Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Dopunio sam topografske cinjenice iz tk25. Potvrdilo se da je nadmorska visina Vukovog spomenika 129 m i dubinom cevi od 39 m. Tuneli su na 90 m. Vracarski tunel ne prolazi ispod Hrama Sv. Save nego na njegovoj jugoistocnoj strani. Prvi planovi "Prokopa" datiraju 1930ih godina sa predvidemom stajalistem u Jatagan-Mali. Jatagan-Mala lezala je na desnoj strani Mokroluskog potoka na juznoj osuncanoj padini Vracarskog platoa. Imala je cetiri ulice koje su se ogradile sa Bulevarom Franse D'Eperea. Prokop je bio tik iznad Jatagan-Maloj i povezan Gucevskom ul. (postoji danas). Smesten na osojnoj strani Topciderkog brda dobio je takode privilegiju da se na njemu nastanu neformalne gradevine. Inace kraj nije nikad bio predmet posebnih urbanistickih planova a zbog dugog izostajanja takvih ostao ruglo grada sa perspektivom da preuzme transportne koridore.
 
orjen
+ 1 :)
Mozda bi i trebalo da aktiviramo stare nazive kako bi smo ih i sačuvali umesto Prokop centar da bude Prokop Jatagan mala :)
jer šta znači centar ... ništa , centar čega i koj centar

:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505145#p505145:2hd1sjuk je napisao(la):
boca-ica » Uto Jan 02, 2018 11:58 pm[/url]":2hd1sjuk]
jer šta znači centar ... ništa , centar čega i koj centar

Izgleda da ipak jesam pričao u prazno...Centar u odnosu na ostale stanice u okviru čvora. U drugim modernim čvorovima se stanice nazivaju po stranama sveta, a centralna Centar ili Glavna. Tako bi recimo NBGD ili Zemun bio Beograd Sever, Prokop kao što već jeste Beograd Centar, a Rakovica Beograd Jug.
 
@dozontravolta: video sam te naslove, dinamika ovakvih drustvenih tokova nisu ni prestali, samo su presla na sadasnje periferije grada.
@boaca-ica: hvala ti. Nikad ne treba isbaciti starije toponime, pocno je znati sta je tu nekad bilo. Prokop mi se kao ime najvise svida, kopanje na tom lokalitetu jos za duze nije prestalo zahvaljujuce smotanosti nekih u gradu :) inace mi se svida zvuk imena Jatagan-mala, tesko da ce neko podrzati takvu peticiju...
 
Pogotovu sad nakon završene prve sezone "Senki nad Balkanom" i objašnjenja šta se tamo nalazilo. Ja tek sad izvalih kada je boca - ica zumirao , da je to ustvari kod mene. :) Prvi put nisam detaljno obratio pažnju.
Sad mi je jasno zašto mi se sviđa pesma "House of the raising sun". Ima neka tajna veza. :)
 
Bio sam pre neko vece na stanici Beograd Centar-Jatagan Mala i utisci su za jos jedan film noir, a mozda i citav dugometrazni horor. Visoke produkcije naravno. I to sve od nekog ko podrzava "novi" koncept beogradskog zeleznickog cvora.
 
Često sam na stanicama BG: voza. Utisci su za jos jedan film noir, a mozda i citav dugometrazni horor. Visoke produkcije naravno. Ni GŽS i ostale stanice "starog" čvora ne izuzimam iz te priče.
 
Тачно тако, све су запуштене и пусте. Прави хорор.
 
Nemoj tako. "Vukov spomenik" ne izgleda toliko loše. Treba srediti samo one prolaze okolo.
 
Прокоп је само пуст и можда слабије чишћен, његова сабласност је због недовршености. На Вуку је хорор моменат онај несрећни запишани и изруинирани мрачни подземнибтржни центар, Карађорђев парк је сабласна пећина, НБГ распад попут Чернобила, као и Земун. Очигледно је да одржавање хигијене и комуналног реда као и издавање простора за комерцијалне садржаје по свим железничким станицама у Србији треба пребацити на локалне самоуправе, а ИЖС да фокусира оно преостале радне снаге на одржавање саме инфраструктуре - пруга, скретница, контактне мреже, сигнализације, тунела и мостова.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505335#p505335:15rundh9 je napisao(la):
Дошљак » Sre Jan 03, 2018 4:50 pm[/url]":15rundh9]Очигледно је да одржавање хигијене и комуналног реда као и издавање простора за комерцијалне садржаје по свим железничким станицама у Србији треба пребацити на локалне самоуправе, а ИЖС да фокусира оно преостале радне снаге на одржавање саме инфраструктуре - пруга, скретница, контактне мреже, сигнализације, тунела и мостова.

Kako to misliš da da se imovina IŽS prebaci u lokalnu samoupravu? Problem je u tome što po ceni po kojoj IŽS izdaje prostor, sa tako malom količinom putnika koji trenutno putuju železnicom nikome se ne isplati da uzme taj prostor u zakup u komercijalne svrhe. Srbija Voz je u gomili stanica ukinuo blagajne, jer im se mnogo više isplati da kondukteri prodaju karte u vozu nego da uzimaju u zakup prostor IŽS za blagajnu.
 
Prolaz kod Vuka je na spisku za sređivanje, koje će ići na proleće. Taj prostor je, koliko znam, u nadležnosti grada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505279#p505279:3jfqdchs je napisao(la):
AleksandarGrf » 03 Jan 2018 02:08 pm[/url]":3jfqdchs]Bio sam pre neko vece na stanici Beograd Centar-Jatagan Mala i utisci su za jos jedan film noir, a mozda i citav dugometrazni horor. Visoke produkcije naravno. I to sve od nekog ko podrzava "novi" koncept beogradskog zeleznickog cvora.
Nije tako crno. Put od Londona do Prokopa je najkraci na svetu :mrgreen: . A sto se dugometraznih tice, za scenariste bolje mesto za remake finalne scene Modern Timesa nego od Londona do Prokopa nema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505338#p505338:1nsh8c1f je napisao(la):
WLABmz » Сре Јан 03, 2018 3:57 pm[/url]":1nsh8c1f]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505335#p505335:1nsh8c1f je napisao(la):
Дошљак » Sre Jan 03, 2018 4:50 pm[/url]":1nsh8c1f]Очигледно је да одржавање хигијене и комуналног реда као и издавање простора за комерцијалне садржаје по свим железничким станицама у Србији треба пребацити на локалне самоуправе, а ИЖС да фокусира оно преостале радне снаге на одржавање саме инфраструктуре - пруга, скретница, контактне мреже, сигнализације, тунела и мостова.

Kako to misliš da da se imovina IŽS prebaci u lokalnu samoupravu? Problem je u tome što po ceni po kojoj IŽS izdaje prostor, sa tako malom količinom putnika koji trenutno putuju železnicom nikome se ne isplati da uzme taj prostor u zakup u komercijalne svrhe. Srbija Voz je u gomili stanica ukinuo blagajne, jer im se mnogo više isplati da kondukteri prodaju karte u vozu nego da uzimaju u zakup prostor IŽS za blagajnu.

Да се да на управљање, одржавање и коришћење. Неки споразум да се направи између ИЖС и локалних самоуправа. Локалној средини и самоуправи је сигурно у циљу да и железничке станице буду чисте и уредне (феномен разбијеног стакла), а ИЖС да смањи трошкове и опет да има уредну и очувану имовину.
 
WLABmz":2i4etvca je napisao(la):
@boca-ica

Tako je i prvobitno planirano i tako su i koncipirani svi moderni železnički čvorovi u Evropi. To je ono što sve vreme govorim ovde na forumu, ali izgleda u prazno...S tim što je prvobitno pored TPS Zemun na severu bio planiran i manji TPS Kijevo na jugu. Tako bi se se vozovi za Srem i Bačku formirali u TPS Kijevo i stajali u Rakovici, Prokopu, NBGD a vozovi za Banat i centralnu Srbiju formirali u TPS Zemun i stajali u Zemunu, NBGD, Prokopu, Rakovici.
I dokle se stiglo sa 'odustajanjem' od smislenih planova i koncepcija?

A sto se tice (nas i vas ;) ) pobornika i protivnika Prokopa, reci cu samo sledece:

Nikakva i nebitno gde locirana 'glavna' (ili manje glavna) zeleznicka stanica, nece biti dobra, dokle god ne budemo imali redovan, tacan i pristupacan zeleznicki prevoz.
Sve stanice koje imamo, osim vuka i karadjordjevog parka (koji i nije stanica, vec 'slucajno' nastalo stajaliste) su predimenzionisane za saobracaj u kome je najjaci udeo BGvoz.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Prokop je realnost svidjalo se to nekom ili ne ,sad je potrebno izvrsiti pritisak na svakom mestu da postane funkcionalan koliko moze .Niko ga ne moze prenet na neku drugu lokaciju,treba iznosiri predloge , sugestije trosit energiju u tom pravcu .A ne na svadju oko glavne (koja vise ne postoji ) i Prokopa koji postaje glavna.
 
Prokop je realnost odavno ali ne treba da bude "glavna stanica" vec tek jedna od 4 velike stanice na pruzi kroz Beograd.

Ako se na Prokop nastavi gledati kao na neku "glavnu stanicu" onda nastaje problem jer glavna stanica jednog velikog grada mora da bude najveca, sa najvecim brojem putnika i vozova a to jednostavno nije moguce postici s Prokopom.

Novac treba ulagati u sve 4 stanice a prioritet treba dati stanici Novi Beograd zbog njenog najveceg potencijala. Mislim da bi to biolo zdravo ekonomisanje.
 
Ja verujem da Prokop i kad se kompletno zavrsi pa i kad se poveze sa prevozom a i kad stigne metro nece nikad biti najprometnija stanica u cvoru.
 
Све станице БГ чвора су недовршене и свакој фали по нешто. И наравно све их треба завршити. Тужна чињеница је да ни Прокоп неће вратити путнике железници докле год није конкурентна аутобусу по питању времена путовања.
 
Dokle god za unutrašnji međugradski saobraćaj na elektrificiranim prugama budemo imali 21 Stadler FLIRT-a i još par RVR ER 31/35 bilo kakva priča o tome gde je glavna, da li je glavna ili nije glavna je nažalost potpuno nebitna.

RioBL":22nard2m je napisao(la):
Ako se na Prokop nastavi gledati kao na neku "glavnu stanicu" onda nastaje problem jer glavna stanica jednog velikog grada mora da bude najveca, sa najvecim brojem putnika i vozova a to jednostavno nije moguce postici s Prokopom.

Prokop jeste glavna, odnosno centralna stanica u konceptu novog BG čvora. Ali to kao u primeru mnogih razvijenih gradova ne mora da znači da mora da bude najveća (šta uopšte znači najveća; koji su tvoji parametri veličine?), niti mora da ima najveći broj putnika u gradu. Naročito ne u zemlji gde 45% putnika na železnici su putnici gradske železnice BG:voz.

Takođe, Zemun putnička sa 11 koloseka i Beograd Centar sa 10 planiranih (8 trenutno) i jesu po broju koloseka najveće putničke stanice u novom BG čvoru, što je vrlo logično. Zemun putnička je stanica izlaska vozova na otvorenu prugu iz TPS Zemun u kojoj se gariraju, održavaju i formiraju vozovi. Zemun je takođe stanica utovara automobila na autovoz, a time ujedno i stanica formiranja autovoza. Beograd Centar je glavna/centralna stanica novog čvora, kao i rasputnica 3 glavna smera u državi.
 
@WLAABmz: lepo si objasnio. Trenutno stanje voznih sredstava bezohrabrujuce ali je osetno neko svitanje na horicontu. Prokop ce moci da se prekristi u glavnu kad sa Becke i Minhenske stanici odrediste bude do njega. Neznam intime kade ce to biti realno Srbija Vozu ali Srbija ne treba za uvek da bude slepo crevo Evropskih zeleznica. Postalo je neukusno se raspitati na nemackim salterima za zeleznicki prevoz do Beograda. :(
Jedino u Budimpesti imajo odgovor, u Minhenu kad pitam 10 min proracunavaju sta i kako.
 
Putnike odbija vreme putovanja a ne vozovi. I stari vozovi mogu da idu brzo ali kad imaju po čemu. Ne može se raditi rekonstrukcija pruge a da se ne promene kablovi što se dešavalo na nekim deonicama koji su Rusi radili jer je neko smotao pare za nove kablove za signalizaciju. Rusi nisu dali potpis i ne treba. Vozovi staju na pružne prelaze po nalozima, voze na crvene i žute signale po nalozima.Vozi se po remontovanim prugama koje mogu da podnesu 80-120km/h samo 50km/h jer neko nije zamenio 3-5m malog potočnog nadvožnjaka novim isl. Treba ti 5+h za Beograd-Niš i to zovu brzim vozom. Koliko se samo vremena troši i struje više zbog pruga. Nema ništa dok se sve ne podigne i zameni. Dobar deo kamenog balasta može da se reciklira. Ovo može brzo da se izvede ali potrebna je okromna volja, sprečiti korupciju i u svemu pronaći viši interes.

Prokop kakav da je teba da završe jer nemamo izbora oko druge lokacije. NBG je daleko od realizacije i rekonstrukcije.
Donekle mislim da se zbog krivine i međunarodni vozovi i ne prebacuju još uvek na Beograd Centar.
Bez otpravnika i dojave mašinovođa ne može da vidi na ogledalo da li su svi putnici ušli u duge kompozicije.
Mada se ova mana krivine može kod modernih vozova rešiti upotrebom kamera.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505430#p505430:1cxv21gp je napisao(la):
orjen » Wed Jan 03, 2018 10:52 pm[/url]":1cxv21gp]... Prokop ce moci da se prekristi u glavnu kad sa Becke i Minhenske stanici odrediste bude do njega.

Apsolutno pogresno i besmisleno, i strasan potcinjeni i ulizicki stav prema zapadu, da ne kazem Germaniji.
 
Vrh