Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Pa sada mi nesto izgleda kao da je sam UMP zamenio zamisao tog bulevara. Od Prokopa do UMP-a (deo trase kod stadiona) ima manje od kilometra. Time se Prokop vezuje sa jedne strane za autoput, sa druge za UMP i svi srecni i zadovoljni :)
 
Svetosavski bulevar- tu je cak trebao da ide tramvaj, nova trasa dvojke nakon sto bi se ukinula pruga kroz beogradsku ulicu.
 
Siniša":2903z1zr je napisao(la):
Svetosavski bulevar- tu je cak trebao da ide tramvaj, nova trasa dvojke nakon sto bi se ukinula pruga kroz beogradsku ulicu.
U svakom slučaju vizionarska zamisao nema šta.

p.s. Da li se to meni čini ili je sada u opticaju svota od 50 miliona evra dok je ranije bilo u pitanju 30 miliona evra?
 
connect":2d9y66j8 je napisao(la):
shmeksi":2d9y66j8 je napisao(la):
Nenade ovo o čemu pričam je neka ideja još odavno verovatno od početka pravljenja stanice, nema veze sa trenutno važećim GUP-om, ali hvala na trudu u svakom slučaju. Može se reći da je tja bulevar za temu Neostvareni Beograd. Znam da je neko spominjao taj bulevar, ali ako može da ponovi nešto malo više o njemu. :kafa:
Svetosavski bulevar: Topčiderska zvezda - Prokop - Hram - Kalenić - Vukov spomenik. Jedna dosta bizarna ideja.
Interesantno, uvek mi je smetalo sto se Ruzveltova onako bezveze zavrsava... ali podrazumeva previse rusenja a i UMP vrsi slicnu funkciju.
 
Pa ono, da zivimo u nekim boljim vremenima i u nekoj bogatijoj zemlji, sam princip tunela u gradskom saobracaju bi mogao da se u Beogradu savrseno implementira. Ali, sta ces...
 
Sad gledam mapu i shvatam koliko bi takav bulevar bio impozantan. Mislim zamislite tu pravu liniju od Topčiderske zvezde preko Prokopa i autoputa do Vuka, a onda odatle Ruzveltova i Mije Kovačevića. Da bi bio skup projekat bio bi, ali majku mu mogu malo da ga zamišljam :D

Ono jes' da UMP kao prolazi sličnom trasom, ali to je ipak magistrala dok je ovo drugo ipak bulevar i imao bi malo drugačiji uticaj na grad. Čak i da se gradio taj bulevar, UMP bi i dalje bio neophodan.

Ah, mokri snovi
 
shmeksi":9oz9v6q0 je napisao(la):
connect, pokušavam da zamislim tu trasu, ali mi ne ide baš najbolje možeš li ti ili neko drugi to d ailustruje baš sam nešto zapeo da ga vizuelizujem pa zato pitam.
Nažalost, nemam ništa detaljnije. Od radikalnijih saobraćajnih rešenja iz tog perioda zanimljivo je pomenuti i ideju o ukidanju kružnog toka na Slaviji i njegovo pretvaranje u trokraku raskrsnicu.;)
 
connect":2j8stg37 je napisao(la):
shmeksi":2j8stg37 je napisao(la):
connect, pokušavam da zamislim tu trasu, ali mi ne ide baš najbolje možeš li ti ili neko drugi to d ailustruje baš sam nešto zapeo da ga vizuelizujem pa zato pitam.
Nažalost, nemam ništa detaljnije. Od radikalnijih saobraćajnih rešenja iz tog perioda zanimljivo je pomenuti i ideju o ukidanju kružnog toka na Slaviji i njegovo pretvaranje u trokraku raskrsnicu.;)
Čini mi se da je Goldstein okačio neku fotku tog plana, ako je to ono što mislim da jeste.
 
evo kako Česi grade tunel ispod grada u Pragu, 6,8 km dugačak sa 5 uključenja:
Praha%2C_Tr%C3%B3ja%2C_V%C3%BDstavba_tunelu_Blanka.jpg
 
Ljudi, idete sve dublje u off.

Mozda bi trebalo poslednjih par poruka prebaciti u neku drugu temu. Jeste vrlo interesantno, ali nema direktne veze sa Prokopom.
 
Da li je odustajanje od nove železničke stanice konačno
„Prokop“ krivo postavljen još pre trideset godina
Autor: Nataša Korlat | Foto: j. vučetić | 02.09.2009. - 10:11

Ideja iz sedamdesetih godina prošlog veka da „Prokop“ preuzme ulogu glavne železničke stanice nikad nije bila dalje od realizacije. Zidanje „Skadra na Bojani“, kako mnogi vide ovaj projekat, opet je odloženo "do daljnjeg", a buduća uloga „Prokopa“, u koji je do danas uloženo oko sto miliona evra, ponovo je dovedena u pitanje.

prokop-x.jpg


Kada se za vreme mandata gradonačelnika Branka Pešića počelo sa izgradnjom Beogradskog železničkog čvora, predviđeno je izmeštanje Glavne železničke stanice sa današnje pozicije na Savskom trgu u prolaznu stanicu u „Prokopu“. Tada se računalo da će izmeštanjem koloseka iz centra grada biti oslobođeno 80 hektara ekskluzivnog građevinskog zemljišta uz reku Savu, čija se vrednost danas meri milijardama evra. Međutim, projekat koji je trebalo da bude realizovan za dve godine odužio se već na 32, a pitanje je da li će i kada biti završen.

Prvi rok dve godine

Na startu je izgradnja „Prokopa“ izazvala velike polemike u javnosti, što zbog samog projekta, što zbog lokacije. Koliko je on bio sporan dovoljno govori podatak da je projekat usvojen tek posle sedam i po sati većanja članova tadašnjeg gradskog Sekretarijata za urbanizam. Međutim, u tačno dogovoreno vreme, 8. oktobra 1977. godine počinju radovi, a prema planovima tadašnjih vlasti, prvi voz kroz „Prokop“ trebalo je svečano da prođe na Praznik rada, 1. maja 1979. godine.
Međutim, radovi od početka nisu išli dogovorenom dinamikom, a sve je pravdano krizom i nedostatkom novca. Prvi put, izgradnja „Prokopa“ bila je obustavljena 1980. godine.
- Bilo je više razloga zbog kojih je konzervirana izgradnja nove železničke stanice, kako ekonomskih, tako i političkih. Novac je bio obezbeđen iz kredita Britanske nacionalne banke i budžeta Srbije, ali na kraju se ispostavilo da u ono vreme to nije bilo dovoljno. Projekat je bio jako skup, a država je zbog krize donela odluku da svi radovi budu zamrznuti - kaže Živorad Kovačević, gradonačelnik Beograda u vreme obustavljanja radova na „Prokopu“.
U javnosti se, međutim, već tada pričalo da nedostatak novca nije jedini problem. Znalo se da lokacija na kojoj se nalazi „Prokop“ nije dovoljno dobra i da je određena u vreme kad se projektovao beogradski metro, a svima je poznato kako se on završio.
- Mnogima se nije svideo ni izabrani projekat stanice "Prokop". Nije se dopadao ni meni, a ni mom prethodniku Branku Pešiću. Jako je skup, a lokacija na kojoj se nalazi je zavučena. Nije dobro povezana sa mnogim delovima grada. Ali, donetu odluku morali smo da poštujemo - kaže bivši gradonačelnik Kovačević.

Nikad nije bio prioritet

Dok su radovi na izgradnji stanice stajali, u Beogradu su se gradili neki drugi objekti. Sa druge strane, bilo je jasno da je završavanje Beogradskog železničkog čvora, čiji je deo i „Prokop“, bilo i političko pitanje.
- Sećam se da je, u to vreme, prioritet bila izgradnja „Sava centra“, pa je nova stanica morala da sačeka. Na prekid radova uticala je i težnja bivših republika da osujete ovaj projekat, jer nisu želele da Beograd i Srbija dobiju novu infrastrukturu. Ja lično mislim da on nikada nije završen jer zapravo nema potencijal i ne nalazi se na dobroj lokaciji - kaže Antonije Antić, bivši direktor Urbanističkog zavoda Beograda.
Na konkursu za izgradnju nove železničke stanice pobedilo je delo arhitekata Miše Živojinovića, Zorana Žunkovića, Srboljuba Rogana i Živorada Lisičića. Jedan od njih i dalje misli da „Prokop“ ima budućnost, ali da mora da se adaptira novim uslovima.
- Kroz ovu stanicu moraju da prođu svi vozovi i ona ima veliku ulogu u Beogradskom železničkom čvoru. Veza sa gradskim saobraćajem nije ostvarena, jer se stalno čeka neka investiicja. Na žalost, Grad je više opredeljen za drumski, a manje za železnički saobraćaj, čiji su potencijal velike evropske države odavno prepoznale- kaže jedan od četvorice autora ovog projekta, koji nije želeo da njegovo ime bude objavljeno.
Žaklina Gligorijević, direktorka Urbanističkog zavoda smatra da do danas „Prokop“ nije uspešno saobraćajno povezan, niti javnim prevozom sa ostalim delovima grada.
- To je, između ostalog razlog da se razmišlja i o novoj lokaciji za glavnu stanicu. Jedna alternativa razmatrana i u planskom dokumentima i u javnim konkursima je lokacija u Novom Beogradu, uz novu autobusku stanicu, u blizini Buvljaka. Međutim, ova lokacija mora da se potvrdi planom regulacije, posle provere kroz analize svih vidova saobraćaja i uz saglasnost republike i Grada - kaže Gligorijević.

Vole ga političari

Zanimljivo je da su radove na „Prokopu“ često iznova otvarali političari. Tako je 1996. godine to uradio Slobodan Milošević uz tadašnjeg premijera Mirka Marjanovića. Slično se dogodilo i pre nešto manje od godinu dana, kada su radove na novoj železničkoj stanici svečano najavili premijer Mirko Cvetković, ministar Milutin Mrkonjić i gradonačelnik Dragan Đilas. Od toga se međutim nije daleko odmaklo.

Obilaznica iduće nedelje

S obzirom da je raseljeno romsko naselje kod Gazele, moći ćemo da započnemo radove i aktiviramo kredite koji su nam odobreni. Naredne nedelje bi trebalo da počne realizacija projekata na obilaznici oko Beograda, od Batajnice do Dobanovaca, za koju je odobren kredit od 115 miliona evra. Drugi kredit koji je odobren je onaj za deo autoputa između Surčina i Bubanj Potoka od 200 miliona evra - kaže za „Blic“Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu.
Izvor Blic

I polako ulzaimo u proces legitimisanja odluke da se odustane od "Prokopa".

To oko nepodobne lokacije se malo napumpava - mislim, iskreno, nije bas na sjajnom mestu, ukljesten tako izmedju autoputa i Bulevara Kneza Aleksandra, ali ni sadasnja stanica nije na nekoj bog zna kako dobroj lokaciji. Zapravo, osim toga sto je u centru i peske mozes da stignes na Terazije u svemu ostalom proizvodi vise stete nego koristi (vredi li pominjati Savski amfiteatar premrezen sinama, a tu je i vecita guzva uz hronican nedostatak parking prostora i sve to zacinjeno tranzitnim saobracajme koji tuda ide). Tako da je i beogradskim vrapcima jasno da je izmestanje stanice (u ovom obliku i funkciji kakva je danas) neophodno.

Ne sporim, dalje, da bi bilo lepo da i Novi Beograd dobije pristojnu Zeleznicku stanicu, ali malo ta novobeogradizacija grada pocinje da gnjavi. Ideja koja se pominjala o vise protocnih stanica nije losa - odnosno, novobeogradska stanica i Prokop ne bi trbalo da potiru jedna drugu, vec da koegzistiraju.

I najzad, argument isplativosti - sigurno je isplativije uloziti os nekoliko desetina miliona evra na vec stotine ulozenih miliona i dovesti stanicu u bar nekakvo funkcionalno stanje, nego da pomenutih stotine miliona evra poreskih obveznika ove drzave, i drzava koje su joj prethodile, stoji da trune na ledini.
 
Slažem se. Meni ovo liči samo na neko razvlačenje i odguvlačenje jer ne znaju šta da rade sa Savskim amfiteatrom kad završe Prokop. Verovatno se grad i republika žešće pičkaju kome bi pripalo, ko želi da ga ukešira, i pitanje je da li bi se našao jedan dovoljno jak investitor, već bi moralo da se izdeli u više manjih, a to znači više interesa, teže organizovanje korupcije, etc.
A mislmi da je najveća besmislica da je loše povezana sa gradom, ne vidim razliku između ove na Nbgd i Prokopa, jer ako neko hoće od Buvljaka do Banovog Brda etc mora da se drka žešće. I usotalom, gradski saobraćaj je koncipiran na autobusima, pa je to valjda lako pomerati linije. Plus kad se uradi onaj nadvožnjak i sređivanje ulice od Slavije - kao što je predviđeno, Prokop će biti do jaja.
A povrh svega, tu je i Beovoz kojem će momentalno skočiti rejting jer stigneš do Prokopa i onda Beovozom možeš maltene u koji god deo grada hoćeš.

Čak i Dobrovićev plan za Beograd je predviđao nešto slično - a to je da se uradi gl. žel. na Autokomandi.
I naravno da Nbgd i Prokop treba da sarađuju, za šta su idealno pozicionirani.

Opet sitne barabe uništavaju nešto inteligentno i konstruktivno zarad sitne dobiti.

eidt: Ja živim na Senjaku i do maltene svakog dela grada mi treba max. 30 minuta po najvećim gužvama. A tek kad se završi UMP. Ovo su strateški projekti čije uticaje treba gledati na periode od 100 godina, a ne da je teško pomeriti pet autobuskih linija ili izgraditi još 400 metara tramvajskih šina.
 
Ambassador":euujikgz je napisao(la):
... Plus kad se uradi onaj nadvožnjak i sređivanje ulice od Slavije - kao što je predviđeno, Prokop će biti do jaja...
Koji nadvoznjak?
 
U javnosti se, međutim, već tada pričalo da nedostatak novca nije jedini problem. Znalo se da lokacija na kojoj se nalazi „Prokop“ nije dovoljno dobra i da je određena u vreme kad se projektovao beogradski metro, a svima je poznato kako se on završio.
Ово је реченица која не слути на добро. :shok: Само може да значи да на метро не треба рачунати не само у овом веку, него никад! :bash:
Homer Jay":xqfacx21 je napisao(la):
To oko nepodobne lokacije se malo napumpava
Напумпава се од самог почетка, а сад кад су већ кренули са тим било би ван памети да остане тако. Само да слична судбина не задеси и УМП...
Homer Jay":xqfacx21 je napisao(la):
vecita guzva uz hronican nedostatak parking prostora i sve to zacinjeno tranzitnim saobracajme koji tuda ide
Добро, не заборави да ће једног дана Београд имати обилазницу, па транзит неће пролазити туда.
Homer Jay":xqfacx21 je napisao(la):
malo ta novobeogradizacija grada pocinje da gnjavi.
Чуј, мало...
Homer Jay":xqfacx21 je napisao(la):
I najzad, argument isplativosti - sigurno je isplativije uloziti os nekoliko desetina miliona evra na vec stotine ulozenih miliona i dovesti stanicu u bar nekakvo funkcionalno stanje, nego da pomenutih stotine miliona evra poreskih obveznika ove drzave, i drzava koje su joj prethodile, stoji da trune na ledini.
Да се вратимо на почетак, не само некакво стање, него кад су већ кренули са измештањем станице, онда нека то и заврше, а онда следи саобраћајно повезивање како ваља.
Ambassador":xqfacx21 je napisao(la):
Meni ovo liči samo na neko razvlačenje i odguvlačenje jer ne znaju šta da rade sa Savskim amfiteatrom kad završe Prokop. Verovatno se grad i republika žešće pičkaju kome bi pripalo, ko želi da ga ukešira, i pitanje je da li bi se našao jedan dovoljno jak investitor, već bi moralo da se izdeli u više manjih, a to znači više interesa, teže organizovanje korupcije, etc.
Врло вероватно да си у праву. Стварно не видим разумно објашњење зашто се не уложи мало пара да се ствар заврши (мислим, мало у односу на оно шта је досад уложено и мало у односу на добит од земљишта које би се ослободило).
 
Hoće li neko ukazati Blicu da je cifra od 100 miliona evra koliko je po njima do sada uloženo u Prokop nerealno niska? Uporno je pominju iz članka u članak o Prokopu.
 
Указивано је њима на то много пута на разним местима, али џабе. Кад РПШ (Ресавска преписивачка школа) синдром удружен са ЈСЗ (Ја све знам) синдромом влада новинарским (и не само новинарским) универзумом, можеш дубити на трепавицама објашњавајући некоме да није у праву. :rolleyes:
 
Ja sam odavno rekao da ovde žive životinje koje se samo otimaju oko interesa ko će više mesa da skine sa lešine pa makar i rođenom bratu. To su ljudi koji su bukvalno zaostali u razvoju u svakom mogućem i nemogućem smislu. Prokop tu uopšte nije bitan jer je iovako i GŽS poluprazna. Prokop neka bude "on hold" dok god se ne uljude da ga završe. Ono što takođe ne predstavlja nikakav problem jeste oslobađanje savskog amfiteatra zbog glavnog krivca zvanog ni kriva ni dužna glavna železnička stanica. Savski amfiteatar apsolutno NE zavisi od položaja železničke stanice jer jedino što treba da urade jeste to da ostave onih 10 koloseka ali samo za dužinu jedne kompozicije i da ona ostane za međunarodni saobraćaj.

Naravno tih 10 koloseka će biti samo gde su peroni, sve ostalo do mostara će se skresati na 4 jer i ovako međunarodni vozovi duže stoje. Posle ako se ima para (a imaće se od samog amfiteatra, samo što bi morali da ulože u stanicu a ne u svoj džep a to kod nas teško da će biti jer je nagon kvoločnih zveri za otimanjem na vrhuncu i probija vrhunac tj sve više i više raste iz dana u dan) mogu da dodaju drugi nivo tj sprat opet 4 koloseka + 10 gde su platforme tako da bi imala duplo više na istom prostoru naravno ako za to bude postojala potreba. Pošto bi ostalo samo bedna 4 koloseka (manje nego u sred Beča, Budimpeštu i Prag i da ne spominjem, Minhen ni u ludilu) to bi značilo daje ceo amfiteatar spreman za gradnju infrastrukture jer ni 1 normalan investitor nije lud da gradi na poljani. Lepo oni iskopaju rupetine, donesu jedno 40 CAT 385C i zglobne dampere a šleperi da ih čekaju na pripremljenom asfaltu da ne prljaju točkove da ne bi iskaljali ulice.

Mora tako da rade kao u rudniku da idu kao gradski prevoz jedno 2 nedelje i završili su. Oni se sklone i onda drugi kontigent za postavljanje infrastrukture. Kada za sledeće 2 nedelje završe postavljanje infrastrukture kreće nadzemna infrastruktura (putevi, trotoari, signalizacija). Kada završe i to odma otvaranje sajta sa slikama i cenama za investitore, otvaranje sajma investicija ovde u bg sve istovremeno (pijace za investicije), ima da se pobiju ko će pre jer je centar grada, usce reka, gotova infrastruktura, nova, sve spremno i podmazano, nema vremena za gubljenje inače im to znači gubitak stotina miliona. Podeliti u sektore svaku parcelu. Ograničiti tako da ne smeju graditi ništa malo, sve predstavništva za jugoistočnu evropu. Donja granica 40 spratova uz naznaku da mora biti propisana udaljenost objekata (kao centar LA, Houston, Dallas...).

A pre svega toga, toliko su glupi da se vade na stanicu a prva faza ne treba biti Beogradska, već Novobeogradska strana. Ali da, tamo imamo problem jer su tamo već kuće i bili čak i pre samog Novog Beograda. Pa dobro ko ti kriv što nisi planirao 40 god u napred? Tvoj problem, budimo realni. Nego, ni to nije problem. Može budući investitor da se obaveže da napravi jednu od 40sp, samo jednu i svi će da stanu. Eto čisto da ispoštuje donju granicu tj minimalnu visinu. Isto kao i ono, nastavljaju ulice, nisu potrebni nikakvi projekti, već postoje od novog beograda, samo u roku od 2 meseca da se razrade, fala bogu zaposle mladi kadar koji zna raditi sa kompjuterima i tako odrade što je kvalitetnije moguće za što kraće vreme. Posle dok se ne smiluju sa stanicom, nek isto to urade i sa bg strane.

Nek urade podvožnjake da seku prugu i mirna bačka. Ono što je poželjno jeste da Black Line ide ispod sredine dok bi Sava CBD Branch sive išao sa bg strane amfiteatra a NBG CBD Branch orange line bi išao sa nbg strane amfiteatra pa za ANT (Airport Nikola Tesla). Tako su dovoljne 3 linije metroa da podmire potrebe dok bi korišćenje parkinga bilo svedeno na minimum da ne bi kružili i stvarali kolone i automatski zastoje dok čekaju da se parkiraju a ulice bi služile uglavnom da poboljšaju protok na gazeli, savskoj i kneza miloša. Paralelno sa gradnjom projekata investitora treba grad da gradi parkove i trgove. To bar ne košta preterano puno i ide brzo. Čak i projekti se brzo urade.
 
ThinkAgain":2ukt6yda je napisao(la):
Može budući investitor da se obaveže da napravi jednu od 40sp, samo jednu i svi će da stanu. Eto čisto da ispoštuje donju granicu tj minimalnu visinu.
Тешко да ће ти неко овде пристати да живи на четрдесетом спрату, са оваквим одржавањем. То што се у нормалном свету сви отимају за више спратове и периферију, овде није нормалан свет последњих... па не знам... 50... 100... 500... не знам колико... година...

А све остало може да држи воду (мада бих ја кренуо још радикалније и одмах посклањао све колосеке, знајући колика је код нас склоност ка прерастању привремених решења у стална, не остављајући чак ни оних колико су већ предвидели да остане), још кад би неко од одговорних другова то и прочитао... :rolleyes:
 
E ljudi moji, pa ja znam da na ovom sajtu 100% ljudi zna da ono što se sada radi na Novom Beogradu samo izvlači dragoceni novac gradu iz usta a grad drži to u svojim rukama. Ovako: oni imaju jedan problem a to je da su ćoravi jer baš kao što sam gore naveo toliko su pohlepni kao hijene da ne vide ni prst pred okom ali dolari, marke, lire onome kome vire sto kaze Jeca ko se još tako udvara, to vide vrlo dobro...pa naši visoko odgovorni drugovi :D zar ne? samo to vide. Žele što brže da se dočepaju kojeg dinara tj siće da bi podmirili potrebe na kratko a onda kreću u drugi napad na drugu žrtvu.

A ono o čemu pričam je to da oni ne vide da tako samo što brže popunjavaju blokove na Novom Beogradu jer su zgrade niske. Ono što treba da rade a ne rade to je da ako su zgrade više onda su znatno zemljišno ekonomičnije tj površinski jer investitor mora da plati veću površinu (ako je visoka prođe znatno jeftinije) i samo je zato Besix odbijen. A mićemo dobiti popunjen NBG u narednih nekoliko godina i šta onda? Bez ikakvih planova, gologuzi da idemo u Borču? Ko će tamo da gradi veliku zgradu ako su cevi za vodu, struja i kanalizacija projektovani za kuće? Jedna zgrada da pojede infrastrukturu cele ulice? A ček kako ćemo da dođemo do tamo? Sa 2 mosta. Odgovor je malo je a mi odosmo u Hong Kong da radimo s ljudima. Nespremni picopevci oće da rade sa uglednim ljudima. Ma daaaaj koga zasmejavaju...

Al dabome, pa 3. Beograd će graditi neka tamo vlast, to nije naša nadležnost... E za to bi im puko takvu šamarčinu da bi se udavili u Dunavu jer bi pali u nesvest i upišali bi se.

Rusi nas ljudi lepo pitaju gde vam je projekat metroa. Oni pa ne znamo. Ljudi kažu kako da znam u šta ulažem. Projekat je dokaz. Ja da ti dam a ti da praviš tramvaje po prćijama. To bi bila obmana. A projekti postoje samo majmuni vrište od muke jer ne mogu da se dogovore. Ne daj Bože da se Srbi slože. Kako ih primorati da se slože? Lako. Zavrnuti slavinu pa nek se snalaze kako znaju i umeju.

Ljubili bi se oni u obraz kao bele lale i ne bi znali ni šta je reč svađa. Kaže Berni iz Chop Shopa: spavao bi sa sudijama za trke samo da mogu da se takmičim.
 
ThinkAgain":19a2psuu je napisao(la):
Al dabome, pa 3. Beograd će graditi neka tamo vlast, to nije naša nadležnost... E za to bi im puko takvu šamarčinu da bi se udavili u Dunavu jer bi pali u nesvest i upišali bi se.
Као што ће и метро градити тамо нека власт, и још много тога... Све што не може да се заврши за један мандат, не вреди ни почињати. :rolleyes:
 
Vrh