Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Rio, primedba (nesustinske prirode): Nacrtani put duz Bulevara na tvojoj slici je strm, dok je prolaz kroz podvoznjak skoro ravan, priblizno u ravni ploce skoro celom duzinom, gro visinske razlike je u spustanju od trolejbuske stanice do zone ispod Bulevara.

Jos jedna netacnost u tvom postu (ali opet nesustinska): Trolejbusi Bulevarom ne idu 'ko zna kad', linija 41 je vrlo frekventna, svakako spada u 10℅ najfrekventnijih linija u gradu.

Nesto mi je sumnjivo vreme pesacenja koje daje Gugl. 300m / 4 min = (60 * 300)/(4 * 1000) km/h = 4.5 km/h, da li je to previse optimisticno?
 
Kakvo crno pešačenje sa železničke stanice 300m. Stanica mora biti na 100m max od izlaza iz ž. stanice.

Ta brzina (4.5 km/h) je normalan hod bez tereta (4.5 do 5.5). Sa torbama je oko 3-4 km/h.
 
Ti ga Rio izbanalizova za sve pare , hvatajući se za totalno pogrešne stvari. Kome nije problem da pešači , taj će pešačiti. Kome jeste problem , neće pešačiti. Da fali stanica za 34 i 36 , koja vodi ka Prokopu , fali. Sve ostalo je lepo objasnio Aleksandar 1.
Možeš da koristiš planplus.rs Oni su ucrtali novu saobraćajnicu ka Prokopu.

Evo šta kaže plan plus.

 
Astrodule, potrebno je maksimalno prilagoditi sve opcije prevoza. Naravno da je vise nego potrebno da postoji prevoz na udaljenosti manjoj od 100m. Medjutim, i ove manje bliske stanice se mogu koristiti i sigurno ce se koristiti.

Ako sa Petlovog brda idem na Autobusku, ne pada mi na pamet da presedam na tramvaj, ici cu do Kamenicke, i onda peske, cak i ako se zurim!
 
Ta stanica 34 i 36 kod Ruda ka Prokopu sto je spomenuo Sole zaista nedostaje, sa tacke gledista presedanja sa trolejbusa najvise.

Da li moze da se uvede mozda? Verovatno bi malo smetala tokovima uz Bulevar.
 
Ne bi smetala. A evo i zašto. Ako bi stanica bila na poziciji nekadašnjeg trolejbuskog stajališta , linija bi u proseku na svakih 27 minuta stajala , tako da ne bi ometala saobraćaj. Sa druge strane , ako bi stanica bila odmah po skretanju za Prokop , ne bi uopšte smetala tokovima kroz Bulevar , a bila bi bliže sadašnjem trolejbuskom stajalištu.
 
Iako ovaj prolaz/podvoznjak lepo izgleda (priznajem), ima jos nedostataka:

- nema biciklisticke staze,
- ne postoji pesacka i biciklisticka veza sa Hajd parkom.
 
Bici staza je malo nize, izvedena posebno (mora da se predje ulica). Isto je sa Hajd parkom...
 
Po meni je blesavo što nema staze i sa druge strane. Ipak praviš pristup glavnoj železničkoj stanici a ne da.
 
Potvrda koliko je solidno planiran BG-cvor i Prokop proizlazi iz promatranja visinskih delova sistema - maltene sve funkcionise vodoravno!!! Srce sistema je razcvaranja putnih pravaca preko Mokroluskog useka (potok je kanaliziran ispod autoputa) i ogromna terasa Prokopa. Sva cetiri ulaza na severnim i juznim stranama Vracarskog i Dedinjskog tunela su prilicno na istoj elevacije izmedu 90 i 95 m (podatke TK25), samo je severni ulaz u Dedinjski tunel na 100m. Prokop je na severnoj padinskoj terasi Topciderskog brda i zauzima negde najvislju tacku (koloseci bi morale da se nadu na 95 m). Padinska terasa je sastavljena delimicno od cvrstog krecnjackog materijala (ovde se ranije vadio krecnjak, toponimski naziv je presao na stanicnu zgradu). Prokopska terasa je prostrana i dozvolila gradnju stanice 400x100m kao i vijadukte za povezivanja Dedinjskog i Vracarskog tunela. Vrlo elegantno i racionalno resenje pogotovo sto od Topciderske reke do Dunava sve ide skroz vodoravno. Jedini veci pad je od Prokopa prema Savi i Novom Beogradu.
 
Mirjane Lukic u intervju za Biznis financial daje zanimljive detalje gradnje cvora (http://bif.rs/2016/10/mirjana-lukic-arh ... podzemlje/):

B&F: Da li je naše prestoničko tlo pogodno za pravljenje podzemnih građevina?

Mirjana Lukić: Beograd je u tom pogledu prilično nezgodan, jer obiluje podzemnim vodama i vodotokovima koji su nepredvidivi. Tunel „Vračar“ koji povezuje stanicu odnosno „Prokop“ sa „Vukovim spomenikom“ sastoji se iz dve tunelske cevi sa kolosecima za oba pravca, čiji prečnik nije manji od tunela ispod Lamanša (7,6m). Kada je ispod Hrama Svetog Save kopan ovaj tunel, mašina „krtica“ se zaglavila u glini, odnosno podvodnom zemljištu, što je napravilo veći zastoj u radovima


U istom intervju potvrduje podatak da je Vukov spomenik na 39 m dubine (cesto se spominje 43 m). Po mom proracunu su koloseci negde na 90 m pa bi Bulevar bio na 129. Nemogu to potvrditi TK-25icom. Iz karte porizlazi nesto kao 120 m (isohipse niso lako uocljive u skeniranoj karti, original nemam pri sebi).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504458#p504458:3tdqdkgu je napisao(la):
solecar » Sat Dec 30, 2017 12:14 pm[/url]":3tdqdkgu]Ti ga Rio izbanalizova za sve pare , hvatajući se za totalno pogrešne stvari. Kome nije problem da pešači , taj će pešačiti. Kome jeste problem , neće pešačiti. Da fali stanica za 34 i 36 , koja vodi ka Prokopu , fali. Sve ostalo je lepo objasnio Aleksandar 1.
Možeš da koristiš planplus.rs Oni su ucrtali novu saobraćajnicu ka Prokopu.

Evo šta kaže plan plus...

Pa to sto kaze plan plus je jos gore od moje procjene preko googla. Dakle 483m od autobuskog stajalista na bulevaru do ulaza u Prokop! Ta razdaljina uopste nije mala. Putnik kad sidje sa perona, zeli i treba da odmah prelazi na autobus. Zato stajalista moraju biti tik do ploce. Mislim da dole i ima okretnica za neku autobusku liniju. Ako se ne uspostavi stajanje autobusa i to za vise linija odmah uz plocu, nista nece biti od Prokopa.
 
Uspostvaljeno je ... baš kasniš ili redjaš ne opravdane izostanke sa teme
ima okretnica i busevi voze...
Ono sto fali je auto nadvožnjak umesto pešačke pasarele Deligradske a kojim bi saobracao elekto bus u taktu Bgvoza :sesir:
 
Чињеница је нажалост да следећих 6 месеци Прокоп неће нормално функцнисати због траљаве динамике радова где није одрађено проширење Драгана Манцеа и спуштање контактне мреже за тролејбусе и то је велика грешка троме и аљкаве градске управе. Велики мибус за менаџера.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504708#p504708:27gpc8dg je napisao(la):
RioBL » December 31st, 2017, 5:46 pm[/url]":27gpc8dg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504458#p504458:27gpc8dg je napisao(la):
solecar » Sat Dec 30, 2017 12:14 pm[/url]":27gpc8dg]Ti ga Rio izbanalizova za sve pare , hvatajući se za totalno pogrešne stvari. Kome nije problem da pešači , taj će pešačiti. Kome jeste problem , neće pešačiti. Da fali stanica za 34 i 36 , koja vodi ka Prokopu , fali. Sve ostalo je lepo objasnio Aleksandar 1.
Možeš da koristiš planplus.rs Oni su ucrtali novu saobraćajnicu ka Prokopu.

Evo šta kaže plan plus...

Pa to sto kaze plan plus je jos gore od moje procjene preko googla. Dakle 483m od autobuskog stajalista na bulevaru do ulaza u Prokop! Ta razdaljina uopste nije mala. Putnik kad sidje sa perona, zeli i treba da odmah prelazi na autobus. Zato stajalista moraju biti tik do ploce. Mislim da dole i ima okretnica za neku autobusku liniju. Ako se ne uspostavi stajanje autobusa i to za vise linija odmah uz plocu, nista nece biti od Prokopa.
Trenutno tuda prolaze samo 34 i 36 , koje su retke linije. Prosek im je 27 minuta. Nije ni čudo što izbegavaju da se voze do Prokopa vozom , osim ako nemaju drugog izbora. Isto važi i za dolazak na Prokop iz grada.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504716#p504716:27gpc8dg je napisao(la):
Дошљак » December 31st, 2017, 6:10 pm[/url]":27gpc8dg]Чињеница је нажалост да следећих 6 месеци Прокоп неће нормално функцнисати због траљаве динамике радова где није одрађено проширење Драгана Манцеа и спуштање контактне мреже за тролејбусе и то је велика грешка троме и аљкаве градске управе. Велики мибус за менаџера.
Tačno tako. Postavljati sada kontaktnu mrežu , pa je u skorije vreme čupati na neodređeno zbog proširenja ulice , bi bilo sumanuto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504712#p504712:k0e451pf je napisao(la):
boca-ica » Sun Dec 31, 2017 5:03 pm[/url]":k0e451pf]Uspostvaljeno je ... baš kasniš ili redjaš ne opravdane izostanke sa teme
ima okretnica i busevi voze...
Ono sto fali je auto nadvožnjak umesto pešačke pasarele Deligradske a kojim bi saobracao elekto bus u taktu Bgvoza :sesir:

Fali Boco mnogo toga a neke stvari vjerojatno neće nikad biti izgrađene.
Znam da je kod ulaza okretao neki bus a da li ima novih linija ne znam. Svakako treba težiti što većem broju linija ali da staju odmah uz ploču. Stanica koja je 400 metara daleko ne pomaže mnogo.
 
Bio sam na stanici Beograd - Centar tj. Prokop. Ljudi iz unutrašnjosti ne znaju kako da izađu sa stanice. Pogubljeni i izmrzli od promaje se vraćaju u voz da pitaju kako van, što je veliki minus za ovu stanicu a drugi je što je stanica u krivini što je isto tako neprakrično po mišljenju nekih železničara jer se gubi preglednost ulaza i izlaza za duže vozove. Peron 1 je nedovršen sa kolosecima 1 i 2 kao i ulazni hol i zgrada od pravca autoputa. I kad ljudi i dođu do auto puta šta onda, preko puta je Hitna Pomoć a stanica za pravac ka NBGi gradu je nedostupna zbog gitara piključka i na preko 300m na jug.
Ostaje Deligratka - D.Mance nadvožnjak uz velike eksporprijacije i rušenja. Ukratko stanica sa holom na ulazu morala bi da ima svoju okretniocu autobusa i taxi stanicu koji bi izlazili na AP isto kao i gore što je sada napravljeno koristeći postojeći podvožnjak na AP kod HP.

Mišljenja su podeljena i idu dotle da glavna stanica bude na Novom Beogradu na pravcu a ne ovde. Stanica na NBG bi i trebala da bude glavna i polazna. Kad već tamo hoće da sele autobusku što ne i železničku stanicu a mislim da mogu da je prošire da isto bude na 10 koloseka

Prokop je rupa iz koje je nemoguće izaći pola veka.
 
RioBLwrote:....ali da staju odmah uz ploču. Stanica koja je 400 metara daleko ne pomaže mnogo....
Pa vec STAJE bus uz sam trotoar poloče, a u drugoj kolovoznoj traci ima POLAZNO stajalište sa nastrešnicom

trola je ostala u bulevaru

Nadvožnjak umesto pešačke pasarele Deligradske je davno usvojen ali nikako da se gradi
a bez njega i nema mnogo smisla dovoditi ostale linije da dele istu trasu (naokolo)

kad se uradi nadvožnjak onda ima smisla dovesti različite buseve (naročito elektro bus) za različite pravce
više detalja o toj opciji nacićes na posebnoj temi o tom nadvožnjaku a odavno nije pisano na njoj
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505086#p505086:18uhfhr6 je napisao(la):
edgeman » January 2nd, 2018, 9:05 pm[/url]":18uhfhr6]Bio sam na stanici Beograd - Centar tj. Prokop. Ljudi iz unutrašnjosti ne znaju kako da izađu sa stanice. Pogubljeni i izmrzli od promaje se vraćaju u voz da pitaju kako van, što je veliki minus za ovu stanicu a drugi je što je stanica u krivini što je isto tako neprakrično po mišljenju nekih železničara jer se gubi preglednost ulaza i izlaza za duže vozove. Peron 1 je nedovršen sa kolosecima 1 i 2 kao i ulazni hol i zgrada od pravca autoputa. I kad ljudi i dođu do auto puta šta onda, preko puta je Hitna Pomoć a stanica za pravac ka NBGi gradu je nedostupna zbog gitara piključka i na preko 300m na jug.
Ostaje Deligratka - D.Mance nadvožnjak uz velike eksporprijacije i rušenja. Ukratko stanica sa holom na ulazu morala bi da ima svoju okretniocu autobusa i taxi stanicu koji bi izlazili na AP isto kao i gore što je sada napravljeno koristeći postojeći podvožnjak na AP kod HP.

Mišljenja su podeljena i idu dotle da glavna stanica bude na Novom Beogradu na pravcu a ne ovde. Stanica na NBG bi i trebala da bude glavna i polazna. Kad već tamo hoće da sele autobusku što ne i železničku stanicu a mislim da mogu da je prošire da isto bude na 10 koloseka

Prokop je rupa iz koje je nemoguće izaći pola veka.
Novi Beograd je rupa.
 
Али боље повезан јавним превозом од Прокопа и са будућом новом БАС испод плоче. И у близини су бувљак и Белвил са Делта ситијем. Стање перона наравно катастрофално, Чернобил.
 
To ne manja činjenicu da je rupa , kao i ostale stanice BG: voza. Osim što je loše povezan sa gradskim prevozom , Prokop nije suštinski ništa drukčiji u odnosu na druge stanice. Sve stanice imaju jedan isti , glavni problem , a to je što su nedovršene. Ali pošto sve druge stanice imaju normalnu vezu sa gradskim prevozom , velika većina korisnika te stanice vidi kao savršenstvo železnice u gotovo svakom aspektu , jer ništa drugo što okružuje same stanice ne primećuju. A neprimećuju , citiraću samog sebe:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503208#p503208:ex04gblf je napisao(la):
solecar » December 25th, 2017, 3:10 am[/url]":ex04gblf]Kada izađem iz voza , vidim:

Batajnica - dimnjak od fabrike , pružni prelaz , dve tri kućice ...
Zemun polje - pustoš
Zemun - stanicu zaraslu u šiblje
Tošin bunar - ciganmalu i životinjsku farmu
NBG - Buvljak i pustoš ka Savi i oko stanice
Prokop - naselje na Maleškom brdu
Karađorđev park - restoran Franš i petlju Autokomanda iznad autoputa
Vukov spomenik - veliki park i gomilu ljudi koji uživa u istom
Pančevački most - Dunav , šiblje i šljunkaru
Krnjača most - pustara
Krnjača - pustoš
Sebeš - pustoš
Ovča - pustoš
 
...da glavna stanica....
Manja mesta po prirodi imaju po jednu gl. bus i jednu glavnu žel. stanicu
Bgd je velegrad i ne mora tako


Zašto da ima jednu glavnu stanicu, kad je bolje da ima više početnih - završnih komada :)

vozovi koj polaze iz Bgda ka jugu nek polaze sa ( severne ) Nbgd stanice
vozovi koj polaze iz Bgda ka severu nek polaze iz (južne) Resničke stanice
vozovi koj polaze iz Bgda ka Istoku nek polaze sa (Zapadne) stanice Prokopa

a ranzirna stanica za ,,pakovanje,, i sredjivanje garnitura moze da bude bilo gde
na pr. u Zemunu ili Bataji :D

svi oni ce obuhvatiti u prolazu glavne putničke tačke a ,,zapljunuče se ,, i u Prkokopu, koj ostaje sigurna raskrsnica za presedačke putnike

o tome smo onomad ,,pričali,, i oko autobuske stanice, pa opet prave jednu glavnu
koja kao takva sada uslovljava i jednu železničku stanicu kao da smo u nekoj manjoj palanci
mada mozda i nismo za bolje :(



:sesir:
 
@boca-ica

Tako je i prvobitno planirano i tako su i koncipirani svi moderni železnički čvorovi u Evropi. To je ono što sve vreme govorim ovde na forumu, ali izgleda u prazno...S tim što je prvobitno pored TPS Zemun na severu bio planiran i manji TPS Kijevo na jugu. Tako bi se se vozovi za Srem i Bačku formirali u TPS Kijevo i stajali u Rakovici, Prokopu, NBGD a vozovi za Banat i centralnu Srbiju formirali u TPS Zemun i stajali u Zemunu, NBGD, Prokopu, Rakovici.
 
ali izgleda u prazno...
Očigledno nije u prazno, :kk: ... bar prosecnim ljudima .... a onim usko stručnim , mozda je draža palanačka forma :roll:
elem
koncept jedne stanice je uslovljava i veliki prostor
ako imamo zahtev da stanica bude što dostupnija naci ce se u što frekventnijem i atraktivnijem prodručiju
koje umesto stambenog poslovnog i dr. komercijalnog sadžaja bice zauzeta velikim brojem
koloseka, pratecih objekata za tehničko higijensko i dr. održavanjekao i objektima za veci prihvat i otpremu putnika

otprilike ono što smo imali u Savskom amfiteatru ili kako neko reče: obilniju količinu pacova i deponija
ispada da smo se oslobodili te gomore - da bi smo je napravili na novoj atraktivnoj lokaciji :oops:
Pa zašto onda insistirati na postojanju glavne ?
Kad svi oni ce obuhvatiti u prolazu glavne putničke tačke
a ,,zapljunuče se ,, i u Prkokopu, koj ostaje sigurna raskrsnica za presedačke putnike
Ne mere....
jer jednostavno ... praziluk iz nečijih ,, glava ,, ni motkom ne može se isterati :lol:
 
Vrh