Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Mair, ne slazem se sa tobom kada je u pitanju dodatno zaduzivanje milijardama. Po mom misljenju je bolja opcija koncesija. OK, to bi se sigurno obilo o glavu nama, krajnjim korisnicima, ali kao drzava smo prevrsili svaku meru.
Javni dug nam je na kraju 2008. iznosio 8,8 milijardi eura, a sada je presao 24 milijarde (rapidno se povecava od 2012 i sada je vec presao 70% ucesca u BDP). Treba smanjiti sivu ekonomiju, a naredne projekte ponuditi u koncesiju, barem autoputeve i manje znacajne zeleznicke pravce.
 
@Marc

Pitanja uredjenja objekata, javnog reda i kulture ne bi trebalo rjesavati rusenjem objekata ili njihovim preseljenjem. To je ipak predrasticno.
Zamisli da imamo skolu u kojoj su neka nemirna djeca, losi djaci, desavaju se svakavi ekscesi. Sta da radimo? Da izgradimo drugu skolu u nekom drugom dijelu grada a ovu "losu" da pretvorimo u muzej prosvete?

Ja vjerujem da nam i po pitanju prosvete i po pitanju saobracaja trebaju drugaciji principi planiranja.
 
Pierre87":yvdwphmn je napisao(la):
Koja je šansa da je među nama ovde neko ko je izgubio ključeve na zeleznickoj stanici u zemunu?


Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
Podelio sam vest na Tviteru, sad ću i na Fejsbuku, možda se neko javi.
https://twitter.com/PolimacS/status/791359783462903808

Sent from my LG-H320 using Tapatalk
 
Hvalaa, ja sam poslao onima na fejsu, autobusi i tramvaji beograda ili kako se zove grupa, ali ništa i dalje..

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=412974#p412974:21qqvlm2 je napisao(la):
MarcBg » Сре Окт 26, 2016 7:07 pm[/url]":21qqvlm2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=412859#p412859:21qqvlm2 je napisao(la):
RioBL » Sre Okt 26, 2016 1:51 pm[/url]":21qqvlm2]

Ja vjerujem da je ovo sto Marc kaze jedan od jacih razloga zbog kog obicni gradjanin gleda sa odobravanjem ili u krajnjem slucaju okrece glavu od cinjenice da Beograd gubi zeljeznicki saobracaj u svom centru. No, tako je svugdje u svijetu. Nigdje ljudi ne vole zeljeznicu, osim manjeg broja entuzijasta, zaljubljenika i hobista...

Hvala na odgovoru...kada prolazim krajem pored Z.Stanice to je da te uhvati jeza.

Preko dana, migranti koji su se uselili u kostur zgrade u Gavrila Principa koja nikad nije ni zavrsena, razapeli kanap pa suse ves, a kad prodjes pored oseca se smrad urina i amonijaka.

Da ne pominjem zgradu preko puta stanice na uglu Karadjordjeve i Mihaila Bogicevica.

Tokom veceri se stvari vec menjaju na gore...Ulice su tamne, slabo osvetljene, atmosfera tmurna i tuzna, a prostitutke i transvestiti ohrabreni najezdom migranata i ostalih "putnika namernika" obigravaju po kraju do kasno u noc nadajuci se svemu i svacemu.

A sto se mirisa(smrada) urina tice, ubedljivo najjaci smrad koji sam ikad osetio je bio dok sam prolazio kroz garazu preko puta autobuske stanice, kod ekonomskog fakulteta.

Taj kraj je sam centar grada, krug dvojke, a nazalost, nece se dovesti u red dok god se autobuska i z.stanica ne isele i dok nekom iz vlasti ne zasmeta drasticna razlika izmedju tog dela i buduceg dela Beograd na vodi koji stoje tik jedan do drugog.

To upravo vidimo na primeru Karadjordjeve ulice. Setili su se da renoviraju ceo niz fasada tek sada, kada su shvatili da ne ide da grade novo setaliste a da onaj ko se tuda seta gleda ruine od zgrada koje se obrusavaju.

Сви ти проблеми нису последица самог постојања железниче станице колико су последица нереаговања наших бројних служби - пре свега полиције која толерише скитнице, мигранте, наркомане, проститутке, манијаке и људе који мокре у јавности, затим комуналних и грађевинских инспекција које толеришу слободно ћу рећи дивљи запад у широј околини саме станице - запуштене, никад завршене и оронуле објекте који по дефиницији доводе до ефекта разбијеног прозора - прво дођу графити, онда се гомила смеће, па се ту скупљају наркомани, скитнице, мигранти, проститутке, манијаци....

Прво треба уљудити околину станце грађевински и урбанистички - завршити недовршене објекте, попунити све "рупе" како би се заокружио пристојни трг, склонити оне огавне паркинге пошто они само доприносе апокалиптичној атмосфери, уредити тротоаре, а не да се иде около-наоколо са десне стране Савског трга, а онда милиција лепо да почне да дежура пешке, да растерује и хапси девијантне појаве...
 
@panonski
Razumem te, ali metro mora nečim da se plati.
 
Radovi na novoj pristupnici juce vec na nivou ulaza u Prokopu (krov)
piksela na slicici je malo , al se bar vidi spajanje pristupnice :)
 
Evo kako su planirane pristupne saobraćajnice Prokopu po planu generalne regulacije grada Beograda. Sve smo znali osim toga što će usmeriti nadvožnjak na bulevar Oslobođenja umesto na Slaviju preko Deligradske ulice.
 
И ово смо знали, одувек је тако у плановима, само што је у односу на давнашње "цртеже" избачен наставак - Врачарски (Светосавски) булевар до Вука. И веза са Делиградском постоји.
 
Ovako je bolje nego da se prosiruje Deligradska i dodatno opterecuje Slavija. Premda, pitanje je koliko je ova saobracajnica sada uopste i potrebna.
 
Пантограф":3n1t23kz je napisao(la):
И ово смо знали, одувек је тако у плановима, само што је у односу на давнашње "цртеже" избачен наставак - Врачарски (Светосавски) булевар до Вука. И веза са Делиградском постоји.
Svakako je tak, ali mi ulica ka Deligradskoj izgleda kao 1+1 što je po meni premalo. Pitanje je kako mogu stići do Slavije iz pravca Prokopa? Ako stave levo skretanje na raskrsnici sa bulevarom Oslobođenja ugušiće ulicu koja već ima dovoljni haos zbog prelaza tramvaja kod Veterinarskog na suprotnu stranu i daljih semafora ka Slaviji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413668#p413668:rkp2tyiz je napisao(la):
RioBL » 31 Oct 2016 13:35[/url]":rkp2tyiz]Ovako je bolje nego da se prosiruje Deligradska i dodatno opterecuje Slavija. Premda, pitanje je koliko je ova saobracajnica sada uopste i potrebna.
Da si ikada prosao peske od Slavije do Prokopa
zasta je potrebno 10 minuta normalnog hoda
onda bi sigurno znao koliko je Deligradska vazna životna veza stanice Prokop
:sesir:
 
10 minuta od Slavije do Prokopa pjeske? Deligradskom? Pa to je super - neka tako ostane!

Ustvari, vjerovatno treba malo vise...



ali nema veze.
Mislim da je za povezivanje automobilskom saobracajnicom bolje ne ici u Deligradsku vec ovako kako je nacrtano. Pravo prema Hramu.
 
Novi ektro-bus na liniji Slavija-Prokop bi to prelazio za 5-7 min
tako sto bi početna stanica Slavija ujedno i okretnica bila
samo jedno stajalište i to na uglu sa Pasterovom
i završna sa okretnicom na Prokopu

Samo sa dva elektro-busa moguce je uspostaviti vrlo učestao interval na svakih 10 min
Ako bi se usaglasio takt sa Bgvozom dva elektro busa bi podmirila Prokop

Druga (gornja) pristupnica koja je sada u izgradnji
sigurno mora da ima mnogo više vozila (i vozača ) na liniji i mnogo više goriva da se potroši

Kad se uporedi ono sto se sada ulaze na gornju pristupnicu i sto ce se uložiti u nj. transport
u odnosu na ,,donju,, (Deligradsku) vezu ispada ovako

gornja pristupnica - jeftinija izgradnja plus stalni duži i skuplji transport
donja - skuplja izgradanja plus stalni kraci i jeftiniji transport

Sobzirom da se gornja sada gradi a u planove razvoja jeste ušla i donja Deligradska pristupnica
Prokop ce biti odlično povezan sa jezgrom grada :)
a nus poizvod je osetno rasterecenje Slavijinog saobracaja i njenih ,,pritoka,,
otvaranje novog pravca ka i sa Banjice, itd.

Ko ume dato poredjenje može da prikaže i u brojakama
al i ovako postavljeno je sasvim jasno
da se Porokop ne može ostaviti samo sa gornjom pristupnicom
i da se mora povezati sa Slavijom naročito ako se izvrši prenamena prostora i objekta ž.stanice
:sesir:
 
trg bana jelačića mu dođe trg republike, tako da ovo poređenje i ne pije vodu
 
Не пије, у Загребу је станица тачно где треба да буде.
 
Naravno da Trg Bana Jelačiča i Slavija nisu isto. Naravno da Prokop i Glavni Kolodvor nisu isto.
Ali, i ova Beogradska stanica treba da ima što i sve druge stanice. Neku fokalnu tačku u gradu s kojom će biti povezana tako da ju mogu koristiti pješaci.

Prokop trenutno nema u svom okruženju ništa što bi moglo biti interesantno pješacima u većem broju, ali takve tačke treba tražiti i planski graditi.
Možda je jedna od njih Slavija. Možda je to plato kod Hrama Sv Save, ili nešto u prostoru BNV. Mislim da udaljenosti od 1,5 - 2km za pješaka mogu da se tolerišu.
 
За пешаке у великом броју ту су два фудбалска стадиона :D
 
Još kad se bude igrao gradski derbi!
Nego, kad smo kod toga, kakvo je stanje sa BG vozom kad se igra derbi? Je li pun navijača koji zajedno izlaze na Prokopu?
 

Реално и једна и друга "главна" станица су недовљно доступне центру града. Некако би пуно срећније решење било да је подземна станица Вуков споменик, или како је колега пар страница раније навео, планирана подземна станица на Славији била главна..
 
Prevazidjen je taj koncept "glavne" zel. stanice ili se barem tezi ka tome u 21 veku.
Odnosno, da postoji vise njih sa kojih bi putnik mogao, bez presedanja, da se uputi ka bilo kojoj strani sveta,
tako da je skoro svejedno da li si seo kod Vuka ili na Novom Beogradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413918#p413918:31117jnz je napisao(la):
RioBL » 01 Nov 2016 20:11[/url]":31117jnz]... Je li pun navijača koji zajedno izlaze na Prokopu?
Bgvoz se poprilično koristi prilikom poseta stadiona
ne samo Zvezde i Partizana vec svih ostalih stadiona
koj su na 15-20 min. od njegovih stajališta

Na primer
prošle nedelje Zemun je bio oblepljen plakatima sa pozivom za okupljanje
u 10 h na Zemunskoj ž.stanici radi ogranizovanog odlaska navijača Taurnuma
(do ž. stanice Pančevac ) na fudbalsku utakmicu koja se održavala na Karaburmi

Na žalost u takvim prilikama u Bgvozu ima navijača malo a previše huligana
na samom spomenutom plakatu
nacrtana je krupna lobanja u vencu od reci ,,Taurnum do smrti,,
što je nenormalno povezivati plemenitu sportsku manifestaciju sa lobanjom tj.srmću
te tako ispada da je to poziv pre bio upučen huliganima nego navijačima

Samo mozemo da zamislimo kako se stotinjak i više tinejdjerskih i dr. ,,navijačkih,, huligana
ponaša u Bgvozu i kako se odnosi prema nj. enterijeru i mobilijaru nj. stajlišta

Na žalost komunalna policija ima fenomenalne uslove upravo da na stanicama Bgvoza
naročito na Prkopu da obavi predhodni preventivni pregled takvih grupa
i oslobodi ih od neželjenih rekvizita kao što su motke, lanci,bokseri, baklje.... itd
koji se redovni huliganski arsenal ,
vec se muci (a vidimo ne tako upešno) na samim kapijama raznih stadiona
da u kratkom vremenskom roku redarska služba to obavi.
ali hajde valjda ima ko je placen da o tome misli kako i gde se huligani ,,lade,,

Nakon poslednjeg uredjenja stanice Prokop mogla se i videti ,,stacionirana,,
patrola komunalne policije, a sad dal je zahladenlo pa se negde greju ili je pozicija ukinuta
u svakom slučaju nisu više vidljivi.....
a aktivnosti huligana i posledice na Prokopu ce se tek pokazati....
:sesir:
 
Погрешно поређење!
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413786#p413786:61zgs8s3 je napisao(la):
RioBL » 01 Nov 2016 07:27 am[/url]":61zgs8s3]Jedno malo poredjenje...

Pogledajte prilog 1


file.php

file.php
Трг Бана Јелачића треба поредити са Тргом републике, а Томиславов трг везан за Колодвор са Славијом или Савским тргом. Ако би узели Беч, онда станица Виен Мите од Стефан плаца, и узети у обзир да Беч (као и Берлин), захваљујући развијеном ситему шинског превоза, који није никада скраћиван ван периода ратова (укључујући и хладни), ни нема неки строги центар.
 
Vrh