Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Po odavno sasvim jasno i jednostavno
dva prolazna koloseka gl.žel. stanice (bagerima) ukopati do Pančevca - ostalo povaditi i prenameniti prostor

Prokop nastaviti radove za komercijalizaciju stanice a okolni prostor osloboditi za novogradnju

Mozda danas i nije potreban žel. koridior preko stare gl. žel. stanice ali sutra našoj deci moze lako zatrebati
zašto im zapečatiti buducnost i totolno uništiti vec postojeci koridor
koj naknadno nikada više nece moći da se probija kroz urbano tkivo
a stara žel. stanica kao prolazna moze da se dogradi daleko manja iznad koridora (bliže Savi)

Obe stanice nit su u suprotnosti nit smetaju jedna drugoj vec se dopunjuju i ukrštaju
a za to su se podavno pobrinuli sami pravci žel. koridora.

Glavni problem su gramzivi ljudi koj hoce da iz date situacije se debelo ovajde na štetu gradjana od OBA okolna prostora i nj. potencijala

i tako decenijama tece tavorenje jer uglavnom to nisu biznismeni sa parama nego najobičniji lopovi koj hoce da se ogrebu, maznu, drpe

Od koga bre ?..... pa kao i uvek od Beograda i njegovih gradjana

:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485397#p485397:2p7xtmai je napisao(la):
Пантограф » Pon Okt 16, 2017 6:20 pm[/url]":2p7xtmai]
На основу свега што сам написао у претходних десетак постова о перспективи јавног превоза у Прокопу (да неколико пролазних аутобуских линија не значи ништа - сећаш се, то је било синоћ и на претходној страни?), даље, на основу репортаже Стф-а са пропутовања Нови Сад - Београд центар, на основу личног искуства са путовањем Прокоп - Велика Плана и назад, и надасве на основу здравог разума.

Zato predlažem kružnu trolejbusku liniju Studentski trg - Makedonska - Takovska - Kneza Miloša - Prokop - Deligradska - Slavija - Kralja Milana - Studentski trg u oba smera, ili autobusku Studentski trg - Terazije - Bulevar Kralja Aleksandra- Kneza Miloša - Prokop - Deligradska - Slavija - Kralja Milana - Studentski trg gde bi Prokop iako prolazna stanica faktički bio stanica smene svih putnika jer niko neće ići iz Kneza Miloša u Deligradsku i na Slaviju i obrnuto preko Prokopa.

Ova diskusija postaje imbecilna, jer se stalno vraćamo na isto - ničija reportaža u ovom trenutku kada je Prokop nedovršen ne može biti pokazatelj ničega. Sve dok se ne ostvari sledeće:

1) izgradi stanični kompleks
2) ne izgradi pravac Slavija - Deligradska - Gučevska i njome ne dovede gradski prevoz do stanice,
3) svi vozovi za sever prebace da polaze sa Rakovice preko Prokopa, a za jug iz Zemuna preko Prokopa
4) stanica preko staničnog trga ne poveže sa autoputom

nikakva reportaža i iskustvo ne može biti pokazatelj ničega.

Оно "наслућујем" такође не би требало да те изненади - наслућивање, имагинација и слични мисаони процеси играју важну улогу у формулисању тезе научног истраживања (опет методологија). Оно саобраћајних стручњака што ја знам, од свог пријатеља Карла и још неколицине другара са дипломом Саобраћајног факултета, па до водећих стручњака у Урбанистичком заводу Београда, сви до једног су научним истраживањем поткрепили тезу о штетности укидања станице Београд главна. Тако, наравно, мисле и у ЦИП-у, али не смеју да кажу.

Karlo je sa svojim predlozima za poboljšanje reda vožnje pokazao koliko je stručan. Da li možeš da podeliš neko od tih naučnih istraživanja o štetnosti ukidanja stanice Beograd glavna? I opet ponavljam, nisam ja za ukidanje stanice Beograd glavna, ali će ona biti ukinuta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485400#p485400:27rdc2nj je napisao(la):
boca-ica » Pon Okt 16, 2017 6:42 pm[/url]":27rdc2nj]Po odavno sasvim jasno i jednostavno
dva prolazna koloseka gl.žel. stanice (bagerima) ukopati do Pančevca - ostalo povaditi i prenameniti prostor

To je ideja stara 95 godina koja se nije ostvarila, a kao što znamo ni neće.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485407#p485407:3rd3mg3m je napisao(la):
WLABmz » 16 Oct 2017 06:22 pm[/url]":3rd3mg3m]

Ova diskusija postaje imbecilna,

Ја сам покушао да интервенишем али није било подршке.. :mrgreen:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485407#p485407:3rd3mg3m je napisao(la):
WLABmz » 16 Oct 2017 06:22 pm[/url]":3rd3mg3m]

1) izgradi stanični kompleks
2) ne izgradi pravac Slavija - Deligradska - Gučevska i njome ne dovede gradski prevoz do stanice,
3) svi vozovi za sever prebace da polaze sa Rakovice preko Prokopa, a za jug iz Zemuna preko Prokopa
4) stanica preko staničnog trga ne poveže sa autoputom

Слажем се потпуно. Тачка 2 је битна због везе станице и комплекса Клиничкогцентра и мислим да није планирано да укључује Делиградску. Веза са центром града иде директно улицом Милоша Великог. :grand:
Иначе твоје ставове на овој теми доживљавам као глас разума, да мало и ја будем театралан. Једино се не слажем са ставом да стара станица може да остане. Старудија "мора да лети"! Гвоздена давилица између Београда и његових обала и река мора коначно бити раскинута и бачена на ђубриште историје... :gobb:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485408#p485408:121nh69b je napisao(la):
WLABmz » 16 Oct 2017 17:24[/url]":121nh69b]
.... a kao što znamo ni neće.
Hoce hoce... jer lopovluk ne moze doveka ....

tako su nekad begenisali mnoge placeve po Bgdu
oni stari lopovi koj su mislili da ce doveka i to kroz razne firme i držali ih zatarabljene...
srecom sve manje ima tih večitih gradj. ograda ... pa se vec danas samo tako radi i gradi i gradice se ....

Prokopovo Maleško brdo - baraka siti (mozda i najlepše Bg brdo) godinama se ne raseljava
jer domace lopine nemaju para da ga drpe
danas je sasvim realno da na gradskom tenederu (a ne kumovskim vezama) pojavi investitor za čitavo prestižno naselje u srcu grada

Sama stanica Prokop je ukopana što čini svojevrsnu zvučnu izolaciju tako da ni sada nema buke
a Maleško brdo čini tihim kako i treba da bude u stambenom naselju.
Čini mi se da je brdo vrlo stabilno i pogodno za dosta visoke zgrade kao što je pogodan i onaj ravan prostor BIPa
nema sumlje u atraktivnost i mir lokacije uz samu želesničku stanicu Prokopa (garantuje dobru zaradu)
a što nikako ne moze da se poredi sa bukom i zagadjenošću uz staru žel. stanicu
što znači Prokop jeste dobra Bg buducnost


a sad treba se izboriti sa usijanim glavama (štetočinama) da bi sačuvali bar buduci ukopan žel. koridor od stare stanice do Pančevca
jer naknadno je NEmoguce kroz izgradjeno tkivo grada rušiti silne zgrade , radi pravljenja novog žel. koridora

Sve vrlo jasno i jednostavno
samo se neki prave blesavi te komplikuju i mrse m...


:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485388#p485388:2vusqfa2 je napisao(la):
zecal » Mon Oct 16, 2017 5:02 pm[/url]":2vusqfa2]...
Samo ne znam dali bi se morali proširivati postojeći tunel ispod vojvode Putnika?

Zecal,
U tom tunelu ima mjesta za 4 kolosjeka bez prosirivanja tunela. Trenutno se koriste dva kolosjeka za potrebe zeljeznice.

Pozicija ukrstanja tvojih metro linija (stanica X) je nezgodan za povezivanje sa Prokopom zbog kratkog odstojanja i velike visinske razlike.
Kolosjeci kod Sajma su na nadmorskoj visini od oko 75m a na Prokopu i tunelu ispod bulevara Vojvode Putnika na 97m. Metro vozovi su vozila velikih masa i brzina i zbog toga zahtjevaju pruge sa malim usponom 4-5% maksimalno i velikim radijusima.

Pravac koji ti opisujes bi mozda odgovarao tramvaju ili uspinjaci ali to onda nije metro.

Metro na Prokopu je ipak najbolji i najizgledniji po pravcu okomito na stanicu (Klinicki Centar - Dedinje) ili eventualno u prostoru zeljeznickih kolosjeka prugom NBG-Prokop-Dedinje i NBG-Prokop-Vracar. No obe opcije su na jako dugom stapu ili cak poptuno neizgledne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485407#p485407:ahd2eczl je napisao(la):
WLABmz » Mon Oct 16, 2017 6:22 pm[/url]":ahd2eczl]

Ova diskusija postaje imbecilna, jer se stalno vraćamo na isto - ničija reportaža u ovom trenutku kada je Prokop nedovršen ne može biti pokazatelj ničega. Sve dok se ne ostvari sledeće:

1) izgradi stanični kompleks
2) ne izgradi pravac Slavija - Deligradska - Gučevska i njome ne dovede gradski prevoz do stanice,
3) svi vozovi za sever prebace da polaze sa Rakovice preko Prokopa, a za jug iz Zemuna preko Prokopa
4) stanica preko staničnog trga ne poveže sa autoputom

Od 31.12.2018 nista od ovog nece biti bitno. Vozova nece biti u savskom amfiteatru a putnici ionako nisu bitni. Oni ce se vec snaci.

Da je evenutalno, ovo sto si nave PREDUSLOV za zatvaranje stanice u savskom amfiteatru, onda bi bilo bitno i mogli bi se tome nadati ali NIJE.
Mozemo slobodno pogledati ove stavke za godinu dana i vidjecemo da ni jedna nece biti ispunjena. Mozemo pogledati i za 3 godine kad se zavrsi remont pruge kroz BG i isto cemo tako vidjeti da ni jedna nije ispunjena. A nece biti ispunjena jer jednostavno nece postojati interes da se ispuni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485428#p485428:t8eid0su je napisao(la):
RioBL » Pon Okt 16, 2017 3:12 pm[/url]":t8eid0su]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485388#p485388:t8eid0su je napisao(la):
zecal » Mon Oct 16, 2017 5:02 pm[/url]":t8eid0su]...
Samo ne znam dali bi se morali proširivati postojeći tunel ispod vojvode Putnika?
Zecal,
U tom tunelu ima mjesta za 4 kolosjeka bez prosirivanja tunela. Trenutno se koriste dva kolosjeka za potrebe zeljeznice.

Pozicija ukrstanja tvojih metro linija (stanica X) je nezgodan za povezivanje sa Prokopom zbog kratkog odstojanja i velike visinske razlike.
Kolosjeci kod Sajma su na nadmorskoj visini od oko 75m a na Prokopu i tunelu ispod bulevara Vojvode Putnika na 97m. Metro vozovi su vozila velikih masa i brzina i zbog toga zahtjevaju pruge sa malim usponom 4-5% maksimalno i velikim radijusima.

Pravac koji ti opisujes bi mozda odgovarao tramvaju ili uspinjaci ali to onda nije metro.

Metro na Prokopu je ipak najbolji i najizgledniji po pravcu okomito na stanicu (Klinicki Centar - Dedinje) ili eventualno u prostoru zeljeznickih kolosjeka prugom NBG-Prokop-Dedinje i NBG-Prokop-Vracar. No obe opcije su na jako dugom stapu ili cak poptuno neizgledne.
Rio, hvala za informaciji o dodatna 2 koloseka u postojećem tunelu.

I hvala na pravom tehničkom komentaru i teškom pitanju.
Na slici ispod sam pokušao da izmerim koliko bi bio dugačak taj vijadukt. Svaki zeleni segment je 50 metara. Ima 14 segmenata. To je 700 metara. Mislim da je to više nego dovoljno da se ima postepeni uspon do početka postojećeg tunela za Prokop.
Tu treba uzeti u obzir da bi početak vijadukta (izlaz iz stanice) već bio podignut na 7 metara visine (jer bi stanica za Prokop bila na prvom spratu, ne u razini zemlje).

BG_metro_X2C_MetriDoTunela.jpg


Tih 700 metara vijadukta bi koštalo manje nego 200 metara tunela. A nama treba najmanje 2 kilometra tunela plus kopanje za ulaznu i izlaznu tačku.
Ako pare nisu problem, onda ajde da počnemo sa kopanjem tunela.

Ja mislim da se taj vijadukt može napraviti za jednu godinu. Sve ostalo je uglavnom nad zemljom i delimično koristi postojeće pravce. Bez kopanja tunela imamo povezano 6 bitnih tačaka u gradu u roku od 3 do 4 godine. Posle kad skupimo još para samo produžujemo dalje.
 
Лепа намера, али плашим се да су ова кривудања теже изводљива и за саме композицијие, али и за ову висинску разлику. Ја сам пре имао идеју да се обичан железнички колосек спусти од тунела на вијадукту до триангла како би се спојиле ГЖС и Прокоп али су ми форумаши који се више разумеју у материју рекли да је то тешко изводиво. И искрено, мислим да је велика греота неискористити постојећу метро касету и правац за метро који сече нормално железничке колосеке ...-Прокоп-КЦС-Славија-... И да се сетимо да је нашу железницу мрзело да направе продужетак насипа од надвожњака пруге која иде од старог мост до станице НБГ.
 
Zavrsetak Prokopa, i njegovo povrzivanje sa ostatkom grada je pocet u jednom vremenu u kojem je trebalo i da se zavrsi. To je vreme gradjenja grada po meri stanovnika, koje u Evropi i danas traje. Kod nas postoje likovi , koji nemaju "biznis kejs" pa su stvari kao sto su kako ce prosecan covek doci na stanicu, uopste stvari od drustvene koristi nepotrebne za njih. Jer da bi se imao biznis kejs za Prokop i neki eventualni metro, bg bi trebalo da ima 3 miliona ljudi i da iz autobusa vise ljudi, kako bi svaki nepismeni sa vlasti imao svoj deo.
Nije ni London ni Pariz , ni Prag imao biznis kejs kad su gradili npr metro, za 2 miliona ljudi Pariz je pronektovao i u prvih 10 godina napravio 6 linija, u Pragu su hteli da ukopaju tramvaj itd.

Ali postoji nesto sto se zove ideja i vizija tj. projekcija iliti projekat, kao i neka drustvena korist.
Ja od svega toga nista ne ocekujem od ove vlasti i jako mi je zao sto moram da ih spominjem, ali su toliko hakovali sve sfere postojanja, da ni leba ne moze da se kupi bez da mislis kako si im zahvalan. Jer od njih ne ocekujem ni viziju i ideju , vec krpljenje, koje ce se desiti po svemu sudeci. Jer opet nema se tu biznis kejsa.

To sve je jako jako zalosno, a da je tako vidi se i po poslednjoj ideji da metro ne ide kroz prokop, iako je i po prvim projektima to bila glavna veza sa gradom.
Ja mislim da nikakav problem nije da glavna z stanica bude i dalje od samog centra, ali ako ce od nje postojati prevoz na svaka 3 min, kojim se za kratko vreme razvozi po gradu.
U perspektivi Prokop bez metroa ce biti mucenje za grdjane, mada mozda i nece jer kako stvari stoje nece jos decenijama nauciti kako je lepo stizati negde brzo i tacno podzemnom.
 
U Becu, glavna zel. stanica nije ni u sirem centru grada, ali ima zeleznickih linija koje prolaze kroz centar ka drugim krajevima, slicno kao u Beogradu i sve vrlo dobro fukcionise. Postoji metro na glavnoj stanici, ali on mu dodje vise kao dodatna opcija, ne toliko kao neophodnost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485444#p485444:1lfi8glo je napisao(la):
zecal » Mon Oct 16, 2017 9:28 pm[/url]":1lfi8glo]
Tih 700 metara vijadukta bi koštalo manje nego 200 metara tunela. A nama treba najmanje 2 kilometra tunela plus kopanje za ulaznu i izlaznu tačku.
Ako pare nisu problem, onda ajde da počnemo sa kopanjem tunela.

Ne mora uvijek da znaci da je vijadukt jeftinije rjesenje od tunela.
Ovi vijadukti koje ti crtas bi bas bili skupi zbog svoje geometrije a jos na njima stanica. Nekad je tunel jeftiniji. Pogotovo cut and cover sistem gdje se plitko prosjece kanal, opremi i zatvori. Duboki tuneli u losem terenu su skuplji. Sve zapravo zavisi od konkretne situacije.
 
Ja verovatno nisam baš najboji sa crtanjem, pa te linije za vijadukt koje sam nacrtao izgledaju opasno.
Ali ne znam otkud sad odjednom strah od vijadukta i nazivanje ovog penjanja komplikovanim rešenjem?
I penjanje tramvajem iznad BIPa bi bilo komplikovanao. Takav je teren, ne možemo da ga biramo.

Dali je problem sa vijaduktom u prevelikom usponu
vij1.jpg

Ili se ljudi boje krivina
vij2.jpg


Ili misle da je komplikovana gradnja vijadukta
vij3.jpg


Ili misle da ne može vijadukt sa krivinama blizu zgrada
vij4.jpg

vij5.jpg


ili je problem visina i krivudanje zajedno
vij6.jpg


U čemu je problem da se ovih 250 metara vazdušne linije premosti sa 500 do 700 metara dužinskih vijadukta?
Pogotovo kad bi to bilo najjeftinije rešenje da se Prokop spoji na Metro mrežu.
 
Meni se cini da bi ovakvo trolejbusko resenje bilo efikasno i jeftino za Prokop:

LINIJA A: Zel. st. Beograd Centar - Zvezdara

Prakticno skracena linija 40. Za Banjicu bi se nasla neka druga linija, trolejbuska ili ne. Recimo, za njih bi mozda bila bolja linija koja ih povezuje sa Bezanijskom kosom, ili slicno.

LINIJA B: Zel. st. Beograd Centar - Crveni Krst

Isla bi isto Kneza Milosa, ali bi skretala u Nemanjinu, i dalje preko Slavije i Cubure do Crvenog krsta. Samo mali deo Nemanjine bi trebalo opremiti trolejbuskom mrezom.
 
Ne vidim šta se dobija sa linijom B , dok bih ostavio i liniju 40 i uspostavio predloženu A , s tim što bih liniju A preusmerio da ide Batutovom , Bulevarom i Gospodara Vučića do okretnice u Kruševačkoj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485562#p485562:1omkg0c5 je napisao(la):
zecal » October 17th, 2017, 2:58 pm[/url]":1omkg0c5]Ja verovatno nisam baš najboji sa crtanjem, pa te linije za vijadukt koje sam nacrtao izgledaju opasno.

Dali je problem sa vijaduktom u prevelikom usponu
vij1.jpg

Ili se ljudi boje krivina
vij2.jpg


Ili misle da je komplikovana gradnja vijadukta
vij3.jpg


Ili misle da ne može vijadukt sa krivinama blizu zgrada
vij4.jpg

vij5.jpg


ili je problem visina i krivudanje zajedno
vij6.jpg


U čemu je problem da se ovih 250 metara vazdušne linije premosti sa 500 do 700 metara dužinskih vijadukta?
Pogotovo kad bi to bilo najjeftinije rešenje da se Prokop spoji na Metro mrežu.
Ni na jednom primeru se ne vidi kako su oni savladali denivelisanu krivinu , što je glavni kamen spoticanja u celoj priči. Za realizaciju tako nečega bi moralo dosta toga da se sruši , da se izmešta autobusko stajalište ...
Za visinu je već neko spomenuto da bi mogao da savlada metro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485352#p485352:j0tt6a0s je napisao(la):
zecal » Pon Okt 16, 2017 3:59 pm[/url]":j0tt6a0s]Probao sam ranije, ali su ljudi zauzeti sa drugim tokom diskusije.
Mozete li da kažete šta mislite o ovoj ideji kako da se dovede metro na Prokop.
Napraviti vijadukt (sličan železničkom) sa Sajma je mnogo lakše nego praviti čitav tunel kroz brdo.
Ovo bi se moglo napraviti za par godina.

BG_5cS_linije2_st6b.jpg


Interchange stanica kod Sajma bi omogućila da se putnici iz 3 pravca metroom prebace do Prokopa.

Ovo je apsolutno nepotrebno. Prvo, ako je uopšte moguća krivina sa ovako malim radijusom, to bi bio pravi mali horor za održavanje zbog trošenja spoljne šine, a kompozicije ne bi mogle ići velikom brzinom.

Drugo, veza Prokopa sa Novim Beogradom se ostvaruje BG:vozom mnogo brže nego predloženim, metro pruga ne može zauzimati servisne saobraćajnice u senjačkom tunelu, zatim po predlogu bi se morala ukrštati sa železnicom i zauzimala bi prostor 1. i 2. koloseka, što je opet prava mala železničko-metrovska zavrzlama, što sbog ukrštanja, što zbog različitih sistema napajanja. Takođe, ako se spusti metro pruga do sajma i nastavi trasom starog čvora ka Carevoj Ćupriji opet je daleko od naseljenih mesta, te se ljudi moraju pentrati na Senjak.
 
Zar još jedan "mali ti je radijus, ništa nevalja"?
To je samo konceptualni plan, ne detaljni. Na konceptualnim planovima što daju drugi, vidiš samo prave linije. Zar misliš da oni stvarno misle da će sve ići samo pravo?
Svako greši, ali imaj malo više poverenja u moje inženjerske sposobnosti. Završio sam opštu tehničku školu i elektrotehnički fakultet, Učio sam tehničko crtanje u ona vremena kad nije bilo kompjutera i sve se crtalo rukom. Nemoj sad da me teraš da nacrtam ovu celu deonicu na papiru i da ti izvodim matematički proračun.

Drugo, kao što vidiš na slici, plava linija sa Novog Beograda ide na Savski trg, ne na Prokop. To sam i uradio zbog toga što (kao što i ti sam kažeš) BG voz je dobra veza između NBg stanice i Prokopa.
Ali zato ako neko od npr. novog Merkatora hoće da ode na Prokop , onda uđe na plavu metro liniju, siđe na stanici X, popne se na sprat i uđe na zelenu liniju. I bam, tu je. Ne mora da uzima taksi do Nbg železničke stanice i čeka voz za Prokop.

Treće, ako je "prava mala železničko-metrovska zavrzlama", to znači nije velika zavrzlama i može da se reši.

Četvrto, "ljudi se moraju pentrati na Senjak". Metro je uglavnom za gusto naseljena područja, što Senjak nije. I mislim da su većina ljudi na Senjaku dobro stojeći i ne koriste baš mnogo gradski prevoz. Ajde da mi opslužimo blokove ili Banovo Brdo, pa ćemo onda Senjak.

I na kraju, hvala ti za tvoje komentare.
 
Aко треба да заобиђе Сењак, по мени метро треба да прође кроз њега право. Ако је тунел скуп, имајмо на уму да ће се правити још један тунел кроз Сењак за УМП. А становнике Сењака треба спојити са Прокопом :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485698#p485698:26tcz403 je napisao(la):
Дошљак » Sre Okt 18, 2017 8:15 am[/url]":26tcz403]Aко треба да заобиђе Сењак, по мени метро треба да прође кроз њега право. Ако је тунел скуп, имајмо на уму да ће се правити још један тунел кроз Сењак за УМП. А становнике Сењака треба спојити са Прокопом :)

Upravo, spuštanjem na sajam metro bi samo zaobilazio stanovništvo. Mislim da je ideja i da se tunel za UMP, kao i tunel Savamala - Dorćol barem delimično iskoriste i za metro i za drumsku saobraćajnicu, što bi umnogome uštedelo novac.
 
Čija je to ideja? Voleo bih da nadležni razmišljaju tako, ali čisto sumnjam..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485698#p485698:2lexjpxv je napisao(la):
Дошљак » October 18th, 2017, 8:15 am[/url]":2lexjpxv]А становнике Сењака треба спојити са Прокопом :)
Linija 34 , problem resen. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485719#p485719:2n4qxtta je napisao(la):
WLABmz » Sre Okt 18, 2017 4:31 am[/url]":2n4qxtta]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485698#p485698:2n4qxtta je napisao(la):
Дошљак » Sre Okt 18, 2017 8:15 am[/url]":2n4qxtta]Aко треба да заобиђе Сењак, по мени метро треба да прође кроз њега право. Ако је тунел скуп, имајмо на уму да ће се правити још један тунел кроз Сењак за УМП. А становнике Сењака треба спојити са Прокопом :)

Upravo, spuštanjem na sajam metro bi samo zaobilazio stanovništvo. Mislim da je ideja i da se tunel za UMP, kao i tunel Savamala - Dorćol barem delimično iskoriste i za metro i za drumsku saobraćajnicu, što bi umnogome uštedelo novac.
Ne, Sajam je jedna od najprometnijih tačaka u tom delu grada. Jesi li nekad čekao autobus kod Sajma i video kolike su gužve? Dolaze autobus za autobusom i svi puni.
A za koju godinu tu će se proširiti i BnV. Na 200 metara otavde biće i najveći mol.

Osim toga preko bulevar su i naveće zgrade u tom delu. Ono sve iznad su porodične kuće.
Kako je to zaobilaženje stanovništva?

Kako što ranije rekoh, Senjak je još najmanji problem. Pozabavimo se blokovima i brdima gde je velika koncentracija stanovništva i veće udaljenosti od bitnih lokacija.
Metro na Sanjaku je nepotreban. Ako imamo viška para, u redu. Ali ja nikad nisam video gužve u autobusima na Senjaku ili gomile ljudi da čekaju tramvaj kod Gospodarske mehane ili Ruskoj tramvajskoj stanici. Zar nije tako?
 
Pregledao sam ovu temu da vidim koji su predlozi za dovlačenje metroa na Prokop.
Evo ih na jednoj slici. Ako ima još koji, recite pa da dodamo.

ProkopBig_sviPravci_dLinije5.jpg


Dva predloga koriste Prokop "kasete" onako kako su kasete orginalno zamišljene 70tih godina.

1.) Narandžasta linija je Egisov plan. Imao bi stanicu Radnička kod petlje (potpuno nepotrebno, odmah pored stanice Hipodrom), stanicu kod Gospodarske mehane (gde nema dovoljno putnika ni za postojeći tramvaj) i stanicu Pelagića (gde je veoma mala naseljenost i nema privrednih objekata).

2.) Tamno crvena linija je predlog kojim metro dolazi od Topčidera. Na dole koristi postojeću prugu.

3.) Neki ovde pominji i kombinovanjem sa UMP auto tunelom koji sam ucrtao sa prozirnom linijom.
To ide u drugom smeru i ne znam kako bi to kombinovali u jedan tunel. Uzmimo to kao varijaciju na temu opcije 2 (skrene na tamno crvenu liniju).

Zatim imamo dva predloga koja spajaju Prokop sa prostorom između Sajma i BnV.

4.) Zelena linija je moj predlog i kombinacija je nekoliko ideja koji su neki ljudi ranije davali. Izgradila bi se interchange stanica iznad sajma koja bi spajala dve metro linije. Zelena linija bi se vijaduktom penjala do Prokopa .

5.) Žuta linija je nečiji predlog i meni se sviđa, ali ne znam kako bi bilo prelaziti vijaduktom preko svih tih odvajanja sa autoputa.

Postoje i neki predlozi da se dovede tramvaj, ali to nije metro.
Ucrtao sam opciju 6.) tamno ljubičasto , koji neki predlažu kako da sprovedu tramvaj od Mostara do Prokopa.

Ako imate neku drugu opciju, slobodno docrtajte, pa moćemo da ih imamo sve na jednom mestu.
I da ih prodiskutujemo.
 
Vrh