Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429019#p429019:o5x9e8w5 je napisao(la):
RioBL » 20 Jan 2017 08:29 pm[/url]":o5x9e8w5]Apsolutno se slazem Pantograf. Plus!

Mislim da bi bolje bilo, novac namjenjen daljeoj izgradnji oko Prokopa, preusmjeriti u stanice na Vracarskoj liniji i njihovo opremanje za prihvat putnika i vozova. Jer, kao sto je i pokazao gore okaceni Karlov post, niko od putnika (pa ni ono troje) nema kao krajnji cilj svog putovanja neku zeljeznicku stanicu, bez obzira koliko ona bila velika, moderna i lijepa. Svi putnici na kraju moraju naci prevoz do svoje konacne destinacije a tri stanice na vracraskoj trasi imaju daleko bolji polozaj za takvo kretanje putnika.

Bacamo pare a glavni cilj, prevoz putnika se ne ostvaruje.
Treba u dalju buducnost gledati. Kada se razmisljalo o barskoj pruzi, bilo je toliko negativnih reakcija zapadnih jugoslavenskih republika da se zamalo od toga i odustalo. Bez Barske pruge Zastave nebi proizvela Fiata ili Yuga i Beograd bi danas ostao bez veze sa morem itd.

Istorija poznaje tri vremenskih ciklusa: la longue durée, moyenne durée, événement. Prokop i samim tim Beogradski cvor su ocigledno predmet sredisnjeg ciklusa. Nije on u domeni bioskopske prestave ni vecernjeg baleta da bi se gledao kroz prismu koliko putnika su bili juce ili prekjuce. Sanimlijiva su ta promatranja koliko je juce bjilo putnika na stanici ali za dvadeset godina to ne znaci bas nista.
 
Aко ћемо реално, у нормалном свету Прокоп не би био пуштен у употребу ни дан данас пошто и даље нема основне услове за функционисање - инфраструктуру и јавни превоз. Тренутно је у недођији, а није много потребно да се добро повеже са ближом околином, као остатком града. А то што се не користи пуни капацитет БЖЧ како је он замишљен је чист дебилизам наших фотељаша. Искрено, ја не доживљавам Прокоп као главну станицу, већ као једну од једнаких.

И волео бих да и НБГ, и Земун, Тошин бунар, иКарађорђев парк, и Панчевац, и Раковица, Ресник буду уређене на нивоу Прокопа, и да свака преузме на себе терет железничког превоза за свој део града.
 
У нормалном свету возови се не би заустављали (а камоли започињали и завршавали путовање) на станици којој се приступа до пола очишћеним степеницама, а онда неочишћеном стазом кроз градилиште. У оваквом стању Прокоп је без друмског приступа у рангу Инђије пустаре (https://www.google.rs/maps/@45.0939588, ... 6656?hl=en). Тако близу цивилизације, а тако далеко. Једина разлика је што је Инђија пустара укрсница на једноколосечној прузи и путници је не користе, а Београд Центар је будућа главна путничка железничка станица у главном граду са 14 пари међуградских возова и педесетак пари возова градске железнице.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429055#p429055:1rodwu5f je napisao(la):
Nikola NS » Sat Jan 21, 2017 1:49 am[/url]":1rodwu5f]У нормалном свету возови се не би заустављали (а камоли започињали и завршавали путовање) на станици којој се приступа до пола очишћеним степеницама, а онда неочишћеном стазом кроз градилиште. У оваквом стању Прокоп је без друмског приступа у рангу Инђије пустаре (https://www.google.rs/maps/@45.0939588, ... 6656?hl=en). Тако близу цивилизације, а тако далеко. Једина разлика је што је Инђија пустара укрсница на једноколосечној прузи и путници је не користе, а Београд Центар је будућа главна путничка железничка станица у главном граду са 14 пари међуградских возова и педесетак пари возова градске железнице.

Taj snimak iz Indjije pustare sa Google Maps je iz 2013 godine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429038#p429038:24lyt7p3 je napisao(la):
JohnnyLee » Fri Jan 20, 2017 10:53 pm[/url]":24lyt7p3]пре тога, Вуков споменик треба спустити на 550

To ne bi trebalo biti ni skupo ni komplikovano a donijelo bi vecu korist od izgradnje parkiralista i prosirenja ulica oko Prokopa.

U drugoj fazi, umjesto predvidjenog TPS Kijevo, ja bih gradio TPS Ovca pa bi tako mogli formirati medjugradske linije koje bi ukljucivale stanicu Vukov Spomenik. Na taj nacin bi dobili stanicu koja je u daleko boljem polozaju. Pokriva vazan dio grada, skoro pa centar. Sa vec gotovim tramvajskim i autobuskim linijama. Znaci - izbjegli bi trosak opremanja infrastrukture oko Prokopa i reorganizacije javnog gradskog saobracaja zbog Prokopa.



Ili, mozda jos bolje, napraviti TPS negdje pored Panceva pa produziti linije da obuhvate pored "treceg beograda" i taj banatski grad!
 
Знаш како Рио, игнорисање Прокока би било ок да није избетониран, сада је он реалност и игнорисање његовог завршетка би била катастрофална грешка и бацање пара у амбис (а већ је доста бачено у овај пројекат). И ма колико био Врачарски тунел са својим станицама атрактивно лоциран у граду, мислим да не смеју да се занемарују станице Раковица, Ресник, Kијево, Кнежевац и Јајинци.

Моје неко размишљање јесте да сва три крака новог чвора морају подједнако да учествују у саобраћају, да сви возови треба да стају на свим станицама у оквиру чвора пошто се цео чвор мора доживљавати као одредница-Београд. За тако нешто потребно је организовати регионалне линије којима Београд није крајња одредница, већ пролазна (возови типа НС-БГ-Панчево, (Шид)Рума-БГ-Ваљево, Лапово-БГ-Инђија и сл) које би покривале станице на пругама у кругу од 80 километара од Бегорада, док би даљински возови, ван тог круга (Београд-Суботица, Београд-Бар, Београд-Ниш, Београд-Скопље) завршавали на крајевима чвора супротно од правца из којег су дошли (Суботица-БГ-Младеновац, Ниш-БГ-Земун и сл.). Такође по истом принципу 80-90км у круг, организовати регио линије и по осталим железничким чворовима (Нови Сад, Краљево, Суботица, Ниш, Зајечар) са преседачким везама на местима где се поклапају ти кругови.
 
Rio , ne vode svi tokovi putnika u centar grada i ka Vuku. Do pogrešnog zaključka si došao. Sa forsiranjem Vukovog spomenika nećemo ništa pozitivno dobiti. Ako već imamo stanicu Prokop na trasi BG: voza , koja je povezana sa južnim delom grada i sa zapadnim delom grada , zašto bi smo nju zanemarivali kada smo već uložili tolike pare u nju , i druge stanice , samo zato što je Vukov spomenik mnogo bolje uređen i zato što je u centru , i to na mestu koje već ima dosta linija gradskog prevoza. Kao što reče Karlo , najbolji primer toga su linije 49 i 85 , koje su odlično iskorišćene , zato što za razliku od drugih linija koje prolaze Banovim brdom , ne idu u centar grada , što sasvim dovoljno govori samo za sebe da tokovi putnika ne vode isključivo u centar. Potrebno je da celokupnu postojeću železničku infrastrukturzu na teritoriji Beograda povezati , tamo gde je potrebna rekonstrukcija to odraditi , tamo gde treba dodati još jedan kolosek to odraditi , tamo gde treba izgraditi stanice to odraditi , tamo gde treba približiti gradski prevoz to odraditi ... Ignorisanjem svih ovih stvari dolazimo u situaciju da smo pare uzalud bacali na železnicu i da ćemo uvek imati jedan deo grada koji će putovati i po 1h 30 min da bi stigli do željenih lokacija (koji su bliža periferija) , dok će drugi imati komfor BG: voza (u kakvom god on bio stanju) , prevashodno zato što će moći da za pola sata stignu do centra , bez guranja da uđu , bez smrzavanja na stanicama , bez vikanja jedeni na druge , bez nagađanja da li će doći prevoz po redu vožnje ...
 
Дошљак":2bocvovh je napisao(la):
...док би даљински возови, ван тог круга (Београд-Суботица, Београд-Бар, Београд-Ниш, Београд-Скопље) завршавали на крајевима чвора супротно од правца из којег су дошли (Суботица-БГ-Младеновац, Ниш-БГ-Земун и сл.).
Надам се да ћемо једног дана доживети и линије Суботица – Врање, Суботица – Ужице, Сомбор – Нови Сад – Крагујевац – Краљево итд., па зашто да не и Нови Сад – Скопље, Ниш – Будимпешта итд. Предност Прокопа као пролазне станице треба искористити.
 
Taкве линије тек када достигнемо ниво инфраструктуре са брзинама 80-100км/ч на целој мрежи, као и нове гарнитуре пригодније за дуже линије или нове локомотиве и нове/модернизоване вагоне. За сада са овим стањем пруга и са постојећим гарнитурана треба да се оријентишемо на регио-линије по чворовима које би се међусобно преклапали зарад преседачких веза.
 
Ove ideje za Subotica Nis i Subotica Uzice nisu lose ali su tesko ostarive putovalo bi se najmanje 8,5 sati.
 
Nakon rekonstrukcije pruge od Beograda do Subotice , i povećanja maksimalne brzine , neke stvari bi mogle i da se realizuju.
 
Da dodam na listu zelja elektrifikaciju pruga za Sombor i Kragujevac-Kraljevo.

Rekonstrukcije u svim pravcima, naravno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429136#p429136:1ffro0sb je napisao(la):
Nikola NS » 21 Jan 2017 07:17 pm[/url]":1ffro0sb]
Дошљак":1ffro0sb je napisao(la):
...док би даљински возови, ван тог круга (Београд-Суботица, Београд-Бар, Београд-Ниш, Београд-Скопље) завршавали на крајевима чвора супротно од правца из којег су дошли (Суботица-БГ-Младеновац, Ниш-БГ-Земун и сл.).
Надам се да ћемо једног дана доживети и линије Суботица – Врање, Суботица – Ужице, Сомбор – Нови Сад – Крагујевац – Краљево итд., па зашто да не и Нови Сад – Скопље, Ниш – Будимпешта итд. Предност Прокопа као пролазне станице треба искористити.
Прошле године смо били предложили Србија возу:
1) Крагујевац - Београд - Нови Сад - Сомбор: 2 пара дневних возова.
2) Краљево - Ваљево - Београд - Нови Сад: 1 пар дневних возова.
3) Ниш - Будимпешта: 1 пар дневних возова.
4) Солун - Будимпешта: дневни кроз Поморавље, ноћни Београд - Будимпешта.
5) Суботица - Скопље: 1 пар дневних.
6) Готово сви регионални возови (са стајањем у свим станицама и стајалиштима) из Пожаревца, Ваљева, Велике Плане и Новог Сада иду за Панчево Војловицу. Само неки поласци везани за обрт гарнитура, дневне прегледе и евентуалну замену иду за Земун и из Земуна.

Неки од наших предлога јесу били надреални због кумулативних кашњења која се јављају на лошим деловима пруга са АПБ-ом, али образложење из Србија воза је надреално:
- Мали токови путника и предуго време вожње између Београда и Ниша. Занемарују да не само у железничком, него и у свим видовима превоза у Србији, правих интерсити кретања је мало, а много више мања места гравитирају ка већим местима! Такође, већи број локација које се опслужују у самом Београду, посебно повезивање са супротним деловима Београда.

@Sole mio, o mio Sole
Немој напамет узимати моје речи у уста. Да поменуо сам развијену транспопртну мрежу, позитивне примере нових линија 49 и 85 које су разбиле мало централизован систем линија у Пожешкој, али и даље су доминантан генератор кретања ка Чукарици локације који километар северно од Мостарске петље и Прокопа. Вредне су станице подручја шире опслуге и дистрибуције типа Крњача, Земун, Ресник, али и даље и у Београду и целом свету најјачи и најважнији генератор је центар у зони трајне нерешивости ефикасног моторног друмског транспорта.

Ту Прокоп не спада. Можда ће једног дана бити, као у Москви, ван "круга петице" ( кружна метро линија 5 у Москви) Москва Сити, пословни центар са солитерчинама. И даље ће станице ближе наслеђеном центру, као што су Савски трг и Вуков споменик, те јака транзитна чворишта на позицији ширег центра Аутокоманда и Панчевачки мост бити врло јаки генератори кретања. Довољно је живети и разумети велики град да Прокоп због клисуре и аутопута није ни једно ни друго. Односно, потребна му је озбиљна доградња преко границе важећих планова да би то постао.

Па и све да се то уради, опет су највредније централне станице. Без њих, сва остала улагања у путничке ефекте губе економске и све друге ефекте.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429250#p429250:n9ptd363 je napisao(la):
Karlo del Ponte » January 22nd, 2017, 12:10 pm[/url]":n9ptd363]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429136#p429136:n9ptd363 je napisao(la):
Nikola NS » 21 Jan 2017 07:17 pm[/url]":n9ptd363]@Sole
Немој напамет узимати моје речи у уста. Да поменуо сам развијену транспопртну мрежу, позитивне примере нових линија 49 и 85 које су разбиле мало централизован систем линија у Пожешкој, али и даље су доминантан генератор кретања ка Чукарици локације који километар северно од Мостарске петље и Прокопа. Вредне су станице подручја шире опслуге и дистрибуције типа Крњача, Земун, Ресник, али и даље и у Београду и целом свету најјачи и најважнији генератор је центар у зони трајне нерешивости ефикасног моторног друмског транспорта.

Ту Прокоп не спада. Можда ће једног дана бити, као у Москви, ван "круга петице" ( кружна метро линија 5 у Москви) Москва Сити, пословни центар са солитерчинама. И даље ће станице ближе наслеђеном центру, као што су Савски трг и Вуков споменик, те јака транзитна чворишта на позицији ширег центра Аутокоманда и Панчевачки мост бити врло јаки генератори кретања. Довољно је живети и разумети велики град да Прокоп због клисуре и аутопута није ни једно ни друго. Односно, потребна му је озбиљна доградња преко границе важећих планова да би то постао.

Па и све да се то уради, опет су највредније централне станице. Без њих, сва остала улагања у путничке ефекте губе економске и све друге ефекте.
Što se tiče Požeške , slažem se. Možda se nisam najbolje izrazio , ali poenta mog komentara je bila da ne vode svi tokovi putnika isključivo i jedino u centar grada , iako je taj tok putnika u većini. Kao drugo , ako postoji mogućnost , naprimer da se Mladenovac i Resnik povežu sa Novim Beogradom i Zemunom , zašto da se ne iskoristi i ta opcija , umesto guranja linija kroz Vračarski tunel i Vukov spomenik , uz obrazloženje , u zapadni deo železnice Beograda nema potrebe ulagati , zato što već imamo uređen Vukov spomenik koji je u centru i koji je glavno odredište svih putnika. Suština je da većina ≠ svi i da , kao što rekoh ranije , zanemarivanjem drugih delova grada zarad Vukovog spomenika koji forsira Rio (verovatno mu se mnogo svideo prilikom posete Beogradu) , ne dobijamo ništa pozitivno , već da treba da imamo i metro (teški i / ili laki) linije poput 49 i 85.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429074#p429074:2ud5v18f je napisao(la):
Дошљак » Sat Jan 21, 2017 11:12 am[/url]":2ud5v18f]Знаш како Рио, игнорисање Прокока би било ок да није избетониран, сада је он реалност и игнорисање његовог завршетка би била катастрофална грешка и бацање пара у амбис (а већ је доста бачено у овај пројекат)...

Znas kako Dosljak,...
ne ignorisem ja Prokop vec ga nastojim staviti u realne okvire.
Prokop kao stanica postoji jos od 80-tih i sav novac potrosen od tada do dana danasnjeg je bacen novac ako na toj stanici iz voza koji spaja dva najveca grada u Srbiji izadju 3 putnika. Nemam sta ja da ignorisem Prokop, ignorisu ga punici u srpskim vozovima. Trebao bi svoj komentar uputiti putnicima i reci "nemojte ignorisati Prokop u njega smo dosad ulozili mnogo novca a planiramo da ulozimo jos".

Koja je uopste svrha postojanja i gradnje zeljeznickih stanica!? Da budu sto vece i ljepse ili da sluze kretanju putnika?

Ako je svrha ulaganja u Prokop (ili bilo koju drugu stanicu) da imamo najvecu i najljepsu stanicu onda DA. Trebamo uloziti jos mnogo para. Ne moze najveca i najljepsa stanica uz to jos i imenom "Centar" da bude bez tramvaja, metro-a, garaza na vise spratova, hotela i svih ostalih "pratecih sitnica". Zar ne.

Sta mi to uopste gradimo u toj rupi? Jesmo li svjesni?
To sto gradimo pod maleskim brdom u zargonu se zove - FIKS IDEJA.

Ja nisam za fiks ideje vec da novac ulazemo tamo gdje bi korisnici usluga imali sto vecu korist od ulozenog. I druga stvar, bez obzira koliko ja kritikovao planove razvoja cvora, ja nisam nikad bio niti cu biti za zatvaranje stanice Prokop nit bih branio putnicima da ju koriste. Dao Bog pa to jednog dana stvarno bude najveca stanica u Srbiji ali po broju putnika a ne po broju kvadrata, perona ili nedo Bog po promasenosti investicije.

solecar":2ud5v18f je napisao(la):
...ako postoji mogućnost , naprimer da se Mladenovac i Resnik povežu sa Novim Beogradom i Zemunom , zašto da se ne iskoristi i ta opcija , umesto guranja linija kroz Vračarski tunel i Vukov spomenik , uz obrazloženje , u zapadni deo železnice Beograda nema potrebe ulagati , zato što već imamo uređen Vukov spomenik koji je u centru i koji je glavno odredište svih putnika. Suština je da većina ≠ svi i da , kao što rekoh ranije , zanemarivanjem drugih delova grada zarad Vukovog spomenika koji forsira Rio (verovatno mu se mnogo svideo prilikom posete Beogradu) , ne dobijamo ništa pozitivno , već da treba da imamo i metro (teški i / ili laki) linije poput 49 i 85.

Da nisi Sole nesto pobrkao? Neki delovi grada se zanemaruju zarad Vukovog Spomenika?
Upravo je suprotno! U stanicu Vukov Spomenik, cini mi se, u zadnjih 20 godina nije ulozen ni jedan dinar a sa druge strane u jednu drugu stanicu uz svu pompu medija ulazemo novac da kroz nju prodje nekoliko putnika dnevno. I ja kad to istaknem optuzi me se da zanemarujem druge delove grada i forsiram nesto. Kamo srece da ja mogu bilo sta forsirati.

Ono sto se forsira sasvim je jasno vidljivo svima, kao i onaj ko forsira.
 
Veoma je upitno i kad se bude zavrsio Prokop sa sve stanicnom zgradom hotelima, tramvajem i metroom da li ce ga tada koristiti ljudi jer ako je nekome lakse da izadje na Novi Beograd ili kod Vukovog spomenika, dzabe i milijarda evra ulozena u prokop ljudi ga nece koristiti ako nemaju potrebu za tim.

Izgradnjom dodatnih sadrzaja oko Prokopa se samo radi na tome da se dovuku putnici mehanickim prirastajem. Sam prokop ne generise nista.
 
Пази Рио, тренутно стање јесте очајно и са тим се слажем, и силне паре су потрошене. Али мислим да Прокоп ипак има потенцијал да покрије већи део града, oпштину Вождовац са својих 150.000 становника, пошто је њеним урбаним насељима та железничка станица најближа. Такође и општину на чијој се територији налази, Савски венац са својих 40.000 становника, која ће изгледа нажалост остати без свог симбола - главне станице. А за то је потребно солидно повезивање линијама јавног превоза. Кад буде нормалне везе превозом, биће и путника.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429333#p429333:4umbaq78 je napisao(la):
RioBL » January 22nd, 2017, 9:01 pm[/url]":4umbaq78]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429074#p429074:4umbaq78 je napisao(la):
Дошљак » Sat Jan 21, 2017 11:12 am[/url]":4umbaq78]Знаш како Рио, игнорисање Прокока би било ок да није избетониран, сада је он реалност и игнорисање његовог завршетка би била катастрофална грешка и бацање пара у амбис (а већ је доста бачено у овај пројекат)...

Znas kako Dosljak,...
ne ignorisem ja Prokop vec ga nastojim staviti u realne okvire.
A ti realni okviri zvuce kao ignorisanje , barem meni.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429333#p429333:4umbaq78 je napisao(la):
RioBL » January 22nd, 2017, 9:01 pm[/url]":4umbaq78]
solecar":4umbaq78 je napisao(la):
...ako postoji mogućnost , naprimer da se Mladenovac i Resnik povežu sa Novim Beogradom i Zemunom , zašto da se ne iskoristi i ta opcija , umesto guranja linija kroz Vračarski tunel i Vukov spomenik , uz obrazloženje , u zapadni deo železnice Beograda nema potrebe ulagati , zato što već , imamo uređen Vukov spomenik koji je u centru i koji je glavno odredište svih putnika. Suština je da većina ≠ svi i da , kao što rekoh ranije , zanemarivanjem drugih delova grada zarad Vukovog spomenika koji forsira Rio (verovatno mu se mnogo svideo prilikom posete Beogradu) , ne dobijamo ništa pozitivno , već da treba da imamo i metro (teški i / ili laki) linije poput 49 i 85.

Da nisi Sole nesto pobrkao? Neki delovi grada se zanemaruju zarad Vukovog Spomenika?
Upravo je suprotno! U stanicu Vukov Spomenik, cini mi se, u zadnjih 20 godina nije ulozen ni jedan dinar a sa druge strane u jednu drugu stanicu uz svu pompu medija ulazemo novac da kroz nju prodje nekoliko putnika dnevno. I ja kad to istaknem optuzi me se da zanemarujem druge delove grada i forsiram nesto. Kamo srece da ja mogu bilo sta forsirati.

Ono sto se forsira sasvim je jasno vidljivo svima, kao i onaj ko forsira.
Da li ja mogu preko stanice Vukov spomenik , ako sam recimo u Mladenovcu , da stignem do NBG? Mogu , tako sto cu jednim vozom da idem iz Mladenovca do Vuka , pa da onda tamo presedam na drugi voz koji ce me povezati do NBG , preko Prokopa. Da li ti se to cini kao idealno resenje?
Ili je mozda bolje resenje da se uspostavi i linija Mladenovac - Prokop - NBG - Zemun - Batajnica pored linije Mladenovac - Vukov spomenik - Pancevacki most - Ovca?

Ja nista ne forsiram i ne bezim od cinjenice da je Vukov spomenik stanica sa najvecim protokom putnika , kako ti zelis da predstavis (akcenat je na prvom delu recenice). Sto se tice druge linije BG: voza , koja bi isla od Resnika do Prokopa , a za koju se zalazu ovi iz gradske vlasti , to mi je tek nevidjena glupost , zato sto je ne bi maltene niko koristio , i mislim da je mnogo svrsihodnije da ona ide preko Vuka ka Ovci , a da se u nekoj daljoj buducnosti uvede i treca linija iz Resnika ka Batajnici preko Prokopa.

Sto se tice ulaganja , u mnogo stvari smo ulozili tolike pare , pa one i dalje stoje poluzavrsene. Ali kako osim Prokopa , nisu u medijima , ne upadaju toliko u oci , i potpuno je normalno da se o njima ne prica.

Kao sto rece Dosljak , Prokop i te kako ima potencijala za veci broj putnika , kojima je ona najbliza , ali to je moguce jedino preusmerenjem pojedinih linija da idu novom saobracajnicom pored gornjeg (za sada glavnog) ulaza u zeleznicku stanicu. Mnogima je ona tako blizu , a tako daleko , samo zato sto ne postoji adekvatan prilaz. Takodje , nevidjena je glupost ukidati GZS , a Prokop pretvarati da to bude , kada to nikako nije prirodno , ali ako je to vec uradjeno za pojedine linije , zasto onda ignorisati tu cinjenicu i ne ciniti nista i po tom pitanju? Sta mislis zasto sada veliki broj ljudi iz pravca Banjice i naselja uz Borsku , dolazi do Prokopa i tu parkira kola , pa ide dalje na trole ili voz?
 
Неће, нажалост, ништа од свега тога помоћи станици у Прокопу, јер је она направљена у јендеку, а не на улици, па су само подземна решења за њу прихватљива (шалу на страну, елаборираћу то касније).

Мора се схватити да је увођење или преусмеравање било које линије поред Прокопа - чист трошак. Можда једино 55 по оном Карловом предлогу, јер, заиста, и ја сам много пута од Аутокоманде возио ка Мостару поред Партизановог стадиона, уместо да улећем у чеп на аутопуту. У принципу, међутим, линије које се на Прокоп преусмере имаће већу километражу а мање путника него да иду досадашњим трасама (немојте прецењивати развијеност железничке мреже Србије - говоримо о хиљадама, а не о десетинама хиљада, или како би требало - о стотинама хиљада путника дневно и на постојећој главној станици), па, ако железница ишта и добије, изгубиће град и то је, у најбољем случају zero-sum игра, нема ту никаквог озбиљног раста и развоја.

Намеће се закључак да је Б. Ж. чвор по варијанти "Прокоп" дело потпуних идиота и соја људи услед чијег постојања је југословенско друштво и морало пропасти. Па ипак, и ти јендек-урбанисти су предложили један коректив лоше позиције Прокопа, а то је траса метро линија 2 и 4, која, ето, не би била на губитку јер пролази испод Прокопа. Авај, прошле године одлучише да метро туда неће ићи, већ ће ка Чукарици возити поред станице Београд главна... која се укида (доказ да су пост-СФРЈ идиоти ипак већи мамлази од својих славних претходника).

Зато предлажем решење које, сматрам, једино има моћ да излечи станицу у Прокопу од њеног тешког генетског обољења: предлажем тунел од Господарске механе до постојећих касета за метро станицу испод Прокопа и, даље, везу са трамвајском мрежом у Булевару ослобођења, у нивоу предвиђене друмске раскрснице.

Тиме директно повезујемо Прокоп са Бановим брдом, Раковицом, Блоком 45, Вождовцем, Устаничком, Богословијом, Дорћолом... Реч је, да одмах буде јасно, о стотинак милиона евра, али би економски ефекат заправо био одличан, јер би се број корисника трамваја у Београду повећао можда и за 50%, услед увођења веома ефикасних линија, попут нове "деветке" Блок 45 - Бањица, преко Моста на Ади и Прокопа, или Баново брдо - Прокоп - Славија (-Теразије - Калемегдан) итд.

Биће ми част да ова идеја постане делом неког планског документа, или барем изјаве градских званичника. Другог лека Прокопу, мислим, нема.
 
Naravno nacice se u narednim komentarima neko pametan da kaze da je Prokop na savrsenoj lokaciji...
 
Smucao sam se oko Sajma i Senjaka zadnjih dana. Prokop ubija što nema vezu na jug i zapad zbog grebena. Čak mi pade na pamet da uvedu i neki mini bus da vozi od Prokopa do Sajma ili mosta na Adi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429385#p429385:26l1b5vu je napisao(la):
spatiotecte » Пон Јан 23, 2017 12:38 am[/url]":26l1b5vu]Naravno nacice se u narednim komentarima neko pametan da kaze da je Prokop na savrsenoj lokaciji...

Географски је на солидној локацији ако погледамо ширу околину и садржаје (КЦС, ВМА, стадиони, Славија, Палата правде као можда неке од дестинација које би привукле велики број путника, наравно да постоји нормална саобраћајна веза до неких набројаних).
Топографски на катастрофалној локацији која није ни најмање приступачна из свих праваца.
Саобраћајно тренутно на јако закржљалој локацији што је главна мана за бољу повезаност.

Ево једна идеја, можда мало радикална, али има за циљ спречавање оптерећивања мостова аутобусима, пре свега Газеле, а то је премештање Ластине станице на део Прокопа до аутопута.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429386#p429386:1fkcn1zo je napisao(la):
vucko » January 23rd, 2017, 1:45 am[/url]":1fkcn1zo]Smucao sam se oko Sajma i Senjaka zadnjih dana. Prokop ubija što nema vezu na jug i zapad zbog grebena. Čak mi pade na pamet da uvedu i neki mini bus da vozi od Prokopa do Sajma ili mosta na Adi.
Potpuno si u pravu. I vidim niko se ne protivi tome , a kada ja to isto predložim , na sledeći način, produženje linije 34 trasom 44 do Senjaka , i podržim Karlovu ideju za preusmerenje 51 , uz preusmerenje 55 preko Prokopa , ispadnem neko ko tako kreira linije da gleda isključivo svoj interes i kako favorizujem Prokop , umesto da favorizujem neke druge železničke stanice. :roll:
 
Ono što mnogi, kako ovde, tako i na drugim mestima previđaju, jeste da najbolja veza saobraćajna veza Prokopa sa ostatkom grada već postoji: BG Voz.
Što se tiče centra, to bi se dalo rešiti što postojećim trolama, što nekim novim (elektro)bus linijama.

Pošto je pretpostavka da će u nekoj (daljoj) budućnosti postojati i železnička veza sa aerodromom, pre nje svakako treba imati i jednu redovnu bus liniju od i do ove stanice.
 
Vrh