Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Од данас креће друга линија Бг воза од Ресника до Прокопа на сваких сат.

Sent from my D6503 using Tapatalk
 
Zamalo da sam danas napravio međunarodni incident. Brdo japanskih turista ide onom bici stazom i tera torbe da bi stiglo do ulice, ne znaju drugi put. Jedva sam ukočio :bash:
 
Koja slučajnost. Baš u to vreme sam bio na stanici , al' se mimoiđosmo za koji minut.
 
I ja sam bio danas na Prokopu oko 18h :D
 
Je l' to onaj Vukan Vučić što je opstruisao plan izgradnje pravog teškog metroa i propagirao ideju o tramvaju za 21. vek? Nije mi jasno gde je zapelo sa onim kuvajtskim kreditom i zašto je tako teško napraviti običnu staničnu zgradu na ploči. Mislim nije to naučna fantastika, kad imamo da doniramo Republici Srpskoj 5 miliona evra, našlo bi se valjda para i za zgradu stanice i bez kredita, pa ne treba da bude od zlata-čelična konstrukcija, pokriti staklom i to je to..
 
Vox91":3fydpzs6 je napisao(la):
Je l' to onaj Vukan Vučić što je opstruisao plan izgradnje pravog teškog metroa i propagirao ideju o tramvaju za 21. vek? Nije mi jasno gde je zapelo sa onim kuvajtskim kreditom i zašto je tako teško napraviti običnu staničnu zgradu na ploči. Mislim nije to naučna fantastika, kad imamo da doniramo Republici Srpskoj 5 miliona evra, našlo bi se valjda para i za zgradu stanice i bez kredita, pa ne treba da bude od zlata-čelična konstrukcija, pokriti staklom i to je to..
Nije Vukan Vučić kriv što Beograd nema metro.
A što se tiče zgrade od čelika i stakla...zašto praviti kad peroni zjape prazni?

Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka
 
Treba sagraditi i prvi peron, prva dva koloseka, završiti ploču iznad njih i izgraditi prilazne puteve sa autoputa. To je mnogo veći posao od stanične zgrade...
 
Zasto mora da se ceka sa stanicnom zgradom ako jos nisu u funkciji prva dva koloseka ? Ili prilazni putevi sa autoputa ?
Posto je vec stanicna zgrada manji deo posla.. Da li zbog koloseka i pristupa sa autoputa stan. zgrada ne moze da bude u funkciji?
 
Mnogo se to sve razvlači. U januaru 2016. su završeni peroni, prošlog leta gornji prilazi, a za sve to vreme mogli su da teku i radovi na prva dva koloseka i završetku ploče. Sada bi samo ostalo da se izgradi zgrada makar i bez prilaza sa autoputa jer su u funkciji gornji prilazi i imali bi koliko-toliko funkcionalnu stanicu. Ali očigledno ih je baš briga kako će od leta teći saobraćaj..A što se Vukana Vučića tiče-prema Jovinovim rečima on je u tri navrata gradske funkcionere inspirisao na odustanak od gradnje teškog metroa-i to prvi put 1982. posle desetogodišnjih priprema i planova u gradskom sektoru za metro. Tada je Stefanović rekao Jovinu kako je taj plan nešto najgore što se Beogradu desilo, pare od samodoprinosa skupljene za metro su zatim potrošene na širenje tramvajske mreže, a Jovin je otišao da radi u Kuvajt..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532030#p532030:2p8bi1yj je napisao(la):
tzoran1 » Sub Apr 14, 2018 11:32 am[/url]":2p8bi1yj]Zasto mora da se ceka sa stanicnom zgradom ako jos nisu u funkciji prva dva koloseka ? Ili prilazni putevi sa autoputa ?
Posto je vec stanicna zgrada manji deo posla.. Da li zbog koloseka i pristupa sa autoputa stan. zgrada ne moze da bude u funkciji?

Deo ploče iznad prva dva koloseka i prvog perona ne postoji. Stanična zgrada po projektu se delom nalazi i na tom delu ploče, koji još nije izgrađen. Kuća se ne gradi bez temelja.
 
Nije dobro da se i jedna linija završava na Prokopu a naročito ne iz Resnika koja treba da spoji sa dr. delom grada
Podhitno osposobiti i postojeci tunel ka Karaburmi - dodati 2-3 km pruge do Ade Huje
tamo jedno malo stajalište i gotovo za vjek i vjekove :!:

Prokop ne moze biti ni početna ni završna stanica ni jedne linije
a preklapanje linija dobijamo na tri stanice
Prokop, Franš, Vuk
svako ce koristiti izbornu presedačku tačku prema daljem pravcu i to jeste kvalitet


Stim što Prokop ostaje kao obavezno čvorište
Na pr. Bataja Resnik
nema nikakve dodorine tačke ni sa Franšom ni sa Vukom

:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532051#p532051:33px7qiy je napisao(la):
boca-ica » Sub Apr 14, 2018 1:46 pm[/url]":33px7qiy]Nije dobro da se i jedna linija završava na Prokopu a naročito ne iz Resnika koja treba da spoji sa dr. delom grada
Podhitno osposobiti i postojeci tunel ka Karaburmi - dodati 2-3 km pruge do Ade Huje
tamo jedno malo stajalište i gotovo za vjek i vjekove :!:

Prokop ne moze biti ni početna ni završna stanica ni jedne linije
:sesir:

Čoveče, dodati 2-3 km dvokolosečne pruge sa funkcionalnom signalizacijom, napraviti stajalište (na kojem btw. mora postojati otpravnih, jer je terminus), govoriš o tome kao da treba ispeći pile u rerni. Za to je potreban projekat, koji niti postoji, niti se može tako brzo napraviti. A onda izvođač radova, sve to košta podosta itd. Posao od minimum 3-4 godine. Uostalom, sve će ići do Ovče ili Krnjače za 2-3 meseca...

A Prokop, vidiš da je već sad početna i završna stanica velikog broja linija...Ne vidim kako to da ne može :mrgreen:
 
Nije mali zalogaj ali isto tako nije ni nesto sto je nemoguce, a takva linija bi mnogo znacila stanovnicima Karaburme.
Najtezi deo je vec izgradjen a to je tunelska kolosecna veza sa Vracarskim tunelom.
Nema eksproprijacije jer je teran prazan i takav krak bi svakako manje kostao od onog kraka do aerodroma.
Tako da podrzavam Bocinu ideju. +1
 
I ja podržavam ideju produženja gradske železnice do planirane stanice Karaburma i mislim svako na ovom forumu, što je i planirano, ali to nije ostvarivo u kratkom roku koji predlažete.
 
Naravno bez Prokopa danas ništa od ovog ne bi bilo moguce


Nema eksproprijacije jer je teran prazan i takav krak bi svakako manje kostao od onog kraka do aerodroma.

Najlepši deo je ovo 8)
Po visini taj ceo krak je dosta niži od Višnjičke ulice
te po postavljanju tih 2-3 km pruge od postojeceg tunela do Ade Huje

Moze imati betosnsku nastrešnicu na stubovim a na nastrešnici .... trava , parking ili šta god drugo zatreba :!:
te bi se tako dobilo ili potpuno ili delimično jako jeftin bezbedan ,,ukopan,, krak
koj ne bi ometao ma šta ubranisti da su planirali na tom područiju

U nekoj dalekoj perspektivi sledi Dunavska ,,ruta,, fazno produženje tog kraka do
mosta preko Ade Huje
Vinčanskog mosta
Vinče
ko zna i Smederevo onda nije daleko... :roll:

Čvorište Prokop opslužuje i gradsku , regionalnu i medjunarodnu železnicu :)

:sesir:
 
1. Пројекта документација за крак ка Карабурми сигурно постоји, и то на нивоу главног пројекта! Без тога се не би могле градити тунелске цеви, а станични плато за станицу Карабурма је урађен.

2. Овде неки сами себе демантују, па определите се већ једном. Или ћете задржати став да је Прокоп једна од пролазних станица, или да је добро да буде крајња.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532078#p532078:16braxnn je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sub Apr 14, 2018 5:36 pm[/url]":16braxnn]1. Пројекта документација за крак ка Карабурми сигурно постоји, и то на нивоу главног пројекта! Без тога се не би могле градити тунелске цеви, а станични плато за станицу Карабурма је урађен.

2. Овде неки сами себе демантују, па определите се већ једном. Или ћете задржати став да је Прокоп једна од пролазних станица, или да је добро да буде крајња.

1. Projekat koji je ko zna koliko decenija star i koji se mora prilagoditi stanju na terenu i potrebama koje donosi današnje vreme u odnosu na tadašnje. Kao što verovatno znaš, projekat Prokopa, pruge Niš - Dimitrovgrad (koji je star samo 10-ak godina) itd. se prilagođavaju i za to su raspisani tenderi itd, a to je dugačka procedura. I sam znaš koliko je potrebno i na zapadu od projekta do realizacije, a kamo li kod nas.

2. Kao prvo, možeš direktno da mi se obratiš. Kao drugo, moj izbor je da li ću, koliko ću i kada ću zadržati neki stav i koji će to biti, tako da ništa ne moram. Kao treće, mislim da me nisi shvatio. Prokop je stanica koja u sistemu čvora ima bazičnu ulogu centralne prolazne stanice. U određenim privremenim ili čak i trajnim momentima ona može biti korišćena i kao početna za određene vozove (savršeni primeri Wien Hbf, Berlin Hbf), ili uopšte ne mora (Warszawa Centralna). Stvar je na ideji i organizaciji koncepta. Kod nas je prisutno potpuno odsustvo bilo kakve ideje ili koncepta jer je situacija na železnici - seci dupe - krpi uši, bez bilo kakve naznake da će se skoro promeniti, tako da je to postalo irelevantno. Sa putničkim saobraćajem od 30-ak operativnih EMV i 15 E-lok bez namere nabavke ičega novog zaista je sve irelevantno. Kad vidim neki plan ili strategiju Srbija Voza za nabavku minimum 50 novih vozova (bilo to EMV, E-lok + vagoni, push-pull, svejedno) i rešenost Infrastrukture da obezbedi stanje pruge koje će pružiti mogućnost poštovanja reda vožnje u celoj Srbiji, onda imamo o čemu da pričamo. Do tada, zaista je irelevantno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532037#p532037:wk22hgir je napisao(la):
WLABmz » Sat Apr 14, 2018 11:12 am[/url]":wk22hgir]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532030#p532030:wk22hgir je napisao(la):
tzoran1 » Sub Apr 14, 2018 11:32 am[/url]":wk22hgir]Zasto mora da se ceka sa stanicnom zgradom ako jos nisu u funkciji prva dva koloseka ? Ili prilazni putevi sa autoputa ?
Posto je vec stanicna zgrada manji deo posla.. Da li zbog koloseka i pristupa sa autoputa stan. zgrada ne moze da bude u funkciji?

Deo ploče iznad prva dva koloseka i prvog perona ne postoji. Stanična zgrada po projektu se delom nalazi i na tom delu ploče, koji još nije izgrađen. Kuća se ne gradi bez temelja.
Znam i moze da se uradi nastavak nosecih stubova koji vec postoje a time i taj deo stanicne konstrukcije. U ostalom od centralnog dela koji ima fuknciju stanice moze da se uradi 75% (tri od cetiri predvidjena bloka) a ostatak kad se urade prva dva koloseka. Komercijalna krila kada se nadju investitori. Ne bi bas bilo reprezativno ali od neceg se mora poceti da bi stanica jednog dana postala stanica.
Ako je jos uvek aktuelan ovaj projekat.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532063#p532063:20n6zjve je napisao(la):
WLABmz » 14 Apr 2018 01:55 pm[/url]":20n6zjve]I ja podržavam ideju produženja gradske železnice do planirane stanice Karaburma i mislim svako na ovom forumu, što je i planirano, ali to nije ostvarivo u kratkom roku koji predlažete.

Ја не подржавам ту идеју, чак је се ужасавам, тако да ниси у праву да је свако на форуму подржава... :grand:
Тај тунел и замишљени крак пруге паралелан дунаској обали реке је једини недоследан део новог београдског железничког чвора који ме иначе одушевљава, јер је он целом својом дужином, осим овде, денивелисан тј. нигде не омета друмски и пешачки саобраћај као и приступ рекама, што му је и главна предност и најважнији разлог пројектовања.
Изградња пруге од крака тунела Карабурма до рецимо Ада Хује одсекао би будући приступ атрактивно уређеној обали Дунава као главном природном ексклузивитету Вишњице, Карабурме и Миријева. То парче пруге би по мени само нанело ненадокнадиву штету, као што сада чини стара пруга Савском венцу и Дорћолу, а за шински превоз из овог краја сасвим ће бити довољна предвиђена прва линија метроа одавде па преко центра града и сајма до Чукарице или већ где је замишљено... :sesir:
 
денивелација је најмањи проблем. ето, преуреди се план, и пруга се дигне на стубове. посао готов
 
Ма да, ви тинејџери мислите само се дигне и готово, али кад дођете мало у зрелије године схватићете да то не иде баш тако лако... :grand:
 
Мислим да ће траса пруге бити на много нижој коти од Вишњичке улице па ће моћи да се ураде надвожњаци преко пруге. Природни ексклузивитет Дунава је тотално неискоришћен од стране Карабурме и Миријева, за разлику од Вишњице, мада у Вишњици би било и тешко направити пругу и мислим да је то скроз беспотребно. Са урбанизацијом Аде Хује и простора низводно од Панчевац би тек дошло до неког степена искоришћења Дунава пошто би онда његова обала постала приступачнија становништву Карабурме и Миријева.
 
Mislim da ta priča oko tunela "Karaburma" treba da se raspravlja ili na temi o "BG vozu" ili u "Modernizaciji železnice". :kafa:
 
Malo, malo pa ovde se osete benzinske pare preko slame...

Izlaz ka Adi Huji nikada nije sluzio nicemu osim za projektovan TPS "Karaburma", od cega se odustalo nakon drasticnog pada saobracaja.
Nikada nije razmatrana nikakva pruga ka Visnjici....
 
Vrh