Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Cifre sam uzeo iz studije za Beogradski metro koje je uradila cini mi se jedna engleska agencija (samo sam pobrkao brojke Berlina i Ziriha koji su malo vise - 24,6 i 23 %). Ovde ima uporodenja o udeu putnika koji se ne poklapa sa onom sto sam gore naveo, ali tendencija postoji (ima Prag kao primer istocne evrope sa vecem udeo javnog transporta od svih zapadnih evropskih gradova sem Parisa). http://studylib.net/doc/7972629/passeng ... rld-cities

U EU prednjace Madarska i Ceska (i Bugarska je na zavidnom mestu), najgori su Portugal, Litvanija, Holandija i Nemacka. http://ec.europa.eu/eurostat/statistics ... ssenger-km)_YB17.png

Velika razlika je medutim u koriscenju zeleznica, pobeduje razvijenije drzave poput Svedske, Austrije, Nemacke i Francuske: http://ec.europa.eu/eurostat/statistics ... inhabitant)_YB17.png
 
Nadoh i ovaj porazavajuci podatak. Razvijene zemlje su zeleznicki putnicki saobracaj u zadnjim tri decenijama ili povecavali ili odrzavali. Srbiji mi se cini je lider u opadanju tog vida transporta. Podatak svetske banke. Ovako zeleznice ispadaja da pokazuju razvijenost drustva evropskih zemalja.
 
Zanimljivo, pogotobo Bec, koji je u eurostat 2017 (sto je izvor brojki koji sam linkova) preko 70%, a ovde oko 36%. Berlin isto skoro duplo (26% vs 50-60%). Dali su se navike promenije za 6 godina, ili je metodologija drugacija?
 
Mislim da je pre svega metodologija drugacija. Zasicena drustva u stabilnim uslovima nemaju oscilacije. Ma da je danasnja tendencija u pravcu stabilne nestabilnosti.

Nesto drugo mi je jos palo na pamet - evo o cemu se sanjalo 1991:

"Direktori ŽTP Beograd Milomir Minić i CIP-Saobraćajnog instituta Milutin Mrkonjić potpisali su 22. januara s francuskim partnerima ugovor o izgradnji 500 kilometara brze pruge od Subotice do Dimitrovgrada. Istorijski poduhvat koštaće tri i po milijarde dolara. Prvi superbrzi vozovi, obećavaju Minić i Mrkonjić, protutnjaće novom prugom 1997. brzinom od 200 km na sat. Iz Beograda do Budimpešte putovaće se svega dva sata. Do Pariza – dvanaest i po sati."
 
Врло је важно да се зна да подаци зависе од метода истраживања. Рецимо, када је у питању анкета, зависи од узорка. Исто је питање зоне истраживања, у смислу анализа само кретања унутар административног подручја, унутар метрополитенског подручја, и да ли су укључена и даљинска кретања у статистику, која су такође део саобраћаја. Најчешћи разлог разлике у статистикама је искључивање пешачких и бициклистичких кретања из већине истраживања. А, бројеви превезених путника се мењају у зависности од различитих фактора.

Ипак, постоји једна зона у којој чак и у многим градовима САД јавни превоз има примат, а то су кретања центар-периферија. У Минеаполису, на пример, хвале се како 60% људи долази у центар Минеаполиса јавним превозом, али то је 10% радних места у метрополитену.

У тим околностима, Прокоп има будућност веома прометне станице једино уз озбиљан систем дистрибуције путника. А ако нам је заиста циљ имати добру покривеност масовним, поузданим, просторно штедљивим, економичним, поузданим, еколошки прихватљивим превозом, железнички коридор кроз Београд на води нам никако није вишак.
 
Karlo del Ponte, slazem se - BNV bi najefikasnije posluzila zeleznicka stanica.
 
Problem zeleznice u Beogradu je velikim delom vezan za percepciju -mnogo ljudi je smatra za "nesto sto korise ljudi koji nemaju za automobil, pa cak ni autobus". U takvim uslovima jako je tesko braniti buducnost zeleznickog covra, ljude ne prosto interesuje.
Da imamo brze vozove, makar do aerodroma, a da ne pricamo o Budimpest, Becu, ili Parizu, siguran sam da bi mnogi dreknuli na pomisao da se pruga ukine.
Na zalost, stanje je takvo kakvo je i potrebna su velika sredstva da se sredi. Sredstva koja ce tesko biti odvojiti, tim pre sto velika vecina ne razume sta bi mogli da dobijemo.
 
Sa druge strane imamo sverc u zeleznicama koji je u porastu poslednjih 30 godina + masovna korupcija u zeleznicama gde putnici kupe kartu a kondukteri to stave sebi u dzep (zbog malih plata ali ni to nije opravdanje) i to u ne malom broju i sve to utice na ove podatke. Zeleznice su krava koju svako ko stigne muze godinama i drzava mora da stane na tu destruktivnost ako zeli da zeleznica uopste stane na noge.
 
Izgleda da je i ovo moguce: Opremljanje automobila u Prokopu.
 
Sta je cudno sto je predvidjena putanja kretanja pracenih kola
 
Vucko nasao sam na researchgate.net. na zalost su autori samo stavili dve strane. ako kontaktiras drugog autora mozda ce posalati ceo clanak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497346#p497346:2uwuexab je napisao(la):
RioBL » November 30th, 2017, 9:34 pm[/url]":2uwuexab]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497168#p497168:2uwuexab je napisao(la):
solecar » Thu Nov 30, 2017 2:45 am[/url]":2uwuexab]@ Vox91

Kad pogledam slike , više mi liči na Aerodrom , nego na Prokop.

Pa Prokop i lici na aerodrom koji umjesto piste ima kolosjeke. I to nebi bio problem da "avioni" na Prokopu dovoze i odvoze putnike u velikom broju kako je projektom i predvidjeno.
Moj komentar se odnosio na najnoviji predloženi izgled zgrada koje bi se izgradile , da one podsećaju na zgrade na aerodromu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497346#p497346:2uwuexab je napisao(la):
RioBL » November 30th, 2017, 9:34 pm[/url]":2uwuexab]Svjedoci smo da su zeljeznice u Srbiji u opadanju zadnjih decenija i da se projektovani broj putnika nece jos jako dugo postici. Zato Prokopu treba naci pravu mjeru i odgovarajucim investicijama podsticati njegovo koristenje.
O ovome smo već pričali i složili se da se ne slažemo. Čisto da se ne ponavljamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497875#p497875:18902pe6 je napisao(la):
orjen » 03 Dec 2017 07:45 pm[/url]":18902pe6]Izgleda da je i ovo moguce: Opremljanje automobila u Prokopu.
file.php

Ovo mi govori samo jedno: da mozgovi na železnicama i u CIP-u nastoje da omoguće korišćenje Prokopa kao početne stanice za sve vozove ka jugu... :violina:

(Verovatno će biti i ka severu)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498086#p498086:ze1tq7f5 je napisao(la):
KartmenBG » 04 Dec 2017 16:09[/url]":ze1tq7f5]...a mogu da primetim da je i ovo u Ankari baš....
da zvaničnici lićnim primerom ostatku sveta pokazuju da gaze i ne poštuju žutu crtu :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498061#p498061:18tr19g8 je napisao(la):
Пантограф » December 4th, 2017, 4:03 pm[/url]":18tr19g8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497875#p497875:18tr19g8 je napisao(la):
orjen » 03 Dec 2017 07:45 pm[/url]":18tr19g8]Izgleda da je i ovo moguce: Opremljanje automobila u Prokopu.
file.php
Ovo mi govori samo jedno: da mozgovi na železnicama i u CIP-u nastoje da omoguće korišćenje Prokopa kao početne stanice za sve vozove ka jugu... :violina:

(Verovatno će biti i ka severu)
Pa bilo bi glupo da stanicu nazivaju novom Glavnom železničkom stanicom , a da vozovi kreću iz Rakovice i Zemuna. :)
 
Нема више главне станице, постоје само централна и две северне и једна јужна све четири једнако битне.
 
Znam ja za to , ali tu podelu možeš komotno da okačiš mačku o rep , obzirom na planove i potenciranje pojedinih stvari. To šta mi mislimo , nešto i ne tangira one koji odlučuju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497862#p497862:2g6z2s7u je napisao(la):
orjen » 03 Dec 2017 07:03 pm[/url]":2g6z2s7u]Evo sta se ceka:
file.php
Oно што изгледа добро на овој слици је да је негде неко предвидео спајање сервисних саобраћајница петља Мостар и Хитна помоћ. Осим безбедности саобраћаја, у сервисним саобраћајницама би могли увести "жуте траке", да се аутобус бар мало убрза. А технички постаје могуће да се за 17, 18 46 и 55 направи стајалиште на самој оси Прокопа. Али, како није обележено жутом бојом, бојим се да то неће радити.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498172#p498172:yz5pjko1 je napisao(la):
solecar » Uto Dec 05, 2017 12:11 am[/url]":yz5pjko1]
Pa bilo bi glupo da stanicu nazivaju novom Glavnom železničkom stanicom , a da vozovi kreću iz Rakovice i Zemuna. :)

Ne vidim šta je tu glupo. Tako je recimo u Berlinu ili Hamburgu...
 
Nije bitno kako se stanica naziva vec cemu sluzi.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497929#p497929:22g8cj3r je napisao(la):
direktor » Sun Dec 03, 2017 10:20 pm[/url]":22g8cj3r]Sta je cudno sto je predvidjena putanja kretanja pracenih kola

U tekstu koji je Orjen okacio, jasno je da se razmatra mogucnost koristenja stanice Prokop za utovar/istovar vozila a ne za kretanje vozila sa pracenjem (povorke limuzina predjsednika i slicno).

To onda znaci, ovo sto je i Pantogrf primjetio, da se nastoji od Prokopa stvoriti terminus linija, sto on i jeste od svog SNS otvaranja. I umjesto da se automobili ukrcavaju u Zemunu, sto je daleko lakse i svrsishodnije, i novi cvor koristi onako kako je i zamisljen, sa 4 prolazne stanice, oni ganjaju nacin kako da obave ukrcaj automobila u Prokopu :bash:

Eto onda i objasnjenja zasto stanica Zemun izgleda onako minimalisticki i zasto stanica Prokop treba da izgleda kao Glavni Aerodrom.
 
Rio, automobili će se utovarivati u Zemunu, u okviru remonta Beograd Centar - Stara Pazova. Zato su radovi krenuli od Zemuna, da se što pre omogući da autovoz za Bar kreće odatle, kao i drugi vozovi ka jugu, kako bi se oslobodila GŽS.
 
Vrh