Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

На ивици зида који одваја славине од писоара. Мада више делује као да су нешто радили па нису никада вратили. Како год, плочице треба да се врате.
 
Železnice ostaju bez radnika, vozova i stanica a vi o pločicama.
 
Nisu to direktno povezivane stvari. Da su na vreme zavrsili stanicu, GZS bi odavno bila zatvorena a radnici u Prokopu. 20 godina Beovoz i medugradske relacije nisu uskladeni. Tek sa novom redom voznje stanje se harmoniziralo. Povezivanje zeleznicom sa uzom gradom postoji u Karadordev parku i Vukovom spomeniku. Nekoriscenje prilike datiraju od 1995, a tek od 2016 BGvoz radi kako treba. Bio sam 2009 na kongresu u SANU i sa kolegom koristio Beovoz Batajnica - Vukov spomenik. Cekali smo 45 Minute na gradsku zelznicu i zakasnili svecano otvaranje. Kako uopste mislis da poslovno putovanje koordiniras u GZS, kad u njoj nije distributivni centar gradske zeleznicke mreze. Prokop ima mnogo vise voznih polazaka nego ostale stanice Srbije. Doslo vreme da dobije stanicnu zgradu.
 
Bg voz radi od 1 novebra 2010 godine prvo je radio do stanice novi beograd 6 mjeseci a onda do batajnice a sad je presao preko pancevca
 
Tacno i hvala na ispravki. Da posetim kako je izgledala stanica u Prokopu 2009 pre nego sto su koloseci 5/6 bili stavljeni u funkciju. Koristile su se koloseci 9/10. Po tome nije bio distributivni centar ZS, Beovoza a kasnije i BGvoza.
Prokop_car_garage.JPG

768px-Construction_Prokop_June_2009.JPG

1280px-Prokop_view_from_Bulevar.JPG
 
Evo i da se potsetimo kako jeste krov tj. prvi nivo zamišljen i ne izgleda mi nešto spec. skupo
:sesir:
 
Da su na vreme zavrsili stanicu, GZS bi odavno bila zatvorena a radnici u Prokopu.

Prokop je u sistemu saobracaja od 80 i neke. Zavrsen je on davno i doveden na nivo za upotrebu. To sto su ga okrecili i polijepili plocice prosle godine nije nikakav sustinski pomak a zatvaranje najvece zeljeznicke stanice u Srbiji nikako ne moze da znaci da ce radnici ostati na poslu. Upravo suprotno.

20 godina Beovoz i medugradske relacije nisu uskladeni. Tek sa novom redom voznje stanje se harmoniziralo.

Harmonizacija!? Ako ti su vidis harmonizaciju svaka cast.

Kako uopste mislis da poslovno putovanje koordiniras u GZS, kad u njoj nije distributivni centar gradske zeleznicke mreze. Prokop ima mnogo vise voznih polazaka nego ostale stanice Srbije. Doslo vreme da dobije stanicnu zgradu.

Prokop sad ima najvise polazaka jer su terminuse sa Glavne prebacili na Prokop i tamo pokusavaju da imitiraju istu takvu stanicu. Ako ce to da rade, onda je zeljeznica izgubila:
-stanicnu zgradu
-centralni gradski trg (Savski Trg) pored stanice
-vezu sa tramvajskim sistemom (7 od 11 linija ima stajaliste pored nestale zeljeznicke stanice)
-izgradjeno ili u izgradnji neposredno okruzenje sa hotelima, poslovnim i stambenim objektima

a ono sto se zeljeznica i mnogi zabludjeli forumasi nadaju da ce dobiti u Prokopu je:
-stanicna zgrada
-metro
-novi bulevar sa mostom u pravcu Deligradske
-stanicni trg pored BIP-a
-novo okruzenje cim se rasele BIP, Rudo i udjerice na Maleskom Brdu

Ja ne znam koliko covjek mora biti naivan pa vjerovati da su navedeni gubici beznacajni a data obecanja izgledna.

Ovo sto se trenutno desava sa zeljeznicom u Beogradu a i sire u Srbiji, dobro je samo onima koji na zeljeznicu gledaju kao na teret i prostor za rezanje budzeta.
 
Uputis se u Minhen, Keln ili Bec pa studiras tamosnje prilike u svakodevnom putovanju pa ce biti manje filozofije i vise sustsinskog sadrzaja. Tvoja hipoteza je na zalost usamljena i negira fundamentalnu rekonstukciju Beogradskog zeleznickog cvora. Isto kao da trazis vracanje komunizma i negiranje svih promena koji su ga makla.
 
Orjen, kakva crna harmonizacija reda voznje? O cemu ti pricas?

Polasci su prebaceni na Prokop, ali kao sto si mogao da primetis po komentarima, ta stanica se ne koristi onako kako bi trebalo - a i zasto bi neko isao na Prokop, u pustinju, da ceka bgvoz koji ce uskoro i da se proredjuje, gde nema mesto ni kafu da popije, ni taxi da uskoci, a o prevozu da ne govorimo. Vozovi i bgvoz su imali kontakt na nbgd i drugim stanicama i nista sad nisu harmonizovaniji. Postoji nova disharmonizacija sa medjugradskim autobuskim saobracajem.
 
Takodje ne razumem tvoje analogije sa vracanjem komunizma. Niko ovde ne trazi nikakvo vracanje. Ako nesto podseca na komunizam, na njegove lose strane, to je Prokop - promasena investicija, bure bez dna, ali toga ima, da budemo fer, i u kapitalizmu, postoji rec boondogle. Nije ti bas neka dobra analogija da osobama koje kritikuju Prokop pripisujes neku nostalgiju za komunizmom.
 
Ti si Orjen opijen nekim planovima o "profound vista-ma", nivoima kretanja, a zaboravljas ono sto je najvaznje i osnovno - neko mora da razgleda te viste i krece se tim nivoima. Sve to nista ne vredi ako nema ljudi. A ovakvi razvojem dogadjanja, bice sve manje ljudi, putnika, i dok mi dodjemo do tih vista, nece vise biti nikoga da uziva u njima, i samo ce biti spomenik ljudskoj gluposti i losoj vlasti.
 
Fundamentalna rekonstrukcija Beogradskog zeleznickog covra predvidala je harmonizacija daljinskog, teretnog, reginalnog i gradskog zeleznickog saobracaja kroz busenja tunela, premostenja Save i Dunava, postavljenja podzemnih stanica i TPS i krajne zatvaranja GZS. U sistemu rade cetiri stanice na desnoj obali Save: Beograd centar, Karadordev park, Vukov spomenik i Pancevacki most. GZS nije neophodna, sta tu nije jasno?
1280px-Railway_bridges_belgrade_railway_junction.JPG

1280px-New_railway_bridge_serbia_belgrade.jpg

1280px-Beovoz_tunnel.png

1280px-Escalator_Vukov_spomenik_gallery.JPG

1280px-Karadordev_park_beogradski_cvor.JPG

Map_Belgrade_transportation.jpg
 
Objasni mi sta je u novom redu voznje "harmonizacija". Preciznije, sta je postalo harmonizovano i sa cim?

Takodje, objasni mi zasto postavljas slike mostova i pruga i pogleda, ako u isto vreme znamo da su peroni i vozovi sve prazniji? Koja je svrha toga? Sta time zelis da kazes?

Ljudi na tvojim slikama ne odrazavaju realnost. Tvoje slike kao da su izasle iz neke reklamne brosure. Ovde pricamo o realnosti, a ne o marketingu. A Prokop deluje sablasno, i pored "harmonizovanog" reda voznje.
 
Карађорђев парк, Вуков споменик и Панчевачки мост имају само једну линију БГ воза, Прокоп је очајно повезан са јавним превозом, а путници железнице углавном немају пара за такси, пошто би их исти у Београду изашао као возна карта од места из којег/у које путују. Императив за нормално функционисање Прокопа јесте добра повезаност јавним превозом са ужом и широм околином као и деловима града који немају другу ближу железничку станицу и то са линијама јаког и поузданог такта и великог капацитета.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502812#p502812:8j8iu2ic je napisao(la):
Дошљак » December 23rd, 2017, 12:38 pm[/url]":8j8iu2ic]Императив за нормално функционисање Прокопа јесте добра повезаност јавним превозом са ужом и широм околином као и деловима града који немају другу ближу железничку станицу и то са линијама јаког и поузданог такта и великог капацитета.
Pogledajmo samo GŽS i Karađorđev park , mislim što se tiče gradskog prevoza , i sve će biti jasno. Ovako o pogrešnosti Prokopa i da će jedino postati posećeniji ako se izgradi nešto na ploči , možemo stotine i stotine stranica da napišemo vrteći se u krug. Na primer , šta vredi autoputu BG - NS što ima Zemun Park i Metro , kada su očajno povezani sa gradskim prevozom , pa ih maltene niko i ne posećuje.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502813#p502813:8j8iu2ic je napisao(la):
astrodule » December 23rd, 2017, 12:55 pm[/url]":8j8iu2ic]Ja stvarno ne znam šta je problem da se uvedu neki minibusevi koji bi razvozili ljude do Kneza Miloša i Sajma.
Ili to , ili da se preusmeri neka linija sa normalnim taktom. Isto važi za minibuseve , što se tiče takta.
 
Nije problem, treba uvesti više autobusa pravih celih da idu tuda, još bi bolje došle neke eko linije da se zrakasto kreću od stanice. Železnička stanica traži jak kapacitet feedera, pogotovu ako ćemo zatvoriti glavnu stanicu. Trenutno je takva situacija da imamo 6 tramvajskih linija, 2 prolazne autobuske linije i koliko ovih što idu ka mladenovcu? E pa tako nešto nam i treba, problem nove stanice je i u tome što su svi putevi nekih 100+m daleko od same stanice što sad nije slučaj
 
Cekam slikanu reklamu za Glavnu da me ubede drugom. U ostalom slike su moje licne. Ako se nekom cini da je Glavna punija, svakako jeste. I to zato sto putnici satima cekaju voz, koji krece svakih 90 min. U meduvremenu sipas vode, sednes u restoran, tri puta na vc i slusas razglas da voz isostaje ili kasni 240 min. Na kraju sutra na istu avanturu, pa je stanica po dva puta videla istog putnika.
 
Kuvejt je finansirao prvu fazu rehabilitacije u izonsu od 26 mio dollara. Na KFAED sajtu pise da je projekt aktivan i data je cifra za ukupne troskove od 78 mio. Znaci 52 mio dollara su ostala. Za drugu fazu se govorilo da ce iznositi 47 mio, 5 mio bi ostali za nesto drugo. Vest iz oktobra 2017 potvrduje da su kvejtcani najozbilniji partneri za finansiranje.
 
Ma nije sporno da se pare mogu naci - samo sto najavljeno zaduzivanje nece dovesti putnike na Prokop.

Kad bi poredili sve 4 velike stanice novog cvora (Zemun, NBG, Prokop, Rakovica), Prokop je sigurno na zadnjem mjestu po broju putnika i po perspektivi razvoja i tako ce ostati jos jako dugo, bez obzira sta ucinili a cinjenica je da drzava Srbija ne moze mnogo da ucini.

Zato se treba probuditi iz polusna i pokusati biti racionalan.
Kod ulaganja u stanice, prioritet dati stanici NBG, zbog najboljeg polozaja i povezanosti sa gradom javnim gsp. Svaki dinar ulozen u stanicu NBG daleko je jeftiniji od dinara ulozenog u Prokop.

Sto se tice funkcionisanja novog cvora, primarno je uloziti sredstva da on funkcionise na nacin na koji je i zamisljen, odnosno da sve 4 stanice budu prolazne u smislu linija koje na njima saobracaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502823#p502823:3l1g2lg9 je napisao(la):
Gorstak89 » Sat Dec 23, 2017 12:34 pm[/url]":3l1g2lg9]Nije problem, treba uvesti više autobusa pravih celih da idu tuda, još bi bolje došle neke eko linije da se zrakasto kreću od stanice. Železnička stanica traži jak kapacitet feedera, pogotovu ako ćemo zatvoriti glavnu stanicu. Trenutno je takva situacija da imamo 6 tramvajskih linija, 2 prolazne autobuske linije i koliko ovih što idu ka mladenovcu? E pa tako nešto nam i treba, problem nove stanice je i u tome što su svi putevi nekih 100+m daleko od same stanice što sad nije slučaj

Da apsurd srpske stvarnosti bude veci - izgleda da ce glavna zeljeznicka stanica u Beogradu pored tramvajskih i autobuskih linija dobiti i metro vezu - nakon sto je zatvore. :bash:
 
Bilo bi lepo da tu hipotezu potvrdis sa postojecim analizma. Ostajes duzan vrednostojnosti te tvrdnje.
Treba ti nesto kao ovo za BGvoz iz oktobra 2011 (sa kontrolom u decembru 2011). Nije NBG najjaca, nego Batajnica i Karadordev park. Prokop 2011 naravno nije niste sprem danasnjim prilikama kad je vec centar regionalnog distibutivnog zeleznickog transporta.
I jos nesto: misljenja da saobracaj treba usmeriti prema najuzem centru je detrimentalan. Najuzi centar milionskih centara treba osloboditi od opterecenja kroz saobracajnog unapredenje perifeije. Ako sve gradske linije prolaze prema Savskom trgu onda se tamo stvara saobracajni kolaps. Ako bi se ostavio sav saobracajno cvoriste na savskom trgu - zeleznica, autobuski i gradski prevoz onda nijedan od njih nece funkcionisati optimalno. Valjda je smisleno da se to sve izseli na periferna podrucja.
 
Vrh