Videvsi brojne reakcije ovde, od jutros pokusavam doci do nekog od starijih, koji su bili akteri u vreme busenja tunela..
Nasao sam samo dvojicu i nakon razgovora sa njima sam shvatio da ipak ,
treba da izmenim neke svoje podatke,
za koje sam mislio da i dalje stoje.
Bivsi direktor mi rece -(da parafraziram) -
"Potonula" krtica je uspesno izvucena tehnikom upumpavanja hidroapsorcionog materijala ispod, i nastavila sa radom do okoncanja..
Kasnije je predata za busenje tunela za dovodjenje vode iz jezera, do turbina i postorojenja HE Zavoj, kod Pirota.
Ako ne gresi u pamcenju :roll: , preuzela je firma Hidrogradnja, te njih treba pitati za dalju sudbinu Krtice.
Ne veruje da moze biti upotrebljena u danasnjim uslovima.
Druga masina je nakon deponovanja u nedovrsenom kraku ka Karaburmi , trebalo da isto ode negde na gradiliste, ali je (KOLIKO ON PAMTI)
najverovatnije okoncala ( rasklopljena) na skladistu gradjevinskih masina oko Pazove ???... (Energoinvest a mozda i Hidrotehnika???)..
Drugi izvor informacija Bezbednjak) misli da su OBE okoncale negde na skladistu i da vise nisu upotrebljive.
On napominje da je bilo ideja da se upotrebe i na gradnji puteva, ali je ogranicavajuci faktor bio PROFIL koje su masine mogle raditi..
TRECA krtica ???? Barem oni za to ne znaju !!
Zabunu je izazvala masina koja je kopala veliki kanalizacioni tunel Karaburma-Veliko selo...
http://www.railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=16&t=5963
Od starih Krtica na kopanju metroa-nema nista !!! Proteklo vreme i nove tehnike su ih otpisale.
Neverovatno-niko nije vise siguran da li su bile ruske ili zapadne ??? :lol:
Ja se izvinjavam svima sto sam unosio neke pogresne podatke o tunelima i Krticama..
.
Isto, izjave treba uzeti sa dozom rezerve, jer se baziraju na pamcenju starijih ljudi !!
P.S.
Tunel iz Gavrila Principa ulice, zapocet je u Kraljevini YU, poznih 30-ih.. Krampom i lopatom..
To je trebao biti drumski tunel ispod Terazijskog grebena .