Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494863#p494863:35kl2swq je napisao(la):
Пантограф » 22 Nov 2017, 15:19[/url]":35kl2swq]Овде је генерално у праву, мада уме да застрани.
U čemu je tačno generalno u pravu? Osim što nam nešto, za šta je odavno objektivno dokazano da je gotova stvar, izokreće metodom "e, da je pameti"?

Него, то није трема, него констатација треба ли Београд да занима некога у Бањалуци.
Hajde sad da se lepo pravimo blesavi i da kažemo da nije tačno da od 90ih na ovamo Srbi iz RS i bivše RSK ne doživljavaju Beograd kao i svoj glavni grad, što ni de iure ni de facto nije tako.
Možda treba da nam bude čast, ne sporim, ali po meni bi ljudi koji nisu iz Beograda o samom Beogradu mogli eventualno da upute neku sugestiju, možda nešto da pitaju. Ne. Ovaj čovek zagrizao, kao da mal te ne spava na klupi na peronu GŽS.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494867#p494867:4jyyauru je napisao(la):
DzonTravolta » 22 Nov 2017 03:33 pm[/url]":4jyyauru]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494863#p494863:4jyyauru je napisao(la):
Пантограф » 22 Nov 2017, 15:19[/url]":4jyyauru]Овде је генерално у праву, мада уме да застрани.
U čemu je tačno generalno u pravu? Osim što nam nešto, za šta je odavno objektivno dokazano da je gotova stvar, izokreće metodom "e, da je pameti"?

Не знамо "одавно да је готова ствар". То знамо од победе СНС на локалним изборима и промене стратешких планских докумената која је уследила зарад реализације пројекта Београд на води. Реч је о пресељењу комплетног железничког саобраћаја на недовршену станицу у Прокопу, без основних урбанистичких, па чак ни техничких услова (немање станичне зграде) за тако нешто, као и о укидању железничког саобраћаја у Савском амфитеатру.
 
Dobro, recimo još i da je tačna ta floskula da je to samo od pobede SNS-a na lokalnim izborima, sledi logično pitanje: s obzirom na to da nikakve prave i vidljive opozicije nema na horizontu, a da će čupanje koloseka i zatvaranje GŽS po svemu sudeći brzo da se ostvari - šta posle, kad se vlast u daljoj budućnosti promeni? Da se vrati pruga? Tamo gde će iznići nešto sasvim novo u međuvremenu, voleli mi to, ili ne?
 
А је л` није тачна? И да ли је онда "флоскула"? И шта те мотивише да тако пишеш? Да ли треба указивати на грешке - макар да се не би поновиле?
 
Ne znam da li je floskula tačna, ali znam da se na njoj ovde uporno insistira - ideja o kompletnoj eliminaciji starog čvora je svakako starija od 4-5 godina.
Motiviše me činjenično stanje. Sam sam rekao da me ne raduje što se GŽS ne sačuva makar u funkciji nekakve gradske železnice, ali sam isto tako rekao da ne vidim da je ozbiljniji gubitak i ako se sasvim eliminiše.
 
Та идеја није старија од 4-5 година. Безброј пута је објашњено и документовано да није тако. И, да, велика је штета - уклањање једне од главних железничких станица из централне градске зоне је луксуз који не би приуштио ни најбогатији град.
 
To je tvoj stav, Rijov stav, Karlov stav i stav još nekolicine ovde. Možda nije bio zvaničan projekat, ali ljudi su znali da će usponom Prokopa, GŽS polako postajati deo istorije. Generalno, ljudi su uglavnom prežalili GŽS - ne govorim samo o ovom forumu, već i kad pričam sa njima (i Beograđani i drugi).

Ne vredi se raspravljati, jer vrtimo se u krug. Niti ćemo (npr.) Sole, Johnny, WLAMbz, još neki i ja odustati od našeg shvatanja, niti ćete ti, Rio i ostali odustati od svojih. Ove diskusije eventualno treba sačuvati za temu o GŽS, a ne gušiti temu o Prokopu, koji je nesumnjiva realnost i treba se baviti realnim projektom. :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494878#p494878:2503f24o je napisao(la):
Пантограф » Sre Nov 22, 2017 5:02 pm[/url]":2503f24o]Та идеја није старија од 4-5 година.

Moraću da te demantujem. Plan iz 1950. godine:

slika-10.jpg
 
Не, ниси ме демантовао: погледај план метроа (и регионалног метроа - градске железнице) из 1976, те ГУП 2001-2021. То су планови донети у време када се рачунало са железничким чвором по варијанти "Прокоп", јер је у међувремену усвојена.

ГУП из 1950. је предвиђао главну станицу на Аутокоманди, не на Прокопу, и "брзе градске железнице" на трасама старог чвора. То је потпуно другачија ситуација и у односу на њу не може да се разматра данашње стање. При чему је једна линија "брзе градске железнице", Панчево - Обреновац, предвиђена кроз Савски амфитеатар.



@DzonTravolta

Него, ко је овде, с изузетком Солета Цара, дао више конкретних предлога за унапређење (спсавање) Прокопа од Карла, мене, па и Рија БЛ?
Хајде, укључи се и ти, ствар је од општебеоградског интереса.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494849#p494849:1cb5esu6 je napisao(la):
vucko » Wed Nov 22, 2017 3:34 pm[/url]":1cb5esu6]Slažem se, minibus je kao što sam predlagao sasvim dovoljno rešenje. Da ide na recimo 10 minuta i da razvozi Mostar-Prokop.

Uf, pa ne znam bas za minibus...ako bi koristio postojece saobracajnice (autoput), u spicu to ne bi fukcionisalo nikako. Jedino ako bi postojala mogucnost koridor kroz BIP-ovu parcelu da se obezbedi, pa da se puste elektricna vozila, kao ona na aerodromima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494886#p494886:25sh5kl0 je napisao(la):
Пантограф » Sre Nov 22, 2017 5:21 pm[/url]":25sh5kl0]Не, ниси ме демантовао: погледај план метроа (и регионалног метроа - градске железнице) из 1976, те ГУП 2001-2021. То су планови донети у време када се рачунало са железничким чвором по варијанти "Прокоп", јер је у међувремену усвојена.

ГУП из 1950. је предвиђао главну станицу на Аутокоманди, и "брзе градске железнице" на трасама старог чвора. То је потпуно другачија ситуација и у односу на њу не може да се разматра данашње стање.

Onda sam ja slep, pošto na ovom planu se jasno vidi da je na mestu starog čvora planirana izgradnja naselja, dakle nikakva "brza gradska železnica". Čak postoji i produžetak Nemanjine ulice na novi most pravo kroz GŽS. Jeste plan čvora iz 1950. drugačiji od onog iz 1972., ali ne preterano. U osnovi je isti princip.

No svejedno, ideja da se potpuno ukloni stari čvor po izgradnji novog je mnogo starija od 4-5 godina kako ti kažeš. Odluka ne, ali ideja postoji, koja naročito dolazi do izražaja nakon raspada Jugoslavije i frapantnog smanjenja putničkog saobraćaja.
 
Имаш у текстуалном делу плана одељке о "брзим градским железницама".

"Идеја" је било разних, свако има право на идеју; легитимне урбанистичке концепције су оно иза чега стоји струка, оно што је унесено у планска документа на основу легитимног научног процеса. То су документи о којима говоримо. СНС-измене плана су нешто друго: диктат политике над разумом.

Него, и ти си беше био да се задржи Главна станица? Зашто?
 
@Пантограф

sam si rekao da ideja uklanjanja starog čvora nije starija od 4-5 godina par postova ranije, ali činjenjica je da jeste postojala ideja, čak utemeljena u nekim od mnogih GUP. Ne vidim poentu dalje rasprave oko toga.


Пантограф":3h48epcf je napisao(la):
Него, и ти си беше био да се задржи Главна станица? Зашто?

Već kao papagaj ponavljam. Jesam da se zadrži, ali samo pod uslovom izgradnje tunela do Dunav stanice sa podzemnim stajalištem Trg Republike i pretvaranjem GŽS u delimično prolaznu stanicu po uzoru na Dresden Hbf.

To je vrlo jednostavno rešenje koje eliminiše sve nedostatke GŽS:

1) povezuje GŽS sa Banatom;
2) povezuje GŽS sa Trgom Republike koji bi prvi put u istoriji bio povezan sa GŽS direktnom linijom;
3) dovodi brzi šinski sistem odnosno BG:voz u srce Beograda mnogo pre i mnogo jeftinije od metroa (linija Makiš - Rakovica - Topčider - Sajam - GŽS - Trg Republike - Dunav Stanica - Karaburma).

Bez ovoga GŽS kao slepo crevo nikad neće moći da ima potencijal koji može napraviti stanica Beograd Centar kada se izgradi u potpunosti.
 
Ako se GŽS ukine, onda se "tvoj uslov" nikad neće ispuniti.

Ja sam za to da se tvoj uslov ispuni i napravi tunel kroz terazijski greben, ali da bi se ispunio potreban je preduslov...postojanje kolosjeka ili bar rezervisanog koridora do Savskog Trga.
 
Pa kako da pratim na casu kada dnevno izadje 300 postova na bitnim temama od crga su 3 informativna, a ostalo bezvezna naklapanja i neupotrebljive rasprave. Treba da citam svakakve gluposti i 300 hiljaditi put prezvakane price da bih nasao informaciju koja je bitna...

Sve ovo sto ljudi pisu sad isto je ispisano vec minimum 3 puta od kad postoji tema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494908#p494908:18c0825v je napisao(la):
DzonTravolta » 22 Nov 2017 05:13 pm[/url]":18c0825v]Lista lepih želja raste.

Лепе жеље? Ако је веровати председнику, Србија ће ускоро добити пола милијарде евра на име концесије за београдски аеродром. Од тога, за 300 милиона, направиш пругу до аеродрома, обновиш Стари железнички мост и укопаш два колосека до Главне. На пола сата, из центра Београда, експресни воз за аеродром; чекирање у реновираној згради железничке станице... остане ти и инфраструктура да уведеш поласке за Младеновац, Лазаревац... А око станице - најквалитетније и најскупље земљиште у граду и држави. На крају ти се и исплати!

Од остатка пара можеш и да пробијеш тунел испод Теразија (ето, кроз три године од концесије, дакле негде 2021, становник мучене Смедеревске Паланке може да тражи посао у центру Београда, без селидбе), можеш и да градиш пругу за Обреновац (ретко исплатив пројекат), или некакав источни крак београдског чвора... Бирај. А од чега да бираш? Не може - биће као у време кад је дошло 1,6 милијарди од Мобтела: немаш лепе жеље (добре пројекте) - ништа лепо ни не добијеш.
 
To su i dalje želje, ne realan projekat.
Realnost je da više niko od ljudi koji odlučuju u stari čvor ne želi da ulaže.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494912#p494912:32jhwd0x je napisao(la):
dziggy » 22 Nov 2017, 17:20[/url]":32jhwd0x]Pa kako da pratim na casu kada dnevno izadje 300 postova na bitnim temama od crga su 3 informativna, a ostalo bezvezna naklapanja i neupotrebljive rasprave. Treba da citam svakakve gluposti i 300 hiljaditi put prezvakane price da bih nasao informaciju koja je bitna...

Sve ovo sto ljudi pisu sad isto je ispisano vec minimum 3 puta od kad postoji tema.
Tebi izvinjenje, a na svemu zahvali primarno Riju, koji vrti celu priču u krug već godinama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494906#p494906:22omgwe5 je napisao(la):
RioBL » Sre Nov 22, 2017 6:08 pm[/url]":22omgwe5]Ako se GŽS ukine, onda se "tvoj uslov" nikad neće ispuniti.

Ja sam za to da se tvoj uslov ispuni i napravi tunel kroz terazijski greben, ali da bi se ispunio potreban je preduslov...postojanje kolosjeka ili bar rezervisanog koridora do Savskog Trga.

Ali GŽS se ukida i svaka dalja rasprava o tome je besmislena. Hajde da pričamo o tome kako upotrebiti novi čvor najefikasnije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494912#p494912:w3mkggvz je napisao(la):
dziggy » November 22nd, 2017, 6:20 pm[/url]":w3mkggvz]Pa kako da pratim na casu kada dnevno izadje 300 postova na bitnim temama od crga su 3 informativna, a ostalo bezvezna naklapanja i neupotrebljive rasprave. Treba da citam svakakve gluposti i 300 hiljaditi put prezvakane price da bih nasao informaciju koja je bitna...

Sve ovo sto ljudi pisu sad isto je ispisano vec minimum 3 puta od kad postoji tema.
Staviš u bookmark stranicu na kojoj se nalazi informacija koja ti je bitna i za čas si rešio problem kada ti ponovo zatreba. Ja to tako radim i pokazalo mi se veoma korisno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494918#p494918:505yw9qn je napisao(la):
Пантограф » 22 Nov 2017 05:44 pm[/url]":505yw9qn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494908#p494908:505yw9qn je napisao(la):
DzonTravolta » 22 Nov 2017 05:13 pm[/url]":505yw9qn]Lista lepih želja raste.

Лепе жеље? Ако је веровати председнику, Србија ће ускоро добити пола милијарде евра на име концесије за београдски аеродром. Од тога, за 300 милиона, направиш пругу до аеродрома, обновиш Стари железнички мост и укопаш два колосека до Главне. На пола сата, из центра Београда, експресни воз за аеродром; чекирање у реновираној згради железничке станице... остане ти и инфраструктура да уведеш поласке за Младеновац, Лазаревац... А око станице - најквалитетније и најскупље земљиште у граду и држави. На крају ти се и исплати!

Од остатка пара можеш и да пробијеш тунел испод Теразија (ето, кроз три године од концесије, дакле негде 2021, становник мучене Смедеревске Паланке може да тражи посао у центру Београда, без селидбе), можеш и да градиш пругу за Обреновац (ретко исплатив пројекат), или некакав источни крак београдског чвора... Бирај. А од чега да бираш? Не може - биће као у време кад је дошло 1,6 милијарди од Мобтела: немаш лепе жеље (добре пројекте) - ништа лепо ни не добијеш.

Vise puta sam pisao kako nestankom glavne se gubi fantasticna mogucnost povezivanja aerodroma i savskog amfiteatra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494934#p494934:1t5ujo0e je napisao(la):
WLABmz » November 22nd, 2017, 7:28 pm[/url]":1t5ujo0e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494906#p494906:1t5ujo0e je napisao(la):
RioBL » Sre Nov 22, 2017 6:08 pm[/url]":1t5ujo0e]Ako se GŽS ukine, onda se "tvoj uslov" nikad neće ispuniti.

Ja sam za to da se tvoj uslov ispuni i napravi tunel kroz terazijski greben, ali da bi se ispunio potreban je preduslov...postojanje kolosjeka ili bar rezervisanog koridora do Savskog Trga.

Ali GŽS se ukida i svaka dalja rasprava o tome je besmislena. Hajde da pričamo o tome kako upotrebiti novi čvor najefikasnije.
A šta ako se desi čudo pa dođe do smene vlasti na gradskim izborima sledeće godine , i oni odluče da se ne ukida GŽS? :)
 
Vrh