Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Vukan Vucic je u pravu za mnoge stvari koje iznosi u clanku NIN-a i mnogi od nas na forumu su ukazivali na iste probleme.
 
Karlo :!: :) :!:
naravno da nije bilo namere za uvredu , izneo sam moje vidjenje i ne menjam ga ni slovca
ne zbog nekog namćorskog inata
vec što pokušavam to da sagledam iz ovog 21 veka ... mozda mi i ne ide od ruke to sagledavanje
ali PROTOČNOST je uvek brža od stajaceg (coravih koloseka) :)

I ako si ,,secirao,, i analizirao deo po deo mog mosta, AKO i treba , dobro je to :kk:
ili si mudro izbegao odgovor još od
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533220#p533220:26yya2wo je napisao(la):
boca-ica » 20 Apr 2018 14:55[/url]":26yya2wo]
molim te ,
kako za mene prestavljaš čoveka koj se daleko više od mnogih razume u žel. saob. - da ipak odgovoriš na to prosto postavljeno pitanje evo ga ponovo

Šta je bolje za tranzitnog putnika koj ne izlazi iz voza u Beogradu.

Protočni Prokop ili stara žel. stanica


Pri tome molim te , potkuj to nekom minutažom,
koliko treba vremena za prijem i otpremu putnika u Prokopu na glavnom pravcu tog jednog voza
a koliko to isto treba
kad voz silazi sa glavnog pravca do stare žel. stanice , na one čorave koloseke , pa da se ponovo vrati na glav. pravac
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534031#p534031:2pk50zv8 je napisao(la):
orjen » Tue Apr 24, 2018 7:20 pm[/url]":2pk50zv8] A koliko je u poredenju uspeo Hauptbahnhof u Minhenu i "predivni" cetvrt oko njega se moze procitati u skorasnjem clanku Tageszeitunga https://www.tz.de/muenchen/stadt/lu...traftaten-horror-am-hauptbahnhof-8227835.html Razvijo se u primarni centar kriminala ("horor oko stanice").

E, u Prokopu nije "centar kriminala". Tamo vlada red i mir. Najvise mir. Po tom pitanju je Beogradska nova glavna centralna stanica bolja od Minhenske. Medjutim, sto se tice "horora oko stanice" i Prokop ima svoj horor. Itekakav. Tu je daleko ispred Hauptbahnhofa.

Na stranu ova poredjenja. Sve normalne zeljeznicke stanice imaju svoju crnu stranu. Dzeparose, dilere, prostitutke, beskucnike. Sto veca stanica vece crnilo. Sto siromasnija zemlja vece zlo. I ta pitanja iako vazna, za beogradski slucaj su ipak u drugom planu. Jer ono sto Prokop nema a sto normalne stanice imaju...su putnici.

Oni koji su napravili Minhensku stanicu uradili su dobar posao, stvorivsi saobracajni kompleks koji sluzi veoma dobro onima zbog kojih je gradjen. Putnicima. Njih skoro pola miliona se sluzi ovom stanicom svaki dan! Sa 32 "corava kolosjeka" (kako ih Boca od milja nazva) i na povrsini centralnog dijela Minhena, to je jedna od najvecih stanica u Evropi a Minhen jedan od najprosperitetnijih gradova u Njemackoj.

I zato sam i ja i milioni drugih koji su imali priliku da koriste ovu stanicu, zadovoljni uslugom. A otpadanje neceg, kriminal i horor, nismo imali priliku da iskusimo. Za mene je to dobra stanica i dobra zeljeznica.

 
^^U narednih par godina nova bi trebalo da nikne:

1133671457-neubau-hauptbahnhof-muenchen-1g4HCaVz3ea7.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534031#p534031:fzd62h0q je napisao(la):
orjen » Yesterday, 19:20[/url]":fzd62h0q]U NINu nesto ipak nije dobro razjasneno. Nove zeleznicke stanice niko ni nemoze graditi u centru grada. Ni u Berlinu ni u Hong Kongu.

U Berlinu je stanica oko 1000m udaljena od Brandenburške kapije. Nije baš sam centar, ali jeste 15-ak minuta peške.
 
Pitanje prolazna ili ceona stanica nije previse bitno ako je infra u dobrom stanju.

Avala stoji u Keletiju sat vremena cak i kad nema kursnih kola i ostalih vecih bavljenja. A putnika nema previse. To sto je Keleti ceona stanica ne menja mnogo stvari, voz stoji te stoji.

Posto je Prokop malog kapaciteta tesko da ce se tu prolazni vozovi zadrzavati.

Da li je moguce da se na Prokopu jedan kolosek nekako podeli na par ceonih koloseka - jedan ka Nbg, drugi ka Rakovici? Duzina jednog perona je malo vise od 400m, da li mogu da se naprave od toga dva koloseka od kojih oba mogu da drze dva Flirta u sinhronu, ili loksu i pet-sest klasa?
 
Мислим да нема потребе правити од Прокопа чеону станицу, то би само повећало апсурд већ постојећег апсурда БЖЧа. Идеја БЖЧ је ваљда да је Прокоп пролазна станица, да је Раковица крајња за возове са севера, а Земун за возове са југа. Али за то прво треба завршити ТПС Земун и ТПС Кијево.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534152#p534152:28yhwvtj je napisao(la):
tragac » Sre Apr 25, 2018 11:49 am[/url]":28yhwvtj]Pitanje prolazna ili ceona stanica nije previse bitno ako je infra u dobrom stanju.

Avala stoji u Keletiju sat vremena cak i kad nema kursnih kola i ostalih vecih bavljenja. A putnika nema previse. To sto je Keleti ceona stanica ne menja mnogo stvari, voz stoji te stoji.

Posto je Prokop malog kapaciteta tesko da ce se tu prolazni vozovi zadrzavati.

Da li je moguce da se na Prokopu jedan kolosek nekako podeli na par ceonih koloseka - jedan ka Nbg, drugi ka Rakovici? Duzina jednog perona je malo vise od 400m, da li mogu da se naprave od toga dva koloseka od kojih oba mogu da drze dva Flirta u sinhronu, ili loksu i pet-sest klasa?

Avala stoji u Keletiju 36 min u smeru Beča i 38 min u smeru Beograda jer se uklapa u jednočasovni takt EC/RJ vozova Budimpešta - Beč i putničkih vozova Budimpešta - Kelebia.

Prokop je centralna stanica NŽČ i glavna u Beogradu. Naravno da će se prolazni putnički vozovi zadržavati 5-30 minuta. Tako je svugde u Evropi sa glavnom/centralnom prolaznom stanicom.

Na jednom koloseku mogu da stoje dva voza u dva smera. Tako se radi npr. u Wien Hbf, nema potrebe da se kolosek prekida i time smanjuje prolazni kapacitet.
 
Odlicno, zapravo to ce biti i neophodno. BG Voz ce sigurno imati nekoliko rezervisanih koloseka, rekao bih najmanje tri, tako da je pitanje koliko ce ostati slobodnog prostora za sve medjugradske i medjunarodne. Tu treba ostaviti i prostor za prolazne vozove koji nece biti samo 1136/1137 vec i mnoge nove koji ce utilizovati Prokop kao prolaznu stanicu, recimo Novi Sad-Nis, Zemun-Valjevo itd. Ove linije bi osetno poboljsale utilizaciju voznih sredstava, posebno ako se u Prokopu ne zadrzavaju duze od 10 min.

Iako sumnjam da cemo postati zeleznicka nacija, nikad se ne zna sta buducnost nosi. Da li postoji neki prostor za eventualno povecanje kapaciteta stanice u buducnosti? Barem za jos jedan par koloseka.
 
Са сателитског снимка делује могуће још 2 или 3 уз промену путање Прокупачке улице, али питање је какво је стање на терену због рељефа итд
 
Prokupačka ul. je ostala vrlo strma i uska taman za jedno putničko vozilo
oivičena privremenim objektima i udjericama (uvek zamišljam da ce tu iza čoška da iskoči pravi gusar i da mi otme parice :lol: )
Druga strana je odfikarena... a kako ide njen uspon tako isto raste nj. ,,provalija,, ispod koje je izdvojena isped tunela žel. zgrada
Na samom vrhu sa lakat krivinom spojena je sa Gučevskom ( nastavak Dragana Macea)
Kako je Dragana Macea savremeno uredjena i široka saobracajnica ,
upravo Gučevska nije ni pipnuta :(
a ona treba da odvede drumski saobracaj preko buduceg auto nadvožnjaka Deligradske na Slaviju :!:

Prokupačka u tom sistemu bi zapravo bila neka rezervna ili tehnička saobracajnica Prokopa
mada bi ona i mogla da se proširi sa ,,visecom saobracajnom trakom,, al dobro je i ovako uopšte da postoji , za neke situacije

Što se tiče proširenja Prokopa uvek me kopkala opcija otvaranja još jedne tunelske cevi suprutno od Prokupačke a na strani solitera
za sada jedino što meni izgleda bito kao laiku a za oživljavanje Prokopa
jeste taj auto nadvoznjak Deligradske veza do Slavije
stručnjaci pak iznose druge stavke ... neke su i uradjene a Prokop i dalje nije oživeo
što mi potvrdjuje da moj laički stav za ključni ato nadvoznjak i zvuči ispravno
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534179#p534179:m5uec5ox je napisao(la):
tragac » Sre Apr 25, 2018 1:48 pm[/url]":m5uec5ox]BG Voz ce sigurno imati nekoliko rezervisanih koloseka, rekao bih najmanje tri

Nijedan BG:voz po planu nije predviđen da terminira u Prokopu (osim trenutne privremene linije Prokop - Resnik), tako da su 2 koloseka za BG:voz sasvim dovoljna.
 
Što se tiče vozova ok, ali putnici... mnogi će presedati sa jednu na drugu liniju i mešaće se sa onima koji presedaju na međugrad i međunar. vozove. Biće zanimljivo videti na šta će sve da liči ako uopšte dovuku sve putnike tamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534286#p534286:3rpg0djb je napisao(la):
tragac » Čet Apr 26, 2018 12:36 am[/url]":3rpg0djb]Što se tiče vozova ok, ali putnici... mnogi će presedati sa jednu na drugu liniju i mešaće se sa onima koji presedaju na međugrad i međunar. vozove. Biće zanimljivo videti na šta će sve da liči ako uopšte dovuku sve putnike tamo.

I opet ista priča. Poenta novog čvora nije da dovede sve putnike na Prokop, već na raspoređivanje putnika po stanicama čvora, gde je Prokop centralna stanica.
 
Ma da, stanice Rakovica i Zemun su tek malo manje urbano izolovane nego Prokop....a sve ove godine nisu se udostojili da uvedu fider linije. Taj "novi" čvor ima četiri banke i još uvek većina ljudi ide na Glavnu uključujući Rakovčane i Zemunce čak i kad znaju da im voz staje u komšiluku...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534288#p534288:l7mg0x41 je napisao(la):
WLABmz » 25 Apr 2018 11:40 pm[/url]":l7mg0x41]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534286#p534286:l7mg0x41 je napisao(la):
tragac » Čet Apr 26, 2018 12:36 am[/url]":l7mg0x41]Što se tiče vozova ok, ali putnici... mnogi će presedati sa jednu na drugu liniju i mešaće se sa onima koji presedaju na međugrad i međunar. vozove. Biće zanimljivo videti na šta će sve da liči ako uopšte dovuku sve putnike tamo.

I opet ista priča. Poenta novog čvora nije da dovede sve putnike na Prokop, već na raspoređivanje putnika po stanicama čvora, gde je Prokop centralna stanica.

Не, централне станице су по свим плановима Прокоп и Нови Београд. А по важећем ГУП-у Београда: Прокоп, Нови Београд и Сајам.

Сајам...?! Не, Топчидер (смајли који плази језик, церека се и показује ону ствар... железници. И путницима.)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533839#p533839:3iq1lv1k je napisao(la):
spatiotecte » 23 Apr 2018 06:02 pm[/url]":3iq1lv1k]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533807#p533807:3iq1lv1k je napisao(la):
razgradjevinar » 23 Apr 2018 03:29 pm[/url]":3iq1lv1k]cekajte, da li sam ja dobro shvatio.. 150 metara te ploce, potporni zid i dovrsetak podhodnika kostaju 3.3 miliona evra??? ili ovako da racunamo, da bi se ploca zavrsila, tj samo izbetonirala do kraja, potrebno je 10 miliona evra?

Dobro si razumeo.
Nije samo ploca vec tu ulaze i sine, kolosecni pribor , betonska ploca za postavljanje sina.
Peroni elektricne instalacije podhocnici koji treba da se zavrse, farbanje keramika, ima tu jos mnogo posla.
Uostalom ako ,pogledamo 10 miliona evra za 2 koloseka to je 50 miliona evra da se izgrade svih 10 sa betonskom konstrukcijom, cena je skroz normalna.
Pa zeleznicka stanice je to, nekoliko desetina miliona evra mora tu da se ulozi.

citiracu deo iz igorove vesti
"Radovi koji su otpočeli prošle nedelje podrazumevaju međufazu na završetku konstrukcije glavne ploče na koti 105, odnosno njeno proširenje u dužini od 130 metara..

...Konstrukcija glavne ploče stanice Prokop na koti 105 nije završena, zbog čega još uvek nisu u funkciji dva koloseka na prvom peronu. Za njen završetak potrebno je proširiti konstrukciju ploče za dodatnih 33 metara, celom njenom dužinom. Stubovi koji treba da nose ovaj deo konstrukcije već su delimično izvedeni, a od ukupnih 440 metara dužine ova faza obuhvata prvih 130 metara ploče sa zapadne strane. U okviru ovih radova biće završen pothodnik sa kosom rampom na prvom peronu i izgrađen novi potporni zid kod zgrade ortopedskog centra “Rudo”.

Ovom međufazom biće završena prva trećina preostalog dela ploče na koti 105, a ukupna površina izvdene konstrukcije u ovoj fazi iznosiće 3800 m2...."

i to je ok da kosta 3.3 miliona. kul. :) 3800 kvadrata golog betona, potporni i par desetina kvadrata hodnika... nek pola ode na podhonik i zid,a gde ces bre 1.65 miliki u to, znaci goli beton je vise od 400 evra kvadrat

nikakvo postavljane sina i opremanje perona se ne spominje, spominju se vec izgradjeni stubovi i zavrsetak glavne ploca, kao i radovi na zavrsetku podhodnika i potpornog zida. u sustini betoniranje, malo plocica i par neonki u podhodnicima.

sutra jos 15-20 miliona za ostatak ove faze medjufaze, za 2/3 stubova koji nisu vec izgradjeni i plocu do kraja, pa onda jos 10-15 za opremanje koloseka, sa taksi stanicom i trafikom da zokruzimo jedno 50 do zavrsetka cele medjufaze.
 
Кад видим све ове међуфазе међуфаза и код Прокопа и код БАСа, мене срамота. Замишљам како би тек изгледала градња метроа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534300#p534300:11fgfdxw je napisao(la):
Дошљак » April 26th, 2018, 1:18 am[/url]":11fgfdxw]Замишљам како би тек изгледала градња метроа.
Prva predfaza nulte međufaze nultog dela međufaze nultog dela izgradnje metroa ... :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534176#p534176:31gc4hdu je napisao(la):
WLABmz » Wed Apr 25, 2018 12:35 pm[/url]":31gc4hdu]
Prokop je centralna stanica NŽČ i glavna u Beogradu. Naravno da će se prolazni putnički vozovi zadržavati 5-30 minuta. Tako je svugde u Evropi sa glavnom/centralnom prolaznom stanicom.

Po cemu je Prokop glavna stanica? Ja razumjem da moze biti centralna jer se nalazi u geometrijskom centru cvora ali ne vidim ni jedan razlog da bude glavna.

Takodje,

Na jednom koloseku mogu da stoje dva voza u dva smera. Tako se radi npr. u Wien Hbf, nema potrebe da se kolosek prekida i time smanjuje prolazni kapacitet.

Ako stoje dva voza na jednom kolosjeku za dva suprotna smjera, znaci da si napravio terminus. Mislis li da tako treba da funkcionise Prokop?

Пантограф":31gc4hdu je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534288#p534288:31gc4hdu je napisao(la):
WLABmz » 25 Apr 2018 11:40 pm[/url]":31gc4hdu]
Сајам...?! Не, Топчидер (смајли који плази језик, церека се и показује ону ствар... железници. И путницима.)

Sta se desava na Topcideru? Da li funkcionise kako su govorili. Kao terminus medjunarodnih vozova. Zadnje sto znam je da su nesto uredjivali na stanici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534286#p534286:1stxwpso je napisao(la):
tragac » Wed Apr 25, 2018 11:36 pm[/url]":1stxwpso]Što se tiče vozova ok, ali putnici... mnogi će presedati sa jednu na drugu liniju i mešaće se sa onima koji presedaju na međugrad i međunar. vozove. Biće zanimljivo videti na šta će sve da liči ako uopšte dovuku sve putnike tamo.

Beograd vec vise od 130 godina ima takvu stanicu (pogledaj moj avatar). Na njoj putnici bez problema presjedaju sa linije na liniju i bez problema ulaze i izlaze sa stanice.
Zatvoriti takvu stanicu i mastati da ce se preko noci takva ista slika preslikati na Prokop je teska iluzija. Prokop nema elementarne uslove ni da bude terminalna stanica a ni da dovede putnike u znacajnijem broju.
 
Bilo bi lepo znati metodologiju kojom je određena lokacija Prokopa i orijentacija čvora. Beograd kad jedan urbanistički nedorečen grad se odriče jednog od retkih uspelih planskih rešenja u korist nečega što apsolutno ne prepoznaje potrebe putnika. Lokacije putničkih stanica u čvoru, osim stanice Novi Bg kao da je određivao autobuski lobi.
 
@RioBl
Ako stoje dva voza na jednom kolosjeku za dva suprotna smjera, znaci da si napravio terminus. Mislis li da tako treba da funkcionise Prokop?
To je uobicajno. Proveri samo koliko vozova sa HBF Keln izmedu 7:30 i 9:30 polazi sa istih koloseke (ICE 158 i ICE 214, ICE 18 i ICE 150, RB 25 i S11, RE 5 i RE 1). Nije na svim kolosecima ali uobicajno na 5 - 9 - 11.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534326#p534326:2sw3q3x9 je napisao(la):
tragac » 26 Apr 2018 05:56 am[/url]":2sw3q3x9]Bilo bi lepo znati metodologiju kojom je određena lokacija Prokopa i orijentacija čvora. Beograd kad jedan urbanistički nedorečen grad se odriče jednog od retkih uspelih planskih rešenja u korist nečega što apsolutno ne prepoznaje potrebe putnika. Lokacije putničkih stanica u čvoru, osim stanice Novi Bg kao da je određivao autobuski lobi.

Не, иза београдског чвора је "лоби челика и бетона", једна од јачих друштвених сила у социјалистичкој Србији. То су они којима је најважније да се гради - и кад се гради, да се нипошто не штеди.

Методологија одлучивања у чвору је детаљно описана у издању једног стручног часописа са конца седамдесетих, које сам поодавно имао у рукама. Сад, да ли је "Архитектура/урбанизам", нисам сигуран, али мислим да је ту. Нека тражи ко има времена и кога занима, има тачно како је ко од ондашњих ауторитета гласао. Одушевљење варијантом "Прокоп" у старту није постојало.
 
Vrh