Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Evo da ponovim i ovde , ono bitno vezano za Prokop. Glavni akcenat je na novim okretnicama u zoni Prokopa , a vezano za Inko - ovo pitanje.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520209#p520209:oq52bska je napisao(la):
solecar » February 26th, 2018, 10:55 pm[/url]":oq52bska]Pisao sam gradskoj vlasti , i dobio sledeće odgovore

1) Veći broj stanovnika MML - a je tražio spajanje linija 38 i 38L u jednu liniju , i da se linija okreće kod Prokopa. (predlog spominjan ovde i na busevi.com)

Sekretarijat za javni prevoz prati situaciju vezanu za frekvenciju saobraćaj i broj korisnika u zoni Železničke satnice “Beograd (centar)”.
Trenutno se razmatraju moguća rešenja u sistemu JLPP-a sa povećanjem broja korisnika, pri čemu ista tretiraju vođenje autobsukih linija sa obe srane prilaza stanici (u opticaju za prilaz i prolazno okretanje ispred ŽS “Beograd (centar) su sve linije koje sada prolaze autoputem, tako i linija 38L).

2) Produžen rad linije 36 kako bi se pokrili dolasci 4 voza. (Blic pisao ovome)

Produženje rada linije 36, podrazumeva i angažovanje dodatnog broja vozača na toj liniji.

Budući da GSP ''Beograd'', preduzeće koje održava liniju 36, trenutno ne raspolaže sa dovoljnim brojem vozača, produženje radnog vremena linije 36 će biti moguće po prijemu novih vozača u ovo preduzeće. Prijem novih vozača u GSP je u toku, tako da se nadamo da ćemo u najskorije vreme biti u mogućnosti da produžimo radno vreme linije 36.

Napominjemo da je od 01.03.2018. godine, u skladu sa zahtevom građana, planirana izmena na liniji 36. Do sada su vozila sa ove linije od Železničke stanice Beograd centar saobraćala u samo u smeru preko Autokomande, Slavije i Glavne železničke stanice do Železničke stanice Beograd centar. Od 01.03.2018. godine na liniji 36 će biti uspostavljen i suprotan smer od stanice Beograd centar, preko Glavne železničke stanice, Slavije i Autokomande do Železničke stanice Beograd centar.

4) Predlog za spajanje linija 34 i 505L u jednu liniju. (proistekao sa busevi.com)

Predlog je tehnički izvodljiv. U slučaju mogućeg spajanja linija, Sekretarijat za javi prevoz će u narednom periodu pre svega razmotriti veličinu uticaja povećanja broja putnika na delu trase kroz Borsku ulicu u odnosu na neodgovarajući kapacitet vozila, koji zbog karakteristika saobraćajne mreže na delu kroz naselje Sunčani breg i Lisičji potok nije moguće menjati.

P.S.

Ovi izgleda razmatraju da spoje linije 34 i 505.

5) Predlog za uspostavljanje stajališta „Ortopedski zavod“ za linije 34 i 36 u smeru ka Prokopu , u zoni skretanja za Prokop. (moj predlog)

Predlog će biti razmotren u narednom periodu uz analizu uticaja na protočnost saobraćaja i bezbedno vođenje pešačkih tokova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=519537#p519537:30skhndx je napisao(la):
WLABmz » Sat Feb 24, 2018 8:17 pm[/url]":30skhndx]
Većina postova onih koji su za stari čvor, staru stanicu govori o tome kako već sve postoji, samo treba iskoristiti zanemarujući činjenicu da bi neuporedivo više novca bilo potrebno da se rekonstruiše pruga Rakovica - Glavna, Glavna - Novi Beograd (sa novim dvokolosečnim mostom i dvokolosečnom prugom do Novog Beograda), izgradi novi tunel Glavna - Beograd Dunav i rekonstruiše i udvokoloseči Beograd Dunav - Pančevački most, rekonstruiše i modernizuje Glavna sa sve depoom i svim sadržajem koji se nalazi u TPS Zemun, nego da se novi čvor završi, a to je izgraditi stanicu Beograd Centar do kraja, sa pristupnim putevima i završiti TPS Zemun.

Mislim da od kad pratim ovaj forum NIKO nije zagovarao ideju da se na pomenuti nacin rekonstruise stari cvor a novi potpuno zanemari, tako da dilema stari ili novi cvor zapravo ne postoji kod onih koji su za ocuvanje stare infrastrukture. Mi koji smo za ocuvanje stare infrastrukture, zalazemo se da se ta infrastruktura minimalno rekonstruise a izgradjeni dio novog cvora (vracarski i dedinjski tunel) prilagode drugoj namjeni, recimo za gradsku zeljeznicu ili metro.(za ovaj drugi dio ja se zalazem)

Na taj nacin bi Beograd imao:
1. infrastrukturu za daljinski zeljeznicki saobracaj povezanu s gradskim javnim prevozom a koja nesmetano funkcionise vise od 100 godina i ne bi postojali problemi tipa "koji autobus dovesti do centralne zeljeznicke stanice milionskog Beograda"
2. Izgradjenu osnovnu infrastrukturu nezavisne gradske zeljeznice ili metroa sa tunelima i stanicama na vracarskoj i dedinjskoj pruzi koja bi istovremeno bila povezana i sa stanicama daljinskog saobracaja preko stanica NBG, Rakovica i Pancevo most. Samo da podsjetim da planirani metro a koji jos nema izgradjen ni jedan metar pruge uopste ne planira povezivanje ni sa jednom zeljeznickom stanicom.

Samo na prenamjeni dijelova novog cvora za gradsku zeljeznicu ili metro, Beograd bi ustedio preko milijardu dolara na metro infrastrukturi koju mora graditi ako uopste bude gradio metro. Ali umjesto da se celinici grada prilagode promjenama nastalim raspadom SFRJ oni se prilagodjavaju sopstvenom dzepu i tu je sva problematika.

Zeljeznicki cvor planiran krajem 60-tih nikad nece biti izgradjen kako je planirano a unistena infrastruktura stara vise od 100 godina nepovratno ce biti unistena. Sretno!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=519537#p519537:258qpqvj je napisao(la):
WLABmz » 24 Feb 2018 08:17 pm[/url]":258qpqvj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=519167#p519167:258qpqvj je napisao(la):
spatiotecte » Pet Feb 23, 2018 2:36 pm[/url]":258qpqvj]
Mogli bi ostali forumasi cija je struka zeleznica (Karlo, Pantograf) da ti kazu koliko je pogubno potpuno gasenje glavne i da ti navedu neke nedostatke novog cvora.

Pantografa ne poznajem, ali ako je isto toliko stručan kao Karlo, a po njegovim postovima bih rekao da je Karlo stručniji. I opet mnogo više poštujem mišljenje dvojice projektanata nego Karla i Pantografa, bez osporavanja njihove stručnosti.

spatiotecte":258qpqvj je napisao(la):
E tu lezi greska tog projekta zato sto se on ne nadogradjuje na postojeci cvor vec ga zamenjuje i dok se svaka komponenta tog projekta ne izgradi (Prokop, TPS Zemun, vracarski tuneli, dedinjski, Rakovica, stanica Zemun itd....) on ne moze da funkcionise u potpunosti.
Zato je los projekat, i zato se cekalo 40 godina jer to nije nadogradnja sistema vec kompletna zamena cele infrastrukture, a tu nije greska politicara vec saobracajnih projektanata i zato imamo pravo da kritikujemo takvo resenje koliko god oni bili eminantni strucnjaci oni nisu osmislili resenje koje moze lako da se primeni vec zbog njih cekamo decenijama da se sve izgradi od nule.
Kao projektant moras da snosis i odgovornost svojiih resenja a i da prihvatis kritiku koja je u ovom slucaju itekako opravdana.
Ne treba neko da ostvari ne znam sta u zivotu i da ima cime da se hvali kao sto je Aleksandar pomenuo da bi video da tu nesto ne valja i da bi imao pravo da iznese kritiku.

Ako mora da se ceka 40 godina da se tvoja zamisao ostvari, onda izvini, tvoj projekat ima itekako ozbiljne propuste.

Hajde ti meni objasni u čemu je greška projektanata, to što političari nisu uspeli finansijski i organizaciono da sprovedu projekat koji su sami naručili? Projektanti su projektovali ono što im je traženo. Dakle, naručilac projekta sam birao i izabrao rešenje za koje je smatrao da je najbolje, naručilac projekta je krenuo u njegovu izgradnju, naručilac projekta i političke i finansijske okolnosti su dovele do toga da izgradnja projekta bude toliko puta prekidana i vremenski proširena kroz 40 godina, čime gubi svoju smisao, zar ne? Zadatak projektanata nije bio da predvide rat, inflaciju, krizu, besparicu i ostale stvari koju su nam se desile.

Nisu politicari rekli projektantima hocemo takav cvor sa takvim karakteristikama. Oni se ne razumeju u zeleznicu i u saobracaj, samo su dali projektantski zadatak da se unapredi zeleznicka infrastruktura.
A projektanti su ti koji su predlozili ovakav tip resenja.
Dakle projektanti su rekli, smatramo da treba da cvor bude prolaznog tipa, smatramo da treba da budu 4 stanice na tom cvoru koje ce biti na tom i tom mestu, predlazemo 2 TPS stanice na tom i tom mestu, predlazemo da se potpuno ukine stari zeleznicki cvor zbog tog i tog razloga.
Dakle resenje projektanata je odgovor na projektni zadatak da se unapredi zeleznica i sve sto se nalazi u tom resenju je proizvod projektanata koji su se izborili pred politicarima da ih uvere da tako treba da bude.
A sad da li je to resenje najbolje ili nije najbolje je iskljucivo odgovornost onih koji su predlozili takvo resenje.
Politicari su samo ti koji su odobravali projekat i sredstva da se projekat realizuje.
 
aj procitaj sta si napisao.. dakle projektanti smatraju da je neka opcija najbolji odgovor na projektni zadatak i predloze resenja, politicari narucili, odobrili i platili a odgoovrnost je iskljucivo na prvima.

ja ti narucim dvorac, ne pitam sta kosta, ti isprojektujes onako kako mislis da je najbolje, ja po projektu odradim zidove, ostanem bez love i kazem spatio me zaje*******o. kad bolje razmislim ovo jako i lici na tebe i vrednosti koje propagiras
 
TI nista nisi razumeo sta sam napisao razgradjevinar. Bitno da si me napao i obezvredio sta pisem kao po obicaju.

Ja sam pre toga rekao da projekat novog cvora nije najbolje resenje jer da bi se pustio kompletno u funkciju mora da se izgradi u celosti, zato i toliko dugo traje izgradnja a ako jos na tome i dodamo desavanja iz 90ih dobija se ovo sto imamo danas (ali raspad drzave nije glavni razlog propasti ovog projekta) zato sto SFRJ se raspala 1991 a projekat cvora je projektovan krajem 60ih, dakle punih dvadest godina pre nego sto se drzava raspala i pre nego sto smo ostali totalno bez para oni taj projekat nisu zavrsili.
Tako da nema potrebe da se vadimo na politicare i na pare. Projekat je bio megalomanski u samom startu i za SFRJ a kamoli sa skrnavljenu Srbiju iz 2018te.
A politickih garnitura od pocetka projekta do danas je bilo koliko hoces, da krivimo komuniste, Slobu, Zute i SNS za ovaj skadar na Bojani?

A sto se tvog dvorca tice, ako ti ja projektujem dvorac a znam da imas para samo za obicnu kucu onda je normalno da sam ja kriv sto sam ti ponudio pogresno resenje jer je ocigledno da ce ti nestati novca u jednom trenutku za tako nesto.
A kako sam te zaje*******o? Tako sto sam te ubedio da ti treba dvorac a ne obicna kuca posto sam "eminentni strucnjak", logicno je da mi verujes. Naravno ti si meni za projekat platio procenat za dvorac a ne za obicnu kucu. Lepo si naseo na moju pricu, ja uzeo vise love a ti ostao sa nedovrsenim dvorcem.
Eto to ti je prica o novom zeleznickom cvoru, Prokopu i njihovim projektantima.
 
zanimljivo, sledeci tu logiku za fiasko u savskom amfiteatru odgovornost snosi iskljucivo neki projektantski biro. inspiratori i finansijeri, gluvi na svaku mogucu kritiku struke i javnosti, nevine su zrtve nekog alavog biroa. zanimljivo bi bilo primetiti i da si kao eminentni strucnjak pruzao podrsku i iskazao zaljenje sto nemas priliku da i sam ucestvujes u razradi detalja
 
Postojao je konkurs za cvor od tri najbolja rijesenja izabrano je ovo Sad sto je raznim spletom okolnosti doslo do toga da nebude zavrsen druga je to prica.
 
Razgradjevinar opet nisi razumeo sta pisem ili se pravis da ne razumes, u to vec ne ulazim.
U mom predhodnom postu nisam rekao da sam ja taj eminentni strucnjak vec sam ti dao primer kako se (mozda) cela prica o novom cvoru razvijala.
Samo sam se nadovezao na primer tvog dvorca ali ti nisi zeleo da razumes paralelu.

Tvoj problem je sto ti ovu diskusiju spustas na licni nivo posto me konstantno napadas na bilo kojoj temi.
Sad spominjes i BnV za koji nisam rekao da bi voleo da razradim detalje vec da bi voleo da projektujem tamo neke zgrade umesto ovih bas iz razloga sto smatram da ove sto se grade su veoma osrednjeg arhitektonskog kvaliteta. (ako ima razloga da me napadas za takvu pustu zelju koja nije uopste politicke prirode onda samo napred).
Naravno ti kao neko veoma plitkog razmisljanja mene odmah svrstavas u nekog simpatizera BnV projekta zbog toga posto ti tako odgovara u tvojoj jadnoj retorici gde moras da zagadjujes sve ostale teme sa BnV.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520461#p520461:13vnzola je napisao(la):
direktor » 27 Feb 2018 07:26 pm[/url]":13vnzola]Postojao je konkurs za cvor od tri najbolja rijesenja izabrano je ovo Sad sto je raznim spletom okolnosti doslo do toga da nebude zavrsen druga je to prica.

Za Prokop je bio konkurs a jesi li siguran da je bio konkurs za resenje novog cvora?
Ako imas slike ostalih resenja za cvor bilo bi interesantno da ih postavis.
 
Da bile su varijante ja mislim da sam to vec davno kacio na bb kad budem ponovo u mogucnosti okacicu
 
Znam da je bila varijanta sa stanicom kod Autokomande koja je bila mnogo bolja, medjutim nisam znao da su te varijante bile predmet konkursa.
 
Prosto je neverovatno kako zamenjujete uloge aktera...

INVESTITORI, (kljucna rec)..... Bgd zeleznickog cvora 1970, bili su VLADA S.R.Srbije i Skupstina grada Bgd..

Oni su raspisali konkurs i dali uslove konkursa kao i smernice sta se hoce , gde i kako i obezbedili zemljiste.

Na konkurs su se javili mnogi biroi sa planovima koji su pratili zadatu temu.
Izabrana je varijanta XY kao najbolja i najsukladnija ZAHTEVIMA INVESTITORA...

Investitor je odgovoran i za finansiranje izvodjenja ovog projekta, jer ON treba da obezbedi finansijsku konstrukciju,
od pocetka do kraja radova, i ON je potpisao ugovor o kreditiranju radova sa MMF....


Da je i Korbizje projektovao BGD cvor, a nije bilo novaca za nastavak i zavrsetak radova, da bi doticni bio kriv ???? :lol:

Konstantno zamenjujete uloge... Ovamo gradjevinari i arh... O Bogo dragi....


Sve je bilo pesma na pocetku radova, ruske masine ( 3 primerka) za kopanje metroa koje su namenski kupljene ,
su za ugovoreno vreme prokopale i oblozile svih 40 km tunela ispod grada...
Uz Hajdinov most je to bilo POLA zadatog posla... I najtezeg...
Nova pruga Zemun-Bg i nova ranzirna stanica u Makisu sa 4 velika tunela i viaduktom "Resnik" vec su bili gotovi i u funkciji.
Sa polaganjem sina uradjeno je 70% ukupnih radova za planirani cvor.


A onda....1980..

Umire Tito, Centralana Narodna banka se cepa na 6 republickih banaka.
Bez centralne kontrole,dinar pocinje padati, pocinju nestasice u prodavnicama, inflacija krece..
MMF povlaci transu kredita NESIGURAN u garancije rasklimane drzave da ce isti biti i redovno placan...
Kasnije gasi i celu kreditnu liniju. Kurs deviza vrtoglavo raste vec krajem 80-ih godina.
Dinar vise nije trazena roba.

Onda stize i nov samar iz USA-
Otkazuju program uzvoza automobila YUGO za USA, a sa tim novcem se trebalo otplacivati kupovina dva Jumbo-jet.a DC 10, za potrebe JATA-a,
kao i otplata kredita MMF-a za investicione radove na nivou drzave..
kao sto je Prokop.

Milosevic uspeva da namakne nesto novca za zavrsetak stanice" Vuk" i jos nesto manjih radova i konzerviraju se radovi.
Ruske krtice se takodje konzerviraju i sklanjaju u "trecu" cev jednog od tunela... Trebace za METRO !
Drzava se raspada, inflacija divlja, ratovi krecu, sankcije, bombardovanje,velike pljacke fabrika. Ostajemo bez para.

I vi dragi moji ocekujete da ce neko doci da investira svoj novac u ovako rasklimanu drzavu ???? Jako naivno !

A sada da mi neko odgovori u cemu je greh projektanata ?
Da li to sto su napravili dobar projekat na zadatu temu ?

INVESTITOR je kriv sto se ovo oteglo. On je trebalo da izfinansira radove... Nije bio u stanju zbog opisanih dogadjaja.

Meni samo nije jasno KAKO su ovi danasnji uspeli da navuku one "zamotane u carsave" da daju pare na kredu..
Priznajem ovima da su vrh maheri - USPELI su i MMF i EB da navuku da finansiraju radove u Srbiji.
Samo je trebalo dati REALNE garancije i zadovoljiti uslove kredita sto niko ranije nije uspeo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520508#p520508:8kcpx8ez je napisao(la):
Sam-2 » 27 Feb 2018 09:56 pm[/url]":8kcpx8ez]
Oni su raspisali konkurs i dali uslove konkursa kao i smernice sta se hoce , gde i kako i obezbedili zemljiste.

Ovde pricamo o konkursu za saobracajno resenje a ne za arhitekturu objekata.
Dakle trase i polozaj stanica se nije mogao poznavati pre konkursa jer je zadatak valjda bio da projektanti ponude saobracajno resenje sa trasama i polozajem stanica.
Jer ako je sve to vec poznato cemu onda konkurs?
Kako bi se radovi raznih ucesnika onda razlikovali?

Zato i kazem da bi bilo zanimljivo videti slike sa tog konkursa i ponudjena resenja.
 
Sam2
Bili su tri investitora grad republika i jz
http://www.beogradcvor.rs/ almanah
Bile su dvije krtive beograd i metro
http://www.beogradcvor.rs/ almanah
Treca je bila krtica ucka za tunel u hr kroz ucku kada je jedna bg krtica utonula u blato povucena je ova iz hr na vrijeme da se radovi nastave
Na gornjim linkovima postoji almanah cvora sve pise sta se kad se gradilo kad su dozvole dobijene duzine itd.
 
36 od sutra ide u oba smera, ali na 40 minuta (i vikendom) i samo do 20h...
 
Linija tehnički i dalje ide na 20 minuta , obzirom da je razmak 20 minuta između jednog i drugog smera. Jedino što sad moraš da vodiš računa u kom smeru ide linija.
 
Da, to liči na ovaj stari vic:
Došao ciga kuci i viče sa vrata:
"Decoooooooo, danas menjate gaće!"
Deca se obraduju: "Uraaaaaaaaaaaa!!!"
A ciga će: "Ajde sad, ti sa njim...ti sa njim...ti sa njim..."
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520512#p520512:2svphae4 je napisao(la):
spatiotecte » Uto Feb 27, 2018 10:06 pm[/url]":2svphae4]
Ovde pricamo o konkursu za saobracajno resenje a ne za arhitekturu objekata.
Dakle trase i polozaj stanica se nije mogao poznavati pre konkursa jer je zadatak valjda bio da projektanti ponude saobracajno resenje sa trasama i polozajem stanica.
Jer ako je sve to vec poznato cemu onda konkurs?
Kako bi se radovi raznih ucesnika onda razlikovali?
Ponesto jeste bilo vec poznato, a protok kolicine tereta i putnika je davao vaznost pravcima..
Resavalo se U HODU, onako kako zivot namece, i kako se MOZE...
Osnova je bila i Generalni urbanisti plan Beograda iz 1950/51.
Zamisli da je nekom palo na pamet da novu stanicu smesti na Kalemegdanu ili . jos bolje Ratnom ostrvu, Adi.. :lol:

Ono sto vi ovde ne znate, a neko ko zna , NECE da vam kaze, je da zeleznica zaradjuje samo na TERETNOM (Cargo) saobracaju.
Putnicki saobracaj ni u Evropi, nije rentabilan, pa razliku dopunjuje drzava iz BUDZETA... (U Nemackoj oko 30%)...
No, da ne pisem previse...
Pogledajte prilog 1

A ovo moram postaviti jer je prevelika simbolika :lol:
Osvecenje i svecanost povodom pocetka gradnje pruge u Srbiji, nedaleko od Prokopa :lool:
 
мало историје. 661-002, прва дизел локомотива у Југославији, у сплитској луци приликом истоварања 1961. године

 
Занимљива и лепа слика, мада више погоди општој теми о железници познатијој као модернизација железнице.
 
па и овде пише [ Železnica ], тако да може да се протумачи као општа тема о железници :) а и била ми је прва тема на листи :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=521605#p521605:2ktv2js3 je napisao(la):
JohnnyLee » Sub Mar 03, 2018 12:46 pm[/url]":2ktv2js3]
прва дизел локомотива у Југославији, у сплитској луци приликом истоварања 1961. годинe

Ovo nije tacno !...PRVE dizel lokomotive i motorni vozovi, su dosli jos u vreme kraljevine Jugoslavije.
Od teskih dizel lokomotiva, prvo su posle WW-2, pristigle tri lok. "Plavog voza" Maja 1958...
Na fotografiji je istovar PRVE pristigle lok. serije 661 , od 218 kupljenih od "General motors Co."
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520544#p520544:87ptzvp6 je napisao(la):
direktor » 28 Feb 2018 12:34 am[/url]":87ptzvp6]Sam2
Bili su tri investitora grad republika i jz
http://www.beogradcvor.rs/ almanah
Bile su dvije krtive beograd i metro
http://www.beogradcvor.rs/ almanah
Treca je bila krtica ucka za tunel u hr kroz ucku kada je jedna bg krtica utonula u blato povucena je ova iz hr na vrijeme da se radovi nastave
Na gornjim linkovima postoji almanah cvora sve pise sta se kad se gradilo kad su dozvole dobijene duzine itd.

Ne nađoh info na forumu (možda sam i slabo pratio na času) a zanima me šta se dogodilo sa tim krticama na kraju?
 
И мене интересује за те кртице и да ли, ако су живе, могу бити коришћене за будуће радове око железнице и метро система?
 
Vrh