Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505342#p505342:2r7h931t je napisao(la):
orjen » January 3rd, 2018, 5:08 pm[/url]":2r7h931t]Put od Londona do Prokopa je najkraci na svetu :mrgreen: .
Netačno. Put od Mostara do Prokopa je najkraći na svetu. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505442#p505442:2pwsrgln je napisao(la):
Aleksandar1 » 03 Jan 2018 11:57 pm[/url]":2pwsrgln]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505430#p505430:2pwsrgln je napisao(la):
orjen » Wed Jan 03, 2018 10:52 pm[/url]":2pwsrgln]... Prokop ce moci da se prekristi u glavnu kad sa Becke i Minhenske stanici odrediste bude do njega.

Apsolutno pogresno i besmisleno, i strasan potcinjeni i ulizicki stav prema zapadu, da ne kazem Germaniji.
Nije mi to zbog Nemaca, nego cisto pragmaticno - Bec i Minhen najblizi su veliki Evropski zeleznicki cvorovi Beogradu. Nemam nista protiv da to bude i Stambol, i mozda ce ranije odatle krenuti. Bg-Budimpesta se bas pravi u gore navedenom pravcu, pa je opravdano je da bude veze odatle. Inace sa Minhenske i Becke stanice putuje mali milion turista, salteri u sezoni vrju, vozovi do Beca i Budimpesti su uvek puni, da imaju Bg na mapi dolazili bi i direktno.
@Solecar: :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505430#p505430:31o0d5qk je napisao(la):
orjen » Sre Jan 03, 2018 11:52 pm[/url]":31o0d5qk]Trenutno stanje voznih sredstava bezohrabrujuce ali je osetno neko svitanje na horicontu.

Ništa nije na horizontu. Srbija Voz nema u planu nabavku novih voznih sredstava!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505387#p505387:1hf5rr8f je napisao(la):
WLABmz » Wed Jan 03, 2018 7:41 pm[/url]":1hf5rr8f]Dokle god za unutrašnji međugradski saobraćaj na elektrificiranim prugama budemo imali 21 Stadler FLIRT-a i još par RVR ER 31/35 bilo kakva priča o tome gde je glavna, da li je glavna ili nije glavna je nažalost potpuno nebitna.

Prokop jeste glavna, odnosno centralna stanica u konceptu novog BG čvora. Ali to kao u primeru mnogih razvijenih gradova ne mora da znači da mora da bude najveća (šta uopšte znači najveća; koji su tvoji parametri veličine?), niti mora da ima najveći broj putnika u gradu. Naročito ne u zemlji gde 45% putnika na železnici su putnici gradske železnice BG:voz.

U prvoj recenici napises da je je potpuno nebitno koja je stanica glavna a u drugoj da je Prokop glavna i centralna!? Po cemu je Prokop glavna stanica? Koji je tvoj kriterijum glavne stanice? Ja razumjem da Prokop moze da bude "centralna stanica" jer se nalazi u centru cvora ali po cemu treba da bude glavna? Ni po jednom kriterijumu Prokop se ne moze nazvati glavnom stanicom. Ni po broju putnika ni po broju kolosjeka.
 
S tobom čovek izgleda ne vredi razgovarati.

Projekat novog beogradskog čvora predviđa stanicu u Prokopu kao centralnu ili glavnu, nazovi kako hoćeš. Isto ti dođe, Warszawa je npr. Centralna, a Wien ili Berlin je Hauptbahnhof odnosno glavna.
 
Centralna i glavna nije isto. Projekat predvidja Prokop kao centralnu stanicu a glavna zeljeznicka stanica je pred zatvaranjem. Razbacivanje nazivima samo stvara pometnju i iskrivljuje sliku o zeljeznickom cvoru.

Projekat cvora ni po cemu ne predvidja Prokop kao glavnu stanicu vec samo kao jednu od cetiri jednako vazne stanice
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505595#p505595:2622gh15 je napisao(la):
RioBL » Čet Jan 04, 2018 6:20 pm[/url]":2622gh15]Centralna i glavna nije isto. Projekat predvidja Prokop kao centralnu stanicu a glavna zeljeznicka stanica je pred zatvaranjem. Razbacivanje nazivima samo stvara pometnju i iskrivljuje sliku o zeljeznickom cvoru.

Projekat cvora ni po cemu ne predvidja Prokop kao glavnu stanicu vec samo kao jednu od cetiri jednako vazne stanice

Ništa, onda idi objasni Nemcima i Austrijancima da treba da preimenuju nazive Berlin, Hamburg, Wien itd. Hauptbahnhofa u Zentralbanhof. Dokle ćemo se baviti nebitnim stvarima, kako se stanica zove? Tvoji svi postovi na forumu se bave mnogo više simboličkim nego suštinskim stvarima.

Putnička stanica na glavnoj putničkoj rasputnici u gradu i zemlji sa 10 koloseka (Beograd Centar) sigurno ne može biti jednako važna sa stanicom od 5 koloseka na otvorenoj pruzi (Novi Beograd) ili stanicom od 6 koloseka sa odvajanjem za Ranžirnu stanicu i jednokolosečnu prugu za Malu Krsnu (Rakovica).
 
Mislim da je Rio hteo reci da je besmisleno sto se Prokop stavlja kao glavna stanica u sistemu s obzirom da ona od pomenutih 4 vaznih stanica ima najmanji promet putnika a i sustina je verovatno u tome da kad se bude zavrsila i kada bude povezana gradskim prevozom da ce i dalje biti najmanje prometna stanica.
To sto ima 10 koloseka i sto je najvaznija rasputnica u zemlji joj ocigledno ne pomaze da privuce putnike.
 
Sto se tice medjunarodnih vozova, mislim da mozgamo bez pravog razloga: cini mi se da se madjunarodni redovi voznje menjaju po pravilu negde u maju, i da je to jedini i vrlo banalan razlog zasto oni jos uvek idu na GZS. Neka me ispravi neko ako gresim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505625#p505625:3maw25ia je napisao(la):
Aleksandar1 » Čet Jan 04, 2018 8:28 pm[/url]":3maw25ia]Sto se tice medjunarodnih vozova, mislim da mozgamo bez pravog razloga: cini mi se da se madjunarodni redovi voznje menjaju po pravilu negde u maju, i da je to jedini i vrlo banalan razlog zasto oni jos uvek idu na GZS. Neka me ispravi neko ako gresim.

Evo ja te ispravljam, grešiš. Redovi vožnje i u unutrašnjem i u međunarodnom saobraćaju se menjaju prvog vikenda u decembru. Međunarodni vozovi su na glavnoj još uvek jer TPS Zemun još nema kapacitet za gariranje i održavanje klasičnih garnitura lokomotiva + vagoni, a u Zemun putničkoj još nije urađena rampa za utovar automobila na autovoz.

spatiotecte":3maw25ia je napisao(la):
Mislim da je Rio hteo reci da je besmisleno sto se Prokop stavlja kao glavna stanica u sistemu s obzirom da ona od pomenutih 4 vaznih stanica ima najmanji promet putnika a i sustina je verovatno u tome da kad se bude zavrsila i kada bude povezana gradskim prevozom da ce i dalje biti najmanje prometna stanica.
To sto ima 10 koloseka i sto je najvaznija rasputnica u zemlji joj ocigledno ne pomaze da privuce putnike.

Poenta je ovo boldovano. Ova tvrdnja se zasniva na osnovu čega?
 
Na osnovu toga sto je prvo bila prica da nema punika jer je bilo samo 2 koloseka.
pa kad se igradilo jos 2 opet je bilo isto.
Pa je onda prica bila bice putnika kad se pusti bg voz na svakih 15 minuta.
I opet nista
Pa je bila prica kad se urade 8 koloseka od kuvajtskog kredita bice putnika.
I opet nista
Pa je bila prica kad se urade pristupne saobracajnice bice putnika.
I opet nista
Pa je bila prica kad se prebaci vecina vozova sa glavne na Prokop bice putnika
I opet nista

Dakle?
Izvuci sam zakljucke zasto nema dovoljno putnika.
Kad ce ti putnici? Dokle vise?
 
Mislim da je primarna sugestija autora fixna ideja o emotivnom protivljenju Prokopa (substruktura takvog stava je simbolicno uzimanje atavara slikom glavne). Emotivna substruktura kod RioBL uvek nosi negaciju Prokopa. A glavno je da ovde razpravljamo sta je glavno. Glavnom pripada prvo mesto primarne hijerahijske strukture, substrukture su podredene glavnom. Glavna ce povezati substrukture strukturom sistema (op. cit. Bogdan Bogdanovic). Glavna - to je Prokop - je hijerahijsko primarna stanica a osatale su substrutkure. Stara glavna nije ni substruktura zato sto pripada drugoj strukturi - u njemu je bila glavna ali se njen zivot gasi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505634#p505634:jvk1orap je napisao(la):
spatiotecte » January 4th, 2018, 8:45 pm[/url]":jvk1orap]Na osnovu toga sto je prvo bila prica da nema punika jer je bilo samo 2 koloseka.
pa kad se igradilo jos 2 opet je bilo isto.
Pa je onda prica bila bice putnika kad se pusti bg voz na svakih 15 minuta.
I opet nista
Pa je bila prica kad se urade 8 koloseka od kuvajtskog kredita bice putnika.
I opet nista
Pa je bila prica kad se urade pristupne saobracajnice bice putnika.
I opet nista
Pa je bila prica kad se prebaci vecina vozova sa glavne na Prokop bice putnika
I opet nista

Dakle?
Izvuci sam zakljucke zasto nema dovoljno putnika.
Kad ce ti putnici? Dokle vise?
Stanice sa najmanje putnika su Zemun polje i Prokop , a sa najviše putnika Karađorđev park i Vukov spomenik. Pošto znam da si dovoljno pametan , nadam se da ćeš moći da izvučeš onaj ključni razlog , a koji si propustio da navedeš.
 
Da je Beograd najveci problem panevropskog putnickog zeleznickog saobracaja nije svakom do znanja, evo misljena u EK i Turskoj. U pitanju EK pod 4. se lepo moze procitati sta znace limtirajuci kapaciteti starog cvora i nedovrseni novi:
Subject: Continuing poor rail connections for passengers from many European countries changing trains at the Belgrade rail hub
1. Is the Commission aware that the Serbian capital Belgrade is an indispensable changing point for train connections between EU Member States and candidate countries, to and from Greece, Turkey, Bulgaria and Macedonia on the one hand, and to and from Austria, Hungary, Slovenia and Croatia on the other?

2. Is the Commission aware that this rail hub still presents major obstacles to the smooth running of through journeys, particularly since the Ljubljana-Zagreb-Belgrade-Skopje-Thessaloniki (and back) through services (Nos 410/411, ‘Olympus’) — which made changing trains unnecessary — were cancelled at the end of 2007, and the frequency of services over the past years has diminished to one link per day to Thessaloniki and two to Skopje, Sofia and Budapest?

3. Is the Commission aware that, in spite of the long connection times in Belgrade in the early morning and late evening, connections between passenger trains from neighbouring countries are often missed? For example, recently on 29 November 2008 the night trains (No D334 ‘Hellas Express’) from Thessaloniki and Skopje, scheduled to arrive at 05.06, actually arrived at 06.59, thus missing the 06.45 connection to train No 344 to Budapest and Vienna Westbahnhof, partly because departing trains do not wait for incoming ones, and that this problem is even worse for passengers travelling to Greece, who sometimes miss their one their only daily connection between 20.43 and 22.20?

4. Is the Commission aware that these missed connections are not only the result of the absence of double tracks, limited capacity in the old Belgrade terminus and the fact that the new Beograd Centar station designed for through connections across the former Yugoslavia is not usable, but also because of inadequate management of the existing connection possibilities?

5. Does the Commission propose to raise this problem and a possible solution in consultations with Serbia?

6. Does the Commission recall my earlier Question E‑2512/06 concerning major delays in through train connections through Serbia and its answer of 27 July 2006, in which it referred inter alia to the SEETO action plan 2006‑10 and to working groups which were to help improve the situation?

7. What contribution is the Commission making, in anticipation of necessary investments in infrastructure improvements, to ensuring that train connections in Belgrade are better coordinated?


Iz Turskog ugla
Although the train service between Istanbul and Belgrade exists on paper, it has practically ended.
The train service between Istanbul and Belgrade, which had taken attention of Europe-Turkey travellers has practically ended.
The passengers of this train have to interchange at Sofia, if the train arrives on time.
The Istanbul-Belgrade train service was a couchette wagon, which is carried by Istanbul-Sofia and Sofia-Belgrade train services. This enabled passengers to stay at the same wagon without any interchange during whole trip from Istanbul to Belgrade.
However, the irregular delays of both trains caused problems, and one train started not to wait the other in case of delay, which ended the train service in practice.
TCDD staff gives information about this situation on ticket offices, however, the full train ticket is sold without any warning at Serbia. This causes many passengers missing the train and staying at Sofia one night to get on the next train.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505634#p505634:115vgze2 je napisao(la):
spatiotecte » Čet Jan 04, 2018 8:45 pm[/url]":115vgze2]Na osnovu toga sto je prvo bila prica da nema punika jer je bilo samo 2 koloseka.
pa kad se igradilo jos 2 opet je bilo isto.
Pa je onda prica bila bice putnika kad se pusti bg voz na svakih 15 minuta.
I opet nista
Pa je bila prica kad se urade 8 koloseka od kuvajtskog kredita bice putnika.
I opet nista
Pa je bila prica kad se urade pristupne saobracajnice bice putnika.
I opet nista
Pa je bila prica kad se prebaci vecina vozova sa glavne na Prokop bice putnika
I opet nista

Dakle?
Izvuci sam zakljucke zasto nema dovoljno putnika.
Kad ce ti putnici? Dokle vise?

Molim te, citiraj, čija priča, kada, u koje svrhe, pa da pričamo o tome...

Do tad opet ponavljam da od početka govorim da na ž.st. Beograd Centar je trebalo pustiti međugradske i međunarodne vozove onda kada se ona u potpunosti završi. Ovo što je urađeno, tj. vozovi prebačeni na Prokop u ovom stanju je najveći bezobrazluk u istoriji Železnica u Srbiji! Njeno sadašnje stanje je u praktičnom smislu 1/3 završenosti. Nema stanične zgrade sa svim propratnim sadržajima, nema kvalitetan gradski prevoz, nema pristupne saobraćajnice ka autoputu, nema pristupne saobraćajnice na pravcu Deligradska-Gučevska. 8 od 10 planiranih koloseka i 1 od 3 pristupnih saobraćajnica od planiranih, bez ičega drugog ne čine stanicu. Svi kukate kako je Prokop rupa i onda očekujete od rupe da privuče putnike. Urazumite se!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505650#p505650:tq1dcjw5 je napisao(la):
solecar » Čet Jan 04, 2018 10:04 pm[/url]":tq1dcjw5]
Stanice sa najmanje putnika su Zemun polje i Prokop , a sa najviše putnika Karađorđev park i Vukov spomenik. Pošto znam da si dovoljno pametan , nadam se da ćeš moći da izvučeš onaj ključni razlog , a koji si propustio da navedeš.

Kao što znaš, Karađorđev park i Vukov spomenik su stajališta koja služe isključivo za BG:voz, dakle nema međugradskih linija, barem trenutno. Kada se pogledaju gradovi u Evropi sa prolaznim čvorom kao što su Varšava, Berlin, Beč itd. nigde centralna, odnosno glavna stanica nema najveći broj putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, nego stanice na čvorištima sa drugim vidovima gradskog prevoza ili stanice na glavnim trgovima.

Dakle, palanačka ideja koju mnogi propagiraju ovde je da centralna odnosno glavna stanica bude središte svega, stanica gde će svi ili velika većina putnika ulaziti i izlaziti u voz, putnici u gradskom, prigradskom, međugradskom i međunarodnom saobraćaju. Još samo jedna velika zelena i buvlja pijaca pored neka bude, pa ajmo svi, pola Srbije u jednu stanicu... :bash:
 
Bez brzeg transporta nema konkurentnosti, pored slabosti u putnicnom to naravno vazi i u teretnom transportu. Najsporiji je teretni tansport kroz Srbiju:
 
@solecar, vagon sa napojnim kablom
Znam da fali stanica i znam da fale pristupne saobracajnice i prevoz ali sumnjam da kad ce i toga biti da ce Prokop imati 45000 putnika dnevno kao glavna pre par decenija.
A da ne pomislite da sam obsesivni kontras najvise bi voleo da ste u pravu.
 
Spato ne sumljaj dobro kažeš
eto
Svako vreme nosi svoje ....
....sumnjam da kad ce i toga biti da ce Prokop imati 45000 putnika dnevno kao glavna pre par decenija.....

Pre par decenija nije bilo toliko kao danas
privatnih automobila,
dr. drumskog javnog prevoza
velike ponude jeftinog avio prevoza

Kada bi moglo uz pomoc nekog vremplova svu ovu raznolikost izbora
da staviš u to zlatno doba glavna žel. stanice
momentalno bi bio zabeležen veliki pad broja putnika

jednostavno Prokop deli sudbinu železnice
:vops:

Orjene
pa mapa pruge koju si postavio treba Kinezima za kargo, a na ne nama
nama je dobra i ova da se opravi i vrati na staru brzinu je sasvim ok. :lol:
ja bih im rado dao saglasnost da je izgrade ali o čistom njihovm trošku a ne mi da se zadužujemo zbog nj. koridora
:sesir:
 
@Orjen, ne znam gde si našao ovu mapu brzina, ali ona nema skoro nikakve veze sa realnošću. Što ne znači da stanje nije katastrofalno. Kroz Bugarsku i Rumuniju je takođe katastrofalno. No, mi mnogo gubimo na granicama...
 
Beograd Nis je 100km na sat u delu gde je dvokolosecna pruga sa par laganih voznji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505657#p505657:ufr1agt0 je napisao(la):
WLABmz » January 4th, 2018, 10:32 pm[/url]":ufr1agt0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505650#p505650:ufr1agt0 je napisao(la):
solecar » Čet Jan 04, 2018 10:04 pm[/url]":ufr1agt0]
Stanice sa najmanje putnika su Zemun polje i Prokop , a sa najviše putnika Karađorđev park i Vukov spomenik. Pošto znam da si dovoljno pametan , nadam se da ćeš moći da izvučeš onaj ključni razlog , a koji si propustio da navedeš.

Kao što znaš, Karađorđev park i Vukov spomenik su stajališta koja služe isključivo za BG:voz, dakle nema međugradskih linija, barem trenutno. Kada se pogledaju gradovi u Evropi sa prolaznim čvorom kao što su Varšava, Berlin, Beč itd. nigde centralna, odnosno glavna stanica nema najveći broj putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, nego stanice na čvorištima sa drugim vidovima gradskog prevoza ili stanice na glavnim trgovima.

Dakle, palanačka ideja koju mnogi propagiraju ovde je da centralna odnosno glavna stanica bude središte svega, stanica gde će svi ili velika većina putnika ulaziti i izlaziti u voz, putnici u gradskom, prigradskom, međugradskom i međunarodnom saobraćaju. Još samo jedna velika zelena i buvlja pijaca pored neka bude, pa ajmo svi, pola Srbije u jednu stanicu... :bash:
To što si rekao za strane stanice stoji , i naravno da niko ne očekuje da Prokop bude stanica sa najviše putnika. Ono što ja uporno ponavljam , a što si i sam spomenuo , a što mnogi ovde negiraju , je da su Karađorđev park i Vukov spomenik stanice na čvorištima sa drugim vidovima gradskog prevoza , i to u znatno većem obimu nego druge stanice BG: voza , a da su Zemun polje i Prokop stanice , maltene bez gradskog prevoza , obzirom da imaju gradski prevoz u proseku na 30 minuta. Samo lud čovek i onaj koji nema alternativu će ići do Prokopa , sve dok je ovakva situacija.
Kada se spomene da se treba dovesti gradski prevoz sa normalnim taktom na Prokop , krenu priče kako to treba uraditi kada se poveća broj putnika , a ne ovako siliti stvari. Zatim , kada se daju konkretni predlozi za preusmerenje linija , ispade da sve do jedne linije kruže , da se ne smeju dirati linije , jer se "oštećuju" , i da putnicima odjednom odgovaraju trase linija baš takve kakve jesu , iako se pre toga za te iste linije reklo da su neiskorišćene (uglavnom). I tako se vrtimo u krug par stotina stranica , presipajući iz šupljeg u prazno.
I uvek se na kraju nađe neko pametan ko soli pamet kako sam ja kriv za sve što je loše i negativno na forumu ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505666#p505666:1oa56kv0 je napisao(la):
boca-ica » Чет Јан 04, 2018 11:21 pm[/url]":1oa56kv0]Spato ne sumljaj dobro kažeš
eto
Svako vreme nosi svoje ....
....sumnjam da kad ce i toga biti da ce Prokop imati 45000 putnika dnevno kao glavna pre par decenija.....

Pre par decenija nije bilo toliko kao danas
privatnih automobila,
dr. drumskog javnog prevoza
velike ponude jeftinog avio prevoza

Kada bi moglo uz pomoc nekog vremplova svu ovu raznolikost izbora
da staviš u to zlatno doba glavna žel. stanice
momentalno bi bio zabeležen veliki pad broja putnika

jednostavno Prokop deli sudbinu železnice
:vops:

Та разноликост избора у још већој мери (више аутомобила и аутопутева, јефтинији летови итд.) постоји и у западној, северној и централној Европи па тамо не опада број путника, напротив – расте. Довољно је погледати податаке Еуростата за Уједињено Краљевство, Француску, Белгију, Холандију, Немачку, Данску, Шведску, Финску, Аустрију, Швајцарску и остале земље: http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui ... al&lang=en.

Дакле, није проблем постојање конкуренције, већ неспособност железнице да се такмичи против ње. Грађани горе побројаних земаља су имали само користи од те конкуренције јер им је железница постала боља. Код нас се десила потпуно супротна ствар – не само да железница није задржала некадашњи ниво услуге, већ је назадовала, а ова играрија са незавршеним Прокопом је само логичан наставак и класично растеривање путника.
 
Апсолутно се слажем са Николом, разлог малог и све мањег броја путника у железничком саобраћају је искључиво у лошем стању исте. Ту поред лошег стања самих шина и композиција подразумевам и лоше планирање како траса тако и станица. На пример више пута се у преписци Земун поље помиње као станица са најмањим бројем путника и ако у овом насељу велики део популације не користи приватне аутомобиле, а ГСП је прилично лоше осмишљен. Наравно главни разлог је станица која је удаљена више од пола сата хода од централног дела насеља, а јавни превоз до станице је очајан. Више пута је становништву обећавано да ће се правити ново стајалиште или станица за Беовоз, али то је увек прича пред изборе, а после избора ништа. Сигуран сам да би се значајно повећао број путника када би се отворила станица уз само насееље, а још кад би окретницу аутобуса померили до те нове станице ......
 
Vrh