[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533216#p533216:ehgn9i7d je napisao(la):
boca-ica » 20 Apr 2018 03:36 pm[/url]":ehgn9i7d]Ne kapiram ovoliku ne potrebnu halabuku oko ,, protočnog,, Prokopa i toliko jadikovanje oko čorave i gotovo raspadnute stare žel. stanice
Ако реч "јадиковање" не спада у директне увреде, то не значи да то није! Овде је врло јасно са много аргумената много људи хвалило и кудило велики број различитих железничких станица, али и стамбених комплекса, мостова... Ту и тамо је неко негде и био емотиван, људи смо, ј***га, нисмо од камена, али израз "јадиковоње" је начин да се омаловажи нечији не само интелект, него и идентитет! Поготову што су неки од тих људи водили неку, па макар и донкихотовску грађанску борбу да се бар неке ствари доведу у ред.
Bgd. nije rupa na kraju sveta gde se završava pruga ,
nego se nalazi na nekoj ,,sredini,, i sav unutrašnji i spoljnji saobracaj na Bgd putu jeste prolazan- protočan :!:
У пракси у свету, слепи колосеци на путничким железницама тамо где постоје, по правилу су у центру! Крајња станица на тоталној периферији система је готово увек пролазна из више разлога: ту је обично у продужетку лука, рудник, индустријска зона, или се у будућности планира продужетак пруге. У одређеним случајевима, у продужетку је депо тамо где је далеко од центра земљиште јефтино. Ипак, врло важна ствар специфична за Београд је да је његов центар на полуострву, а то полуострву је уједно и најјачи генератор кретања у Србији. Колико је мали број транзитних кретања у Београду најсликовитије показује однос оптерећења прилазних друмова Београду у односу на обилазницу. Даљи део поста нећу ни да цитирам, јер занемарује чињеницу да је путнику циљ дестинација, а не пролазак.
Већ је доста људи овде наводило десетине примера чеоних станица у милионским градовима, пролазне станице са неколико чеоних колосека, примере конверзије чеоних у пролазне... Осим Тиране у Европи, и неколико примера из САД из доба најјачег аутомобилског лобија, нису успели да нађу ни један пример локацијског уклањања железничке станице. Можда недовољно тражења... А има много примера да неки већи град који има прву другу и трећу важну железничку станицу изгради четврту, пету и шесту.
Dosadašnja navika za staru žel. stanicu je stvorena jer nismo imali bolje , stanje je bilo, onako kako smo ga nasledili bez ikave dr. mogucnosti promene.
Опрезно са изразом "могућност". Ми у последњих 100 година (осим периода ратова и првих неколико година после истих) нисмо били толико ни сиромашно, ни научно заостало друштво да не можемо предузети одређене пројекте. Све остало је питање друштвеног договора. Ту лежи и наша "уклетост" везана за метро.
Promenu smo
stvorili a kako svako se teško odriče starih navika zato će se još brže i lakše priviknuti na dobro i bolje
Макар у саобраћају, навике не само да се не мењају тешко, него много брже него што се многима чини! Ми смо тако каубојска земља по питању транспортне политике да се навике не мењају само тамо где постоје јаки монополи, а обично су на истим местима и највеће жалбе корисника! Рецимо, правац Београд-Ваљево, у току последње 3 деценије је неколико пута имао огроман пораст и пад броја путника у возовима. Погледајмо Београд-Панчево, никад боља пруга, никад више нових возова, а мање путника на тој релацији.
Односно, некадашњи железнички путници су се сада већ навикли на аутомобил и аутобус.
Stara žel. st. za kvalitetnu obnovu i dovodjenja u funkcije prave stanice, koštala bi basnoslovno , a za te pare dva Prokopa bi završili...
Е стварно, сада, како је мува већа од слона? Полуукоп са црпном станицом (имамо је и на аутопуту на НБГ са 2-3 кратка надвожњака два пута скупље од преко 50.000 квадрата новоградње са доста тешких бетонских радова?
Robni žel. saobracaj moze da ima slepe koloseke jer treba dosta vremena za istovar i utovar koje-kakve robe al za
užurbane putnike , Prokop je pravo rešenje :kk:
Eto ja napisah , pa nek se ljuti ko god hoce , ali to jeste tako
Ужурбаност је учинила да људи ужурбано оду на друге видове превоза. Док су у целој европској цивилизацији чеоне станице великих градова "кошнице"! Додуше, и важне пролазне станице су "кошнице".
Сума сумарум, путници су до те мере задовољни да некадашњи железнички путници сада радије проводе сате на загушеним друмовима, а након обнове пруга и набавке нових возова. Тако је овде, данас и сада. Рецимо, да не знамо да ли ће тако бити у накој неодређеној будућности, у којој ће се Прокоп интегрисати на за сада неодређен начин.
Љутња једино може произаћи из оне увреде "јадиковање", али и идеје како везано за нешто можемо бити само или одшевљени, или јадиковати, или бити равнодушни. Друштвена активност је супротност сва три претходна наведена и представља цивилизацијску тековину. Онај ко није друштвено активан није зарадио цивилизацију, живео је на туђој цивилизацијској грбачи или потпуно ван цивилизације.