Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535048#p535048:zq1d5270 je napisao(la):
boca-ica » April 29th, 2018, 7:24 pm[/url]":zq1d5270]i šta si dokazao ?
da je razlika u udaljenosti tričavih 500 metara
i zbog toga treba da nemenjamo na bolje strvari u Bgdu :lol:

živ ti bio nama
:sesir:
Samo u Prokopu ne treba da menjamo stvari na bolje , zato što postojeće stanje i više nego dovoljno za putnike koji se mogu izbrojati na prste jedne ruke , dok sva sredstva treba da preusmerimo na sve ostale stanice , sa posebnim akcentom na NBG i Vukov spomenik. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535047#p535047:18855n81 je napisao(la):
RioBL » Ned Apr 29, 2018 6:11 pm[/url]":18855n81]Ni ovo nije sasvim tacno Sam.

Jeste bilo predvidjeno ukidanje saobracaja na Glavnoj, ali SAMO daljinskog. Prema GUP-u iz 1976 glavna zeljeznicka stanica treba da postane mjesto ukrstanja linija REGIONALNOG METROA. A regionalni metro nije nista drugo nego gradsko-prigradska zeljeznica. Nesto slicno sto sad pokusavamo sa BG vozom. Dakle zeljeznicki saobracaj bi ostao.

Tek je sa dolaskom SNS-a na vlast UKINUT SAV ZELJEZNICKI SAOBRACAJ.
:bash:
Po obicaju, niko drugi nema pojma,
stare novine i stari planovi " lazu," Riobl mora biti u pravu... :lool:
 
Novine uvijek lazu a RioBL ti sad kaci isjecak iz GUP-a...

 
....a RioBL ti sad kaci isjecak iz GUP-a...
:shok:
Jedno je sadašnja površinska pruga obalom oko Kalemegdana
a ovo je druga priča i lokacija na velikoj dubini i ispod dela Kalemegdana i
Evo vidi šta si okačio :)
 
Рио, то није исечак из ГУП-а већ мрежни план метро студије из 1976. године. Но, то свакако јесте било усвојено и кроз мање-више све гуп-ове главна никада није планирана за потпуно укидање.
 
Hvala Delija na ispravci.
Boco, rječ je o ostanku železničke stanice a kud i kako bi išli kolosjeci je manje važno. Činjenica je da po novom GUPu Glavna prvi put ostaje bez ikakve funkcije a lažemo se da je tako oduvek planiramo.

Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka
 
Ljudi, ajd sad malo da budemo iskreni. Da li neko zaista misli da je prosecnom putniku koji je vozom dosao u Beograd bolje ili jednako dobro da iz voza izadje u prokopu u poredjenju sa izlaskom na Sasvkom Trgu?

Sve i da se trolejbusi supste dole ostaje "mali" problem konstanto zakrcene Kneza Milosa. Takodje, te dve trole pokrivaju jedan moguci pravac, sta je sa svim ostalima, koji se mogu dostici sa Savskog Trga? Da li bi trebalo da dodamo par visoko-frekventnih linija preko prokopa? Pa to bi bilo rasipanje, cak i da broj znatno poraste. Glavna je povezana zato sto je Savski Trg covriste gde dosta prevoza tu prirodno prolazi, ne zbog zeleznice. Uz sve ovo, sa Glavne se peske stigne do Trga, sa prokopa eventualno kod Tita.
Vezu kroz Deligradsku takodje treba uzeti sa dozom rezerve. Treba da postoji, pogotovo sto se time dobija veza sa bolnicama. Ali, bas zbog tih bolnica, tu ne sme da se planira nikakv saobracaj visokog intenziteta.
Jedino sto prokop moze da "izvuce", da iz ugla prosecnog putnika bude (priblizno) jednako zgodan kao Galvna je metro veza sa Savkim Trgom (ironije li).

Sa druge strane, lokacija prokopa svakako ima solidan razvojni potencijal, i svakako bi to trebalo razvijati.
 
Треба видети где су се све упутили путници. Неоспорно је да је Прокоп ближи Вождовцу и Звездари у односу на ГЖС, али смарт планери нису то знали да искористе и да преусмере преко Прокопа 46, 55 и 18, као и 38л да окреће на плочи уместо на Мостару.
Што се тиче везе Прокоп-Делиградска, туда пустити само тролејбус, хитну (да не чека у гужви у Кнеза Милоша или Ресавској) и евентуално такси.
 
Sajam je takođe maltene tik uz sami Prokop , i preusmerenjem samo jedne linije iz tog pravca si pokrio veliki deo naselja na jugozapadnom delu grada.
Kneza Miloša počinje da se radi ove godine , prvo trotoari i podzemna garaža , pa sledeće godine proširenje za jednu traku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535098#p535098:25h5s4hv je napisao(la):
Дошљак » 30 Apr 2018 09:39 am[/url]":25h5s4hv]Треба видети где су се све упутили путници. Неоспорно је да је Прокоп ближи Вождовцу и Звездари у односу на ГЖС, али смарт планери нису то знали да искористе и да преусмере преко Прокопа 46, 55 и 18, као и 38л да окреће на плочи уместо на Мостару.
Што се тиче везе Прокоп-Делиградска, туда пустити само тролејбус, хитну (да не чека у гужви у Кнеза Милоша или Ресавској) и евентуално такси.
Putnici su se uputili na auto-placeve. Ne samo da su putnici na glavnoj železničkoj postali rekta pojava, već ih je i na glavnoj AUTOBUSKOJ primetno manje nego pre 10-15 godina. Tu takođe dodajte divlje kombi prevoze koji su preuzeli primat u regionalnom međunarodnom prevozu putnika.

U isto vreme autoput sve više postaje tesan i potrebno je razmišljati o gradnji trećeg para saobraćajnih traka makad do Batočine...
 
Проблем закржљале друмске инфраструктуре пренасељеног Београда, централизације токова кретања и пословања је очигледан узрок закрчења на ауто путу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535088#p535088 je napisao(la):
RioBL » Pon Apr 30, 2018 5:24 am[/url
Činjenica je da po novom GUPu Glavna prvi put ostaje bez ikakve funkcije a lažemo se da je tako oduvek planiramo.

Oduvek je planirano dizanje koloseka od Novog Bg, preko starog mosta, kao i od Topcidera sve do Glavne !
Kako zamisljas ostanak saobracaja BEZ SINA ? :mrgreen: (To bih voleo videti.. :mrgreen: )
Ili zbog tebe, moram svakih dan-dva iznova postavljati USVOJENI plan BZC sa pocetka 70-ih,
gde se jasno vidi sta se gradi, sta ostaje a sta se uklanja....

Ja razumem da si vezan za spoljni svet plavom stolicom i kompjuterom, ali smanji malo .
Ili nemas drugi nacin trosenja vremena pa cesto obnavljas diskusije samo da bi imao sta da elaborirs i odgovaras ?
I tako u krug....Glavno je poentirati, pa makar i neistinu..

P.S.
Probajte doci do stare stanice u vreme spica iz smera Zvezdare, Dorcola,Banovog...pa javite prolazno vreme..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535091#p535091:2h02aq16 je napisao(la):
roger34 » 30 Apr 2018 07:49 am[/url]":2h02aq16]Ljudi, ajd sad malo da budemo iskreni. Da li neko zaista misli da je prosecnom putniku koji je vozom dosao u Beograd bolje ili jednako dobro da iz voza izadje u prokopu u poredjenju sa izlaskom na Sasvkom Trgu?

....

Jedino sto prokop moze da "izvuce", da iz ugla prosecnog putnika bude (priblizno) jednako zgodan kao Galvna je metro veza sa Savkim Trgom (ironije li)..

rogere, a sta to tacno privlaci sve te putnike koje spominjes na savski trg? tramvaji i improvizovana okretnica autobusa? zasto mislis da je to nezaobilazno mesto svakog putnika namernika i zasto taj putnik namernik sa prokopa ne bi pozeleo metroom put slavije, put istocnog ili juznog beograda ili savskih blokova. aerodrom i buduca autobuska stanica na buvljaku takodje dostupniji sa prokopa nego sa savskog trga. vecina fakulteta dostupnija sa prokopa nego sa savskog trga, bolnice, stadioni... o cemu m pricamo, o dve linije tramvaja i okretnici autobusa koje kao takve moraju ostati centar sveta i polazna tacka svakog putnika?
 
Upravo tako Beograd nisu samo Terazije i sam centar grada, uzgred do Terazija je sa glavne nezgodno stici javnim prevozom a peske je neophodno savladati ozbiljan uspon.

Prokop u svom zaledju ima stambene solitere a glavna do skoro nije imala nista pa to nije predstavjalo nikakav problem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535115#p535115:1wnknrt1 je napisao(la):
Sam-2 » Mon Apr 30, 2018 11:46 am[/url]":1wnknrt1]
Kako zamisljas ostanak saobracaja BEZ SINA ? :mrgreen: (To bih voleo videti.. :mrgreen: )
Ili zbog tebe, moram svakih dan-dva iznova postavljati USVOJENI plan BZC sa pocetka 70-ih,
gde se jasno vidi sta se gradi, sta ostaje a sta se uklanja....

Ne moras zbog mene nista SAM, meni je stvar jasna. A mislim da je i tebi jasno samo se pravis. Cuj, kako bi isao saobracaj ako uklone kolosjeke :roll: Mozda bi postavili neke druge kolosjeke. Sta mislis?

U tome i jeste problem sa tim planom. On je pored uklanjanja dijelova starog cvora predvidjao i izgradnju citavog niza objekata (stanica, pruga i tunela) za novi sinski sistem. I u tom sistemu ne bi bio samo daljinski saobracaj kroz Prokop vec i regionalni metro i gradski metro. S obzirom da nije nista izgradjeno ni za regionalni ni za gradski metro kao ni dijelovi za daljinski saobracaj (TPS Zemun, TPS KIjevo,...) a trenutno vladajuca ekipa vrsi selidbu to Beograd ima ozbiljan problem. I zato se ljudi bune. Vjerovao ili ne, ne samo ja.

Ja razumem da si vezan za spoljni svet plavom stolicom i kompjuterom, ali smanji malo .

Nista ti ne razumes.
 
ja vidim cetiri resenja ovog do sada nevidjenog problema u istoriji urbanizma

1. zatrpati prokop
2. ukinuti i postojece antibiotik linije
3. ostaviti kako je sad
4. organizovati gradski saobracaj shodno potrebama

ja mora da sam lud sto mi se cetvorka cini sasvim razumnim izborom?
 
...S obzirom da nije nista izgradjeno ni za regionalni ni za gradski metro kao ni dijelovi za daljinski saobracaj (TPS Zemun, TPS KIjevo,...) a trenutno vladajuca ekipa vrsi selidbu to Beograd ima ozbiljan problem. I zato se ljudi bune. Vjerovao ili ne, ne samo ja....
Preoizbiljne reči ... :shock:
nadam se da znaš ušta se upuštaš.... i kuda skrećeš temu.. :roll:
al ajd...
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535145#p535145:21lguzdl je napisao(la):
Igor » Mon Apr 30, 2018 6:06 pm[/url]":21lguzdl]Upravo tako Beograd nisu samo Terazije i sam centar grada, uzgred do Terazija je sa glavne nezgodno stici javnim prevozom a peske je neophodno savladati ozbiljan uspon.
Prokop u svom zaledju ima stambene solitere a glavna do skoro nije imala nista pa to nije predstavjalo nikakav problem.

Naravno da je Beograd daleko veci od Terazija. Ali o cemu ovde pricamo?

Postoji nesto sto se zove urbana matrica i infrastruktura.

Beograd se kroz istoriju razvijao od mjesta svog nastavka, na Terazijama, i sirio radijalno na istok i jug. To je rezultiralo tome da su formirane saobracajnice po pravcu sirenja grada. KAd se u Beogradu prvi put pojavio javni saobracaj, onda je taj saobracaj sasvim logicno pratio izgradjenu infrastrukturu - ulice. Vremenom se formirala mreza javnog saobracaja.Ta prvobitna mreza se vremenom sirila i ojacavala dodavanjem novih prevoznih sredstava. Tramvaj, autobus trolejbus itd, ali je stalno pratila postojecu ulicnu infrastrukturu.Od XIX vijeke pa sve do danas. Izgled te mreze mozda najbolje oslikava trenutna tramvajska mreza....

Pogledajte prilog 2

Na gornjoj slici, sasvim se jasno diferenciraju centar mreze i njeni krakovi. Centar mreze je ono sto nazivamo "krug dvojke". Inace u topologiji saobracajne infrastrukture, ovo se moze nazvati radijalnom topografijom.

Pogledajte prilog 1

a postoje i mnoge druge topologije, kao recimo ova, za americke gradove sa pravolinijskom ulicnom mrezom, npr...



Zasto to sve ovo pokazujem? Zato sto hocu reci da Beograd sticajem razvojnih i istorijskih okolnosti vec ima izgradjen javni gradski prevoz.
I mi se sad pravimo da to ne vidimo i postavljamo banalna pitanja zasto bi neka stanica bila u krugu dvojke kad moze i u Prokopu. Pa moze. Moze i u Lisicijem Jarku.

Zeljeznicke stanice nisu privatne kuce da biramo gdje nam je najljepse da ih stavimo za sebe, vec su to javni infrastrukturni objekti koji funkcionisu u sklopu saobracajne infrastrukture jednog grada a ne tamo gdje nekom zgodno. Zamisli da hirurg nekom transplatira srce u guzicu umjesto u krvozilni sistem, samo zato jer mu je necija guzica blize vratima operacione sale!?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535154#p535154:avr4ghnk je napisao(la):
boca-ica » Mon Apr 30, 2018 7:02 pm[/url]":avr4ghnk]
Preoizbiljne reči ... :shock:
nadam se da znaš ušta se upuštaš.... i kuda skrećeš temu.. :roll:
al ajd...
:sesir:

Upustam se u Beobuild forum :D
 
rio, da li ti je poznato da je prokop upravo i izgradjen kao bitan deo planiranog javnog gradskog prevoza, ne samo za beograd nego i sire? da li ti je poznato da prokop nije nicija privatna kuca nego je prokop javni infrastrukturni objekat koji funkcionise u sklopu saobracajne infrastrukture jednog grada, dodao bih i drzave?
 
Taj koji je osmislio i projektovao Prokop zadao je na duge staze veće, skuplje i teže premostive probleme narednim generacijama, nego pojedini ratovi koji su zadesili neke narode.

Da li je moglo skuplje? Teško.

Da li je moglo manje praktično i manje efikasno? Opet teško.

Da li može uspešno da se reši i dobro organizuje u narednih nekoliko decenija? Opet teško. A već je prošlo 40 godina. :violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535153#p535153:37oi8qxt je napisao(la):
razgradjevinar » 30 Apr 2018 06:59 pm[/url]":37oi8qxt]ja vidim cetiri resenja ovog do sada nevidjenog problema u istoriji urbanizma

1. zatrpati prokop
2. ukinuti i postojece antibiotik linije
3. ostaviti kako je sad
4. organizovati gradski saobracaj shodno potrebama

ja mora da sam lud sto mi se cetvorka cini sasvim razumnim izborom?
Nisi lud, ali nisi ni u pravu, jer treba uložiti brdo para u infrastrukturu da bi imao efikasan gradski prevoz do prokopa.
 
Da je Prokop izgradjen na mestu Autokomande kao sto je bilo predvidjeno ranije uopste ne bi bilo svih ovih problema.
Nazalost Autoput kroz grad je pobedio i oduzeo zeleznici taj koridor.
Greska je ucinjena tada kad se izdejstvovalo da se dobiju pare federacije i da Beograd na taj nacin dobije Gazelu gratis.
 
ja se slazem da je ceo taj plan u startu morao da bude drugaciji i da smo trebali da kopamo tunele za metro a ne za zeleznicu za koju je bilo sasvim dovoljno dobrih resenja i po povrsini, ili uz malo tunela od glavne do pancevca npr, ali sada nakon ulozenog vremena i novca ne preostaje nam nista drugo nego da prokop privedemo nameni, u meri u kojoj nam je to potrebno

metro linija koja povezuje prokop sa slavijiom ucinice ga mega dostupnijom lokacijom nego sto je savski trg ikada to bio. a ta linija ne treba da se gradi zbog prokopa nego je prokop na njenoj logicnoj i preko potrebnoj trasi linije od juga ka centru. prokop ima potencijal, i poziciju i prostor, da postane buduca velika okretnica gradskog prevoza za linije koje dolaze iz pravca jugoistoka, ima prostora i smisla da postane i par&ride parking ako treba. prokop ima ogroman potencijal i mogao bi da prizi mnogo, problem smo mi koji smo pretekli, n'umemo sve i da 'ocemo
 
Vrh