Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ma daaaaaj spatio :D
"Oko prokopa ne postoje uslovi da se gradi, jer vi trebalo da se preparcelise..."

Ocekivao sam od tebe ozbiljniji odgovor. Ali zaista...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ради се ПДР за БИП, то је почетак реурбанизације и комерцијализације простора око Прокопа.
 
Sve te kucice su vec odavno ucrtane za put u jednom pravcu bager
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503086#p503086:2fp77xhi je napisao(la):
RioBL » 24 Dec 2017 05:55 pm[/url]":2fp77xhi]
I jos nesto: misljenja da saobracaj treba usmeriti prema najuzem centru je detrimentalan. Najuzi centar milionskih centara treba osloboditi od opterecenja kroz saobracajnog unapredenje perifeije.

Zadatak urbanista i saobracajnih inzinjera treba da bude da pronadju nacin kako da centar grada povezu sa perifernim tackama a preko njih i sa drugim gradovima a u tome im najvecu korist moze donijeti upravo zeljeznica.
Pri tome, ne mislim naravno, da Beograd treba da ima jednu zeljeznicku ili jednu autobusku stanicu, vec da bude organizovan po principu policentricnosti. Davno su kao centri Beograda prepoznati i dijelovi Novog Beograda i Zemuna.
Naravno.

Poredicu stari i novi cvor kristalerovom principu centralnih mesta. Transportni princip je obuhvacen modelu heksagona K=4 i trazi najkracu konekciju (usteda u putovanju) i direktno povezivanje sa centralnom mestu. Hirahijsko dominantno centralno mesto obuhvata poluvinu sest okruznih centara. Hirarhija predvida da sa centralnog mesta postoji najkraca transportna konekcija u sistemu izmedu podredenih okruznih centralnih mesta. Okruzna centralna mesta u zamisljenom Beogradskom modelu koji se relativno dobro uklapa u heksagon su Novi Sad, Sremska Mitrovica, Pancevo, Valjevo, Sremska Palanka i Pozarevac. Cvor u sebi ima cetri isto rangiranih propusne stanice i obilaznu konekciju (doduse ne zavrsenu). Analiza zeleznickog transporta unutar Beograd u ovom modelu pokazuje da Glavna u svim parametrima gubi: nije propusna (duzi transport u sistemu), nema konekciju sa svim centralnim mestima (ne obsluzuje sve pravce najkracem mogucem transportu) i nema konekciju na obodu (hirahijski podredena mesta nisu obuhvaceni). Model daje Prokopu i cvoru vecu prednost. Modeliranje transporta unutar Beograda je poznato: u svim transportnim parametrima sem Bg:voza Prokop je losije povezivan. Ne sumnjivo transportni planovi cvora i ostala transportna infrastrukture bg baziraju na kristalerovom principu K=4 (prepoznatljiva primena u Velikom Geografskom Atlasu Jugoslavije - urednik Ivan Bertić; Zagreb: 1987).
Christaller_model2.jpg
 
hirarhija -> hijerarhija
obsluzuje -> opsluzuje
isto rangiranih -> jednako rangirane
ne zavrsenu -> nezavrsenu
Transportni princip je obuhvacen modelu heksagona -> nerazumljivo zbog nekoriscenja padeza
...

Sedi, dva na jedan! Ustvari, ne. KEC! KEC KO VRATA! Zbog onog "ne zavrsenu".
 
U projektnoj dokumentaciji o zamisljaju cvora se uslikava paralela u primeni kristalerovog principa (Aleksandar1 - da nadoknadim znanja srpskog jezika ne mogu. Ali svakoko hvala na ispravkama.)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503223#p503223:36wc6xfq je napisao(la):
laki72 » 25 Dec 2017 06:39 am[/url]":36wc6xfq]Ma daaaaaj spatio :D
"Oko prokopa ne postoje uslovi da se gradi, jer vi trebalo da se preparcelise..."
Ocekivao sam od tebe ozbiljniji odgovor. Ali zaista...
Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Najozbiljnije sam ti odgovorio Laki
Upravo je Stf dao jedan deo odgovora ovom izjavom koja ide u pravcu onog sto hocu da ti objasnim

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503228#p503228:36wc6xfq je napisao(la):
stf » 25 Dec 2017 08:21 am[/url]":36wc6xfq]Ради се ПДР за БИП, то је почетак реурбанизације и комерцијализације простора око Прокопа.

Upravo pricam o tome, mora da se vrsi prenamena zemljista, ne moze tek tako da niknu stambene zgrade umesto BIP-a.
Lepo ti kazem Laki da urbanisticki uslovi jos ne postoje kod Prokopa i da ce morati verovatno da se uradi i preparcelizacija odredjenih povrsina.
Zato i nema novogradnje tamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503294#p503294:40nyvllb je napisao(la):
orjen » Mon Dec 25, 2017 2:14 pm[/url]":40nyvllb]Da nadoknadim znanja srpskog jezika ne mogu. Ali svakoko hvala na ispravkama.

Dobro, ovo "svakoko" cu shvatiti kao gresku u kucanju. Prethodna recenica je malo neobicna, ali nije nepravilna - nisi pogresio nijedan padez! Cak je i stilski interesantna. Napredujes. Popravio si keca. ali nemoj sad da se opustis.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503321#p503321:36mvjlop je napisao(la):
Aleksandar1 » 25 Dec 2017 03:28 pm[/url]":36mvjlop]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503294#p503294:36mvjlop je napisao(la):
orjen » Mon Dec 25, 2017 2:14 pm[/url]":36mvjlop]Da nadoknadim znanja srpskog jezika ne mogu. Ali svakoko hvala na ispravkama.

Dobro, ovo "svakoko" cu shvatiti kao gresku u kucanju. Prethodna recenica je malo neobicna, ali nije nepravilna - nisi pogresio nijedan padez! Cak je i stilski interesantna. Napredujes. Popravio si keca. ali nemoj sad da se opustis.
Hvala!! Napredujem, svakog dana u svakom pogledu sve vise...
 
Kad se već priča o koncesijama, zašto ne dati Prokop u koncesiju. Na onoj ploči može da se izgradi ogroman objekat, bez problema i shopping mall, potencijalni broj ljudi koji bi prolazio kroz Prokop ako se poveća broj putnika u železničkom saobraćaju je značajan, čak i da ostane Glavna železnička stanica. Ulaganjem i završetkom Prokopa, uz modernizovanje i promovisanje železničkog saobraćaja od strane države, koncesionar bi vratio uloženo za kratko vreme, siguran sam da ovaj projekat ima sasvim solidan ROI.
 
spatiotecte":2mian0rf je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503223#p503223 je napisao(la):
laki72 » 25 Dec 2017 06:39 am[/url]":2mian0rf]Ma daaaaaj spatio :D
"Oko prokopa ne postoje uslovi da se gradi, jer vi trebalo da se preparcelise..."
Ocekivao sam od tebe ozbiljniji odgovor. Ali zaista...
Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Najozbiljnije sam ti odgovorio Laki
Upravo je Stf dao jedan deo odgovora ovom izjavom koja ide u pravcu onog sto hocu da ti objasnim

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503228#p503228 je napisao(la):
stf » 25 Dec 2017 08:21 am[/url]":2mian0rf]Ради се ПДР за БИП, то је почетак реурбанизације и комерцијализације простора око Прокопа.

Upravo pricam o tome, mora da se vrsi prenamena zemljista, ne moze tek tako da niknu stambene zgrade umesto BIP-a.
Lepo ti kazem Laki da urbanisticki uslovi jos ne postoje kod Prokopa i da ce morati verovatno da se uradi i preparcelizacija odredjenih povrsina.
Zato i nema novogradnje tamo.

Spatio, slucajno poznajem dve osobe koje zive na maleskom brdu. Jedna je vlasnik, dok druga ima neresene papire. I jedna i druga minimalno ulazu u svoje objekte, svesne da im je sudbina rusenje.
Sama ambulanta doma zdravlja Savski venac je u jadnom stanju, jer je poznato da je ceka ista sudbina.

Kada sam ti rekao da nisam od tebe ocekivao takav odgovor, smatrao sam da ti kao mlada osoba, a pri tom i arhitekta svakako mozes da "pustis masti na volju" i "zamislis" jedan urednjn kvart koji se sa tri strane nastavlja na 'urbanu' matricu, dok se sa cetvrte iznad kvarta nalazi zelena oaza hajd parka na topciderskom brdu.

A da ima volje i da ima znanja u glavama onih koji vode ovaj grad, (kad su vec dosli na takvu suludu odluku da 'prvi u istoriji' odluce da trajno zatvore Beograd Glavnu na Savskom Trgu), umesto suludih sminkanja slavije sve sa fontanom koja peva i drugih uzaludnih bacanja para, (...)
- planove za prokop i njegovu okolinu bi radili po hitnom postupku.
- trasa metro linije bi ostala kroz z. stanicu prokop
- planirali bi stambeno poslovni kvart za koji bi investitori (kao i u svetu) bili jako zainteresovani jer se takvi m2 kojima su metro, prigradska zeleznica, zeleznica, i glavna saobracajna arterija u blizini, jako dobro prodaju.

No, ne postoji prvenstveno politicka volja da se pitanje prokopa i maleskog brda resava.
Cela ova prica sa 'hitnim preseljenjem' je isforsirana kao posledica IDIOTSKOG projekta BnV, i bezbroj lazi izrecenih oko tog projeta. Sujeta naravno ne dopusta bilo kom od aktera da prizna da se presao (ne racunam one koji su imali finansijskih interesa), ali verujem da ne spavaju mirno, ne zbog onoga u sta su nas, vec zbog onoga u sta su sebe uvalili.

Zato se i za planove, i za ponude za javno privatno partnerstvo NEMA VREMENA.

Situacija sa prokopom danas je poput situacije da je glavna zeleznicka stanica gradjena a da nije uradjena Nemanjina ulica, produzenje Karadjordjeve i savski trg u ono vreme...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502772#p502772:2pbe0i5s je napisao(la):
Aleksandar1 » 23 Dec 2017 12:50 am[/url]":2pbe0i5s]Ti si Orjen opijen nekim planovima o "profound vista-ma", nivoima kretanja, a zaboravljas ono sto je najvaznje i osnovno - neko mora da razgleda te viste i krece se tim nivoima. Sve to nista ne vredi ako nema ljudi. A ovakvi razvojem dogadjanja, bice sve manje ljudi, putnika, i dok mi dodjemo do tih vista, nece vise biti nikoga da uziva u njima, i samo ce biti spomenik ljudskoj gluposti i losoj vlasti.
Ovo me zaintrigiralo da uradiom preliminarnu hispometrijsku kartu na bazi VGI TK25 i 50 m ekvidistancijom. Kao prvo sam razmisljao o lokaciji koja je sasvim logicna zbog grebenastog relijefa i recnih useka. Prokop lezi na juznom useku doline na severnoj padini Dedinja, najviseg dela uzeg grada. Zbog terenske uzvisenost je izrazit rezidencijalni kraj. Dedinjska vista pruza pogled prema Starom gradu, Kalemegdanu i Vracaru. Najbolja je u gradu. Planeri 70ih su razradili upadljive modele buduce stanicne arhitekture - Prokop pruza pogled na Savu i Vracar. U karti su ucrtani i stambene cetvrti Beograda do 1914 sa razvojnam etapama. Iz relijefne analize proizlazi i da je najkraci moguci tunel prema Topciderskoj reci sa Prokopa. Sa Autokomande bi veza sa Topciderskom dolinom bila duza. Vracarski tunel bi sa Autokomande bio kraci ali morao bi imati prikljucak sa desne strane. Tako bi se izgubila propusna veza sa levom obalom. Najverovatnije je Autokomanda ispala sto nije pruzala ista resenja povezivanjem savskog i dunavskog koridora. Druga karta pokazuje mesto Beograda u hijerahijskom pogledu centara Srbije.
 
Stvari na liniji 36 nikako da se poboljšaju. Iz dana u dan je situacija sve gora. U poslednje vreme su vozači počeli da preskaču polaske. Dođe na okretnicu kod Prokopa i stoji i umesto da krene kada mu je vreme , jednostavno ne krene , nego tek kad dođe vreme za sledeći polazak. Poslednjih dana , gotovo svaki put kad čekam autobus , a čekam ga kod Partizanovog stadiona (stanica "Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića" USSD kod: 1043) , postalo je učestalo propuštanje polazaka , a da je tako znam zato što proverim preko Bus plus sistema gde je autobus , i on bude dve stanice udaljen , što znači da je na okretnici. Danas (27. XII 2017.) , opet nije realizovan polazak , i to u 18:30. Zbog svega navedenog , ili moram da pređem da čekam trole , ili idem sa 34 donekle pa presedam.

Takođe i bahatost vozača da ne staju na stajališta u Dragana Mancea , je sve učestalija. Pogotovu se to dešava kada iza ide minibus 34. Iako u takvim situacijama mašem vozaču , stavljajući jasno do znanja da treba da stane , jer hoću da uđem , on to ne učini nego produži pravo. Isto tako , primetio sam i da se često dešava da kada vozači na liniji 36 čekaju vreme na okretnici kod Prokopa , kada vide da nailazi 34 , odmah krenu da daju gas i kreću , čak i ako je to ponekad i par minuta pre predviđenog vremena.

I posle nije ni čudo što ljudei izbegavaju Prokop , kad ni ovaj retki autobus ne možeš da uhvatiš , ili dočekaš da krene , pa bude još ređi ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504019#p504019:1rfg9tjf je napisao(la):
orjen » December 28th, 2017, 12:55 am[/url]":1rfg9tjf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502772#p502772:1rfg9tjf je napisao(la):
Aleksandar1 » 23 Dec 2017 12:50 am[/url]":1rfg9tjf]Ti si Orjen opijen nekim planovima o "profound vista-ma", nivoima kretanja, a zaboravljas ono sto je najvaznje i osnovno - neko mora da razgleda te viste i krece se tim nivoima. Sve to nista ne vredi ako nema ljudi. A ovakvi razvojem dogadjanja, bice sve manje ljudi, putnika, i dok mi dodjemo do tih vista, nece vise biti nikoga da uziva u njima, i samo ce biti spomenik ljudskoj gluposti i losoj vlasti.
Ovo me zaintrigiralo da uradiom preliminarnu hispometrijsku kartu na bazi VGI TK25 i 50 m ekvidistancijom.
Da li bi mogao ovo da objasniš. Do sada se nisam susretao sa ovim , pa ne znam tačno o čemu pričaš.
 
Rec je o izohipsama 25 i 50 metarske .(kao u atlasu gde su doline zelene a planine braon boje. Sto visa planina to tamnija nijansa braon boje- ovde je u pitanju nijansa sive i nema bas planina)

Изохипсе (грч. isos - једнак, hypsos - висина) су такве замишљене (најчешће кривудаве) линије које на географским картама и другим картама, које као основу користе географску карту, повезују места исте надморске висине. Што је мрежа изохипси гушћа, значи да се у природи ради о стрмијем подручју ..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504050#p504050:317dkct4 je napisao(la):
solecar » 28 Dec 2017 01:39 am[/url]":317dkct4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504019#p504019:317dkct4 je napisao(la):
orjen » December 28th, 2017, 12:55 am[/url]":317dkct4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502772#p502772:317dkct4 je napisao(la):
Aleksandar1 » 23 Dec 2017 12:50 am[/url]":317dkct4]Ti si Orjen opijen nekim planovima o "profound vista-ma", nivoima kretanja, a zaboravljas ono sto je najvaznje i osnovno - neko mora da razgleda te viste i krece se tim nivoima. Sve to nista ne vredi ako nema ljudi. A ovakvi razvojem dogadjanja, bice sve manje ljudi, putnika, i dok mi dodjemo do tih vista, nece vise biti nikoga da uziva u njima, i samo ce biti spomenik ljudskoj gluposti i losoj vlasti.
Ovo me zaintrigiralo da uradiom preliminarnu hispometrijsku kartu na bazi VGI TK25 i 50 m ekvidistancijom.
Da li bi mogao ovo da objasniš. Do sada se nisam susretao sa ovim , pa ne znam tačno o čemu pričaš.
Uz odlicno objasnjenje Tzorana bi dodao da je podloga karta Vojnogeografskog instituta 1:25.000. Bazicne ekvidistancije isohipsa u njoj su 10 m. Ucrtane izohipse su 50 m ekvidistance (100-150-200 m). Sava je na 71 m visine (blago siva boja), Dedinje iznad 150, ploca na Prokopu 105, Autoput u useku ispod 100, Vracarski plato sa Hramom Sv. Sava na 132, Pobednik na 115.
 
Da li peske moze kulturno da se prodje od stanice 40, 41 'Rudo' u smeru ka Banjici do Prokopa kroz podvoznjak?
 
Da bilo je kucica tokom izgradnje ali nakon izgradnje ih nisam vidjao. Svakako nije lose poneti neki keksic (plazma keks funkcionise u praksi :) ) da se odobrovolje moguci cuvari Prokopa :D
 
Dobro, nije lose, tim pre sto staza za slepe moze da sluzi i kao staza za kucice. Ima i dovoljno bandera da se obelezi staza na odgovarajuci nacin.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504286#p504286:sydm76lu je napisao(la):
Igor » December 29th, 2017, 3:03 pm[/url]":sydm76lu]Da bilo je kucica tokom izgradnje ali nakon izgradnje ih nisam vidjao. Svakako nije lose poneti neki keksic (plazma keks funkcionise u praksi :) ) da se odobrovolje moguci cuvari Prokopa :D
Ja sam ih bogami viđao i imao bliski kontakt , više puta , i to šak oko te stanice u smeru ka Banjici. Bez posledica , na svu sreću.
 
Ovde ima prostora i za poboljsanja. Trenutno se pesaci malo vracaju prema Mostaru, predju dve trake, i onda prikazanim trotoarom do Prokopa. Trebalo bi da postoji i pesacka staza od gornjeg (blizeg podvoznjaku) kraja autobuske stanice 40, 41 'Rudo' koja se spusta (bez ukrstanja sa bilo kakvim automobilskim trakama) ispod pozdvoznjaka, i onda sa strane suprotno od trotoara izlazi na drugu stranu Bulevara, u neposrednu blizinu Prokopa. I to bi trebalo izvesti sa sto minimalnijim nagibima, i ako je moguce bez stepenica, da bi ljudima sa teretom bilo sto lakse.
 
Jedino poboljsanje koje je teoretski moguce je da se stajaliste autobusa postavi ongdje gdje je i potrebno. Direktno pred ulaz na perone.

Sudeci po googlu, od pomenutog stajalista do ulaza na perone na Prokopu ima oko 300m. Na zalost jos nisu ucrtani novi prilazi pa se ne moze izvesti direktno mjerenje ali sam uzeo otprilike rastojanje duz bulevara, uz napomenu da je bulevar u ravni a put do perona na strmini...



Dakle, 300m kretanja pod nagibom za putnika, korisnika voza, koji nosi i neke stvari, a uz to i hvata autobus (trolejbus) koji ide na svakih ko zna koliko, nije nimalo podsticajno. (pomenuti kucici su samo banalizacija problema)

Neki ovde kritikuju poziciju Glavne z.s jer se s nje mora penjati kamenickom ili balkanskom do Trga Repubilke. E pa sad putnici nemaju ni motiv da se penju ni razlog da koriste stanicu.

:sesir:
 
Vrh