Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534530#p534530:mj4gqy0i je napisao(la):
RioBL » Čet Apr 26, 2018 9:52 pm[/url]":mj4gqy0i]

To ce da kazu brojevi. Kad se zatvori glavna stanica, izbroji se broj putnika na ostalim stanicama i vidi koja stanica se najvise koristi.Drugi parametar je broj kolosjeka. Mozemo i to prebrojati pa reci...Po broju kolosjeka glavna stanica je "ta i ta". Po kretanju putnika glavna stanica je "ta i ta".

Ok, znači onda smo se dogovorili. Od sutra glavna stanica postaje Zemun pošto od putničkih stanica ima najviše koloseka trenutno, jer su sa glavne par koloseka počupali. Predlažem da odmah table prebacimo onako forumaško akcijski sa glavne u Zemun noćas. Ali, ups, nema najviše putnika, hm koja li je to - ja bih rekao Novi Beograd. Pa kako sad, po jednom osnovu je jedna glavna, a po drugom druga glavna, kako ćemo ih nazvati? Ništa, očekujem sutra na razglasu na Prokopu: "Regio voz za Novi Sad preko Beograd glavne po broju putnika, Beograd glavne studentske, Beograd glavne po broju koloseka, itd. postavljen je na 5. kolosek".

RioBL":mj4gqy0i je napisao(la):
Inace izgleda mi da bi epitet glavne stanice u BG po broju putnika koji ju koriste mogla postati stanica NBG. Njoj bih dao i prioritet u rekonstrukciji i izgradnji. Ni ova stanica nema stanicnu zgradu na primjer.

Ona ima 5 koloseka uz mogućnost dogradnje do maksimalno 7 koloseka koja nije planirana.
 
Ne treba se praviti previse pametan oko davanja epiteta "glavni". To je nepotrebno.
Sve stanice u zeljeznickom cvoru imaju svoja zvanicna imena i ni jedna se vise ne zove "Beograd Glavna". Sta fali da stanica u prokopu zadrzi postojeci naziv - Beograd Centar? Je li tu ima neki problem? Jel mora postojati stanica Beograd Glavna? Koja ce onda stanica biti Beograd Centar?
Mi mozemo interno davati stanicama epitete, glavna, najljepsa, najruznija, itd. Kako ko misli. Zvanicni nazivi su jedno i treba ih se drzati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534534#p534534:17ask1o2 je napisao(la):
tragac » Čet Apr 26, 2018 10:10 pm[/url]":17ask1o2]Da li Resnik ima isti broj koloseka kao Zemun i Prokop (računam samo one putničke koloseke)? I da li je to iz istih razloga?

Resnik nema ni približno isti broj koloseka niti istu ulogu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534535#p534535:1q60dd7r je napisao(la):
RioBL » Čet Apr 26, 2018 10:18 pm[/url]":1q60dd7r]Ne treba se praviti previse pametan oko davanja epiteta "glavni". To je nepotrebno.
Sve stanice u zeljeznickom cvoru imaju svoja zvanicna imena i ni jedna se vise ne zove "Beograd Glavna". Sta fali da stanica u prokopu zadrzi postojeci naziv - Beograd Centar? Je li tu ima neki problem? Jel mora postojati stanica Beograd Glavna? Koja ce onda stanica biti Beograd Centar?
Mi mozemo interno davati stanicama epitete, glavna, najljepsa, najruznija, itd. Kako ko misli. Zvanicni nazivi su jedno i treba ih se drzati.

Pa ti prvi to forsiraš, zato se i "pravim pametan". Naravno da ne mora postojati stanica Beograd Glavna.

Prosto mi je, žao mi je što se na ovom forumu ne raspravlja o bitnim stvarima, nego o banalnim, to je samo pokazatelj (ne)stručnosti i (ne)poznavanja...ali tako je valjda svugde, zato nam je tako kako nam je.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534519#p534519:1wdxdb8h je napisao(la):
WLABmz » 26 Апр 2018, 21:18[/url]":1wdxdb8h]u smeru Banata (u opticaju samo koloseci 3 i 8 ) iz TPS Zemun sa stajanjem u Zemunu i Novom Beogradu.

ово ти је супер план, само, што банатски возови не би стајали и на Вуковом споменику?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534548#p534548:2k3l8k2p je napisao(la):
JohnnyLee » Čet Apr 26, 2018 11:40 pm[/url]":2k3l8k2p]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534519#p534519:2k3l8k2p je napisao(la):
WLABmz » 26 Апр 2018, 21:18[/url]":2k3l8k2p]u smeru Banata (u opticaju samo koloseci 3 i 8 ) iz TPS Zemun sa stajanjem u Zemunu i Novom Beogradu.

ово ти је супер план, само, што банатски возови не би стајали и на Вуковом споменику?

Obožavam kad neko ofrlje pročita napisano. Ajde pročitaj još jednom. Stajali bi vozovi za Zrenjanin i Vršac, ali eventualni međunarodni za Rumuniju ne bi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534470#p534470:hjhr99yj je napisao(la):
WLABmz » April 26th, 2018, 4:33 pm[/url]":hjhr99yj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534462#p534462:hjhr99yj je napisao(la):
solecar » Čet Apr 26, 2018 3:58 pm[/url]":hjhr99yj]Pre će Prokop biti glavna (centralna) nego što će GŽS ostati u funkciji.
Ne znam čemu ovakav post. GŽS se zatvara za dva meseca, to je već odavno poznato.
To jeste poznato , i nije akcenat na tome , već na komentaru Ria. Gotovo iz svakog njegovog posta se oseća animozitet prema Prokopu , zato što očigledno njega smatra glavnim krivcem za ukidanje GŽS na Savskom trgu , za koju smatra da treba da bude polazna i završna tačka svih vozova u Beogradu koji nisu u sklopu BG: voza , što zbog nostalgije i sentimentalnosti , što zbog broja putnika koje je imala. Eto recimo sada kada je napisano da su započeti radovi na završetku ploče i postavljanju šina na 1 i 2 kolosek , on kaže da će se desiti ko zna kad.
Nikakav problem ne bi bio to što imamo različita mišljenja po pitanju (viđenju) Prokopa , da ne govori svaki put da sam pristrasan kada kažem da se ne slažem sa njegovim mišljenjem i čak i kada iznesem neke stvari koje su rekli i drugi koji ne žive u neposrednom okruženju.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534533#p534533:hjhr99yj je napisao(la):
WLABmz » April 26th, 2018, 10:09 pm[/url]":hjhr99yj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534530#p534530:hjhr99yj je napisao(la):
RioBL » Čet Apr 26, 2018 9:52 pm[/url]":hjhr99yj]

To ce da kazu brojevi. Kad se zatvori glavna stanica, izbroji se broj putnika na ostalim stanicama i vidi koja stanica se najvise koristi.Drugi parametar je broj kolosjeka. Mozemo i to prebrojati pa reci...Po broju kolosjeka glavna stanica je "ta i ta". Po kretanju putnika glavna stanica je "ta i ta".

Ok, znači onda smo se dogovorili. Od sutra glavna stanica postaje Zemun pošto od putničkih stanica ima najviše koloseka trenutno, jer su sa glavne par koloseka počupali. Predlažem da odmah table prebacimo onako forumaško akcijski sa glavne u Zemun noćas. Ali, ups, nema najviše putnika, hm koja li je to - ja bih rekao Novi Beograd. Pa kako sad, po jednom osnovu je jedna glavna, a po drugom druga glavna, kako ćemo ih nazvati? Ništa, očekujem sutra na razglasu na Prokopu: "Regio voz za Novi Sad preko Beograd glavne po broju putnika, Beograd glavne studentske, Beograd glavne po broju koloseka, itd. postavljen je na 5. kolosek".
Biće da je Vukov spomenik stanica sa najviše putnika , tako da ipak ona mora biti ona sa epitetom "glavna". :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=356225#p356225:w9iu28gl je napisao(la):
Karlo del Ponte » 26 Okt 2015 05:53 pm[/url]":w9iu28gl]
А ово су прве три фреквентне линије, које је могуће имати у врло кратком року и са скромним средствима.
BGVOZ_predlog.jpg

Dopada mi se ovaj karlov "skromni" predlog, da stanice interno budu frekventnije. To je skoro kao metro.
Od Prokopa do Pancevackog mosta np. postoji cak 5 stanica. Vukov spomenik bi se preporodio.
Nisam uspeo da pronadjem kojom podzemnom linijom voz prolazi kroz grad, ali tacno obelezeno na mapi, pa ako neko ima sliku.

Ono sto bih dodao je da taj lokalni voz iz Zemuna ide jednom trasom ka aerodromu, i sa druge strane do Panceva (u sklopu "gradske pruge").


edit: minus pruga oko Kalemegdana.
 
Samo radi ilustracije sa teme modernizacija železnice prenosim deo posta
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533961#p533961:gxe2sixr je napisao(la):
WLABmz » 24 Apr 2018 10:12[/url]":gxe2sixr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533958#p533958:gxe2sixr je napisao(la):
Kokos » Uto Apr 24, 2018 12:03 pm[/url]":gxe2sixr]@WLABmz
....Provobitno projektovano za 160 km/h na deonici Stara Pazova - Novi Sad je stopirano zato što je Zorana Mihajlović rekla da mora 200 km/h.
Rusi su izračunali da će to doneti svega 3 minuta kraću vožnju između Stare Pazove i Novog Sada i naravno skuplje radove i odlaganje početka radova za 1-2 godine dok se napravio nov projekat itd...

Šta imamo ovde ? Diskusiju o modrnizaciji tj. bitku za brzinu, a minuti se meri milionima evra i gubitkom godina

Taj gubitak Beogradu lako nadoknadjuje sam Pokop :idea:

ON jeste na glavnom pravcu te nema nikakvog gubitka
-silaska sa glavnog pravca radi odlaska na staru žel. stanicu i gubitku više minuta
-usporene vožnje radi parkiranja na slepi kolosek stare žel. stanice i gubitku više minuta
-usporene vožnje polaska sa slepog koloseka stare žel. stanice i gubitku više minuta
-vracanja na glavni pravac i gubitku više minuta

Neka bude gubitak od samo 3 minuta po stavci a gubi se i više, to čini min. 12 minuta :shock:

Poredeci tih minimalnih 12 minuta , sa onih 3 minuta iz gornjeg citiranog posta
Prokop čini da Beogradske prolazne pruge su vremenski krace, kao da se vozi po njima ne 200 , nego skoro 300 km / h :p

Inace teoretska max propusna moć Prokopa je odredjena propusnom moći njegovog Savskog mosta

:sesir:
 
Da. Zato se radi spuštanje perona.
Inače, sinoć sam sa nadvožnjaka ka Vidikovcu video da je postavljeno novo osvetljenje, peroni samo šljašte. :D
 
U svakom slučaju - kada se završi ono što je sad planirano i u proceduri glavni problemi novog BG čvora su:

1) TPS na jugu,
2) karte i ulazak na perone, tj. kako rešiti problem turniketa na stajalištima sa samo 2 koloseka,
3) izlaz iz Rakovice ka Jajincima - nije denivelisan, voz iz smera Beograd Centra mora preći pred Rakovicom na levi kolosek.
 
samo na krajnji levi, onaj bez perona, ili moze i na onaj pored njega? Inace otkad znam za sebe krajnji DESNI peron se ne upotrebljava - on ima samo jedan kolosek koji je iskljucivo teretni, tako da se njime krece samo vozno osoblje teretnih kompozicija i radnih vozila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534591#p534591:2c771zp0 je napisao(la):
tragac » Pet Apr 27, 2018 11:09 am[/url]":2c771zp0]samo na krajnji levi, onaj bez perona, ili moze i na onaj pored njega?

Može sa sva 3 leva, ali su levi, nisu desni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534553#p534553:30act67g je napisao(la):
WLABmz » 27 Апр 2018, 00:05[/url]":30act67g]
Obožavam kad neko ofrlje pročita napisano. Ajde pročitaj još jednom. Stajali bi vozovi za Zrenjanin i Vršac, ali eventualni međunarodni za Rumuniju ne bi.

прочитао сам ја добро шта си написао, и моје питање се односи управо на тај, евентуални међународни
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534633#p534633:2wjgbgzt je napisao(la):
SRBO » Pet Apr 27, 2018 1:08 pm[/url]":2wjgbgzt]Градска железница која не прелази Панчевац је лудило

To je zastarela Karlova mapa iz 2015. Terminiranje vozova u Pančevačkom mostu više nije moguće.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534562#p534562:39fprnjn je napisao(la):
solecar » 27 Apr 2018 12:02 am[/url]":39fprnjn]
To jeste poznato , i nije akcenat na tome , već na komentaru Ria. Gotovo iz svakog njegovog posta se oseća animozitet prema Prokopu , zato što očigledno njega smatra glavnim krivcem za ukidanje GŽS na Savskom trgu , za koju smatra da treba da bude polazna i završna tačka svih vozova u Beogradu koji nisu u sklopu BG: voza , što zbog nostalgije i sentimentalnosti , što zbog broja putnika koje je imala.
Није коректно да се на овакав начин искриви и омаловажи нечије другачије мишљење. Пристрасан јесте, упоран, по мало досадан јесте, али и он сам је износио доста врло јасних аргумената.

А свакако, оно што сам написао био Боци, то је изазов који сам упутио свим бранитељима Прокопа: да ли сте спремни да га браните до краја тако што ћете се у ванвиртуелном свету борити за престанак игнорисања истог од стране Секретријата за саобраћај?

Ја сам сам понудио, и поново нудим саветодавну подршку око форми петиција и дописа итд.
boca-ica":39fprnjn je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534510#p534510:39fprnjn je napisao(la):
spatiotecte » 26 Apr 2018 18:46[/url]":39fprnjn]Znaci niste se razumeli.
Oooo.... jesmo , jesmo se odlično razumeli :p
Тачно се нисмо разумели, а Боца је сам кренуо са гађањем бројевима у минутажи транзитних возова. Тај одговор је очекивао, тачно колико минута, а ја сам описно одговорио занемарљиво, зависно много више од система колосечних веза него од локације. Поготову што нема значјне разлике у пројектованим брзинама пруга ка обе станице са Новог Београда и из Раковице.

Такође, нема одговор на изазов, да ли си спреман да браниш Прокоп до краја?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534537#p534537:31sdzn8i je napisao(la):
WLABmz » Thu Apr 26, 2018 9:26 pm[/url]":31sdzn8i]
Pa ti prvi to forsiraš, zato se i "pravim pametan". Naravno da ne mora postojati stanica Beograd Glavna.
Prosto mi je, žao mi je što se na ovom forumu ne raspravlja o bitnim stvarima, nego o banalnim, to je samo pokazatelj (ne)stručnosti i (ne)poznavanja...ali tako je valjda svugde, zato nam je tako kako nam je.

Nista ja ne forsiram. Ukazujem na greske koje primjecujem. A kad to uradim i kad je ocito da sam u pravu onda to nazivas banalnim i zao ti je sto se na forumu ne raspravlja o "bitnijim stvarima".

Naziv zeljeznicke stanice je vrlo bitna stvar. Zapravo se iza odredjivanja naziva stanice Prokop krije lukavstina i licemjerje. Ako se ustali naziv "glavna" ili "centralna" za zeljeznicku stanicu koja je potpuno neuslovna za kretanje putnika, onda se javnost dovodi u opasnu zabludu.
1. nazivom stanice se sugerise putnicima odabir stanice za putovanje
2. nazivom stanice se sugerise prioritet po kom se vrse ulaganja u izgradnju i odrzavanje stanica

Obe ove sugestije mogu biti veoma stetne po drustvo.

Naprimjer. Ako neki od putnika koji ne poznaje Beograd a koje ti nazivas retardima zeli vozom u Beograd, lako moze biti zavaran i odveden na pogresno mjesto. Zamisli "retarda" sa koferima na Prokopu, pardon Glavnoj stanici, u 23:00. Ja mislim da taj covjek vise nikad nece vozom u Beograd. Zasto? Zato sto je neko vrlo lukavo dao stanici naziv "Glavna" ili Centralna"

Primjer2. Zamislimo da postoji fond za izgradnju i odrzavanje stanica. Kad se bude odlucivalo koja od stanica ce dobiti koliko novca, sta mislis koja ce ga dobiti najvise. Glavna (Centralna) ili tamo neka "sporedna"?

Pitanje nije nimalo navino.

solecar":31sdzn8i je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534470#p534470:31sdzn8i je napisao(la):
WLABmz » April 26th, 2018, 4:33 pm[/url]":31sdzn8i]
To jeste poznato , i nije akcenat na tome , već na komentaru Ria. Gotovo iz svakog njegovog posta se oseća animozitet prema Prokopu , zato što očigledno njega smatra glavnim krivcem za ukidanje GŽS na Savskom trgu , za koju smatra da treba da bude polazna i završna tačka svih vozova u Beogradu koji nisu u sklopu BG: voza , što zbog nostalgije i sentimentalnosti , što zbog broja putnika koje je imala. Eto recimo sada kada je napisano da su započeti radovi na završetku ploče i postavljanju šina na 1 i 2 kolosek , on kaže da će se desiti ko zna kad.
Nikakav problem ne bi bio to što imamo različita mišljenja po pitanju (viđenju) Prokopa , da ne govori svaki put da sam pristrasan kada kažem da se ne slažem sa njegovim mišljenjem i čak i kada iznesem neke stvari koje su rekli i drugi koji ne žive u neposrednom okruženju.

Da, pristrasan si. Zivis u soliteru iznad Prokopa. Stanica ima direktan uticaj na tvoj zivot. Naravno da ces biti pristrasan. Ni ne moze drugacije.
Ja sam nepristrasan. Objektivan. Zivim 400km od Beograda i svaka zeljeznicka stanica u Beogradu mi je jednako draga i jednako mi je bolno kad pogledam bilo koju od njih. Ovo sto sam boldirao su dijelovi tvog teksta u kom pokusavas da objasnis nesto neshvatljivo. Zasto neko iz Banjaluke stalno pise o Glavnoj zeljeznickoj stanici.
Reci cu ti da se ne mucis. Mene za Glavnu ne veze ni nostalgija ni sentimentalnost. A Prokop ne smatram krivcem.
Nikad u zivotu nisam bio na Glavnoj zljeznickoj stanici niti sam ikad putovao vozom bilo gdje u Beogradu. Jednom sam se provozao pokretnim stepenicama na Vukovom Spomeniku, cisto da vidim sta dole ima. I to je sva moja sentimentalnost i nostalgija sto se tice zeljeznice u Beogradu.
A sto se krivca za zatvaranje Glavne tice, ne smatram Prokop krivcem, vec projekat Beograd na Vodi, odnosno ljude koji stoje iza tog projekta jer su forsiranjem svog projekta ucinili da Beograd izgubi svoju najvecu i najvazniju stanicu a zeljeznicki saobracaj da se svede na nedovrsenu i neuslovnu infrastrukturu.Dodatno, svoju ocito stetnu radnju, maskiraju pricom kako Beograd dobija novu modernu glavnu zeljeznicku stanicu u Prokopu a zapravo Prokop je sve samo ne stanica za grad Beograd. Beogradska zeljeznica nije dobila nista a izgubila je mnogo.
 
Da su ti sve stanice jednake i drage , i da ti je zaista bolno kad pogledaš bilo koju od njih , ne bi konstantno "prozivao" Prokop , a druge manje ili više dizao u nebesa. Nakon što je Igor objavio vest o početku radova na završetku ploče i prvog i drugog koloseka na Prokopu , ti prokomentarišeš kako to nikad neće biti završeno. Čemu potreba za ovim? I posle još meni govoriš kako sam ja pristrasan , a ti objektivan. Nema tu ni "O" od objektivnosti kod tebe.
Neka sam zbog ovoga i 100x subjektivan , bolje nego da budem "objektivan" kao ti , jer po toj tvojoj logici , primera radi , problemi o kojima pišu Marrecar , Somi303 , Vinca307 i Prostorniplaner vezano za naselja u kojima žive i prevoz , ne mogu nikako biti objektivni , već jedino i isključivo pristrasni , zato što u istima žive.

P.S.

Samo lud čovek ne bi koristio sve pogodnosti koje mu se pružaju u neposrednoj blizini (okruženju) , ma gde živeo na kugli zemaljskoj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534737#p534737:2dqoyolv je napisao(la):
Karlo del Ponte » April 27th, 2018, 11:32 pm[/url]":2dqoyolv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534562#p534562:2dqoyolv je napisao(la):
solecar » 27 Apr 2018 12:02 am[/url]":2dqoyolv]
To jeste poznato , i nije akcenat na tome , već na komentaru Ria. Gotovo iz svakog njegovog posta se oseća animozitet prema Prokopu , zato što očigledno njega smatra glavnim krivcem za ukidanje GŽS na Savskom trgu , za koju smatra da treba da bude polazna i završna tačka svih vozova u Beogradu koji nisu u sklopu BG: voza , što zbog nostalgije i sentimentalnosti , što zbog broja putnika koje je imala.
Није коректно да се на овакав начин искриви и омаловажи нечије другачије мишљење. Пристрасан јесте, упоран, по мало досадан јесте, али и он сам је износио доста врло јасних аргумената.

А свакако, оно што сам написао био Боци, то је изазов који сам упутио свим бранитељима Прокопа: да ли сте спремни да га браните до краја тако што ћете се у ванвиртуелном свету борити за престанак игнорисања истог од стране Секретријата за саобраћај?
Nije korektno ni sa njegove strane da omalovažava i iskrivljuje moje mišljenje.
Ja sam za razliku od mnogih "kritičara" slao predloge opštini Savski venac sa idejama za gradski prevoz koje smo ovde iznosili za eventualne linije preko Prokopa , a i nosio lično u DJP (SJP). Čak sam zbog svojih aktivnosti bio i okarakterisan kao "Vukšin čovek" od strane ljudi iz DJP u ličnom razgovoru sa njima.
 
Nemoj da se ljutiš sole. Normalno je da smo subjektivni kad su u pitanju stvari koje nas se lično tiču. I ja sam subjektivan kad je u pitanju moja zgrada i moja ulica.
Ne napadam Prokop već način na koji se troše sredstva za izgradnju żeljeznice. Ovog ljeta će se svakog dana nekoliko stotina ljudi peći na otvorenoj ploči stanice NBG a istovremeno će za nekoliko desetaka na Prokopu da gore stotine svjetiljki 24 sata dnevno.

Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka
 
Mani me tih priča o subjektivnosti. Objasni ti nama , za početak , čemu potreba da nakon što je Igor objavio vest o početku radova na završetku ploče i prvog i drugog koloseka na Prokopu , ti prokomentarišeš kako to nikad neće biti završeno. Jedno je neslagati se sa mišljenjem drugoga , a sasvim drugo je pisati komentare ove vrste koji sam naveo.
 
Autocitat:

WLABmz":3797ik7k je napisao(la):
Prosto mi je, žao mi je što se na ovom forumu ne raspravlja o bitnim stvarima, nego o banalnim, to je samo pokazatelj (ne)stručnosti i (ne)poznavanja...ali tako je valjda svugde, zato nam je tako kako nam je.
 
Vrh