Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Homer Jay":45sejx7z je napisao(la):
ovo je varijanta bez metroa. vidi se fino prilaz sa autoputa - gde treba da se ukloni dobar deo brda. zanimljiva je i ova denivelisana raskrsnica sa bulevarom kneza aleksandra. ima bas dosta prilaza stanici kada se pogleda ovako.
Zar po usvojenom rešenju (ili u procesu usvajanja DUP-a) ne bi trebalo ta saobraćajnica da bude malo levlje, ka Autokomandi?
Takođe, zar nije negde spomenuto (mislim u CIP-ovom promo videu) da su tuneli za metro već prokopani ispod Prokopa?

btw Šta su ovi tornjevi? Age of Empires?
 
Prilično ružnjikava zgrada a nije da nisu imali gde da pogledaju kako se to radi. Projekat iz sedamdesetih mi deluje mnogo lepše.

Dobra stvar je što se sa fotografija vidi da itekako ima prostora i za autobusku stanicu. :)
 
@Ambassador

Tunele za Metro ispod Prokopa,tj betonske tunelske konstrukcije,možete videti i golim okom ,ako prođeš pored centralnog dela zgrade hola, koji je okrenut ka autoputu BG-ZG ,nisu kružnog već oblika kocke,na koje se dodaje nastavak,natkrivena Metro stanica ,koja dalje most konstrukcijom prelazi auto-put i ulazi u tunel prema centru ,otkada su ponovo pokrenuti radovi na stanici ne mnogo a bilo ih je, nadam se da ih do sada nisu zaklonili nekim novim zidom,nisam prolazio odavno..
 
POČELI PREGOVORI O KREDITU RUSIJE OD 200 MILIONA EVRA „ŽELJEZNICI" SRBIJE

U Beogradu je počelo trodnevno zasjedanje srpsko-ruskog Savjeta za saradnju u oblasti saobraćaja pregovorima o odobravanju kredita Ruske Federacije od 200 miliona evra za infrastrukturne projekte „Željeznice Srbije” i finansiranju izgradnje infrastrukture za...

... kopneni, vodeni i vazdušni saobraćaj u Srbiji, piše Politika.

„Novac od tog kredita trebalo bi da bude uložen u četiri infrastrukturna projekta Željeznica Srbije”, rekao je zamjenik generalnog direktora Predrag Janković u izjavi novinarima i naveo da će za izgradnju željezničke stanice Prokop u Beogradu biti uloženo oko 110 miliona evra, koja bi trebalo da bude završena za dvije godine.

Janković je napomenuo da će 25 miliona evra bili namijenjeno za izgradnju tehničko-putničkih stanica Zemun i Kijevo, za čiju je izgradnju potrebno oko tri godine, oko 30 miliona evra za robno-trensportni centar u Makišu, a za izgradnju nove, dvokolosječne pruge u dužini od 15 kiliometara prema Pančevu, potrebno je izdvoijiti oko 34 miliona evra.

On je istakao da će na željezničkom Koridoru 10 prioritet u prvoj fazi rada biti realizacija infrastrukturnih projekata u sastavu beogradskog čvora, a u drugoj fazi biće realizovani projekti na novosadskom i niškom željezničkom čvoru.

Zamjenik ministra transporta Ruske Federacije Nikolaj Ljamov rekao je da pomenuti kredit Rusija još nije odobrila, jer je on još u fazi razmatranja.

On je istakao da će u toku trodnevnog zasjedanja srpsko-ruskog Savjeta za saradnju u oblasti saobraćaja u Beogradu biti pripremljeni materijali za saobraćajne infratsrtukturne projekte, pred susret predsjednika Srbije i Rusije, Borisa Tadića i Dmitrija Medvedeva, 20. oktobra u Beogradu.

Ljamov je dodao da je rusku delegaciju, pred početak rada Saveta, primio srpski ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić i dodao da je tom prilikom istaknuto da postoji međusobno razumevanje o pitanjima koja će biti razmatrana u toku rada tog Saveta.

Na zasedanju Saveta biće reči o projektima saradnje Srbije i Rusije, u oblasti železniočkog, vodenog i vazdušnog saobraćaja, a među projektima, kako je ranije najavljeno, biće razmatrana izgradnja nove rečne luke na Dunavu kod Beograda, metroa, logističkog centra za kopneni transport i kargo centra na aerodromu „Nikola Tesla”.
Vest sa: biznis.ba


opet prokop ... :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
U međuvremenu, evo par današnjih fotografija:

Picture140.jpg


Picture138.jpg


Picture139.jpg


Picture141.jpg


Picture146.jpg


Picture145.jpg
 
Rusi će graditi Prokop
T. SPALEVIĆ, 01.10.2009 21:00:00 Ocena: 4.46 (Glasova: 15) Komentara: 0

ŽELEZNIČKA stanica "Beograd - Centar" u Prokopu mogla bi da bude završena u roku od tri godine. Novu nadu da će konačno početi radovi na beogradskom železničkom čvoru ulili su predstavnici Ruske Federacije, koji učestvuju na trodnevnom zasedanju srpsko-ruskog saveta za saradnju u saobraćaju u našem glavnom gradu.

Kako je najavio zamenik ministra transporta Nikolaj Ljamov, Rusija razmatra mogućnost za odobravanje državnog kredita od 200 miliona evra srpskim železnicama za modernizaciju i završetak beogradskog železničkog čvora.

Konkretan dogovor oko zajma Ruske Federacije mogao bi da bude potpisan već 20. oktobra, prilikom posete predsednika Dmitrija Medvedeva Beogradu. Pripreme za posetu uveliko su u toku, a samo u poslednjih mesec dana održana su tri sastanka stručnjaka dveju zemalja.

- Kredit još nije odobren, ali za vreme trodnevnog boravka u Srbiji pripremićemo materijale za infrastrukturne saobraćajne projekte pred susret prvih ljudi Srbije i Rusije - navodi Ljamov.

Na predlog "Železnica Srbije", 110 miliona evra bilo bi iskorišćeno za završetak železničke stanice u Prokopu. Prema rečima Predraga Jankovića, zamenika generalnog direktora "Železnica Srbije", 26 miliona bilo bi namenjeno za izgradnju tehničko-putničkih stanica Zemun i Kijevo, 30 miliona za robno-transportni centar u Makišu i 34 miliona evra za izgradnju petnaest kilometara nove, dvokolosečne pruge od Beograda prema Pančevu.

Inače, Vlada Srbije je akcionim planom, usvojenim u februaru ove godine, za novu železničku stanicu u Beogradu namenila 27,3 miliona evra. Ali, novca za ovaj projekat u državnoj kasi, odnosno kasi Nacionalnog investicionog plana, još nema.

Beogradski železnički čvor rekonstruiše se i gradi više od 50 godina u različitim političkim, ekonomskim i tehnološko-razvojnim uslovima. Usvojeni koncept čvora realizuje se kroz dva sistema: za teretni i za putnički saobraćaj.

Osnovu teretnog sistema predstavljaju stanica Beograd - Ranžirna, u Makiškom polju, i teretne obilazne pruge. Za oslobađanje centralne zone grada od prevoza tereta i opasnih materija na pravcu prema Banatu moraju da se završe projektovanje i izgradnja teretne obilazne pruge Beli Potok - Vinča - Pančevo, sa drumsko-železničkim mostom preko Dunava kod Vinče. Da bi putnički sistem čvora bio u funkciji neophodno je da budu u funkciji i stanice Beograd - Centar u Prokopu, Zemun i Kijevo.

Po završetku stanice Beograd - Centar, na velikoj betonskoj ploči koja prekriva koloseke gradiće se i komercijalni prostor površine 128.000 kvadrata. Kada Prokop najzad bude gotov, tu će se preseliti glavna železnička stanica, čime će se u samom centru Beograda, Savskom amfiteatru, osloboditi 80 hektara zemljišta.

SARADNjA U SAOBRAĆAJU
Osim modernizacije železnice, između Srbije i Rusije moguća je i saradnja u ostalim oblastima saobraćaja - osnivanje nove rečne luke na području Beograda na Dunavu, izgradnja metroa u Beogradu, razvoj infrastrukture luka, izgradnja logističkog centra u Beogradu i kargo-logističkog centra na aerodromu "Nikola Tesla"...
Izvor: Večernje novosti
 
Вероватно нећу никоме веровати ни ако дочекам да видим завршен Прокоп...
 
Ako Rusi zaista izgrade tj. daju pare za Prokop, i sve to bude gotovo za 3 godine, onda treba dici spomenik zahvalnosti Rusiji, kao onaj sto postoji za Francusku...ali nesto sumnjam
 
Mozda, ali u poredjenju sa domacim retardima (politicarima, direktorima javnih preduzeca, i tako to) Rusi su Svajcarci.
 
Da li samo ja primećujem kako se u svakoj novoj turi povećavaju neophodna sredstva za završetak Prokopa. Prvo je bilo 30 miliona evra, onda 50 miliona, a sada 110 miliona evra.
 
Da budem iskren, meni je tih 30 miliona evra zvučalo sasvim nerealno....

Ovo već zvuči kao da bi sa tom cifrom mogli zapravo i da ga završe.
Mada je interesantno što ova vest nije na naslovnoj stranici online Novosti (kao što je u štampanom izdanju) :rolleyes:
 
Teško sa Rusima, a još teže bez Rusa!Zaista krajnje je vreme bilo da Beogradski čvor,čija je izgradnja koštala više od milijardu evra ,(koliko danas košta izgradnja Metroa).a potrebno je bilo još samo 200 mil.evra da se završi i stavi u funkciju!Korist za celu Srbiju a i Evropu će biti ogromna,pa se pitam zašto Evropa do sada nije dala novac da se isti završi?ali posle završetka izgradnje Prokopa,siguran sam da će se plan o izgradnji brzih pruga od Budimpešte do Atine i Sofije-Istanbula ponovo aktivirati.Samo da se onda Eu ne duri ako brze pruge budu gradili Rusi, s obzirom da su osvojili tehnologiju gradnje brzih vozova,transfer od Nemačke.
 
shmeksi":ro1w46x7 je napisao(la):
Da li samo ja primećujem kako se u svakoj novoj turi povećavaju neophodna sredstva za završetak Prokopa. Prvo je bilo 30 miliona evra, onda 50 miliona, a sada 110 miliona evra.
Прескочио си 72 милиона, што је (мислим) била цифра којом се последњом шпекулисало - 50 милиона република, 22 милиона град.

П.С. Или је, далеко било, 110 милиона замена за ових 50, а онда ових 22 су екстра... и то је 22 само последња објављена цифра... који квасац :o
 
Bolje reći hteli su samo da je zakrpe ili poludovrše da bi upriličili svečano otvaranje,ali došao spas u pravi čas. :dil:
 
Ja nisam ovo shvatila kao to da će Rusi da grade, već da će samo da daju novac (i zarade na kamatam :) ). Naravno, moguće je da će insistirati na nadgledanju.
 
I verovatno da njihova firma bude glavni izvođač, a domaće podizvođači. Tako da praktično plaćaju sami sebi, plus ćemo im mi vratiti novac. Ali nema tu mnogo kukanja, odakle nama 100 miliona evra da završimo stanicu? Ili ćemo pozajmiti od nekoga (Rusa, Kineza, EBRD-a) ili ćemo je konzervirati dok te pare sami ne zaradimo.

Poslednjih dana su nam usta puna kredita, a pitanje je kako ćemo mi sve te novce da vratimo. Ne kažem da nije moguće, ali neće pasti sa neba u svakom slučaju.
 
Па мислим да би што се овог кредита тиче било реално вратити. Ако заиста само треба 100 милиона за завршетак, много више ће се добити од земљишта у Савском амфитеатру.
 
To zemljište zaista vredi mnogo. Ali, Prokop nažalost nije jedini uslov da se ono oslobodi za izgradnju - tamo su i autobuska stanica, gomila nekakvih skladišta, carniarnica i razne druge gluposti - pretvaranje Savskog amfiteatra u atraktivan gradski prostor će trajati godinama, možda čak i decenijama.

U svakom slučaju, to nam je najveći adut za vraćanje kredita, ali nije jedini o kome treba razmišljati. Pozitivno je i to što će se dozvoliti investitorima da grade na ploči Prokopa - tu može takođe da se izvuče dosta novaca.
 
Iskreno, biće u savskom itekako problema sa imovinsko-pravnim odnosima iako na prvi pogled ne deluje tako. Postoje ta skladišta što HJ spominje, onda su tu i raznorazne kuće za stanovanje pa jedan fudbalski teren, jedan tepih servis....

Završetak Prokopa nije jedini uslov za oslobađanje zemljišta već je potrebno završiti još nekoliko železničkih objekata, ali i objekte koji opslužuju rečne brodove koji upravo tu imaju teretnu stanicu.

Sve u svenu mnogo veliki projekat koji po meni zahteva da se oformi posebno telo koje bi rukovodilo čitavom akcijom oslobađanja zemljišta i njenom daljom prodajom.
 
Kako bi Prokop mogao da izgleda da ga je dizajnirao neko ko se razume u arhitekturu.

Santiago Calatrava Unveils High Speed Rail Station in Belgium
by Bridgette Meinhold, 09/28/09

Calatrava-TGV-Station-4.jpg


Liège, Belgium recently unveiled a stunning new high speed rail station that will serve to further connect Northern Europe’s rail lines. Designed by Santiago Calatrava, the Liège-Guillemins TGV railway is a beautiful glass and steel construction that is distinguished by its transparent exterior and its elegant transition between the city and the station.

Calatrava-TGV-Station-2.jpg


Calatrava’s Liège station began construction in 1996 and was designed to provide rail service for 36,000 people a day. The structure’s transparent vaulted canopies rise 145 meters above the 5 platforms, while down below a series of pedestrian walkways provide access for travelers. The rail station is densely stacked and includes vehicular access for passenger pickup, parking levels and commercial retail space on the street level.

Calatrava’s vision for the station was a building without a facade that provides greater connectivity within the city. The platforms on the top levels are enclosed by glass and steel framing, and the entire station makes great use of natural daylight. Modern high-speed and low-carbon travel is now a reality through this important node in Belgium, which offers quick and efficient travel to Aachen, Cologne and Brussels, Frankfurt, Paris, London, and the Southern portions of Europe.

Santiago Calatrava said: “It was my goal to create a 21st century transportation facility that would not only unite Liège with the rest of Europe, but would also serve as a symbol of the city’s renewal. The project, as a whole, creates a new gateway into Liège and re-establishes a relationship with the city”.

Izvor: Inhabitat
http://www.inhabitat.com/2009/09/28/calatravas-high-speed-rail-station-opens-in-liege/
 
Vrh