Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494945#p494945:1hw2yq1d je napisao(la):
solecar » 22 Nov 2017, 18:52[/url]":1hw2yq1d]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494934#p494934:1hw2yq1d je napisao(la):
WLABmz » November 22nd, 2017, 7:28 pm[/url]":1hw2yq1d]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494906#p494906:1hw2yq1d je napisao(la):
RioBL » Sre Nov 22, 2017 6:08 pm[/url]":1hw2yq1d]Ako se GŽS ukine, onda se "tvoj uslov" nikad neće ispuniti.

Ja sam za to da se tvoj uslov ispuni i napravi tunel kroz terazijski greben, ali da bi se ispunio potreban je preduslov...postojanje kolosjeka ili bar rezervisanog koridora do Savskog Trga.

Ali GŽS se ukida i svaka dalja rasprava o tome je besmislena. Hajde da pričamo o tome kako upotrebiti novi čvor najefikasnije.
A šta ako se desi čudo pa dođe do smene vlasti na gradskim izborima sledeće godine , i oni odluče da se ne ukida GŽS? :)
Bez zle namere: posle afere "Zgrčen u Beču sedim, žena mi iz senke vodi pokret", prilično sumnjam da iko iz trenutnog opozicionog bloka, izuzev Šapićevog pokreta, može preći cenzus.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494956#p494956:3lzfj3sy je napisao(la):
DzonTravolta » Sre Nov 22, 2017 8:31 pm[/url]":3lzfj3sy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494945#p494945:3lzfj3sy je napisao(la):
solecar » 22 Nov 2017, 18:52[/url]":3lzfj3sy]
A šta ako se desi čudo pa dođe do smene vlasti na gradskim izborima sledeće godine , i oni odluče da se ne ukida GŽS? :)
Bez zle namere: posle afere "Zgrčen u Beču sedim, žena mi iz senke vodi pokret", prilično sumnjam da iko iz trenutnog opozicionog bloka, izuzev Šapićevog pokreta, može preći cenzus.

Čekaj, u poslednjih 17 godina, ko god došao na vlast samo nastavlja politiku prethodnika i još ima ljudi koji misle da će promena vlasti doneti neku promenu? :shock:
 
Немојте, молим вас, да поганите једну грађанску дискусију том страначком реториком. Имајте на уму да овај форум потенцијално читају и деца! Немојте их кварити учењем таквог односа према другима бар на овом месту!

А на крају крајева је и неважно, јер у целој опозицији не постоји нико ко јавности и бирачима указује на погубност рушења система јавног превоза путника на нивоу републике. То је сваком ко мисли својом главом јасно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495094#p495094:2oq1mvgv je napisao(la):
Karlo del Ponte » Čet Nov 23, 2017 11:45 am[/url]":2oq1mvgv]Немојте, молим вас, да поганите једну грађанску дискусију том страначком реториком.

Karlo, nije to stranačka retorika, nego tužna činjenica...
 
Svi se zaklinju u programe i pljuju kako nikakava politička opcija nikada jedan nije imala, iznela pred izbore, a jedna samo o programu trubi već tri godine.

većina ljudi čuje da vučic pravi brzu prugu, od čak 200km/h do Budimpešte i to toplo pozdravlja, svaki hiljaditi zna da je to šuplja priča i da će nam se pokakiti u život.

zamisli raspravu u kojoj bilo koji opzicioni političar priča o katastroficnosti trenutnog plana razvoja železnice, pa to je ravno po svojoj stetnosti kao zgrčen u becu twit. jeste istinito, ali niko od 999 ljudi iz one mase, koji nisu jedan sa ovog foruma, jedan od hiljadu, neće verovati da to nije napad mržnje na vučica.

da bi ovo moglo da preuzme širu ulogu u javnom političkom životu, da bude pitanje na kome se lome koplja moramo mi, jedni u hiljadu, da guramo to pitanje ljudima pod nos. Dok ljudi ne shvate koliko ovo treba da se radi bolje, da treba misliti dalje od sutra, neće da trepnu

U svakom slucaju, kod nas, u gradu, ne možeš da proguras priču o besplatnim udžbenicima do debate u medijima sa nacionalnom frekvencijom ili barem gradske, što dotiče 3/4 ljudi u gradu, a kako će iko ovu temu?

Ovo jeste građanski forum na kome se debatu je ozbiljna tema na ozbiljan način. Ovde ja, laik o železnici mogu da dođem i formiram svoje mišljenje baš zahvaljujući Riu, Karlu, Pantografu, Deliji, čak i 2012ici, da ne pominjem nebrojen broj drugih i onda da biram političku opciju koja najviše odgovara mom stavu po najbitnijim pitanjima i da umem da razlikujem kaku od ozbiljnih izjava
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495116#p495116:lsdiidn4 je napisao(la):
virko » 23 Nov 2017, 11:32[/url]":lsdiidn4]Svi se zaklinju u programe i pljuju kako nikakava politička opcija nikada jedan nije imala, iznela pred izbore, a jedna samo o programu trubi već tri godine.
Koja tačno?

većina ljudi čuje da vučic pravi brzu prugu, od čak 200km/h do Budimpešte i to toplo pozdravlja, svaki hiljaditi zna da je to šuplja priča i da će nam se pokakiti u život.
Ja sam poslednji koji bi glasao za aktuelnu političku opciju, odmah da se ogradim. Međutim: mislim da niko normalan ne veruje u 200 km/h, ali ugovori za rekonstrukciju pruge su već potpisani i čeka se početak radova. Da ne kažem da su radovi negde već počeli (kod Novog Sada). Ne verujem da se pruga gradi zbog nas kao takvih, već zato što i Rusi i Kinezi i EU imaju interesa da ovde tranzit teče nesmetano.

zamisli raspravu u kojoj bilo koji opzicioni političar priča o katastroficnosti trenutnog plana razvoja železnice, pa to je ravno po svojoj stetnosti kao zgrčen u becu twit. jeste istinito, ali niko od 999 ljudi iz one mase, koji nisu jedan sa ovog foruma, jedan od hiljadu, neće verovati da to nije napad mržnje na vučica.
Pa naravno da ne bi bilo napad na Vučića. Ljudi jednostavno žele da žive normalno, a voziti se vozom normalno je - normalno.

da bi ovo moglo da preuzme širu ulogu u javnom političkom životu, da bude pitanje na kome se lome koplja moramo mi, jedni u hiljadu, da guramo to pitanje ljudima pod nos. Dok ljudi ne shvate koliko ovo treba da se radi bolje, da treba misliti dalje od sutra, neće da trepnu
Recimo da se sa ovim slažem, a ko ste ti vi?
Što se tiče tog razmišljanja dalje od sutra: ljudi su se premorili od čekanja. Zato uzimaju "daj šta daš".

U svakom slucaju, kod nas, u gradu, ne možeš da proguras priču o besplatnim udžbenicima do debate u medijima sa nacionalnom frekvencijom ili barem gradske, što dotiče 3/4 ljudi u gradu, a kako će iko ovu temu?
Koji deo priče tačno?

Ovo jeste građanski forum na kome se debatu je ozbiljna tema na ozbiljan način. Ovde ja, laik o železnici mogu da dođem i formiram svoje mišljenje baš zahvaljujući Riu, Karlu, Pantografu, Deliji, čak i 2012ici, da ne pominjem nebrojen broj drugih i onda da biram političku opciju koja najviše odgovara mom stavu po najbitnijim pitanjima i da umem da razlikujem kaku od ozbiljnih izjava
Jeste građanski, ali je primarno građevinski. A laik sa stavom je potencijalno najopasnija društvena pojava. Videti pod SNS. :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495125#p495125:2qzut6b9 je napisao(la):
DzonTravolta » Čet Nov 23, 2017 1:04 pm[/url]":2qzut6b9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495116#p495116:2qzut6b9 je napisao(la):
virko » 23 Nov 2017, 11:32[/url]":2qzut6b9]

Ovo jeste građanski forum na kome se debatu je ozbiljna tema na ozbiljan način. Ovde ja, laik o železnici mogu da dođem i formiram svoje mišljenje baš zahvaljujući Riu, Karlu, Pantografu, Deliji, čak i 2012ici, da ne pominjem nebrojen broj drugih i onda da biram političku opciju koja najviše odgovara mom stavu po najbitnijim pitanjima i da umem da razlikujem kaku od ozbiljnih izjava
Jeste građanski, ali je primarno građevinski. A laik sa stavom je potencijalno najopasnija društvena pojava. Videti pod SNS. :sesir:

Laik sa stavom koji je zasnovan na mišljenju neprofesionalaca ili profesionalaca sa nedovoljnim iskustvom. Vreme kada su se ljudi koji znaju ponešto o svemu nazivali genijima je vekovima iza nas. Danas se oni nazivaju amaterima, a oni koji su usko stručni za neku profesiju - profesorima, zato što u tu profesiju ulaze sve dublje i dublje zadirući u do sad nedosegnute dubine tog posla. Zahjvaljući takvim ljudima se razvija čovečanstvo. U Srbiji su i dalje svi najpametniji za sve, a na rukovodećim i odlučujućim pozicijama uglavnom (čast izuzecima) imamo ljude koji su laici...Tužno!
 
Ja programom smatram nesto sto ima formu
Cilj, Zasto i Kako i predstavlja opipljivu meru

Naime
necemo saradjivati sa ljudima koji su bili upleteni u korupcionaske afere ni na kom nivou
je vise ideal,

Hocemo da sva deca imaju pristup besplatnom vrticu jer je vrtic obrazovna institucija. Obrazovanje je pravo deteta i po ustavu je besplatno. Deca koja kasnije krenu u vrtic ce tokom zivota imati losije sanse za srecan zivot zbog zaostataka u obrazovanju. To sve kosta 20mil evra na godinu dana koje cemo dobit tako sto cemo oporezovati gradsko gradjavinsko zemljiste" je za mene program.

E sada ako ovo ne prepoznajes kao izvod iz programa jedne stranke nam dosta govori o stanju medija u Srbiji. Jer je ovo tema na kojoj bi trebala da se provlaci po novinama, a ne ubistvo pevacice.

Sve sto je potpisano moze biti i ponisteno, pitanje je cene, sta nam je jeftinije, ponistiti ili realizovati. Naravno postoje dve cene za sve javne projekte, cena za politicara na licnom nivou i cena za gradjane. Sto je ugovor tajniji i proces podnosenja istog netransparentiji utoliko je steta po javni interes veca i licna korist politicara izrazenija. Za koga god da se gradi ta pruga, mi je placamo, mi i treba da odlucujemo sta treba da dobijemo nakon strucne debate.

Svaka kritika je napad na Vucica licno, sve. Zato sto 1 800 000 ljudi u Srbiji smatra da je Vucic spasitelj Srbije i da su sve bede koje nas spopadaju delo stranih placenika i da samo on svojim mocnim grudima moze da nas zastiti, oni za to glasaju, oni kroz to dozivljavaju katarzu.

Racunao jedan moj drugar, kaze budzet beograda za cetiri godine iznosi 407 milijardi dinara, glasaca oko 1 602 000, kada to podelimo, svako od nas, u prenesenom smislu, svojim glasom daje nekome pravo da upravlja sa po 252 000 dinara. Svako, doktor nauka ili profesor "vredi" isto kao i pijanica ispod politike. Laik ili profesionalac, vrede isto, jer smo svi mi laici u mmnogo vise oblasti nego sto smo profesionalci.

Sloboda medija je najbitnija stavka u drustvu, slobodu medija nemamo, tako da bismo zainteresovali ljude i naveli ih da posmatraju problem zeleznice kao nesto sto je od presudne vaznosti za njih, da je pitanje Prokopa i GZS pitanje koje svakog gradjana beograda kosta odredjeni broj minuta dnevno, moramo mi, sto citamo vase postove, da trubimo okolo. Ne treba biti veliki znalac da se uporedi kapacitete dvokolosecne pruge i bulevara sa sest traka. Sta zauzima vise mesta a prevozi manje ljudi?

Laik se ovde edukuje da bude glasno govornik na lokalu ideja koje su njemu bitne, bolje ideje ce imati vise glasnogovornika, koji ce skupiti vise glasova i na kraju cemo zadrzati GZS i koridore za prugu oko kalemegdana :D
Naravno, okaci macku o rep moje glasnogovornistvo kada je vlast spremna da baca nase pare u na medije da pokaze kako se GZS mora imzestiti da bi se utro put napretku i svaka kritika je posledica toga sto kriticari ne zele napredak ovom drustvu...
 
A, taj pokret. Pozdravi za simpatičnog šefa i zabranu partokratije uz napomenu da ovaj forum ne treba koristiti za političke promocije. :sesir:
 
Zasto ne verujete da ce se izgraditi pruga za 200 km/h?
Procitao sam onaj detaljni opis radova sto je postavljen pre par dana na forumu i po svim parametrima odgovara pruzi za te brzine.
 
Spat mozda su i francuzi imali osjecaj da od tgv nema nista kad se prva linija najavljivala pa su promjenili misljenje
Ja cekam da se probozam do budimpeste za koliko ono rekose 3 45 h
ps jel tu uracunato stajanje na granici i hosi mito za madjarose
 
Pa ova nasa pruga je po svim geometrijskim i tehnickim karajteristikama slicna francuskoj brzoj pruzi TGV-a. Jedino sto ce vozovi ici 200 umesto 300 a to je samo do zatezanja kontakne mreze, skretnica, signalizacije, voznih sredstava i kvaliteta kolosecnog pribora tj sina. Platforma same pruge moze da se unapredi i na 300 jednog dana. Sve ostalo je isto kao na pruzi TGV-a
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496438#p496438:387jnxe0 je napisao(la):
spatiotecte » Uto Nov 28, 2017 10:35 am[/url]":387jnxe0]Zasto ne verujete da ce se izgraditi pruga za 200 km/h?
Procitao sam onaj detaljni opis radova sto je postavljen pre par dana na forumu i po svim parametrima odgovara pruzi za te brzine.

Izgradiće se pruga za 200 km/h, ali da će vozovi ići 200 km/h u početku, ne verujem. Ušteda u vremenu nije velika u odnosu na 160 km/h, a troškovi eksploatacije su dosta veći. Jedna od nebuloznih odluka je to što je deonica Stara Pazova - Novi Sad prvobitno projektovana za 160 km/h. Međutim, plavuša i njena ekipa su tražili da bude izričito za 200 km/h na delu Stara Pazova - Sremski Karlovci. Rusi su pravdali prvobitni projekat za 160 km/h time da se povećanjem brzine na 200 km/h dobija samo 3 minuta brže putovanje, ali dosta skuplje rešenje. Naravno, plavuša je plavuša i otišlo se na skuplje rešenje za 200 km/h i pravljenje novog projekta, zbog čega i izgradnja kasni...

Kao što sam naveo primer Poljske, oni su 70-ih napravili prugu sa geometrijom za 250 km/h, a vozili 160 km/h do pre godinu-dve. Sad voze 200 km/h samo na jednom delu. Jednog dana kada bude potrebno i isplativo voziće i 250 km/h.

spatiotecte":387jnxe0 je napisao(la):
Pa ova nasa pruga je po svim geometrijskim i tehnickim karajteristikama slicna francuskoj brzoj pruzi TGV-a. Jedino sto ce vozovi ici 200 umesto 300 a to je samo do zatezanja kontakne mreze, skretnica, signalizacije, voznih sredstava i kvaliteta kolosecnog pribora tj sina. Platforma same pruge moze da se unapredi i na 300 jednog dana. Sve ostalo je isto kao na pruzi TGV-a

Ovo apsolutno nije tačno. Kao prvo, naša pruga je za mešoviti saobraćaj. Takve pruge ne mogu biti za brzine iznad 200 km/h. Drugo, pruga je projektovana za 200 km/h, te radijusi krivina na mnogim mestima ne omogućavaju brzine preko 200 km/h. Pruge za velike brzine su pruge isključivo za putnički saobraćaj na kojoj su dozvoljeni veći usponi-padovi nego na mešovitim prugama jer ne saobraćaju teške teretne kompozicije.
 
Za mesoviti saobracaj je zato sto ce na njoj pustati teretnjake i zato ima ogranicenje propusne moci, da nema teretnjaka na njoj mogla bi bez problema da se podigne brzina jer platforma pruge nije ogranicavajuci faktor ove pruge kao ni radijusi jer je pruga ravnicarskog profila te nema malih radijusa. Ne znam odakle ti to da ima puno malih radijusa, pogledaj trasu pruge, videces da nema puno krivina. Ogranicavajuci faktor su vozna sredstva kolosecni pribor i signalizacija kao i odrzavanje.
kinezi su nam nudili u pocetku prugu za 300 ali bi onda karta do budimpeste kostala duplo skuplje jer nije isto odrzavanjenpruge za 200 i za 300.

A kroz 15-20 godina nece biti nikakav problem da se brzina podigne bar na 250. A pendolino je najbolje resenje za podizanje brzine.

Tesko da je Poljska 70ih imala pruge sa geometrijom za 250, to nije imala ni francuska u to vreme.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496471#p496471:3o04x44g je napisao(la):
spatiotecte » Uto Nov 28, 2017 12:09 pm[/url]":3o04x44g]Za mesoviti saobracaj je zato sto ce na njoj pustati teretnjake i zato ima ogranicenje propusne moci, da nema teretnjaka na njoj mogla bi bez problema da se podigne brzina jer platforma pruge nije ogranicavajuci faktor ove pruge kao ni radijusi jer je pruga ravnicarskog profila te nema malih radijusa. Ne znam odakle ti to da ima puno malih radijusa, pogledaj trasu pruge, videces da nema puno krivina. Ogranicavajuci faktor su vozna sredstva kolosecni pribor i signalizacija kao i odrzavanje.
kinezi su nam nudili u pocetku prugu za 300 ali bi onda karta do budimpeste kostala duplo skuplje jer nije isto odrzavanjenpruge za 200 i za 300.

A kroz 15-20 godina nece biti nikakav problem da se brzina podigne bar na 250. A pendolino je najbolje resenje za podizanje brzine.

Tesko da je Poljska 70ih imala pruge sa geometrijom za 250, to nije imala ni francuska u to vreme.

Dokle više sa paušalnim ocenama na ovom forumu...

Puštaće na njoj teretnjake? Pa pruga se i gradi najviše zbog teretnog saobraćaja Pirej - centralna Evropa! Beograd - Budimpešta nema dovoljno putnika ni da se rekonstrukcija pruge za 120 km/h opravda, a kamo li 300 km/h. Naravno da pruga nema krivine malih radijusa jer je projektovana za 200 km/h na najvećem delu. Ali je projektovana za 200 km/h, a ne 300 km/h! Deonica kroz Frušku goru nije ravničarska, na njoj brzina neće moći da bude veća na toj trasi. Ostale ravničarske deonice su projektovane sa velikim brojem usputnih stanica i stajališta, što nije praksa na prugama za preko 200 km/h. Na brzim prugama za preko 200 km/h postoji jako mali broj stanica. Za 250 km/h mora da se odvoji od teretnog saobraćaja, dakle ili nova teretna pruga ili nova pruga za velike brzine, biraj. To se neće raditi za 15-20 godina jer je neisplativo. Čak i ovo što se sad radi je neisplativo!

Proguglaj malo CMK, u vezi sa Poljskom. Ta pruga građena 70-ih je pruga građena za budućnost, razmišljalo se o tome. I sad taj isti Pendolino koji pominješ ide u redovnoj eksploataciji 200 km/h, a testira se i do 300 km/h, baš na toj pruzi. Nema šta tu "teško", to je prosta činjenica...
 
Nije pendolino nikad testiran na 300 s obzirom da je rekord brzine u Poljskoj 250 upravo kad je testiran Alstomov Pendolino pre pustanja tih brzih pruga u poljskoj.

Ja ti samo kazem da Teoretski kad bi postojao alternativni pravac za teretne vozove na primer jednog lepog dana preko Smedereva i Kovina ako se neko dozove pameti da remontuje taj pravac ONDA ce se stvoriti uslovi za podizanje brzine preko 200.
Mozda ima 10 putnika po vozu za budimpestu ali za Novi sad bi vozovi bili puni.
Sto se tice fruske gore tu bi moglo da se ispegla par krivina slozicu se ali to je jedina problematicna deonica i kratka je.

Takodje treba ljudi da znaju da ta nasa pruga nije nista gora od ove u Poljskoj kao ni od vecine brzih pruga u nemackoj koje su u velikoj meri za brzine izmedju 200 i 250 a u nemackoj za razliku od francuske ti brzi vozovi mnogo cesce staju tako da i oni imaju dosta usputnih stanica.

Poenta cele price je kad ti imas denivelisanu brzu prugu za 200, otvara ti se mogucnost da jednog dana podignes brzinu na 250 to nije neka naucna fanzastika podici brzinu za 50 km/h ako imas vec izgradjenu platformu.

I u pravu je bila Zorana sto je trazila 200 umesto 160 jer to je upravo razlika tj granica izmedju obicne pruge i brze pruge, ovako se ostavlja prostor da se ubuduce, mozda ne 15, 20 godina ali eto nek bude 30 godina kad nam BDP bude to omogucio da podignemo brzinu.

Ova pruga se gradi za narednih 100 godina tako da 20 ili 30 godina eksploatacije njoj nista ne znaci.
 
Rekord brzine u Poljskoj je 290 (i nesto malo preko) km/h koje je postavio Pendolino kao sto je rekao WLABmz! Tako da jeste testiran za 300 na toj ,,staroj" pruzi iz 70-tih...
 
U pravu ste, sad sam proverio rekord brzine jeste blizu 300 sa pendolinom, ja sam se pozivao na rekord iz 1994 koji su tada takodje postigli sa pendolinom u Poljskoj.

Ali treba imatinu vidu da je to uradjeno u test fazi na maloj deonici, isto tako ne sumnjam da bi mogla takva ista test voznja da se izvede na nasoj buducoj brzoj pruzi i da taj pendolino i kod nas napravi rekord od bar 250 na nekoj kratkoj deonici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496461#p496461:2ggw9efe je napisao(la):
WLABmz » 28 Nov 2017 10:42 am[/url]":2ggw9efe]
Kao što sam naveo primer Poljske, oni su 70-ih napravili prugu sa geometrijom za 250 km/h, a vozili 160 km/h do pre godinu-dve. Sad voze 200 km/h samo na jednom delu. Jednog dana kada bude potrebno i isplativo voziće i 250 km/h.

Ovo je jedino racionalno, i sve nove glavne pruge u Srbiji je trebalo graditi po tom principu.
 
Kako su francuzi uspeli da urade 2007 rekord brzine od 574 km/h na pruzi koja je projektovana za komercijalnu brzinu od 320? To je citavih 254 km/h iznad predvidjene brzine!

Pa samo su podigli napon i zategli konzaktnu mrezu i ubacili modifikovan TGV koji ima bolje karakteristike maksimalne brzine i kocenja. To je ona specijalna test garnitura Sncf sto je upala u kanal pre neku godinu pri jednoj test voznji.

Dakle ogranicavajuci faktor za vece brzine nije pruga kao pruga vec kontakna mreza.
Da li znate koliko je izvedeno proba, pocupano kontaktne mreze i polomljeno pantografa kod tog TGV-a pri tim test voznjama 2007 da bi se ostvario rekord od 574 km/h?

Jasno su rekli da pruga Pariz Stazburg ima geometriju do 600 km/h na toj test deonici od par desetina kilometra i ako je komercijalno predvidjena za 320.
Isto tako i za nas ako je bg subotica projektovana za komercijalnu brzinu od 200 to ne znaci da geometrijski ne moze da voz ide brze u kontrolisanim uslovima test voznje.

Naravno sve ovo sto pisem nije racionalno sa nasim ekonomskim mogucnostima u 2020 kada pruga bude delom pustena u promet ali ako pricamo iskljucivo sa tehnickog aspekta ova pruga ima kapacitet za vise od 200.
 
Dobro, ajde sad ti meni reci šta će nama brzina preko 200 km/h? Naravno da postoje određene deonice na liniji Pariz - Strazbur, Katovice - Varšava i Beograd - Subotica koje geometrijski mogu da prihvate brzinu veću od projektovane, ali kao što si rekao, to je samo za testove. Međutim, pogledaj trasu prve dve, u odnosu na treću prugu. Prve dve kao i sve HS pruge u Nemačkoj su pravljene da zaobiđu naseljena mesta i imaju paralelnu konvencionalnu prugu koja prolazi kroz naseljena mesta i ima puno usputnih stanica.

Beograd - Subotica je ista ona stara pruga iz 19. veka kojoj će biti urađena nova trasa na par kraćih deonica kako bi se omogućila brzina do 200 km/h. Na određenim delovima će biti 100, 120 i 160 km/h, jer bi ispravka trase za 200 km/h bila preskupa (Beograd - Batajnica, Karlovački vinogradi - Novi Sad - Rumenka, oko Subotice, moguće i oko Vrbasa). Takvih pruga kao ova naša, recimo imaš i u Nemačkoj i Francuskoj. Stare pruge, modernizovane za brzinu do 200 km/h i kao takve nisu HS, već konvencionalne mešovite pruge. Za brzinu preko 200 km/h se svugde pravi nova pruga!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496521#p496521:g1uuugkw je napisao(la):
solecar » Uto Nov 28, 2017 2:08 pm[/url]":g1uuugkw]Kakve konkretne veze ima ova rasprava o brzinama sa Prokopom?

Otišla priča u tom smeru. Možda bi moderator mogao da pomeri zadnju raspravu u temu Modernizacija železnice.
 
Vrh