ex02_tcm-151891.jpg


A Srbija? Pripremamo iznenadenje inostranim turistima. Bez medunarodne blagajne, menjacice i ostalim informacijama od 1. jul 2018. :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539235#p539235:3b8int13 je napisao(la):
orjen » Sun May 20, 2018 2:55 pm[/url]":3b8int13]Znaci dnevno 53 polazaka na svakom koloseku. Ako je 6-21 udarno vreme gde bi trebalo ici barem na 20 min. potreba je za 65 polazaka u svakom smeru. Od 21 do 24 i 4 do 6 na svakih 40 min jos 8 polazaka u svakom smeru. Dnevno bi islo 73 para vozova = 146. To jos ne predstavlja nikakvu guzvu.

Ima jedan mali problem u tom planu. Nema vozova.
Ovih 45 polazaka BG voza sa Prokopa je sve sto Srbija moze da ponudi. Nema vise. A novi voz kosta par miliona. Tako da se bojim da smo zaglavili za ovim sto imamo na duze vremena.
 
Ne moraš da se brineš što smo se mi zaglavili sa 45 polazaka , kada je to stvar koju mi treba da rešavamo. Ti ne živiš u Srbiji , tako da ti nikako ne možeš biti "zaglavljen".
 
DSC03027.jpg


Postovani clan RIo Bl

Na fotografiji iznad nalazi se nekad informativna tabla ispred stance u Banja Luci koju sam fotkao 2012 godine .
Koja je jelte svojevremeno preseljena na danasju lokaciju .
Molio bih te da prije nego sto nastavis da pricas o prokopu preduzmes nesto u vezi doticne table za pocetak
Mozes da je ismirglas predjes anti rostom ofarbas nalijepis neke informacije sve to ne treba vise od 3 h vremena i nekih 50 KM
Mozda ti neko pomogne u tome
 
Može, ponesi smirglu a ja ću razredjivac pa ćemo zajedno.
Sta je bilo direktore sta te žulja?

@Sole,
Opet ne znaš šta da napišeš pa mene napadaš? Jest da si ti puno bliže Prokopu nego ja al nije to tvoja stanica. Valjda je međunarodna

Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka

Edit
Gornja dva posta su u najmanju ruku nepotrebno skretanje s teme i ja ako krenem da odgovaram zagusicemo ovu temu. Zato je moj predlog kolegama forumasima da se suzdrze od provokacija a Igoru da sve to briše.
 
Ti mnogo voliš da daješ sebi na značaju , očigledno , pa opet izmišljaš da te napadam i potenciraš kako skrećemo sa teme , pošto je očigledno da nećeš da vidiš da sam ja izneo konstataciju da se mnogo potresaš oko naših problema , koje realno treba mi , građani Beograda i Srbije da se potrudimo da ih rešimo , i da mi građani Beograda i Srbije treba da se potresamo zbog toga , a ne da nam ih rešavaju ljudi sa strane , koji nemaju nikakvu korist (dobrobit) od toga.
Takođe , to tvoje potenciranje da se skreće sa teme je u najmanju ruku smešno , jer je upravo s tvoje strane najviše puta skretano s teme , što direktno , što indirektno , spominjanjem GŽS i toga kako nije u redu što se zatvara , i kako treba prestati sa ulaganjima u Prokop a novac prebaciti na druge stanice. I da , jeste "greh" je spominjati to ovde , pogotovo što te dve stvari nisu tema o kojoj se radi u naslovu , a koju ti potenciraš kao nešto čega se treba držati , a sam to ne radiš. Zato evo i ja tebi predlažem da se suzdržiš od provokacija , u šta spada i prozivanje za subjektivnost (što si upravo ti prvi počeo da potenciraš) , a Igoru da sve to briše , kao i sve ono što nema veze sa naslovom teme , koja glasi "Prokop" , a ne "kuknjava zbog ukidanja GŽS i prekidanje ulaganja u Prokop i preusmerenje para na druge ŽS" , kad smo se već dotakli i toga.
Sad ti ostavljam tolku slobodu da ovaj post protumačiš isključivo kao napad na tvoju malenkost , a ne nikako drukčije , ili ne daj bože kao dobronameran savet.
 
Vidim da se ovde dosta polemiše i da ima mnogo onih protiv Prokopa, ali treba biti realan, daleko je bolji Prokop i sve novo što se planira i što je urađeno oko novog Beog. čvora, nego ona stara ofucana stanica, most i sve skupa gdje je bukvalno sramota da dođu turisti i vide sve ono.
Meni se sve ovo čini jako dobrim, a zbog toga što:
1. Sve će prvenstveno biti novo i želj. stanica i ostala infrast. na željeznici više neće da "sramoti" Beograd
2. Odlično će biti da vozovi polaze iz Zemuna za jug , te iz Rakovice prema Sjeveru, a u Prokopu da se zaustavljaju izvjesno vrijeme
3. Sve će izgledati ljepše i impozantinije za one koji dolaze sa strane, prvenstveno strani turisti
4. Prokop kao glavna stanica u Beogradu će da zaživi i to kroz sigurno 5 godina, ne možete očekivati sve odjednom , malo po malo ljudi će da se naviknu, počeće više autobusa da prolazi, taksija, ljudi ( pogotovo iz starog dijela Beograda) će dolaziti tu jer im je to najbliža stanica realno, turisti će izlaziti tu jer je to glavna stanica i kao takva će im vjerovatno uvijek biti predstavljena, s vremenom će tu biti i stanična zgrada, malo po malo će da bude i raznih sadržaja trgovina
5. Stara želj. stanica osim toga što ima lijepu staru zgradu i što je bliža samom centru nema nikakvih prednosti, raspada se, nije da se ona ne može obnoviti i rekonsturisati ,ali za odvijanje želj. saobraćaja puno je bolje rješenje Zemun, Rakovica i prokop kao prolazna, stara stanica i taj stari čvor je slijepo crijevo bukvalno sa jednim kolosjekom preko starog raspalog mosta, što bitno usporava promet.
 
@mario94 saglasan sam sa tvojim stavovima.
Razlog polemike je po mom misljenu da je Prokop uzdrmao istorijske temelje sveta. Kriv je za BNV, Brexit, arapsko prolece, migranti i grcku finansijsku krizu. Pa su se setili da je pravo vreme da rabotu nastavljaju na Prokopu i zgodno da produblaju probleme. Inace je bilo puno inicijativa iz EU: doneli su dzak bombona pa su izvadili jednu i rekli da delimo sa Albancima. Naravno da mi bonbonu nismo videli.
 
Hahahahah bravo ! Slika govori više od hiljadu riječi :D :D :D Čekao sam samo da neko i ovo postavi. Wc je evropski i nadam se da više niko neće da spominje wc na Prokopu :lol: :lol: :lol: :lol:
 
Treblo bi i jedna iz kabine, da se vidi da li su solje ili cucavci...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539399#p539399:3rdfmqxy je napisao(la):
mario94 » 21 Мај 2018, 13:38[/url]":3rdfmqxy]Hahahahah bravo ! Slika govori više od hiljadu riječi :D :D :D Čekao sam samo da neko i ovo postavi. Wc je evropski i nadam se da više niko neće da spominje wc na Prokopu :lol: :lol: :lol: :lol:

није само везано за клоњу, већ генерално за цело писање овде...
 
Vrh