Pa sada mi nesto izgleda kao da je sam UMP zamenio zamisao tog bulevara. Od Prokopa do UMP-a (deo trase kod stadiona) ima manje od kilometra. Time se Prokop vezuje sa jedne strane za autoput, sa druge za UMP i svi srecni i zadovoljni
U svakom slučaju vizionarska zamisao nema šta.Siniša":2903z1zr je napisao(la):Svetosavski bulevar- tu je cak trebao da ide tramvaj, nova trasa dvojke nakon sto bi se ukinula pruga kroz beogradsku ulicu.
Interesantno, uvek mi je smetalo sto se Ruzveltova onako bezveze zavrsava... ali podrazumeva previse rusenja a i UMP vrsi slicnu funkciju.connect":2d9y66j8 je napisao(la):Svetosavski bulevar: Topčiderska zvezda - Prokop - Hram - Kalenić - Vukov spomenik. Jedna dosta bizarna ideja.shmeksi":2d9y66j8 je napisao(la):Nenade ovo o čemu pričam je neka ideja još odavno verovatno od početka pravljenja stanice, nema veze sa trenutno važećim GUP-om, ali hvala na trudu u svakom slučaju. Može se reći da je tja bulevar za temu Neostvareni Beograd. Znam da je neko spominjao taj bulevar, ali ako može da ponovi nešto malo više o njemu. :kafa:
Nažalost, nemam ništa detaljnije. Od radikalnijih saobraćajnih rešenja iz tog perioda zanimljivo je pomenuti i ideju o ukidanju kružnog toka na Slaviji i njegovo pretvaranje u trokraku raskrsnicu.shmeksi":9oz9v6q0 je napisao(la):connect, pokušavam da zamislim tu trasu, ali mi ne ide baš najbolje možeš li ti ili neko drugi to d ailustruje baš sam nešto zapeo da ga vizuelizujem pa zato pitam.
Čini mi se da je Goldstein okačio neku fotku tog plana, ako je to ono što mislim da jeste.connect":2j8stg37 je napisao(la):Nažalost, nemam ništa detaljnije. Od radikalnijih saobraćajnih rešenja iz tog perioda zanimljivo je pomenuti i ideju o ukidanju kružnog toka na Slaviji i njegovo pretvaranje u trokraku raskrsnicu.shmeksi":2j8stg37 je napisao(la):connect, pokušavam da zamislim tu trasu, ali mi ne ide baš najbolje možeš li ti ili neko drugi to d ailustruje baš sam nešto zapeo da ga vizuelizujem pa zato pitam.
Izvor BlicDa li je odustajanje od nove železničke stanice konačno
„Prokop“ krivo postavljen još pre trideset godina
Autor: Nataša Korlat | Foto: j. vučetić | 02.09.2009. - 10:11
Ideja iz sedamdesetih godina prošlog veka da „Prokop“ preuzme ulogu glavne železničke stanice nikad nije bila dalje od realizacije. Zidanje „Skadra na Bojani“, kako mnogi vide ovaj projekat, opet je odloženo "do daljnjeg", a buduća uloga „Prokopa“, u koji je do danas uloženo oko sto miliona evra, ponovo je dovedena u pitanje.
Kada se za vreme mandata gradonačelnika Branka Pešića počelo sa izgradnjom Beogradskog železničkog čvora, predviđeno je izmeštanje Glavne železničke stanice sa današnje pozicije na Savskom trgu u prolaznu stanicu u „Prokopu“. Tada se računalo da će izmeštanjem koloseka iz centra grada biti oslobođeno 80 hektara ekskluzivnog građevinskog zemljišta uz reku Savu, čija se vrednost danas meri milijardama evra. Međutim, projekat koji je trebalo da bude realizovan za dve godine odužio se već na 32, a pitanje je da li će i kada biti završen.
Prvi rok dve godine
Na startu je izgradnja „Prokopa“ izazvala velike polemike u javnosti, što zbog samog projekta, što zbog lokacije. Koliko je on bio sporan dovoljno govori podatak da je projekat usvojen tek posle sedam i po sati većanja članova tadašnjeg gradskog Sekretarijata za urbanizam. Međutim, u tačno dogovoreno vreme, 8. oktobra 1977. godine počinju radovi, a prema planovima tadašnjih vlasti, prvi voz kroz „Prokop“ trebalo je svečano da prođe na Praznik rada, 1. maja 1979. godine.
Međutim, radovi od početka nisu išli dogovorenom dinamikom, a sve je pravdano krizom i nedostatkom novca. Prvi put, izgradnja „Prokopa“ bila je obustavljena 1980. godine.
- Bilo je više razloga zbog kojih je konzervirana izgradnja nove železničke stanice, kako ekonomskih, tako i političkih. Novac je bio obezbeđen iz kredita Britanske nacionalne banke i budžeta Srbije, ali na kraju se ispostavilo da u ono vreme to nije bilo dovoljno. Projekat je bio jako skup, a država je zbog krize donela odluku da svi radovi budu zamrznuti - kaže Živorad Kovačević, gradonačelnik Beograda u vreme obustavljanja radova na „Prokopu“.
U javnosti se, međutim, već tada pričalo da nedostatak novca nije jedini problem. Znalo se da lokacija na kojoj se nalazi „Prokop“ nije dovoljno dobra i da je određena u vreme kad se projektovao beogradski metro, a svima je poznato kako se on završio.
- Mnogima se nije svideo ni izabrani projekat stanice "Prokop". Nije se dopadao ni meni, a ni mom prethodniku Branku Pešiću. Jako je skup, a lokacija na kojoj se nalazi je zavučena. Nije dobro povezana sa mnogim delovima grada. Ali, donetu odluku morali smo da poštujemo - kaže bivši gradonačelnik Kovačević.
Nikad nije bio prioritet
Dok su radovi na izgradnji stanice stajali, u Beogradu su se gradili neki drugi objekti. Sa druge strane, bilo je jasno da je završavanje Beogradskog železničkog čvora, čiji je deo i „Prokop“, bilo i političko pitanje.
- Sećam se da je, u to vreme, prioritet bila izgradnja „Sava centra“, pa je nova stanica morala da sačeka. Na prekid radova uticala je i težnja bivših republika da osujete ovaj projekat, jer nisu želele da Beograd i Srbija dobiju novu infrastrukturu. Ja lično mislim da on nikada nije završen jer zapravo nema potencijal i ne nalazi se na dobroj lokaciji - kaže Antonije Antić, bivši direktor Urbanističkog zavoda Beograda.
Na konkursu za izgradnju nove železničke stanice pobedilo je delo arhitekata Miše Živojinovića, Zorana Žunkovića, Srboljuba Rogana i Živorada Lisičića. Jedan od njih i dalje misli da „Prokop“ ima budućnost, ali da mora da se adaptira novim uslovima.
- Kroz ovu stanicu moraju da prođu svi vozovi i ona ima veliku ulogu u Beogradskom železničkom čvoru. Veza sa gradskim saobraćajem nije ostvarena, jer se stalno čeka neka investiicja. Na žalost, Grad je više opredeljen za drumski, a manje za železnički saobraćaj, čiji su potencijal velike evropske države odavno prepoznale- kaže jedan od četvorice autora ovog projekta, koji nije želeo da njegovo ime bude objavljeno.
Žaklina Gligorijević, direktorka Urbanističkog zavoda smatra da do danas „Prokop“ nije uspešno saobraćajno povezan, niti javnim prevozom sa ostalim delovima grada.
- To je, između ostalog razlog da se razmišlja i o novoj lokaciji za glavnu stanicu. Jedna alternativa razmatrana i u planskom dokumentima i u javnim konkursima je lokacija u Novom Beogradu, uz novu autobusku stanicu, u blizini Buvljaka. Međutim, ova lokacija mora da se potvrdi planom regulacije, posle provere kroz analize svih vidova saobraćaja i uz saglasnost republike i Grada - kaže Gligorijević.
Vole ga političari
Zanimljivo je da su radove na „Prokopu“ često iznova otvarali političari. Tako je 1996. godine to uradio Slobodan Milošević uz tadašnjeg premijera Mirka Marjanovića. Slično se dogodilo i pre nešto manje od godinu dana, kada su radove na novoj železničkoj stanici svečano najavili premijer Mirko Cvetković, ministar Milutin Mrkonjić i gradonačelnik Dragan Đilas. Od toga se međutim nije daleko odmaklo.
Obilaznica iduće nedelje
S obzirom da je raseljeno romsko naselje kod Gazele, moći ćemo da započnemo radove i aktiviramo kredite koji su nam odobreni. Naredne nedelje bi trebalo da počne realizacija projekata na obilaznici oko Beograda, od Batajnice do Dobanovaca, za koju je odobren kredit od 115 miliona evra. Drugi kredit koji je odobren je onaj za deo autoputa između Surčina i Bubanj Potoka od 200 miliona evra - kaže za „Blic“Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu.
Koji nadvoznjak?Ambassador":euujikgz je napisao(la):... Plus kad se uradi onaj nadvožnjak i sređivanje ulice od Slavije - kao što je predviđeno, Prokop će biti do jaja...
Ово је реченица која не слути на добро. :shok: Само може да значи да на метро не треба рачунати не само у овом веку, него никад! :bash:U javnosti se, međutim, već tada pričalo da nedostatak novca nije jedini problem. Znalo se da lokacija na kojoj se nalazi „Prokop“ nije dovoljno dobra i da je određena u vreme kad se projektovao beogradski metro, a svima je poznato kako se on završio.
Напумпава се од самог почетка, а сад кад су већ кренули са тим било би ван памети да остане тако. Само да слична судбина не задеси и УМП...Homer Jay":xqfacx21 je napisao(la):To oko nepodobne lokacije se malo napumpava
Добро, не заборави да ће једног дана Београд имати обилазницу, па транзит неће пролазити туда.Homer Jay":xqfacx21 je napisao(la):vecita guzva uz hronican nedostatak parking prostora i sve to zacinjeno tranzitnim saobracajme koji tuda ide
Чуј, мало...Homer Jay":xqfacx21 je napisao(la):malo ta novobeogradizacija grada pocinje da gnjavi.
Да се вратимо на почетак, не само некакво стање, него кад су већ кренули са измештањем станице, онда нека то и заврше, а онда следи саобраћајно повезивање како ваља.Homer Jay":xqfacx21 je napisao(la):I najzad, argument isplativosti - sigurno je isplativije uloziti os nekoliko desetina miliona evra na vec stotine ulozenih miliona i dovesti stanicu u bar nekakvo funkcionalno stanje, nego da pomenutih stotine miliona evra poreskih obveznika ove drzave, i drzava koje su joj prethodile, stoji da trune na ledini.
Врло вероватно да си у праву. Стварно не видим разумно објашњење зашто се не уложи мало пара да се ствар заврши (мислим, мало у односу на оно шта је досад уложено и мало у односу на добит од земљишта које би се ослободило).Ambassador":xqfacx21 je napisao(la):Meni ovo liči samo na neko razvlačenje i odguvlačenje jer ne znaju šta da rade sa Savskim amfiteatrom kad završe Prokop. Verovatno se grad i republika žešće pičkaju kome bi pripalo, ko želi da ga ukešira, i pitanje je da li bi se našao jedan dovoljno jak investitor, već bi moralo da se izdeli u više manjih, a to znači više interesa, teže organizovanje korupcije, etc.
Тешко да ће ти неко овде пристати да живи на четрдесетом спрату, са оваквим одржавањем. То што се у нормалном свету сви отимају за више спратове и периферију, овде није нормалан свет последњих... па не знам... 50... 100... 500... не знам колико... година...ThinkAgain":2ukt6yda je napisao(la):Može budući investitor da se obaveže da napravi jednu od 40sp, samo jednu i svi će da stanu. Eto čisto da ispoštuje donju granicu tj minimalnu visinu.
Као што ће и метро градити тамо нека власт, и још много тога... Све што не може да се заврши за један мандат, не вреди ни почињати.ThinkAgain":19a2psuu je napisao(la):Al dabome, pa 3. Beograd će graditi neka tamo vlast, to nije naša nadležnost... E za to bi im puko takvu šamarčinu da bi se udavili u Dunavu jer bi pali u nesvest i upišali bi se.