Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Сада када немам пуно времена, гледаћу да одговорим кратко на неке ствари:

МЕТРО ВЕЗА - Боље заборавити на оне слалом варијанте са рушењем кућа на Сењаку. Метро "касете" су усмерене логично центар-периферија, и готово сви систематски одрађени метро планови су подразумевали њихово коришћење на правцу ББ-центар.

САЈАМ - Садашњи улаз у Сајам као чвориште је одређен позицијом подходника и благајне. Увек је могуће имати метро станицу са јужне стране Сајма, и у односу на исто прилагодити аутобуско стајалиште, и наравно други улаз на Сајам и све уз то што иде.

АУТОБУСКЕ ВЕЗЕ - Већи број фреквентних аутобуских линија ће заиста доста побољшати ситуацију. Поента је да омогућавају директне везе, а када дође пун воз, важно је да се путници развезу у много праваца.

ПРАКСА ТРЕНУТНИХ ПЛАНОВА - Најбоље се показује кроз то да чак ни сада, када има прилазни пут, не постоји ни једна фреквентна аутобуска линија, ни један макар киоск, да неко купи новине, цигаре, грицкалице, док чека, или узме БУСПЛУС кад стигне у БГ...
 
Jel ste nekad razmisljali o povezivanju Prokopa gondolom sa nekim od gradskih tacaka , i koje bi to lokacije mogle da budu a da ne unistavaju gradsku neku vizuru :D ? meni je iskreno Bez veze da metro ide bas kroz prokop samo eto kako bi se sproveo saobracaj kroz njega nekako mnogo je znacajnije da prodje pored sajma zbog ogromne zagusenosti a da one gotove metro kasete budu iskoriscene kao polaziste Gondole i da to bude spojeno sa stajalistem klinicki centar, slavija i na kraju da konaciste bude na zeleznickoj stanici Dunav na dorcolu i tako ljude koji dolaze iz Banata (vrsac pancevo odmah konektujemo na Beograd centar , mislim da bi to bilo vrh i da je kapacitet gondole i vise nego dovoljan za to :) :pob:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488472#p488472:uiadcpum je napisao(la):
KartmenBG » Сре Нов 01, 2017 12:32 am[/url]":uiadcpum]Jel ste nekad razmisljali o povezivanju Prokopa gondolom sa nekim od gradskih tacaka , i koje bi to lokacije mogle da budu a da ne unistavaju gradsku neku vizuru

Bilo bi zanimljivo da ide do savskog amfiteatra preko mostarske petlje. Recimo do stare ranzirne stanice koja ce biti renovirana i pretvorena u neki galerijski prostor koliko sam razumeo. Od prokopa je lako peske doci do Muzeja Jugoslavije i kuce cveca tako da su na taj nacin lepo povezane 2 turisticke atrakcije i saobracajno cvoriste.
 
Pa valjda se ta guzva kod sajma i stvara zati sto nema te linije. Metro linija ide pravcem centar prokop pa nadalje ka banovom vidikovcu, ceraku petlovom i svim tim naseljima ciji busevi prave guzve. Guzve na sajmu bi nestale jer bi ljudi isli metroom, a veliki deo grada bi se povezao sa glavnom zs i to bez presedanja. Logicno.
 
Тачно тако, гужве у булевару Војводе Мишића и код Сајма које се пресипају и на Мостар, Кнеза Милоша и Савску су последица непостојања паралелног правца ка тој западној периферији Београда иза Сењака и Топчидера и баш је метро правац Славија-КЦС-Прокоп-Баново брдо/Церак/Видиковац/Миљаковац/Петлово брдо оно што нам фали. Тај потез такође растерећује и осовину Славија-Аутокоманда који је преоптерећен аутобусима који исто опслужују та насеља.
Сајам није чвориште ЈГП сам по себи као нека супер локација и зато што људи желе ту да преседају већ је то исиљена ситуација форсирањем једног друмског коридора ка тим западним насељима и немогућношћу да се јавни саобраћај провуче кроз Сењак.
 
Metro i UMP bi rešili situaciju, ovako praktično nemaš alternativu na Sajam ako želiš iz južnih naselja u cenar grada.
 
Da li će se završiti stanična zgrada na Prokopu za vreme rekonstrukcije pruge Beograd centar - Novi Sad? Ili ćemo posle isto izbacivati Prokop iz upotrebe jer meni nešto nema smisla da je stanica (i to glavna) u funkciji dok se na ploči gradi zgrada.
 
Да има памети, многе ствари би се радиле паралелно. Али отприлике је логика наших власти дај да радови трају што дуже, да буду из што више фаза како би се утрошило што мање пара а изгледало како се стално нешто ради а не само за изборе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489988#p489988:3nisio9m je napisao(la):
Kokos » 07 Nov 2017, 00:03[/url]":3nisio9m]Da li će se završiti stanična zgrada na Prokopu za vreme rekonstrukcije pruge Beograd centar - Novi Sad? Ili ćemo posle isto izbacivati Prokop iz upotrebe jer meni nešto nema smisla da je stanica (i to glavna) u funkciji dok se na ploči gradi zgrada.
Dok su se gradili zgrada i mol na Wien Mitte-u, stanica je bila u punoj funkciji.
Tako da jedno ne isključuje drugo.

Nego, @WLABmz: možeš li (ako znaš) na temi o Modernizaciji železnica okačiti još neke hajlajtse novog reda vožnje?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488472#p488472:1t9xubdh je napisao(la):
KartmenBG » Wed Nov 01, 2017 12:32 am[/url]":1t9xubdh]Jel ste nekad razmisljali o povezivanju Prokopa gondolom sa nekim od gradskih tacaka , i koje bi to lokacije mogle da budu a da ne unistavaju gradsku neku vizuru :D ? meni je iskreno Bez veze da metro ide bas kroz prokop samo eto kako bi se sproveo saobracaj kroz njega nekako mnogo je znacajnije da prodje pored sajma zbog ogromne zagusenosti a da one gotove metro kasete budu iskoriscene kao polaziste Gondole i da to bude spojeno sa stajalistem klinicki centar, slavija i na kraju da konaciste bude na zeleznickoj stanici Dunav na dorcolu i tako ljude koji dolaze iz Banata (vrsac pancevo odmah konektujemo na Beograd centar , mislim da bi to bilo vrh i da je kapacitet gondole i vise nego dovoljan za to :) :pob:

Ja sam svojevremeno predlagao jednu vrlo kratku liniju gondolom: Mostar-Prokop. Tu bi gondola prakticno glumila internu stanicnu komunikaciju (umesto pokretne trake) i na jednostavan nacin bi se povezala stanica sa mozda najvecim velikim gradskim cvoristem. Ovako, mislim da od Mostara uopste nije jednostavno doci do Prokopa...pogotovo sa prtljagom.
 
Procitah na drugoj temi da se planira da auto-voz krece od Zemuna i da ce se tamo tovarliti automobili. Jel to tako bilo planirano oduvek ili postoji neki plan da se napravi rampa za aute na Prokopu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490406#p490406:18cje3zh je napisao(la):
3eka » Wed Nov 08, 2017 2:24 pm[/url]":18cje3zh]
Ja sam svojevremeno predlagao jednu vrlo kratku liniju gondolom: Mostar-Prokop. Tu bi gondola prakticno glumila internu stanicnu komunikaciju (umesto pokretne trake) i na jednostavan nacin bi se povezala stanica sa mozda najvecim velikim gradskim cvoristem. Ovako, mislim da od Mostara uopste nije jednostavno doci do Prokopa...pogotovo sa prtljagom.

Mislim da je bolje rjesenje povezivanje sistemom pokretnih traka, tzv moving walkways. Razdaljina nije tako velika, oko 350m. Jednostavniji je, laksi za koristenje i jeftiniji od gondole. Sistem bi se mogao sastojati od 3 segmenta. Dva duzine od oko 150m i jedan duzine 50m, sa blagim nagibom potrebnim da se spoji kota od 9om na Prokopu i kota na Mostaru (oko 75m). Sistem bi mogli koristiti i pjesaci, biciklisti i invalidi jer ne postoje stepenice. Brzna kretanja (u stavu mirno) moze biti i 2.5m/s sto bi znacilo vrijeme kretanja izmedju krajniih tacaka oko 140 sekundi. Mogao bi se cak napraviti zvanicni ulaz na stanicu Prokop kod mostarske petlje. Tu postoji podhodnik koji vodi od parkiralista ispod mostara do BIP-a.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494735#p494735:2yk1stg6 je napisao(la):
dziggy » 22 Nov 2017, 03:07[/url]":2yk1stg6]Procitah na drugoj temi da se planira da auto-voz krece od Zemuna i da ce se tamo tovarliti automobili. Jel to tako bilo planirano oduvek ili postoji neki plan da se napravi rampa za aute na Prokopu?
Ne pratiš na času. :mrgreen:
 
@dzonTravolta mogao bi da budeš malo finiji i informativniji prema kolegama forumašima ;)
 
Informativno: neka premota temu desetak strana nazad, objašnjeno je da je to nemoguće, a i zašto. Zemun ostaje jedina stanica za utovar automobila.
 
"Gotov plan - Prokop glavni a Kneza Miloša..."

Beograd -- Gradonačelnik Siniša Mali za B92.net kaže da je gotov plan prema kome će Prokop 2018. godine postati centralna železnička stanica u Beogradu.
Izvor: B92 petak, 17.11.2017. | 14:28
Podeli
Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić


"Sa Železnicama Srbije radimo intenzivno već nekoliko meseci i prema planu koji smo sada definisali, do jula ili avgusta naredne godine sav železnički saobraćaj biće izmešten iz Železničke stanice u Prokop, a stara stanica bi bila stavljena van funkcije", rekao je Mali.

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1326518
 
Pominjano je ovde... Na šta se nastavila diskusija o tome kako očuvati GŽS, kako treba ukopati koloseke,...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494766#p494766:20n3rnxp je napisao(la):
RioBL » Wed Nov 22, 2017 10:35 am[/url]":20n3rnxp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490406#p490406:20n3rnxp je napisao(la):
3eka » Wed Nov 08, 2017 2:24 pm[/url]":20n3rnxp]
Ja sam svojevremeno predlagao jednu vrlo kratku liniju gondolom: Mostar-Prokop. Tu bi gondola prakticno glumila internu stanicnu komunikaciju (umesto pokretne trake) i na jednostavan nacin bi se povezala stanica sa mozda najvecim velikim gradskim cvoristem. Ovako, mislim da od Mostara uopste nije jednostavno doci do Prokopa...pogotovo sa prtljagom.

Mislim da je bolje rjesenje povezivanje sistemom pokretnih traka, tzv moving walkways. Razdaljina nije tako velika, oko 350m. Jednostavniji je, laksi za koristenje i jeftiniji od gondole. Sistem bi se mogao sastojati od 3 segmenta. Dva duzine od oko 150m i jedan duzine 50m, sa blagim nagibom potrebnim da se spoji kota od 9om na Prokopu i kota na Mostaru (oko 75m). Sistem bi mogli koristiti i pjesaci, biciklisti i invalidi jer ne postoje stepenice. Brzna kretanja (u stavu mirno) moze biti i 2.5m/s sto bi znacilo vrijeme kretanja izmedju krajniih tacaka oko 140 sekundi. Mogao bi se cak napraviti zvanicni ulaz na stanicu Prokop kod mostarske petlje. Tu postoji podhodnik koji vodi od parkiralista ispod mostara do BIP-a.


file.php

Definitivno sam misljenja da Prokop moze i treba da se poveze nekom internom komunikacijom sa Mostarom, kao jednim od najvecih saobracajnih cvorista u gradu...sad da li gondolom, pokretnim trakama ili necim trecim, neko strucniji bi trebalo da odluci. Meni se gondola ucinila kao brzo i jeftino (i mozda privremeno) resenje, da se to uradi. Ovom kako-mali-djokica-razmislja linijom bi se putnici direktno sa Mostara peli na plocu:
 
Za povezivanje Prokopa sa Mostarom kao i sa ostalim dijelovima grada, ostaje osnovno pitanje - Da li je isplativo?

Kad bi ja, na primjer, bio vlasnik nekog trznog centra koji ima dva sprata i sav sadrzaj bio samo na prvom spratu osim jedne trafike koja bi se nalazila na drugom spratu, da li bi mi se isplatilo da ugradjujem lift i pokretne stepenice za drugi sprat?

Ja koliko vidim, Prokop ima odlicnu vezu sa terazijskim grebenom u vidu BG voza, koji uz pristojan takt moze da funkcionise kao i neka dobra linija metroa. Pa opet, Bg voz na Prokopu ima slabu iskoristenost. Putnici jednostavno nemaju potrebu da koriste Prokop i zato je upitno svako ozbiljnije ulaganje u povezivanje Prokopa sa okruzenjem. Mozda treba sacekati da se promjeni urbana slika neposrednog okruzenja stanice a u medjuvremenu pokusati napuniti koji autobus i uz manje zahvate stanicu pribliziti za pjesacka i biciklisticka kretanja.

Nikakvi mostovi, metroi i skupe investicije Prokopu zasad ne trebaju.
 
Slažem se, minibus je kao što sam predlagao sasvim dovoljno rešenje. Da ide na recimo 10 minuta i da razvozi Mostar-Prokop.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494843#p494843:iadqrw2b je napisao(la):
RioBL » November 22nd, 2017, 3:13 pm[/url]":iadqrw2b]Za povezivanje Prokopa sa Mostarom kao i sa ostalim dijelovima grada, ostaje osnovno pitanje - Da li je isplativo?

Kad bi ja, na primjer, bio vlasnik nekog trznog centra koji ima dva sprata i sav sadrzaj bio samo na prvom spratu osim jedne trafike koja bi se nalazila na drugom spratu, da li bi mi se isplatilo da ugradjujem lift i pokretne stepenice za drugi sprat?

Ja koliko vidim, Prokop ima odlicnu vezu sa terazijskim grebenom u vidu BG voza, koji uz pristojan takt moze da funkcionise kao i neka dobra linija metroa. Pa opet, Bg voz na Prokopu ima slabu iskoristenost. Putnici jednostavno nemaju potrebu da koriste Prokop i zato je upitno svako ozbiljnije ulaganje u povezivanje Prokopa sa okruzenjem. Mozda treba sacekati da se promjeni urbana slika neposrednog okruzenja stanice a u medjuvremenu pokusati napuniti koji autobus i uz manje zahvate stanicu pribliziti za pjesacka i biciklisticka kretanja.

Nikakvi mostovi, metroi i skupe investicije Prokopu zasad ne trebaju.
Ajd Jovo nanovo. Kreće novi ciklus rasprave zašto je Prokop slabo iskorišćen , zašto ne treba ulagati u njega , zašto je na pogrešnom mestu , zašto ga ne treba opslužiti sa gradskim prevozom ...
 
Sve bi ovo meni bilo u redu da najžučnije zamerke ne dolaze od čoveka koji sa Beogradom nema nikakve veze i prema sopstvenim rečima ovde dolazi najviše dva puta godišnje.
I da naglasim: to nije diskriminacija na osnovu lokacije stanovanja, već praktično pitanje. Ja o banjalučkom železničkom čvoru nemam pojma, pa ni ne raspravljam na tu temu.
Za ostale koji brane GŽS mi donegde manje smeta, makar zato što žive ovde i poznaju problematiku.
 
Па, помало јесте дискриминација на основу места становања, јер је мени, рецимо, драго што је Београд толико значајан град, да занима некога ко живи у Бањалуци. Такође би ми било драго да о Београду брину становници Њујорка, Токија, Кејптауна, Лиме... али, толико нисмо занимљиви свету.

Другим речима, за овај форум не би требало да буде битно одакле неко нешто пише, него шта пише.
 
Cinici bi rekli da je čak pomalo smešna konstatacija da je Banjalučanima interesantno šta se događa u Beogradu, kad oni ionako samo gledaju na svaki naš mig. A čak bi dodali i da držiš Riju stranu zato što deliš njegov stav po pitanju GŽS. :sesir:
 
А да ја, као доказани циник, питам: Зашто?




Ајде и да едитујем (горња реченица се односила на констатацију да је смешна констатација из претходног мог поста, а не на цео Џонтрин упис):

Са Ријом се нисам слагао на више тема, највише критикујући чест схематизам размишљања и нереалне поставке о друмском саобраћају и сл. У вези са Прокопом је, генерално, у праву, мада уме понекад да застрани.

Него, то није тема, већ констатација треба ли Београд да занима некога у Бањалуци. Ја написах да ми, као Београђанину, иначе, склоном локал-патриотизму, импонује што је тако. И то је све.
 
Vrh