[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=519167#p519167:1e9tvig5 je napisao(la):
spatiotecte » Pet Feb 23, 2018 2:36 pm[/url]":1e9tvig5]
Mogli bi ostali forumasi cija je struka zeleznica (Karlo, Pantograf) da ti kazu koliko je pogubno potpuno gasenje glavne i da ti navedu neke nedostatke novog cvora.
Pantografa ne poznajem, ali ako je isto toliko stručan kao Karlo, a po njegovim postovima bih rekao da je Karlo stručniji. I opet mnogo više poštujem mišljenje dvojice projektanata nego Karla i Pantografa, bez osporavanja njihove stručnosti.
spatiotecte":1e9tvig5 je napisao(la):
E tu lezi greska tog projekta zato sto se on ne nadogradjuje na postojeci cvor vec ga zamenjuje i dok se svaka komponenta tog projekta ne izgradi (Prokop, TPS Zemun, vracarski tuneli, dedinjski, Rakovica, stanica Zemun itd....) on ne moze da funkcionise u potpunosti.
Zato je los projekat, i zato se cekalo 40 godina jer to nije nadogradnja sistema vec kompletna zamena cele infrastrukture, a tu nije greska politicara vec saobracajnih projektanata i zato imamo pravo da kritikujemo takvo resenje koliko god oni bili eminantni strucnjaci oni nisu osmislili resenje koje moze lako da se primeni vec zbog njih cekamo decenijama da se sve izgradi od nule.
Kao projektant moras da snosis i odgovornost svojiih resenja a i da prihvatis kritiku koja je u ovom slucaju itekako opravdana.
Ne treba neko da ostvari ne znam sta u zivotu i da ima cime da se hvali kao sto je Aleksandar pomenuo da bi video da tu nesto ne valja i da bi imao pravo da iznese kritiku.
Ako mora da se ceka 40 godina da se tvoja zamisao ostvari, onda izvini, tvoj projekat ima itekako ozbiljne propuste.
Hajde ti meni objasni u čemu je greška projektanata, to što političari nisu uspeli finansijski i organizaciono da sprovedu projekat koji su sami naručili? Projektanti su projektovali ono što im je traženo. Dakle, naručilac projekta sam birao i izabrao rešenje za koje je smatrao da je najbolje, naručilac projekta je krenuo u njegovu izgradnju, naručilac projekta i političke i finansijske okolnosti su dovele do toga da izgradnja projekta bude toliko puta prekidana i vremenski proširena kroz 40 godina, čime gubi svoju smisao, zar ne? Zadatak projektanata nije bio da predvide rat, inflaciju, krizu, besparicu i ostale stvari koju su nam se desile.
Danas, kada nakon svega toga imamo situaciju da je novi čvor izgrađen donekle, sa mogućnošću njegovog završetka kako bi se stavio u funkciju današnjih potreba železnice i stari čvor koji je devastiran i potrebna mu je potpuno reprojektovanje, rekonstrukcija, modernizacija kako bi bio u iole funkcionalnom stanju, od koloseka uleglih u blato, stanice koje se raspadaju, prokišnjavaju, smrde na ljudski izmet, kontaktne mreže koja se raspadne čim dune malo jači vetar, dela pruge kroz centar grada koji uopšte nije elektrificiran, signalno-sigurnosnih uređaja koji uglavnom nisu u funkciji.
Većina postova onih koji su za stari čvor, staru stanicu govori o tome kako već sve postoji, samo treba iskoristiti zanemarujući činjenicu da bi neuporedivo više novca bilo potrebno da se rekonstruiše pruga Rakovica - Glavna, Glavna - Novi Beograd (sa novim dvokolosečnim mostom i dvokolosečnom prugom do Novog Beograda), izgradi novi tunel Glavna - Beograd Dunav i rekonstruiše i udvokoloseči Beograd Dunav - Pančevački most, rekonstruiše i modernizuje Glavna sa sve depoom i svim sadržajem koji se nalazi u TPS Zemun, nego da se novi čvor završi, a to je izgraditi stanicu Beograd Centar do kraja, sa pristupnim putevima i završiti TPS Zemun.