Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

“Prokop“ kompletan za dve godine
Milica STANOJKOVIĆ | 11. februar 2018. 18:01 | Komentara: 0
Na železničkoj stanici „Beograd centar“nedostaju takozvani komercijalni sadržaji. Za izgradanju stanične zgrade čeka se ugovaranje druge faze kuvajtskog kredita u visini od oko 50 miliona evra
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... dve-godine

PREBACIVANjE većeg dela saobraćaja sa Glavne železničke stanice na "Prokop" stvara teškoće putnicima, budući da neophodne infrastrukture uobičajene na ovakvim mestima, potrebne putnicima, još nema. Osim što nedostaju kafe-restoran, trafika, prodavnica, putnici imaju problema i sa lošom povezanošću sa gradskih prevozom i hladnom čekaonicom. Iz "Infrastrukture železnice" kažu da će stanična zgrada biti završena za dve godine.

Od sredine decembra prošle godine, kad su mnogi domaći vozovi preusmereni na stanicu "Beograd centar", putnici se oslanjaju na linije 34 i 36. Međutim, poslednji polasci ovih autobusa nisu usklađeni s vremenima dolaska vozova, pa se putnici oslanjaju na taksi i lični prevoz. Poslednji voz iz Novog Sada stiže na Prokop u 00.15, a vozila 36 prema centru nema posle 20.30. Problem je i vikendom, kada je i najveći broj sugrađana putuje, a autobusi saobraćaju na 40 minuta.

- Putokaz ka Prokopu nije postavljen dobro, pa sam se jedva snašla - kaže Verica Stanković iz Niša.

Kako su se uverili reporteri "Novosti", čekaonica je hladna, a i prokišnjava.

- Ne piše nigde gde se kupuju karte, pa sam se jedva snašao da stignem do biletarnice - objašnjava Nikola Vasić. - Vrata čekaonice se ne zatvaraju, pa promaja šiba na sve strane. A grejanja unutra nema. Ovde jedino da stigneš "knap" i da utrčiš u voz.

TAKSISTI
- OTKAKO su vozovi prebačeni na Prokop imamo mnogo poziva, a putnici nam se žale da nemaju drugog načina da se prevezu - kaže Milan Bojić iz "Beogradskog taksija". - Najbliža taksi-stajališta su nam kod BIGZ-a i ispod Partizanovog stadiona. Bilo je zahteva da nam daju i taksi-stajalište kod Prokopa, ali o tome odlučuje Grad.
Iako je projektom planirano da, osim stanične zgrade, na Prokopu bude izgrađen tržni centar sa komercijalnim sadržajem, kao i garaža, dok ti objekti ne ugledaju svetlost dana, putnici na Prokopu nemaju gde da se ugreju.

- Šteta što nema trafike u okolini. Najbliža se nalazi kod Muzeja istorije Jugoslavije, pa je nezgodno da se ide tamo zbog "busplus" karte - kaže putnik kog smo zatekli na stanioci.

Prema rečima nadležnih u "Infrastrukturi Železnice Srbije", realizacija projekta izgradnje Beogradskog železničkog čvora je u toku, pa će se i pitanje pratećih sadržaja rešavati u narednom periodu.

A za izgradanju stanične zgrade čeka se ugovaranje druge faze kuvajtskog kredita u visini od oko 50 miliona evra.

- Grad Beograd je izgradio pristupne saobraćajnice do Prokopa i otvorio nove autobuske linije - navode u ovom preduzeću. - Osim toga, železničke kompanije "Infrastruktura Železnice Srbije" i "Srbija voz" u stalnoj su komunikaciji sa rukovodstvom i stručnim službama Grada kako bi se sva pitanja rešavala na najbolji mogući način i u interesu putnika.


Početak radova na izgrdnji stanične zgrade očekuje se nakon odobrenja kredita i sprovedenog postupka javne nabavke do kraja ove godine. Zgrada će biti izgrađena za dve godine od početka radova.
TROLOM 40 I 41

UKOLIKO ne mogu da stignu na poslednju "tridesetšesticu" ka gradu, putnici mogu da se upute pešačkom stazom do Bulevara vojvode Putnika, gde na stajalištu "Ortopedski zavod" mogu da čekaju trolejbuse 40 i 41 ka Ulici kneza Miloša. Ako žele da idu ka Banjici, u Bulevaru kneza Aleksandra Karađorđevića mogu da se prevezu, takođe, vozilima na liniji 40 i 41, pa da kod "Dragiše Mišovića" dalje presednu na autobuske linije 59 i 94, 49 ili 78.
 
Totalni fijasko, zatvaras potpuno funkcionalnu Glavnu a Prokop nisi osposobio ni minimalno da moze normalno da funkcionise i da se snalaze ljudi.
 
Одговори надлежних су срамотни, "град је изградио приступне саобраћајнице и отворио нове аутобуске линије", они изградили приступ са једне стране до пола, другу половину нису ни започели а могли су у исто време обе да ураде, да не причам о страни ка аутопуту која је нетакнута, и пустили два аутобуса да се врте празни без икакве везе са редом вожње возова. Толико о сталној комуникацији. Таксисти хтели да добију станицу, ови се праве мутави.
 
Zaboravljeni tunel ispod Maleškog brda
Milenko Kovačević

,, BEOGRAD je pun tunela i laguma. Jedan takav, zaboravljen od urbanista i javnosti, nalazi se ispod Maleškog brda na Savskom vencu.

Dugačak je oko 180 metara i širok da mogu da se mimoiđu dva teretna vozila.

Jedan ulaz nalazi se u Prokupačkoj ulici, tik uz Železničku stanicu Beograd-centar.
Drugi ulaz je kod benzinske pumpe "Steko" u Bulevaru Franše d`Eperea.....


.... iz gradske uprave, za "Novosti", kratko kažu - tunela nema, iznad brda postoje saobraćajnice.

KADA bi se raskopali zatrpani ulazi tunela i uredila unutrašnjost,
mogla bi se napraviti direktna veza Železničke stanice Prokop i auto-puta kod "Steka" - objašnjava Bogdan Antić.

On tvrdi da je zaboravljeni tunel širok između pet i šest metara,
što je dovoljno da pešaci mogu bez smetnji, dvosmerno i sa prtljagom, da se mimoilaze.... ,,


ceo tekst vecernjin novosti
link : http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... eskog-brda

:sesir:
 
Izem ti zemlju u kojoj se ne može ustanoviti tako jednostavna stvar kao što je postojanje jednog tunela.
 
Ако власт негира постојање било каквих подземних ствари то је углавном јако сумњиво ту не ваља нешто
 
Verovatno su tu zatrpali neki zesci otrov pa kao fora ne znaju nista o tom tunelu.
 
A da urede tunel to je sad prilika i da se stave eskalatori ili pokretne trake rasvjeta za izbore se moze sve
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=517267#p517267:7gey274b je napisao(la):
direktor » Sub Feb 17, 2018 11:43 am[/url]":7gey274b]A da urede tunel to je sad prilika i da se stave eskalatori ili pokretne trake rasvjeta za izbore se moze sve

Taj "TUNEL" je prepravljeni prosek nastao jos 1880.g. radi izvlacenja zemlje za nasipanje mocvarnog terena buduce zel.stanice.
Kasnije adaptirano u skladiste goriva i municije za potrebe Wermahta, nakon pocetnih saveznickih bombardovanja 1942...
Bilo je posle ww-2, cuvano strazom zbog straha od zaostalih mina, potom su ulazi zatrpani radi bezbednosti gradjana...
Slicno skladiste je postojalo ispod Tasmajdana.Ono je i danas zatvoreno za javnost.
Foto iz 1943 --- Nemacki kamioni u Franse d. e, napustaju skladiste.Kamioni su zaplenjene Prage-1 iz Rakovice.
Pogledajte prilog 1

Mnogo je bitnije to, da se celo Malesko brdo UKLANJA po generalnom planu izgradnje stanice Bg-centar,
iz davne 1974... Trenutno se jos razmatra malo jeftijija krovna konstrukcija od projektovane..
Uklanjanjem Maleskog brda, stanica "Centar" dobija direktan izlaz na petlju kod Hitne pomoci i autoput.
To treba biti GLAVNI ulaz...
Na donjem fotosu makete iz CIP-a se lepo vide CETIRI komforna prilaza stanici..


Samo da dodam i to, da se danas na Maleskom brdu stanuje vecinom NELEGALNO !!!!
Zeleznica i grad, su jos krajem 70-ih,otkupili placeve i kuce a dodelili nove stanove vlasnicima kuca !
Tokom godina pauze u radovima u te napustene kuce su usli ...??? (Eto nama uskoro nove Savamale i nove patke) :lol

P.S.
Dugujem odgovor "Dosljaku".
Saobracajna uputstva zeleznice mozes kupiti na glavnom ulazu u Nemanjinoj 6, a dosta terminologije imas na Netu...
Ili prosetaj do Visoke zel. skole u Zdravka Celara.. To nisu tajna dokumenta i moze ih imati svako...
 
Sam-2
+1 :)
Dobro došao
vrlo lep, poučan i interesantan post :kk:


Par godina sam često bio gost Maleškog brda koje je mozda poslednja Bg mahala sa svim nj. karakterisktikama
svega ima.... i starih zgrada, priv. kuca koje bi mogle biti prave vile, montažnih objekata i deceniskih privremenih drvenih baraka
eto ima čak i svoje tajne .. kao taj tunel ...

Ne bih voleo da se uklanja celo brdo kako je planirano ...
Dovoljno je iskoristi pridodajuci svega desetak metara odlazeceg BIPovog ,,dvorišta,, i dobiti ne smetan pristup ž.stanici Prokop

Maleška mahala ce sigurno jednom nestati... umesto nje ,
na tom Bgd brdu, moze biti vrlo vrlo lep ekskluzivan a ,,strateški,, vrlo dobro pozicioniran deo Bgda
:sesir:
 
Mislim da niste najbolje shvatili mladi covece...
Brdo mora biti uklonjeno i zaravnato upravo radi izgradnje platoa gde ce biti i okretnice gradskog prevoza,
ali i taxi stanica. O prostoru za dostavna vozila i mesta za parkiranje, valjda ne moram napominjati..
Prilikom izgradnje autoputa 1970-72, je planski i napravljena ta petlja kod Hitne pomoci, upravo zbog stanice Centar..
Decenijama se ljudi pitaju cemu onolika petlja na tom mestu ?? Sada znate zasto postoji.

BIP dvoriste je privatni posed i nije nikada uzimano u razmatranje...Bilo je ideja da se pivara iseli na periferiju , a
na placu nikne hotel , no vise nisam u poziciji da dobijem potvrdu te informacije..Naslednici se pitaju.
 
spatiotecte":2j1b0fhh je napisao(la):
Totalni fijasko, zatvaras potpuno funkcionalnu Glavnu a Prokop nisi osposobio ni minimalno da moze normalno da funkcionise i da se snalaze ljudi.
Kad si zadnji put kretao vozom sa Glavne, da ne spominjem kretanje noćnim/rano jutarnjim vozom, spavanje na istoj i sl. Ta stanica je lepa samo na slikama (starim) za onog ko ju je koristio je horor.

Ne ulazim u opravdanost izgradnje Prokopa/zatvaranja Glavne, iritira me ta priča kako je Glavna kao kompletna. To je obično ruglo i ruševina zadnjih 15ak godina koliko sam je koristio. Jedino šta je na toj zgradurini pristojno je kiosk smješten unutar nje, tako da se ništa bitno nije izgubilo prelaskom na Prokop.
Da je banda na vlasti sposobnija, već sad bi Prokop i bez stanične zgrade mogao biti funkcionalniji od Glavne.

Послато са LG-H818 уз помоћ Тапатока
 
Putovao sam sa glavne pre par godina i slazem se da je u losem stanju ali to je prvenstveno zbog toga sto od 1977 od kad je reseno da se gradi prokop u nju nije ulozeno nista.
Dakle stanicu su namerno pustili da se raspadne sama od sebe kako bi opravdali da je prestara i zrela za katanac. E to je kriminal u celoj prici.
 
Kakva je to glavna stanica visemilionskog grada koja nema ni jedan sadrzaj, mesto da se putnici zgreju, i dva autobusa koji idu na sat vremena sa redom voznje do 20 do 9, a do najblize civilizacije treba 10 minuta peske. Nisam ja bu**** da me neko ubedjuje da je ovo kako treba. Ovo je uzasno. Ne mogu da verujem da je ovo neko mogao da uradi.
 
Није нормално и мислим да то смета и свим осталим форумашима, а ту се у потпуности огледа неспособност владајуће гарнитуре да Прокоп комплетира грађевински (садашњи објекат је и даље недовршено градилиште, само окречен изнутра), саобраћајно (урађен је само један део једне од три саобраћајнице које треба да опслужују станицу, јавни превоз и да не коментаришем) и функционално (шта више на целом новом чвору фали гомила битних компоненти, имамо пола једне ТПС од планиране две).
И дефинитивно, сасвим сулудо је било укидати ГЖС пре завршетка свега побројаног.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=517517#p517517:h4n7hxkh je napisao(la):
spatiotecte » 18 Feb 2018 01:04 am[/url]":h4n7hxkh]Putovao sam sa glavne pre par godina i slazem se da je u losem stanju ali to je prvenstveno zbog toga sto od 1977 od kad je reseno da se gradi prokop u nju nije ulozeno nista.
Dakle stanicu su namerno pustili da se raspadne sama od sebe kako bi opravdali da je prestara i zrela za katanac. E to je kriminal u celoj prici.
Још већи криминал у целој причи ми је та погубна лаж која се гура о некој СФРЈ снази, уређености, развоју. Било је каквог таквог развоја као последице глобалног убрзаног развоја али та држава је са деценијама све више индустријски, технолошки и економски заостајала чак и за средње развијеним земљама. А данас нам се то намеће као неки узор - Партијски систем, убијање приватне иницијативе, предузетништва па и то оснивање гомиле аутопревозника уз паралелно запостављање железница.
 
Sreća pa nam je sve procvetalo od pada komunizma

Premeštanje na Prokop u ovom trenu je teško silovanje, više iz razloga šta novi čvor tehnički još nije funkcionalan i proće nekoliko godina dok se završi, a manje zbog stanične zgrade koja je bila oličenje stanja železnice/grada/države.



Послато са LG-H818 уз помоћ Тапатока
 
Ми смо уз ЦГ и БиХ једине европске државе које нису прошле транзицију. Партија је и даље главна институција, приватна својина се не поштује, домаће предузетништво сатире на све могуће начине.
 
Sam-2 wrote: ....Zeleznica i grad, su jos krajem 70-ih,otkupili placeve i kuce a dodelili nove stanove vlasnicima kuca ! ...
Od 1970 g i ako su time stvoreni svi preduslovi nije se maklo ni za pedalj ni danas sa

1. Auto nadvoznjakom iz Deligradske
2. Barakama iznad stanićne zgrade
3. Sa planiranim naseljem na BIPovom placu

Od čega jeste najvažnija saobracajna pristupnica iz Deligradske
:sesir:
 
E pa vise ne moze, uradjen je betonski sarkofag preko svih koloseka morala bi da se srusi ploca na koti 105.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=513978#p513978:h00imrss je napisao(la):
WLABmz » Mon Feb 05, 2018 2:10 pm[/url]":h00imrss]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=513837#p513837:h00imrss je napisao(la):
Karlo del Ponte » Pon Feb 05, 2018 12:06 am[/url]":h00imrss]
Прокоп је планиран као доградња, не замена!

Da, samo u vreme kad je bilo očekivano 10 više železničkog putničkog saobraćaja nego sad.

Pa zasto se onda Srbija zamajava sa Prokopom kad saobracajna slika ne zadovoljava uslove po kojima je Prokop projektovan? Zasto ne sacekamo da bude 10 puta vise vozova i iskoristimo Prokop kako je i planirano? Jel se nekom zuri?

Ja bih rekao da se nekom jako zuri da oduzme sto vise zemlje zeljeznici i pretvori je u profit a istu skrese zarad smanjenja troskova. Pri tome je Prokop samo vrlo dobar politicko marketinski trik a saobracajni fijasko.
 
Na ž.stanici su mi rekli zaposleni u spontanom razgovoru da su tu do jula i kraj. Stara se zatvara, što znači da Prokop mora da proradi.. nema tu hoće neće.. ima ovo ili nema.. Moraće prosto. Na kraju će da ispadne da je Prokop proradio posle 40 godina izgradnje eto silom prilika.. jedva, moralo se.. TRAGIKOMEDIJA.
 
Vrh