Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

А ја живим за дан када ће се на Беобилду, као у стара, добра времена, расправљати аргументима: "(Не) слажем се са тобом, зато што..."

Иначе, да понудим решење за брзо побољшање положаја и доступности Прокопа: трамвајска веза Булевар ослобођења - нова саобраћајница до будућег надвожњака преко АП - надвожњак - касета за метро испод Прокопа - тунел до Господарске механе. Уводе се трамвајске линије:

1: Калемегдан - Баново брдо (преко Славије и Прокопа)
7: Блок 45 - Устаничка (преко Моста на Ади и Прокопа)
8: Бањица - Кнежевац (боље Земун, али ка тамо још не направисмо трамвај)

Тиме би Прокоп био повезан са добрим делом града, системом већег капацитета од аутобуског, уз то и прилично брзим с обзиром на тунелску деоницу. Суштински корак унапред би учинио и читав трамвајски систем, преузевши солидан удео у дневним путовањима од аутобуса. Тунелска деоница би се у будућности искористила за метро.

Цена, онако одока, стотинак милиона евра.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485231#p485231:sivn06n9 je napisao(la):
solecar » Pon Okt 16, 2017 2:34 am[/url]":sivn06n9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485165#p485165:sivn06n9 je napisao(la):
spatiotecte » October 15th, 2017, 9:48 pm[/url]":sivn06n9]
Pa i Karadjordjev Park nije zavrsen a ima mnoooooogo vise putnika od Prokopa.
Pa Karađorđev park ima i mnogo više linija gradskog prevoza , mnogo bolji takt istih i mnogo bolju povezanost sa drugim delovima grada , od Prokopa.

Karađorđev park je dovršeno železničko stajalište i rasputnica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485266#p485266:xjyr14s9 je napisao(la):
Пантограф » Pon Okt 16, 2017 11:25 am[/url]":xjyr14s9]А ја живим за дан када ће се на Беобилду, као у стара, добра времена, расправљати аргументима: "(Не) слажем се са тобом, зато што..."

Иначе, да понудим решење за брзо побољшање положаја и доступности Прокопа: трамвајска веза Булевар ослобођења - нова саобраћајница до будућег надвожњака преко АП - надвожњак - касета за метро испод Прокопа - тунел до Господарске механе. Уводе се трамвајске линије:

1: Калемегдан - Баново брдо (преко Славије и Прокопа)
7: Блок 45 - Устаничка (преко Моста на Ади и Прокопа)
8: Бањица - Кнежевац (боље Земун, али ка тамо још не направисмо трамвај)

Тиме би Прокоп био повезан са добрим делом града, системом већег капацитета од аутобуског, уз то и прилично брзим с обзиром на тунелску деоницу. Суштински корак унапред би учинио и читав трамвајски систем, преузевши солидан удео у дневним путовањима од аутобуса. Тунелска деоница би се у будућности искористила за метро.

Цена, онако одока, стотинак милиона евра.

Ne zaboravi na sistem prolaznosti novog čvora, voz za sever kreće iz Rakovice, voz za jug iz Zemuna. Zbog toga nema potrebe za tramvajsko spajanje Prokopa sa Novim Beogradom, Zemunom, Rakovicom, Kneževcom, kada to radi voz. Dakle svako uđe-izađe na njemu najbližoj stanici. A tu je i BG:voz. Novi Beograd i Zemun opslužuju stanice Novi Beograd i Zemun, a jug Beograda opslužuje stanica Rakovica. Sa istokom je Beograd spojen BG:vozom do stajališta Karađorđev Park, Vukov Spomenik, Pančevački most, eventualno novo stajalište Makenzijeva odakle se može presedati na tramvaje, trolejbuse, autobuse.

Prokop treba prvenstveno spojiti sa centrom grada i Banovim Brdom, za šta je prvobitno zamišljena linija metroa koja bi od centra prolazila pod uglom od 90 stepeni kroz Prokop i nastavljala ka Banovom Brdu. No, dok se to ne uradi kao najjeftinije privremeno rešenje vidim da se pod hitno odradi koridor Slavija - Deligradska - nadvožnjak preko autoputa - Gučevska, sprovede trolejbus Slavija - Slavija - Deligradska - nadvožnjak preko autoputa - Gučevska - nova pristupna saobraćajnica stanici Beograd Centar - Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića i uvede kružna trolejbuska linija u oba smera (tačnije linija bi bila u obliku broja 8 ) koja bi od Studentskog trga do Prokopa išla po trasi 41, zatim preko nove pristupne saobraćajnice išla kroz Gučevsku, Deligradsku do Slavije i dalje kroz Kralja Milana do Studentskog trga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485278#p485278:1os1lzmd je napisao(la):
spatiotecte » Pon Okt 16, 2017 11:56 am[/url]":1os1lzmd]Isto koliko i Prokop.

Da čovek pomisli da citira Velikog Vračarca...A šta to nije dovršeno u Karađorđevom parku? Drugo, kako možeš porediti stajalište gradske železnice sa centralnom stanicom? To je kao da porediš autobusko stanicu sa stajalištem GSP na kod Franša...
 
Pa dobro, u železničkom smislu jeste dovršena, ali estetski izgleda ko poslednja rupa, da se ne zavaravamo. Enterijer je, ako se ne varam, trebalo da izgleda relativno slično "Vukovom spomeniku".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485285#p485285:1fmqgyc7 je napisao(la):
DzonTravolta » Pon Okt 16, 2017 12:11 pm[/url]":1fmqgyc7]Pa dobro, u železničkom smislu jeste dovršena, ali estetski izgleda ko poslednja rupa, da se ne zavaravamo. Enterijer je, ako se ne varam, trebalo da izgleda relativno slično "Vukovom spomeniku".

Trebalo? To stajalište nije ni trebalo da postoji po prvobitnom projektu čvora, ali se neko pametno dosetio da napravi stajalište na mestu ukrštanja sa mnogo linija GSP, umesto prvobitno planiranog stajališta Hram Svetog Save nešto severnije. Čak je i peron knap napravljen da Gorbačov taman stane. No, saobraćajno funcioniše punim kapacitetom i služi svojoj svrsi. Meni je čak sa ovakim izgledom vrlo simpatično.
 
Ma to se vidi, sve je jasno.
Ali mogli bi malo da ga upristoje. Btw, ako je tačna informacija da je "Vukov spomenik" rađen po uzoru na simboliku Vukovog stvaralaštva, mogla bi ovde da bude neka stalna "postavka" o Karađorđu ili Prvom srpskom ustanku. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485284#p485284:2as1ws16 je napisao(la):
WLABmz » 16 Oct 2017 11:09 am[/url]":2as1ws16]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485278#p485278:2as1ws16 je napisao(la):
spatiotecte » Pon Okt 16, 2017 11:56 am[/url]":2as1ws16]Isto koliko i Prokop.

Da čovek pomisli da citira Velikog Vračarca...A šta to nije dovršeno u Karađorđevom parku? Drugo, kako možeš porediti stajalište gradske železnice sa centralnom stanicom? To je kao da porediš autobusko stanicu sa stajalištem GSP na kod Franša...

Ima perone, ima koloseke, ima skretnice, dakle zeleznicki je funkcionalno kao i Prokop, samo nema blagajnu, kao sto Prokop nema stanicnu zgradu. Isto kao i Prokop je rasputnica.
Dakle u saobracajnom smislu su na istom nivou.

Dugo ce Prokop da kaska za Karadjordjevim Parkom po broju putnika, pitanje je da li ce ga ikad prestici.
Fantastican Prokop u kome je ulupano najvise para posle 40 godine je ubedljivo stanica sa najmanje putnika u celom sistemu. Bruka i sramota, toliko o fantasticnoj lokaciji te stanice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485207#p485207:19vfd3uy je napisao(la):
Пантограф » 15 Oct 2017 11:25 pm[/url]":19vfd3uy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485199#p485199:19vfd3uy je napisao(la):
Veliki Vracar » 15 Oct 2017 10:58 pm[/url]":19vfd3uy]Ајде не лупетај...

А сад је, Буздованчино великоврачарска, ваљда логично да ја ову дискусију наставим са "Ајде не сери..."

Али, не: за тебе имам боље решење - а чудим се како га раније не примених, јер си ми, благо речено, све време несимпатичан - а то је игнор листа. Бај-бај!

Разбеснео се манипулатор. Кажу да истина највише заболи. Свака реченица иначе бесмисленог поста му је била цинична манипулација и то провидна, ја то у најблажој форми могу једино да назовем - лупетање. Кратко и свакоме јасно!
А он изгледа није чуо за хаику. :mrgreen:
Ово што је покушао вулгарно да вређа ме не дотиче, речи су огледало аутора. Ко је коме симпатичан је већ за девојчице у пубертету... :laugh:
 
Nije to što će kaskati za brojem putnika neka velika sramota: u Beču, primera radi, Westbahnhof i dalje ima veći promet od Hauptbahnhofa upravo zato što je bliže centru i ukršta im se svakakav saobraćaj tu.
A mislim da ni Wien Mitte ne kaska mnogo, pre svega zbog direktne veze sa aerodromom.

@Veliki vracar i @Пантограф: Samo ću vas zamoliti da unormalite rečnik, to je sve. Hvala!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485297#p485297:373o9vw2 je napisao(la):
spatiotecte » October 16th, 2017, 12:50 pm[/url]":373o9vw2]Dugo ce Prokop da kaska za Karadjordjevim Parkom po broju putnika, pitanje je da li ce ga ikad prestici.
Fantastican Prokop u kome je ulupano najvise para posle 40 godine je ubedljivo stanica sa najmanje putnika u celom sistemu. Bruka i sramota, toliko o fantasticnoj lokaciji te stanice.
Ajde da Prokop i Karađorđev park zamene sve linije gradskog prevoza koje ih opslužu , pa da onda vidimo koja će stanica imati više putnika i koja je na pogrešnom mestu.
 
A ne, ne mogu da zamene saobracaj, rekli ste da je lokacija Prokopa fantasticna. Nema sada hajde da se menjamo. :D
Kad izadjes iz Karadjordjevog parka vidis zgrade, puno zgrada, prometni bulevar, autobuse, tramvaj, ljudi, zivo je.

Ali zato kad izadjes iz Prokopa, otkrivas neko brdo zabetonirano sa nekim drvecem gore, sve si nesto okruzen planinarskim pejizazom.
Sta kazete, stigli smo u Beograd? Ja mislio zeleznicka stanica Vrbnica na Barskoj pruzi. :mrgreen:
 
Dali može neko ko poznaje dobro Prokop da mi kaže kako bi još jedna linija mogla da se protera kroz ovaj tunel?
Ako bi ovuda pokušali dovesti metro.

BG_X2C_noviViadukt_Tunel.jpg


Na temi o Metrou razrađujem ideju kako da se dođe sa metro linijom od strane Sajma.
Dali ima dovoljno mesta u tunelu? Ili bi za ovako nešto trebalo proširiti tunel sa jedne strane?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485324#p485324:33ed23cw je napisao(la):
spatiotecte » October 16th, 2017, 2:18 pm[/url]":33ed23cw]A ne, ne mogu da zamene saobracaj, rekli ste da je lokacija Prokopa fantasticna. Nema sada hajde da se menjamo. :D
Kad izadjes iz Karadjordjevog parka vidis zgrade, puno zgrada, prometni bulevar, autobuse, tramvaj, ljudi, zivo je.

Ali zato kad izadjes iz Prokopa, otkrivas neko brdo zabetonirano sa nekim drvecem gore, sve si nesto okruzen planinarskim pejizazom.
Sta kazete, stigli smo u Beograd? Ja mislio zeleznicka stanica Vrbnica na Barskoj pruzi. :mrgreen:
To što vi vidite samo ploču na Prokopu , a isključivo zgrade kod Karađorđevog parka , je problem druge vrste. Problem koji se ovde razvlači već dobrani broj strana je u tome što zagovornici Prokopa kao promašene lokacije neće da priznaju je da kada bi Prokop imao povezanost sa gradskim prevozom kao što ima sad Karađorđev park , imao znatno veći broj putnika , i da Karađorđev park ne bi imao toliki broj putnika kada bi imao samo dve linije gradsakog prevoza sa taktom na 30 minuta.
Meni je lično potpuno nebitno dal stanica izgleda kao da ju je pogodila atomska bomba ili je ultra modernog izgleda na kojem bi pozavideli mnogi u svetu , da li ima nešto oko nje ili ne , ako je odlično poveza sa gradskim prevozom , ja ću je koristiti. To je meni kao korisniku najbitnije , kako bih stigao do željene lokacije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485297#p485297:2of720y7 je napisao(la):
spatiotecte » Pon Okt 16, 2017 12:50 pm[/url]":2of720y7]
Ima perone, ima koloseke, ima skretnice, dakle zeleznicki je funkcionalno kao i Prokop, samo nema blagajnu, kao sto Prokop nema stanicnu zgradu. Isto kao i Prokop je rasputnica.
Dakle u saobracajnom smislu su na istom nivou.

U saobraćajnom smislu na istom nivou? Samo što je jedno centralna putnička stanica sa trenutno 8 koloseka, uskoro 10, a drugo stajalište gradske železnice...kakve sve gluposti čovek neće pročitati. Ajde ti meni objasni šta će Karađorđevom parku blagajna?


Elem, ono što mnogi ovde potenciraju je da glavna železnička stanica treba da bude na mestu velikih raskršća gde su tokovi putnika veliki, jelte Savski trg, Franš, Vukov spomenik i na takav krkljanac još nabiti i putnike u međugradskom saobraćaju. Upravo obrnuto, glavna ili centralna železnička stanica treba da bude na mestu koje nije već prezauzeto ljudima i vozilima i nije predaleko ni od čega i samo ga dobro povezati sa okolnim saobraćajnim kompleksima. Idealno mesto - Prokop!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485302#p485302:hl49mscc je napisao(la):
DzonTravolta » 16 Oct 2017 12:02 pm[/url]":hl49mscc]
@Veliki vracar i @Пантограф: Samo ću vas zamoliti da unormalite rečnik, to je sve. Hvala!

Ја бих тебе замолио да ме изоставиш из тих лажних једначина, тј. релација типа четници=усташе и сл, јер ја никоме, никад, на аргументован пост нисам, нити бих одговорио "Ајде не лупетај". Да се удостојио да макар објасни зашто "лупетам", прихватио бих, колико год да је то недостојно дискусије. Овако је то чисто, непатворено, безобразно и неваспитано, надмено и бахато, дрипачко и уличарско спамовање. Видим да је предметни Ситнозвездарац писао нешто у међувремену - не занима ме, не пада ми на памет да кликнем на Display this post. Заборављен је и игнорисан. Ја са таквим типовима не пијем ни кафу, ни пиво.

Значи, заборави на лажне једнакости - тако мушкарац не сме да резонује - ако сам ја "увредио" Прокоп (ако је, уопште, могуће увредити железничку станицу?!), нико нема права да вређа мене. Он је примитиван човек и негативац, а не ја. Тачка.

@WLAbmz

Рекао бих да су Баново брдо и јужни део Београда преко Моста на Ади добро повезани са железничком станицом Нови Београд. Прокоп, сматрам, превасходно треба повезати са централном зоном Београда, оном северно од аутопута, као и са Вождовцем у целини. Зато сам предложио трамвајску линију за Калемегдан (испрва постојећом трасом десетке, а, ако се направи пруга од Славије преко Теразија до Калиша, тим боље), а ту су и веома значајни кракови за Бањицу и за Булевар краља Александра (Устаничку).
Свакако, недостаје и аутобуска (тролејбуска) веза са најужим центром кроз Кнеза Милоша, као и са Бањицом, и са насељем Браће Јерковић, тј. са Медаком.
 
Ovde su sagovornici Prokopa izneli izuzetno veliki broj potrebnih ulaganja a i obecanja kako ce Prokop da procveta nakon toga.

- Izgradicemo stanicnu zgradu
- Kad dodje metro, grad ce biti na 2 minuta od Prokopa
- A lako je dovesti i tramvaj
- Ma samo da se izgradi nadvoznjak prekoputa autoputa i evo nas na Slaviji
- Ma samo sitnica da se ulozi i eto ti funkcionalne stanice.
- Za 2 gradjevniske sezone cemo izgraditi grad oko Prokopa.

Ljudi jel vi slusate sebe? Pobedili ste i Vucica sa ovakvim izjavama.
 
Iskreno, ni ne pratim diskusiju, jer tu nema šta normalno da se prati. Činjenica je da sevaju varnice sa obe strane i da su svi postovi od sinoć/jutros za brisanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485205#p485205:2578qlt0 je napisao(la):
WLABmz » Sun Oct 15, 2017 11:17 pm[/url]":2578qlt0]

RioBL":2578qlt0 je napisao(la):
Nego sam te htio pitati nesto Vagon. Ti rece na prethodnoj stranici...

...Da se razumemo, nisam ni ja za ukidanje glavne stanice u Savskom amfiteatru, ali do toga će neminovno doći i treba tražiti najbolje rešenje u okviru novog čvora, a ne od foruma praviti lament nad starom glavnom železničkom stanicom...

S obizrom da sam od tebe do sad cuo samo argumente u prilog novom cvoru i ukidanju starog, zivo me zanima zasto nisi za ukidanje Glavne?

Najviše iz razloga nostalgije. I eventualno ako za jedno 50-100 godina novi čvor ne bude dovoljan. Ne vidim ni jedan drugi razlog zašto bi ostala u radu posle završetka Beograd Centra. E sad, biće ogromna greška ako se stara stanica ukine dok se Beograd Centar ne završi u punom obimu (osim metroa), a što se najavljuje.

Odlicno, bas mi je drago jer nam se u tom slucaju misljenja ne razlikuju mnogo.
Razlika je u tome, sto ja mislim da novi cvor vec sad nije dovoljna. Ne za 50-100 godina. A mislim da nije dovoljan ne zbog medjugradskih vozova, kojih vjerovatno ima dovoljno, vec zbog toga sto Beogradu treba jak gradski saobracaj. Nesto sto ce funkcionisati u situaciji kad se metro ne moze napraviti a javni gradski saobracaj je neadekvatan. U tom slucaju, uvjeren sam da stari kolosjeci i stanice mogu posluziti.
Takodje, kako i sam kazes, "bice velika greska ako se saobracaj prebaci a Prokop ne bude gotov u punom obimu", to je i moje misljenje, samo sto ja pod "puni obim" podrazumjevam MINIMALNO I METRO koji bi kako tako nadoknadio ne mogucnost boljeg povezivanja tramvajima i autobusima. To je razlog vise da ne zatvaramo Glavnu i da sacekamo da se steknu uslovi koji ce omoguciti i opstanak i razvoj zeljeznice u Beogradu

RioBL":2578qlt0 je napisao(la):
Ja ne podrzavam koncept novog cvora, jer taj koncept podrazumjeva ukidanje starog cvora sto onda dovodi do smanjenja i kvalitete i kvantiteta zeljeznickog putnickog saobracaja umjesto da se zadrzi stari cvor i uz novi nadogradi zeljeznicki saobracaj u Beogradu.

Čekaj, novi čvor nije završen niti pušten u projektovan rad, a ti već znaš da će doći do smajenja kvaliteta i kvantiteta zelezničkog putničkog saobraćaja? Na osnovu čega?

Mislis li da kvalitet i kvantitet rastu zadnjih godina? Ja ne mislim. Ukidaju se pruge, ukidaju se linije, samnjuje se broj zaposlenih u zeljeznici, zemljiste i objekti zeljeznice se rasprodaju a broj putnika se smanjuje.

Lepo si rekao, "danas". A sutra će svašta biti tamo.

Kad to sutra svane ja cu prvi baciti kamen na zgradu stare stanice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485335#p485335:2q99pn4r je napisao(la):
DzonTravolta » 16 Oct 2017 02:20 pm[/url]":2q99pn4r]Iskreno, ni ne pratim diskusiju, jer tu nema šta normalno da se prati. Činjenica je da sevaju varnice sa obe strane i da su svi postovi od sinoć/jutros za brisanje.

Од синоћ/јутрос имаш два предлога за организацију линија ЈГП-а до/од Прокопа, мој и WLAbmz-ов. Шта је ту за брисање?
 
Očito je da nisam mislio na WLAbmz-a, već na ovo vređanje.
Mogu se i jako teške i neprijatne stvari izreći normalnim rečnikom. Upravo zbog "nenormalnog" rečnika, nečiji dobar predlog se ovde izgubio.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485333#p485333:p8cqu800 je napisao(la):
Пантограф » Pon Okt 16, 2017 3:18 pm[/url]":p8cqu800]

@WLAbmz

Рекао бих да су Баново брдо и јужни део Београда преко Моста на Ади добро повезани са железничком станицом Нови Београд. Прокоп, сматрам, превасходно треба повезати са централном зоном Београда, оном северно од аутопута, као и са Вождовцем у целини. Зато сам предложио трамвајску линију за Калемегдан (испрва постојећом трасом десетке, а, ако се направи пруга од Славије преко Теразија до Калиша, тим боље), а ту су и веома значајни кракови за Бањицу и за Булевар краља Александра (Устаничку).
Свакако, недостаје и аутобуска (тролејбуска) веза са најужим центром кроз Кнеза Милоша, као и са Бањицом, и са насељем Браће Јерковић, тј. са Медаком.

Južni deo Beograda gravitira na stanicu Rakovica, tako da nije ni bitna povezanost sa Novim Beogradom. Zašto bi neko išao odatle na voz na Novi Beograd kada može da u njega sedne u Rakovici? Kao što rekoh, koncepcija novog čvora je da svi vozovi staju u Rakovici, Beograd Centru i Novom Beogradu. Čak bih Rakovicu preimenovao u Beograd Jug, a Novi Beograd u Beograd Sever, po praksi u Evropi, i kako bi se izbegle moguće neudumice, naročito kod stranih putnika.

Što se Banovog Brda tiče, tačno je fino povezano sa ž.st. Novi Beograd, ali svakako u daljoj budućnosti treba gledati za povezivanjem metroom sa centrom preko prokopa, jer Most na Adi sada nije opterećen, ali će u nekoj daljoj budućnosti verovatno biti.

Svakako, dok se ne izgradi metro kružna trolejbuska ili autobuska linija Kneza Miloša - Prokop - Deligradska i to obavezno u oba smera je najjeftinije i najbrže rešenje za povezivanje Prokopa sa centrom. Tokovi putnika na železnici u ovom trenutku nisu veliki, tako da bi to čak uz takt na par minuta bilo i dovoljno u početku.
 
Dzontra, ovo je sve normalna rasprava (izuzev okrsaja Velikog Vracara i Pantografa) gde 2 grupe razmenjuju misjlenje i iznose argumente.
Ne vidim nista sporno u tome, svako ima pravo na svoje misljenje.
 
Vrh