Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Па, Игоре, то је терминоошка збрка која је сасвим небитна, јер, ако имаш воз за Горњи Земун и Батајницу на 6-8 минута, онда укидаш даљинские аутобуске лоиније као непотребне - што не можеш ако је интервал 15-30 минута.

Дакле, са високофреквентним "метроликим" линијама за Батајницу и Сурчин, нестају 704, 706, 707, 601 у данашњем облику. Тиме се, онда, заправо и штеди солидан новац у градској каси.

Свака теорија у којој се полази од тезе да развој кошта а да се статус кво исплати, заправо је гнусна бесмислица и само још у Србији може да прође...
 
Naj jeftinije i naj brže te i naj realnije je
proširenje i povezivanje sa Prokopom je preko deceniski ne korišcenog novog tunela do Ade Huje
:sesir:
 
U planu na štapu ....do šangarepe.... a zec vec porasto ko slon :lol:

nije pitanje dal je u planu
nego KADA ce više započeti i završiti ga jednom :rant: :rant: :rant:

decenijama nas zaj*** ju prave po gradu kojekave lude bahanalije počevši od jelke od 80.000 evera pa do....
a tunel i prugu ka Karabuermi nit osposobljavaju, nit imaju nameru da rade..... samo lažu i mažu .... glavna matra ,,ima u planovima,,

Ma dokle više ima u planovima ?
NEMA ništa ,NULA , od sve te više deceniske vojske LAŽOVA samo nula, nula, nula od pruge ka Adi Huji :rant: :twisted: :rant: :twisted:

Po cenu smanjivanja ulaganja u Prokop, osposobiti pravac ka Karaburmi
jer nije penta žel. saobracaja u stanicnim zgrada , nego u prugi .... Prokop ne sme biti kočnica razvoja Bgd.
pare nek idu u Prokop ali i u deo Karaburme :grand:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536325#p536325:xk9bthpr je napisao(la):
spatiotecte » 07 May 2018 03:52 pm[/url]":xk9bthpr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536309#p536309:xk9bthpr je napisao(la):
WLABmz » 07 May 2018 02:54 pm[/url]":xk9bthpr]A zašto i dalje izmišljate?

Pogledajte taj plan iz 1950. Kao što vidite, tada je autoput planiran od Konjarnika trasom smederevskog puta, a takođe i železnička pruga, ali samo do obilaznice! Sadašnja trasa autoputa preko Bubanj Potoka je kasnije odlučena, ali železnička pruga nikada nije planirana tuda!

Drugo, glavno pitanje je - šta bi se danas dobilo tom trasom? Osim abnormalnih trošenja na prugu koja bi većinski bila u tunelu, apsolutno ništa.

2018-05-07_154035.png


Legenda: crno - otvorena trasa, crveno - tunel.

Kao što vidite, ono što je u prostornom planu je mnogo jeftinije. Ipak negde tamo sede veći stručnjaci od vas beobuildaša. Trasa od Resnika do Ripanj Tunela je mnogo pogodnija i uz peglanje par krivina moguće je postići veće brzine. Trasa od Bubanj Potoka do Male Ivanče zbog učestalih krivina sposobna za maksimalnu brzinu od 70 km/h i za veće brzine morala bi da se pravi potpuno nova pruga na novoj trasi.

U principu je to sto si nacrtao ono o cemu ti pricam samo sto je tvoj tunel mnogo duzi od 4km koje sam ja naveo i koja je REALNA duzina takvog tunela.
Malo si ga preterao sa crvenom bojom, sto kaze Pantograf, produzi malo crnu.
Prednost takve linije bi bila ogromna za gradsku zeleznicu jer bi bar do ulaza u tunel kod Laste pruga mogla da bude cetvrokolosecna i to bi za gradsku zeleznicu tj BG Voz bila premija sa sve stanicama koje opsluzuju izuzetno gusto naseljen deo grada, tu bi bilo nekoliko stanica za BG Voz i stanovnici Dusanovca bi imali odlicnu vezu sa svim delovima grada.

TO je poenta tog predloga a ne krivudava "nepogodna " trasa pozarevacke pruge.
Ovde pricamo o dobit koju bi imali stanovnici istocnog dela Beograda a ne o povezanosti sa Pozarevackom prugom.
Ја сам већ заборавио зашто сам некога ставио на игнор листу, када се појави цитат са увредама и дезинформацијама. Односно видим пост чији је аутор (према мојим подешавањима) одавно невидљив.

Конкретно о кривинама и непогодним трасама: Од Прокопа до Раковице 70км/с. Од Раковице до Ресника 90км/с при савршеном стању пруге, без наде да се траса испегла (урбано ткиво). Од Ресника, па све до Сопота кривине ограничавају на 80км/с. Ретрасирање пруге би захтевало градњу система кратких тунела на геолошки неповољним локацијама, као и ретрасирање Барске пруге на неким деловима. На Врчинском краку су кривине исто за 80км/с, са нешто повољнијим условима за ретрасирање (без већих тунела, геолошки повољнији виши делови падина шумадијских брда). Међутим, максимални успон преко Врчина је 13 промила, а код Рипња 12 промила. Када је у питању ублажавање кривина, напоменућу да је минимални полупречник кривине за 80км/с 300 метара, за 120км/с 700 метара, а за 160км/с 1200 метара. Генерално је сразмеран квадрату брзине.

Конкретно о нагибима трасе: Код пруга за мешовити саобраћај се генерално избегава све преко 10 промила (1%). Међутим, када се гради нова траса искључиво и само за путнички саобраћај, без проблема се пристаје на 25 промила (2,5%), а по некада се пристаје и на 40 промила (изузеци везани искључиво за "регионални метро"). Тако да са обзиром на коришћење централног колосека чвора по плану 50-тих искључво за путничке и сабирне теретне возове није проблем оних око 15 промила успона.

Много се добија што је централни чвор са правцима и благим кривинама по том плану. Али мана истог је што се опет изоставља осовина североисток-југозапад, те занемарује историјски развој културног, историјског, административног, образовног и туристичког центра. Па дан данас се користе универзитетске, болничке, административне зграде, зграде амбасада, гимназија... од пре Другог светског рата, што значи да никада нисмо били тако богати да направимо цео град од нуле.

Конкретно садашње стање: Изградили смо пре неколико деценија јако скупу инфраструктуру, а на њој данас имамо само једну линију БГ:ВОЗ са нешто мање од 2000 путника на сат у вршном сату у оптерећенијем смеру. За повраћај инвестиција у скупу инфраструктуру треба бар 5 пута више. Односно, да набуџимо у Врачарски тунел још транспорт из правца Аеродрома, Железника, Ресника, Панчева и Карабурме питање да ли ћемо и тада имати толико. Можда на граници, а камате (читај време) већ пождрало ефекте инвестирања.

Односно, у овој ситуацији нам се не исплати да превише инвестирамо у Прокоп, већ у то да "попунимо" возовима садашњи железнички чвор. Чак и са набавком великог контигента половних возова које би "пицнули", то нису мале инвестиције. Даље, тренутно је пред распадом пруга која покрива важну локацију попут сајма, и једину тачку додира путничких железница не само са ужим центром (што има на Вуку), него и са строгим центром!

А за исток? Ако пре 50 година нисмо изградили ништа железничко у Мокролушкој долини, више не треба не да се заносимо са класичним железницама, као због специфичности трасирања најнепогоднијем систему за превоз путника (у односу на метро и лакошинске системе). Они се свуда граде минимална деоница са максималним утицајем. Тако да је тако нешто Савски трг - Трг републике - Дорћол - Дунав станица исплативо (условно), а за Грочанска насеља, са садашњим нивоом изграђености инфраструктуре не. Изузетно се могу повезати Лештане, Болеч и Винча као пратећи производ једног дана завршене обилазнице за Панчево. Лакошински систем би могао без тунела савладати Мокролушко брдо, али велико је питање позиционирања насеља у односу на овакву везу, укључујући и бочне уличне везе. Ако не оде на Калу Ривер, а Калу Сити не добије минималну бочну уличну мрежу, чак и лакошинска веза би била бундогл. Са супротне стране би морала изаћи макар са Аутокоманде на Славију, а видети где даље, рецимо, Правни факултет и Поштанска штедионица.
 
Uopšte nisam govorio o trasi od Resnika do Sopota nego od Resnika do Ripanj Tunela, gde nema ni jedan tunel i mnogo je pogodnija za retrasiranje od Beli Potok - Mala Ivanča jer ide kroz dolinu Topčiderske reke i manje dotiče naseljena mesta. Krivina kod Resnika bi ostala kakva jeste, jer ionako zbog ubrzanja i usporavanja na tom delu voz ne bi ni mogao da dostigne veću brzinu, tako da barska pruga ne mora da se dira. Tako su i stručnjaci koji su projektovali novu trasu rezonovali. Ali ne i Karlo, koji ignoriše sve neistomišljenike.
 
Po geoloskoj gradi Topciderski pravac i Vrcinske/Zavojnicke reke su vrlo razliciti. U Topciderskoj reci, pruga prati dno recne doline, u Vrcinskoj/Zavojnickoj reci to nije moguce zbog alluvijuma i gline. Pruga krivudari sto je podignuta na padinu grebena. Samo u Topciderskoj dolini pruga direktno prati recni tok. Ovako radius pruge u Topcideru ima mnogo povoljniji profil. Istocni krak ima i jos jednu nepovoljnost koja opet proizlazi iz geologije - Podrucje je deluvijalne gline pa su svuda klizista.
 
Od 1960 . postoji u Zavodu za projektovanje JZ, projekat "Koviona", kojim se izbegava najteza i najsporija deonica Niske pruge.
Radi se o usponu preko Ralje gde 20 promila nije ono najgore-vec su to ostri radijusi koji jako povecavaju merodavni otpor pruge
tako da je to jednako uslovima vuce na pravolinijskom usponu od 27 promila... :shock:

Dodajmo tome i trasu pruge izmedju Raljskog viadukta i ulazne skretnice , koja je na rastresitoj glini i skriljacnim plocama, gde su bila dva velika ODRONA pruge
sa polugodisnjim totalnim zatvorom ...
Slicno se desavalo i po izlasku iz tunela "Ralja" na nekih 800 metara,sa istim posledicama po saobracaj...Totalni zatvor pruge !

Zato je nastao projekat Koviona gde bi trasa posle Klenja, pre Ripanjskog viadukta skrenula ka istoku u dugi tumel ispod Kovione i spojila se na
Pozarecvacku prugu kod Malog Pozarevca... Tu su dve pruge medjusobno i NAJBLIZE ! Usponi bi bili max. 10 promila.

Time bi se pruga ubrzala i osposobila za bruta i do 1500 tona BEZ POTISKA i izbeglo najkriticnije mesto na Niskoj pruzi via Mladenovac..

(Danas preko Ralje ,kod bruta, tezih od 1000 tona, dolazi do pucanja tegljenika, te je potiskivanje obavezno.
To dodatno poskupljuje i usporava saobracaj zauzecem pruge pri povratku potiskivalice u Klenje.)

Stara "raljska " trasa ne bi bila ukinuta vec bi sluzila kao alternativna.. Glavni pravac bi postao via M. Krsna.
Posle Malog Pozarevca pruga je u ravnici sa velikim radijusom krivina koje omogucavaju i 160 kmh.

Pomenuti projekat Koviona, deli usud Prokopa-NOVAC....
 
"21. vek, a jedini način plaćanja je keš ili da podmitiš konduktera. Najbliži bankomat je 1.2 km od železničke, a taksija ispred nema. Ako imate sreće da vam je prevoz kasnije, onda možete da prošetate do bankomata. Stavio bih 0 da mogu!"
izvor.FCB stranica Belgrade Centre railway station.
 
План је ваљда првобитно био пруга кроз Калуђерицу али од тога је одустано, после су мењали тај неки источни крак пруге сто пута и сад нема ништа. Доказ да је била велика неозбиљност још одавно
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536672#p536672:eayz0c00 je napisao(la):
milos.tro » Uto Maj 08, 2018 9:54 pm[/url]":eayz0c00]"21. vek, a jedini način plaćanja je keš ili da podmitiš konduktera. Najbliži bankomat je 1.2 km od železničke, a taksija ispred nema. Ako imate sreće da vam je prevoz kasnije, onda možete da prošetate do bankomata. Stavio bih 0 da mogu!"
izvor.FCB stranica Belgrade Centre railway station.
Neverovatno kao da se neko iz Zeleznica trudi da upropasti putnicki saobracaj. Prokop je samo jedno od mesta gde se ogleda totalna nezainteresovanost za uspostavljanje nekih osnovnih funkcija u 21. veku. Dakle nije rec o nekoj nedostiznoj nama nepoznatoj tehnologiji vec o sasvim obicnim stvarima poput bankomata, ako nema restorana onda makar neki automat za grickalice i piće, normalnog saltera u kome sluzbenik zna da usluzi i proda vise od jedne karte (imao sam situaciju na Prokopu kada sluzbenica nije znala kako u sistemu da proda 4 karte za relaciju BG-NS).

Naravno pored Zeleznica kumuju i glavesine iz grada koje i posle toliko meseci nisu smogli snage da pojacaju javni prevoz ka stanici.
 
A pri tom se ne traži da se sprovede milion linija , kao što postoji na većini drugih stanica , nego makar jedna linija sa normalnim taktom , a ne dve linije koje u proseku saobraćaju na 27 minuta.
Takođe bi bilo lepo da se uradi nešto i za Rakovicu.
 
Donosioci odluka u vezi sa železnicom putuju džipom i avionom, u voz ulaze samo na predizbornim foto sešnima. Tu su isti i SNS i žuti, i crveni i oni i ovi
 
Iz Danasa, Mrkonjic i Gospic o kritici Vucica i Metroa:
Mrkonjic: "Uz to, metro mora da prolazi kroz Prokop, to ne smeju da menjaju, a zgrada stare železničke stanice je remek delo i ona ne treba da se ruši – naglasio je on dodajući da je još pri planiranju izmeštanja železničke stanice bilo zamišljeno da tuda prolazi gradska železnica."

Gospic: "A za rešenje gradskog saobraćaja je postojala ideja nezavisne gradske železnice, koja bi mogla da koristi sadašnju stanicu na Savskom trgu a da većim delom ide podzemno – priseća se Gospić. On dodaje i da je ovaj plan sada napušten a da aktuelni projekti ovu trasu pokrivaju metro linijom, ali da takvo „mešanje“ različitih vidova transporta nije dobro i može da stvara probleme. Glavni aduti za „Prokop“ nisu zaživeli. Kada bi to bilo izgrađeno, uz metro liniju koja je zamišljena da povezuje stanicu za koju je već napravljen objekat, ovo bi bila odlična stanica. Tako krupni planovi i odluke ne mogu se menjati na pola puta. Ako gledate nove linije metroa, one nisu povezane sa glavnom železničkom stanicom, to je nerazumno, zaključuje Gospić."
https://www.danas.rs/beograd/nezavrsena ... na-prokop/
 
Ovekvi bezbednosni zidovi bi bili sjajan dodatak na Prokopu. Uostalom, pre dvadesetak godina priča o Prokopu i Čvoru je spominjana u kontekstu čuvenog mita o švedskom standardu :D

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uK94l8Mefsc[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536803#p536803:1osdr7x8 je napisao(la):
tragac » Sre Maj 09, 2018 10:45 am[/url]":1osdr7x8]Ovekvi bezbednosni zidovi bi bili sjajan dodatak na Prokopu.

A šta će to na Prokopu? To se koristi samo u podzemnim metro stanicama zbog vazduha. Bilo bi zgodno u Vukovom spomeniku, znate kako tamo ošine ledeni vazduh kad nailazi voz. Pa i tamo je to teško ostvarivo, jer bi morali imati isti raspored ulaza na svim vozovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536820#p536820:38mk4awf je napisao(la):
WLABmz » 09 May 2018 10:43 am[/url]":38mk4awf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536803#p536803:38mk4awf je napisao(la):
tragac » Sre Maj 09, 2018 10:45 am[/url]":38mk4awf]Ovekvi bezbednosni zidovi bi bili sjajan dodatak na Prokopu.

A šta će to na Prokopu? To se koristi samo u podzemnim metro stanicama zbog vazduha. Bilo bi zgodno u Vukovom spomeniku, znate kako tamo ošine ledeni vazduh kad nailazi voz. Pa i tamo je to teško ostvarivo, jer bi morali imati isti raspored ulaza na svim vozovima.
Da, ovo je još bolja ideja za Vuka i Karađorđev park, e sad,, mislim da su ti zidovi modularni i da je moguće preraditi ih, ali da železnica ne treba imati previše različitih voznih sredstava.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536690#p536690:1dmxrobs je napisao(la):
Nurko7000 » 08 May 2018 09:25 pm[/url]":1dmxrobs]

Тунели нису уцртани!
file.php

U kom programu je uradjeno ovo?
Bas je dobro +1 :)
 
Rekoh bi da je bazirano na digitalnom elevacionom modelu SRTMa (Shuttle Radar Topographic Mission). Ali neka Nurko7000 pojasnava odakle je uzeo podatke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536947#p536947:14j3og4o je napisao(la):
spatiotecte » 09 May 2018 07:31 pm[/url]":14j3og4o]
...
U kom programu je uradjeno ovo?
Bas je dobro +1 :)

Хвала, програм је QGis, нова Girona верзија.

Подаци су OpenStreetMap на mssql бази.
DEM је јапански JAXA пројекат.
 
Ako zelimo da sacuvamo zeleznicu u Srbiji, Prokop ovog puta stvarno mora biti zavrsen - izricit je Milutin Milosevic direktor "Beograd cvora"

Da ste zeljeli da sacuvate zeleznicu ne bi napustili najvecu zeljeznicku stanicu u zemlji a saobracaj prebacili na nedovrsene i neuslovne objekte. I jos ocekujete da vas neko donira da "stvarno zavrsite cvor". Sta ste to sacuvali? Topite se ko sladoled. Veliki plus za menadzment srpskih zeljeznica.
 
Vrh