[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414122#p414122:3unk3pwk je napisao(la):
Lurker » 02 Nov 2016 08:22 pm[/url]":3unk3pwk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413988#p413988:3unk3pwk je napisao(la):
spatiotecte » Sre Nov 02, 2016 4:17 am[/url]":3unk3pwk]Prokop jeste zivotno vezan za Slaviju ali trebalo bi se ipak racunati od Trga zato sto je on epicentar Beograda.
Ovako se dobija malo iskrivljena slika udaljenosti.
Beograd je policentričan, za razliku od Zagreba. Babe i žabe. Slavija je u ovom slučaju merodavnija od Trga republike. Čak je i bliže geografskom središtu grada od Trga republike.
На жалост, управо је супротно. Загрен је захваљујући развијенијем шинском превозу него у Београду створио шири центар и равномернији развој. Чињеница да са 40% мање становника има подједнаку површину континуално настањеног подручја је одговор понуде и потражње у односу на понуду транспортних система, и система развоја урбаних садржаја у односу на њих. Најистуренији делови континуинално настањеног подручја су на истоку и западу правцем двоколосечне железничке пруге, на којој за разлику од Београда, никада нису постојале озбиљне саботаже градског и приградског путничког саобраћаја.
У Београду постоји читав низ локалних мини-центара, што је једна доста позитивна тековина урбанизма, чак и у односу на многе градове "развијеног запада". Ти локални центри су учинили да пешачка кретања чине чак 25-30% свих кретања у милионском граду. Нешто значајнији центри су се развијали уз трамвајске пруге, попут Булевара краља Александра, Војводе Степе, Бановог брда и Савских блокова, а захваљујући укидању оба вида шинског саобраћаја, сам центар Земуна је једва сачувао нешто од некадашње улоге центра.
Михаило":3unk3pwk je napisao(la):
Spatio, stvarno nisam očekivao od tebe da se praviš toliko blesav.
А како би онда тебе требали назвати? Иза података да непосредна околина Трга републике генерише највише кретања стоје саобраћајне студије, хиљаде и хиљаде сати истраживања, за шта је један део података чак и јавно доступан. Такође, локације везане за круг двојке (до 800 метара од спољне ивице круга) и даље генеришу око 60% кретања јавним превозом, иако постоји тежња опадања.
За разлику од Трга републике, сама Славија, али и Аутокоманда, Мостарска петља као и Савски трг су транзитна чворишта, што је погодно за везу са кичмом функционисања државе, ако уопште постоји држава и у њој кичма. То не значи да прво, друго и четврто нису везани за итекако значајне генераторе кретања.
Сам Прокоп нема ни карактеристике генератора, ни транзитног чворишта, а потребно је уложити знатно већа средства него што је предвиђено званичним пројектима да би се добила функционална и исплатива целина.
Uzimaš za reper krug dvojke koji je napravljen kad je ceo Beograd imao manje stanovnika nego što sad ima NBG...
Ни ово није тачно. Најпре, Београд је имао близу 400.000 становника пред Други светски рат, а сам Круг двојке је направљен како би се разбила моноцентрична структура града тадашње величине. Био је предвиђен други трамвајски прстен, као и железнички прстен преко Миријева и Јерковића у сврху развоја пословних и индустријских садржаја на периферији.
Tad Slavija i jeste bila periferija, a glavna železnička baruština u sred ničega...
Ни тад Славија није била периферија, јер, примера ради, готово сви медицински објекти у околини у околини Ургентног центра су настали пре Другог светског рата, а и сада је све ту. Технички факултети су такође настали на периферији Круга двојке. Управна четврт је била директно везана за Железничку станицу у Немањиној улици, и сада је ту.
Док је Кнежев трг (Трг републике) био историјско-културни центар, Железничка станица је била логистички и пословни центар Југославија. Објашњење врло једноставно, концентрација људи и робе сами чине своје. Последично, у тој зони ничу нека од најлепших здања у Београду. Иначе, за озбиљне пословно озбиљна друштва и културе, карактеристично је да су са таквих локација измештали логистичке садржаје у складу са новим техникама саобраћаја и савременом концепцијом планирања робног саобраћаја на обилазницама, како би уз путничку железничку станицу, ширили пословне садржаје. Односно путничка железница у друштвима са континуитетом озбиљне економије није престајала да буде најзначајнији инфраструктурни ресурс за развој пословних центара.
Trg republike je "centar centrova" u istorijskom smislu, ali kad je u pitanju svakodnevni život u kome provodimo po sat-dva u vožnji sa kraja na kraj Beograda, nema apsolutno nikakvu ulogu osim za šačicu ljudi koja radi i živi u okolini.
Ех, ех, шачица :roll: У пракси, тај средишњи део Круга двојке и дан данас има највиши индекс изграђености у Београду. Закачила га је блага декаденција, али није ли баш то управо разлог више, да се тај процес не настави у правцу сламизације, тако што би се ширио и унапредио шински и бициклистички превоз, смањило присуство аутомобила уз остале не-саобраћајне интервенције?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414028#p414028:3unk3pwk je napisao(la):
Пантограф » 02 Нов 2016 12:56 pm[/url]":3unk3pwk]
Па, не знам баш. Од Прокопа у шпицевима ка НБ - чеп, ка центру (Кнеза Милоша) - чеп, ка Чукарици - козја стаза кроз Топчидер, ка Славији - чеп... Ка Дедињу и Бањици - ОК.
И то колима, јавног превоза и нема, а и кад га буде, биће исто као и колима.
Са друге стране, кад погледаш, са Главне станице и данас проходно на све стране, а још се, парадоксално, планира и друмски тунел који ће је директно повезати и с дунавским приобаљем...
Pa to nešto govori, glavna stanica nije ni blizu glavnom kretanju ljudi i "centru centrova" kao što se ovde tvrdi... Sa glavne stanice je prohodno ka NBGu i ka Dorćolu (ponekad), a za sve ostalo opet moraš da se uputiš na tu istu Slaviju ili taj isti autoput ili taj isti Topčider... Osim toga, prilično sam siguran da se od autputa do Dorćola kroz Kneza Miloša stigne za isto vreme koliko i od Savskog trga kroz Karađorđevu, čak i u sred špica
...прецизније 5-10 на сат и тамо, и овамо.
Све у свему, зона перманентног загушења остаје
унутрашњи део круга Мостар-Аутокоманда-Цветкова пијаца-Панчевачки мост-Дунав-Сава. Односно исти онај
нови трамвајски круг предвиђан пре Другог светског рата. Уместо да по угледу на позитивну праксу градова у озбиљним економијама, и са озбиљним урбанизмом, Прокоп буде у средишту те зоне, он је на периферији исте.
Кичма пролази кроз средину, а не кроз крај слепог црева, брадавицу леве сисе или мали прст на десној нози. Кичму одржава кичмену мождину и централни крвоток. Еволуција је створила најкраће и напрактичније везе. Град је, истина вештачка творевина, али баш зато имамо већу слободу да бирамо више и у краћем историјском периоду уместо између две наказе: град са управљачки и урбанистички дезинтегрисаном железницом, и град са нафункционалном железницом изузев пар приградских линија.