Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533031#p533031:2dcw2a5l je napisao(la):
JohnnyLee » 19 Apr 2018 02:23 pm[/url]":2dcw2a5l]ма немам ја ништа против вас, већ имам против наступа и става
Добио си плус, браво!

А одговор на Траволтино питање је: кукавичлук! Ја сам из Србије отишао свестан да у личном и професионалном смислу трулим. У иностранству сам тренутно у фази преживљавања. Требаће ми неколико година да се пробијем, као да те море избацило, све крећеш од нуле. Сво формално образовање у Србији, као да га нисам имао, изузев по нешто у основној школи.

Учествовао сам у свим живим и мртвим удружењима грађана, подржавао их срцем, помагао им, и та удружења су једина која су директно позвана на протест. Од свих њих дошла су само два истакнута представника бициклистичких организација, а први пут од како се бавим грађанским удружењима организује се нешто што се тиче свих! Такав ниво лицемерја и кукавичлука од људи са којима сам деценију сарађивао ме води на то да први пут преиспитујем свој план да се вратим у Србију и покренем приватни посао (пословна тајна). Да ми је неко пре 16.марта 2018. рекао да ће ми лакнути при слетању у некој туђини, питао бих га да ли је блесав?

Овако, називајте срање златом, више ме заболе! Чак размишљам да прекинем са колумном "Метро-логија", и свим осталим због толиког нивоа издаје!
 
Нешто се ради на Прокопу, рекао бих да су они незавршени колосеци. Усекли су део брда и постављају арматуру за стубове.
 
Teško da je nešto krupnije, bila bi pompa oko toga. Danas ću baš proći, pa ću videti.
 
Ne kapiram ovoliku ne potrebnu halabuku oko ,, protočnog,, Prokopa i toliko jadikovanje oko čorave i gotovo raspadnute stare žel. stanice

Bgd. nije rupa na kraju sveta gde se završava pruga ,
nego se nalazi na nekoj ,,sredini,, i sav unutrašnji i spoljnji saobracaj na Bgd putu jeste prolazan- protočan :!:

Šta ce nam u 21 veku završni slepi kolosek za putnički saobracaj na žel. stanici ? :shock:
Voz dodje, odradi se koliko treba za prihvat i otpremu putnika i ide dalje (a tako treba i za autobusku stanicu )

Kuda da ide voz sa čoravog koloseka ? ... Pa istim putem , nazad dok se ne domogne gl. saobracajnice
Čist gubitak vremena , energije i dr. A Prokop jeste vec na gl. saobracajnici bez ikakvog gubitka i usporavanja :idea:

Dosadašnja navika za staru žel. stanicu je stvorena jer nismo imali bolje , stanje je bilo, onako kako smo ga nasledili
bez ikave dr. mogucnosti promene.
Promenu smo stvorili a kako svako se teško odriče starih navika zato će se još brže i lakše priviknuti na dobro i bolje :)

Meni je žao zašto Prokop nema bar još jednu tunelsku cev i još nekoliko koloseka....

I nije mi jasan toliki oportunizam za puštanje isplaniranog , dogovorenog auto nadvožnjaka za Deliogradsku
koj je aktivacioni kljuć Prokopa, da se brojnim elekt. autobusima izuzetno brzo za par minuta, stiže do i sa Slavije
umesto idetičnog klackanja Nemanjinom kao do sada opet do Slavije

Stara žel. st. za kvalitetnu obnovu i dovodjenja u funkcije prave stanice, koštala bi basnoslovno , a za te pare dva Prokopa bi završili te sačuvačemo je kao neku arhitektnosku, istorisku vrednost u vidu opšte korisne prenamene u muzej nečega

Robni žel. saobracaj moze da ima slepe koloseke jer treba dosta vremena za istovar i utovar koje-kakve robe
al za užurbane putnike , Prokop je pravo rešenje :kk:


Eto ja napisah , pa nek se ljuti ko god hoce , ali to jeste tako

:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533216#p533216:26lah8je je napisao(la):
boca-ica » 20 Apr 2018 03:36 pm[/url]":26lah8je]
Bgd. nije rupa na kraju sveta gde se završava pruga ,
nego se nalazi na nekoj sredini i sav unutrašnji i spoljnji saobracaj na Bgd putu jeste prolazan- protočan :!:

Е, браво, легендо! Колико је, тренутно, "пролазних-проточних" железничких линија кроз Београд, не рачунајући градско-приградске??


А веза са широком и капацитетном Делиградском улицом - ако не извуче Прокоп, ништа неће...
 
Fala , fala za legendo ( mozda za jedno 50 god.se to i ostvari ) :lol:
тренутно, пролазних железничких линија кроз Београд,
Iskreno trebalo bi NULA u odnosu kakve su nam pruge, stanice, a tek sredstva počevši od lokomotiva vagona ljudstva....
Pa necemo valjda da idemo curik :shock:
Brze pruge služe za ubrzavanje svega u saobracaju ..... gde neki čoravi kolosek van glavnog pravca ide u prilog tog ubrzavanja :roll:
hajde reci
na Pokopu na glavnom pravcu : -stane , izadju putnici , udju putnici i i zuuuumm ode dalje
na staroj žel. stanici
dok dodje sa glavnog pravca, dok se uprakira na čoravi kolosek (pazi i mili da ga ne izvali dok ide u rikverc)
pa putnici izilaze i ulaze ,
pa Jovo nanovo
klaj klaj sa čoravog koloseka do glavnog pravca ......i tek tada moze da nastavi ka krajnjem odredištu

Izuzetno cenim tvoje veeeeliko znanje i stručnost ali ovo jeste istinito vrlo merljivo poredjenje
koje svaki gradjanin i bez ikakve škole vidi
samo eto neki iz nekog razloga sada dižu halabuku ..... ajmo napred i ne bi mi smetalo i na staroj da ostane neki PROLAZNI kolosek
za potrebe gradske železnice (po mogucnosti i ukopan)
Al šta ce nam oni stari čoravi koloseci ?

Veliki pozdrav :sesir:
 
Ovonedeljni NIN ima kritcni clanak o Prokopu: Нова железничка станица - највећа саобраћајна грешка у историји - Прокоп поткопава будућност Београда . Ko je voljan da ga skenira.
http://nin.co.rs/pages/article.php?id=114299
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533220#p533220:mnu1oa3o je napisao(la):
boca-ica » 20 Apr 2018 03:55 pm[/url]":mnu1oa3o]
na Pokopu na glavnom pravcu : -stane , izadju putnici , udju putnici i i zuuuumm ode dalje
...
Veliki pozdrav :sesir:

Отпоздрављам.

Зуууумм, оде даље... лако ћемо за возове - Прокоп је добар за железничку макету - али, шта ћемо с путницима? Замисли да обновимо све пруге, као што желиш, набавимо нове возове... У јутарњем шпицу из два воза (један из Новог Сада, други из правца Ниша) изађе укупно 1.000 путника... Зуууумм... чека их осам празних зглобних аутобуса да их развезе даље?

Мало морген. Зуууумм... Освестите се, људи, Прокоп је рупа и гроб железнице. Лепе жеље неће ништа променити.
 
Vidi ja ne mogu da se stručno stobom merim :D

Jeste davno ali bio sam u podnzemnoj stanici sa više nivoa i više koloseka sa velikom frekvencijom šinskog saobracaja
stanica je u centru Pariza zaboravih joj ime.... tu se krste medjunarodni, regionalni lokalni i gradski šinski saobracaj
ima i bazen u ono vreme, ekranski tač-info sistem za putnike ...itd.... (Mogu samo da zamislim kako danas izgleda i koj promet ima)
znači ne dva voza , nego gotovo 22 komada u kratkom itervalu tu zastanu
i ne idu svi putnici posle na metro
nego izlaze gore na ulicu i nastavljaju dalje sa raznim prevozima pa i peške

Pa ako kod njih moze tolkio mnogo, pa može i delić toga kod nas da funkcioniše :D

Ovu halabuku, dižu baš one snage koje žele kočenje žel. saobracaja (na pr.auto lobi kako bi fatali još dugo pare)
a železnica sa Prokopom , ako ih ne oduva , sigurno smanjice im podosta taj kolač :lol:
Ne treba nam takva štetna podrška železnici a sa nekim novinarima i hajkačima pokušavaju da zamute ono što jeste očigleno
a napisah u proslom postu vrlo konkretno MERLJIVO POREDJENJE izmedju stare žel. stanice i Prokopa

Otvori Deligradsku , pored postojecih saobracajnica , pa da vidimo koliko ce da doprinese PRISTUPAČNOSTI i OŽIVLJAVANJU Prokopa
auto nadvožnjak umesto pešačke pasarele jeste u projektnim planovima i jeste u sastavu Prokopa
ali kako jeste ključan tj auto nadvožnjak
namerno se iz gore navedenog primera-razloga ,,pod korito mece,, kako bi Prokop što duže NEfunkcionalan bio

Eto od mene dosta. Ko razume , razume.... ko nece ....i ovo mu je previše
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533232#p533232:1bvyhuh2 je napisao(la):
boca-ica » 20 Apr 2018 04:58 pm[/url]":1bvyhuh2]Vidi ja ne mogu da se stručno stobom merim :D

Jeste davno ali bio sam u podnzemnoj stanici sa više nivoa i više koloseka sa velikom frekvencijom šinskog saobracaja
stanica je u centru Pariza zaboravih joj ime.... tu se krste medjunarodni, regionalni lokalni i gradski šinski saobracaj
ima i bazen u ono vreme, ekranski tač-info sistem za putnike ...itd.... (Mogu samo da zamislim kako danas izgleda i koj promet ima)
znači ne dva voza , nego gotovo 22 komada u kratkom itervalu tu zastanu
i ne idu svi putnici posle na metro
nego izlaze gore na ulicu i nastavljaju dalje sa raznim prevozima pa i peške


Pa ako kod njih moze tolkio mnogo, pa može i delić toga kod nas da funkcioniše :D


Може баш тако и код нас - на Главној. И тако је било још пре сто година, и било би увек.
А на Прокопу - не може. Баш зато Прокоп и не ваља.
 
Moglo bi i na Prokopu kada bi uveli makar autobuse kako treba a ne kao sto je trenutno.
 
Pričam ja ovo godinama , ali dosta njih misli da nije problem u prevozu nego u lokaciji , a i GŽS i Karađorđev park i Vukov spomenik imaju minimum 5x više linija , te ni ne čudi zašto su , uz NBG , stanice sa najviše putnika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533188#p533188:1de794iv je napisao(la):
abrines » 20 Apr 2018, 13:28[/url]":1de794iv]Нешто се ради на Прокопу, рекао бих да су они незавршени колосеци. Усекли су део брда и постављају арматуру за стубове.
Nisam nikoga video danas u 16:30. Bila su, doduše, neka silna kola parkirana u tom delu, ali kontam da su tu stalno.
 
Karadjordjev Park, Glavna i Vukov Spomenik imaju zgrade cim se izadje iz stanice, to mnogo menja stvari, dok u direktnom okruzenju Prokopa nema skoro nista.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533238#p533238:286hykz6 je napisao(la):
Igor » 20 Apr 2018 05:45 pm[/url]":286hykz6]Moglo bi i na Prokopu kada bi uveli makar autobuse kako treba a ne kao sto je trenutno.

Па, не би, Игоре, могло ни тад (оно што је Боца-Ица описао у посту изнад, на то мислим, мојне да се јављају тролови па да мењају теме), баш је у томе поента и на то сви ови људи упозоравају.

Да пешачиш из Прокопа можеш до Куће цвећа и Партизановог стадиона, а знаш ли колики капацитет јавног градског превоза би требало обезбедити за опслугу озбиљног железничког саобраћаја на том месту? Рачунај, брутално је. Зато се железничке станице и позиционирају крај главних саобраћајница, којима већ иде велики број линија. Стога су урбанистички посматрано најбоље могуће локације за ж. ст. у Београду: 1) Славија; 2) Постојећа Главна станица; 3) Хотел Хајат; 4) Општина НБ; 5) Аутокоманда... Можда 5) пре 4), небитно. Прокоп ту - не постоји.

Град се планира интелигентно, или назадује. Наш град се деценијама планира уз потпуно одсуство интелигентног промишљања, уз пратећу задртост и бандоглавост која прати лажне ауторитете и њихове пројекте корисне колико и пирамиде у Гизи.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533251#p533251:4i2ki831 je napisao(la):
spatiotecte » April 20th, 2018, 7:58 pm[/url]":4i2ki831]Karadjordjev Park, Glavna i Vukov Spomenik imaju zgrade cim se izadje iz stanice, to mnogo menja stvari, dok u direktnom okruzenju Prokopa nema skoro nista.
Tačno tako , nit' ima stambenih na Maleškom brdu , nit' imaju zgrade u Humskoj , nit' imaju zgrade u Zvečanskoj , nit' imaju soliteri u Stevana Filipovića ... Samo jedna ulica i ledina kod Prokopa , a nepregledni niz dvadesetospratnica čim izađeš iz Karađorđevog parka. Nisam ni znao da sam bio sve ove godine toliko neinformisan.
 
Pricam u direktnom okruznjenju od 100 metara.
Kod Prokopa imas 5 solitera kad izronis iz stanice i to bi bilo to od stambenih zgrada. One kucice jatagan mala ne racunam u nesto sto bi se zvalo "grad"
 
Pa vidiš i na stanici Karađorđev park imaš onih par zgrada za koje moraš da prođeš kroz podzemni prolaz , fakultet i restoran Franš (što ne računam u nešto što bi moglo da se računa i zove "gradom"). Sve isto u direktnom okruženju od 100m. Dakle , gotovo identična situacija , ako ne računamo fakultet.
 
Pa nije isto za Karadjordjev park.
Izadjes iz stanice, predjes bulevar sa tramvajem i eto ti vracarske zgrade P+5 koliko hoces. Sve je to u radijusu 100m od ulaza u stanicu.
Uzi centar grada se i zavrsava/pocinje kod Karadjordjevog Parka, tj pocetka juznog bulevara.
Od te tacke je sve urbano i gusto.
 
Pa eto izađeš iz Prokopa , popneš se stepenicama i eto te kod stambenih zgrada.
U radijusu od 100m od Karađorđevog parka imaš par stambenih zgrada tačno preko puta ulaza u ŽS , par zgrada u Bokeljskoj i Rudničkoj , što sve ukupno daje otprilike isti broj stanovnika kao zgrade u Stevana Filipovića. Ne računam zgrade koje su sa druge strane Karađorđevog parka (mislim na sam park) , jer su one van radijusa od 100m koji spominješ.
To što uži centar grada tu prestaje / počinje i što se taj deo urbanizuje , ne menja činjenicu da ja tu mogu peške da stignem da stignem do zgrada koje su nešto udaljenije , što nije ni sporno , ali ako hoću , mogu gotovo u sve delove grada da presedam uz čekanje ne duže od 10 min (pod pretpostavkom da neću nigde u okolni deo grada peške) , dok na Prokopu mogu samo da biram da li ću da idem peške ili da čekam gradski prevoz koji ide u proseku na 27 minuta. E tu je u startu ŽS Karađorđev park u prednosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533216#p533216:1y50cid8 je napisao(la):
boca-ica » Fri Apr 20, 2018 3:36 pm[/url]":1y50cid8]
Šta ce nam u 21 veku završni slepi kolosek za putnički saobracaj na žel. stanici ? :shock:
Voz dodje, odradi se koliko treba za prihvat i otpremu putnika i ide dalje (a tako treba i za autobusku stanicu )
Kuda da ide voz sa čoravog koloseka ? ... Pa istim putem , nazad dok se ne domogne gl. saobracajnice
Čist gubitak vremena , energije i dr. A Prokop jeste vec na gl. saobracajnici bez ikakvog gubitka i usporavanja :idea:

Boco, nije sve u kretanju vozova. Cilj i razlog postojanja zeljeznice uopste, nije da se vozovi lakse krecu po prugama, vec da prevoze putnike
Tu lezi sustina problema i razlog zbog kog su mnogi nezadovoljni gasenjem stare stanice i prebacivanjem vozova na Prokop.

Naime, ako prihvatimo da je cilj zeljeznice da prevozi putnike a ne da voza vozice po prugama, onda se trebamo zapitati kud i kako ljudi putuju.
99% putnika u zeljeznici imaju pocetnu i krajnju stanicu svog putovanja na nekom mjestu koje nije zeljeznicka stanica. Onih 1% treba da su zaposlenici na stanici koji koriste voz da bi dosli na radno mjesto na stanici. Zato je voznja vozom izmedju dvije zeljeznicke stanice samo dio putovanja. Ostatak putovanja je dio do stanice polaska i od stanice dolaska. I tu je problem s Prokopom.

Kad je planiran Prokop, smatralo se da ce prostor oko njega, kao i citav Beograd izgledati znatno drugacije. Malesko brdo je trebalo da bude poravnato. Izgradjeni stambeni i poslovni objekti. Skole, hoteli i javne ustanove. Dodatno, trebao je da bude izgradjen i sistem saobracajnica i drumskog i sisnkog saobracaja. metroa i regionalnog metroa. Naravno, od toga nije bilo nista i od Prokopa se s razlogom odustalo jos 80-tih godina, jer Prokop ne ispunjava osnovne uslove da bude zeljeznicka stanica, k tome jos i glavna stanica grada Beograda.

Zato, iako vozu sa Prokopa treba citavih 5 minuta manje vremena do Novog Sada nego sa Glavne, on (Prokop) opsluzuje neuporedivo manje putnika.
I zato sto opsluzuje manje putnika u njega se ne isplati ulagati.
I zato sto se u njega nece ulagati on nema buducnost.

Vara se svako ko misli da ce Prokop imati metro jednog dana. 10 tramvajskih i autobuskih linija i slicno. I da treba samo jos malo uloziti i eto ga. Ono sto se moglo uloziti, ulozeno je. Vozovi su na Prokop prebaceni zbog toga da bi elita prodavala stanove na zemljistu koje je koristila zeljeznica. Kad se ta elita namiri i ode s vlasti, Beograd ce se probuditi u vecim govnima nego sto je ikad bio. Bar po pitanju saobracaja i uslova zivota.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533280#p533280:1wdyp1ze je napisao(la):
solecar » Fri Apr 20, 2018 9:42 pm[/url]":1wdyp1ze]Pa eto izađeš iz Prokopa , popneš se stepenicama i eto te kod stambenih zgrada.

...u kojima ti zivis.
Ja mislim da ti Sole gledas na stvar pomalo subjektivno. Ja zivim u Banjaluci i meni je svaki dio Beograda podjednako daleko od kuce. I zato kad razmisljam o ovim problemima ne pitam se sta bi meni bilo bolje vec sta je generalno bolje.

Sto se tice poredjenja Karadjordjevog Parka i Prokopa, stvarno nikakve slicnosti nema.
Karadjordjev Park se nalazi pored same autokomande, najveceg saobracajnog cvorista Beograda. Ne znam koliko autobusa i tramvaja tu imas na 5 minuta hoda od stanice KP. I sve te linije gradskog saobracaja idu tu ne zbog Karadjordjevog Parka vec zbog Slavije, Bulevara Oslobodjenja, Vojvode Stepe, itd. Ljudi jednostavno koriste polozaj i postojanje stanice KP za svoje dalje kretanje.

E sad, ako bi ti mogao izdejstvovati kako da se tramvaj iz Bulevara Oslobodjenja prebaci u tvoju ulicu, Slavija napravi u Hajd Parku a sve zgrade i skole iz bulevara Stepe Stepanovica presele na Dedinje, mogao bi Prokop poceti da lici na Karadjordjev Park.

Ja znam da bi ti to volio, ali ne idu stvari onako kako mi volimo.
 
опет клин/плоча прича. људи, Прокоп је ту где је, нико га неће ни затварати, ни рушити. дакле, дај да се то среди на максималан могући начин, за почетак јавни превоз, па онда све остало
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533290#p533290:11c0o6ox je napisao(la):
RioBL » April 20th, 2018, 11:17 pm[/url]":11c0o6ox]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533280#p533280:11c0o6ox je napisao(la):
solecar » Fri Apr 20, 2018 9:42 pm[/url]":11c0o6ox]Pa eto izađeš iz Prokopa , popneš se stepenicama i eto te kod stambenih zgrada.

...u kojima ti zivis.
Ja mislim da ti Sole gledas na stvar pomalo subjektivno. Ja zivim u Banjaluci i meni je svaki dio Beograda podjednako daleko od kuce. I zato kad razmisljam o ovim problemima ne pitam se sta bi meni bilo bolje vec sta je generalno bolje.

Sto se tice poredjenja Karadjordjevog Parka i Prokopa, stvarno nikakve slicnosti nema.
Karadjordjev Park se nalazi pored same autokomande, najveceg saobracajnog cvorista Beograda. Ne znam koliko autobusa i tramvaja tu imas na 5 minuta hoda od stanice KP. I sve te linije gradskog saobracaja idu tu ne zbog Karadjordjevog Parka vec zbog Slavije, Bulevara Oslobodjenja, Vojvode Stepe, itd. Ljudi jednostavno koriste polozaj i postojanje stanice KP za svoje dalje kretanje.

E sad, ako bi ti mogao izdejstvovati kako da se tramvaj iz Bulevara Oslobodjenja prebaci u tvoju ulicu, Slavija napravi u Hajd Parku a sve zgrade i skole iz bulevara Stepe Stepanovica presele na Dedinje, mogao bi Prokop poceti da lici na Karadjordjev Park.

Ja znam da bi ti to volio, ali ne idu stvari onako kako mi volimo.
A ja mislim da ti gledaš malo subjektivno na zatvaranje GŽS. I šta sad? Ovako možemo do sutra i da ništa ne postignemo.
Prokop je trenutno nužno zlo iz stanovništva prosečnog korisnika železnice , jer ti ne pruža ništa , iako je planski građen na ovoj lokaciji , za razliku od Karađorđevog parka koji je pukom slučajnošću izgrađen baš na odličnom mestu sa stanovništa povezanosti sa gradskim prevozom , iako je prvobitno zamišljen na mestu platoa kod Hrama.
Apropo subjektivnosti , stanice u sistemu BG: voza sa najmanje iskorišćenosti su Prokop i Zemun polje , dok najveću iskorišćenost imaju Karađorđev park i Vukov spomenik. Slučajno ili ne , stanice Prokop i Zemun polje su stanice sa najgorom vezom sa gradskim prevozom , a Karađorđev park i Vukov spomenik su stanice sa najboljom vezom sa gradskim prevozom. Puka slučajnost ili možda moja subjektivnost ili je možda nešto treće u pitanju? Ranije je ovde postavljen grafikon sa iskorišćenošću stanica , te to smatram validnim argumentom.
Da nije trebalo žuriti sa prebacivanjem vozova sa GŽS na Prokop , kao ni sa uvođenjem linije 2 BG: voza , slažem se , ali kao što reče JohnnyLee , ne direktno , šta je učinjeno , učinjeno je , i da postojeću situaciju treba unaprediti. Ali ako nam je cilj da imamo infrastrukturu a ne i železnicu , onda se izvinjavam što nisam u toku , ali ako nam je cilj da unapredimo železnicu , onda treba i uraditi nešto po tom pitanju zar ne? Ili nam je pak cilj da pričamo kako nam je namera da unapredimo železnicu a suštinski da ništa ne menjamo. Nikako da uspem da provalim šta je od toga tačno , jer stalno se dobijaju neki drugi odgovori.
 
Vrh