Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ukasetiracemo tramvaj Ako vec mora da se ne baci izgradjeno
 
Naravno da će da bude metro ispod železničke stanice u prokopu. Ovaj postavljeni plan na prethodnoj strani ima nekoliko deonica koje se ne mogu izgraditi, pogtovu u starom delu Zemuna. Tako da to što su promašili da prođu ispod železničke stanice Beograd centar u prokopu ne treba da čudi.

Evo ja sam nešto pre crtao i predlagao neku trasu sa CAF sa kapacitetom od 400 putnika po vozilu, pa nisam bio sigran gde sve može da prođe trasa. Na Novom Beogradu je naravno denivelisamo iznad zemlje na stubovima i pravci ka aerodromu su opcioni (plava boja je tuneli), a u Zemunu je pod zemljom, ali kod ulice Marije Bursać. Dok deo oko Medaković 3 i Konjarnik nisam bio siguran kuda proći, a mora se i tamo itd.

Plan_za_metro_tram_2070_zpssccn3i8r.jpg
 
Mair, rijec tramvaj se pise sa T-R-A-M-V-A-J a ne "metro". :wink:
Ako ce sve to da bude denivelisano, onda je to metro a da bi se do toga doslo treba mnooogo para.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410933#p410933:4ybdga8b je napisao(la):
Cuburac93 » Sun Oct 16, 2016 8:54 am[/url]":4ybdga8b][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Q06VaQUq3Xk[/youtube]

Karlo rece otprilike "da bi se ova stanica stvarno integrisala u grad potrebno je tehnicki premostiti klisuru od 30m i spojiti Prokop sa Klinickim Centrom."

Ja se slazem s ovim i mislim da bi to trebalo izvesti na nacin slican onom kako je stanica Kievskaya u Moskvi integrisana u svoje okruzenje.

Pored te stanice protice rijeka Moskva na cijoj drugoj obali je uzvisenje sa administrativnim zgradama. Imzmedju stanicne zgrade i rijeke se nalazi trg Evropa sa velikom fontanom i hotelom. Ovaj trg je sa drugom obalom rijeke spojen pjesackim mostom. Razdaljine izmedju stanice, rijeke i uzvisenja sa druge strane, otprilike odgovaraju razdaljinama izmedju Prokopa, autoputa, i KC.

ovako izgleda to na mapi...

Pogledajte prilog 3

a ovako je na licu mjesta...

Pogledajte prilog 2

fontana na trgu i pogled prema drugoj obali, koji mene podsjeca na pogled prema KC iz pravca Prokopa...

Pogledajte prilog 1

i jos jedna sa pjesackim mostom preko rijeke, na desnoj strani...



Dakle, ako bi zamislili da umjesto rijeke imamo autoput onda mi se cini da imamo smjernice za integrisanje Prokopa sa KC. Nikakav automobilski i autobuski saobracaj ne treba gurati na donju stranu Prokopa vec forsirati pjesacko biciklisticki prilaz. Eventualno, sto mislim da bi mogla biti dobra ideja je sputanje Deligradske i Resavske do tog mosta ali samo za pristup tramvaja.
 
Jedno pitanjce :) bilo je priče od strane "imamo plan" da se tramvaj skrene pre slavije u svetozara markovića??
Zašto ne bi odvojili jedan krak tramvaja preko onog najavljenog mosta od deligradske? i jedna okretnica tramvaja ispred stanice i eto ti? produžiš liniju 6 do te okretnice, dodaš još jednu, npr jedinicu do bloka 45 i već imaš olakšanje.
I onda tu ubaciš i autobusku stanicu na mestu BIP-a koji je u stečaju i za kog je malte ne idealno vreme da se otkupi plac, pa preko njega napraviš i pasarelu za tramvaje na mostarskoj petlji i jedan natkriven most ka KBC?
 
Plan ti je dobar samo ako podrazumjeva proizvodnju piva bip i dalje
 
pivo se moze proizvoditi na drugoj lokaciji.
Npr, firma proda zemljiste nekom ko je zainteresovan da na toj lokaciji gradi hotel, ili sta vec i uzme drugi plac dalje od grada i napravi savremeni pogon za proizvodnju piva. Mozda pivo bude jos bolje :)

nego, jel BIP privatizovan?
 
Bio je privatozovan pa je vlasnik pivare "Laško" kada je "Laško" bankrotirala u Sloveniji na početku svetske ekonomske krize pivaru BIP vratila državi Srbiji. Taj BIP definitivno treba izmestiti.

@RioBL
Metro nije skup, a ovaj moj predlog je za vozila od 400 putnika, a to već nije tramvaj.
 
Sigurno je bolje jedno vozilo nego dva.

caf01.jpg








tren100_01.png


3 cars: Total capacity*: 129


tren100_03.png


5 cars: Total capacity*: 221


tren100_05.png


7 cars: Total capacity*: 306


tren100_06.png


9 cars: Total capacity*: 397
 
Nije kapacitet vozila mjerilo da li je nesto metro ili tramvaj.

Metro bi trebao da bude NEZAVISAN sinski sistem a to znaci da su kolosjeci po kojima se krece potpuno odvojeni od svih drugih vidova saobracaja ukljucujuci i druga sinska vozila. Dakle, bez ikakvog dijeljenja trase. A sto se kapaciteta tice, metroi mogu imati vrlo velika vozila, sa preko 1000 putnika a i mala od jedva 100 - 200.

Politicari cesto unose zabunu, a ne rijetko i proizvodjaci tramvaja koji da bi prodali neki tramvajski sistem naziva ju ga "laki metro" ili nesto slicno.

Beogradu je potreban, pored drugih sistema, i jedan pravi metro sistem i to sa vozilima velikog kapaciteta. Takvi sistemi su najskuplji i ne grade se da bi se eto neka stanica povezala sa centrom, vec ima mnogo veci znacaj. Sumnjam da ce Beograd dobiti jedan takav sistem u dogledno vrijeme ali najblize sto ima po pitanju kapaciteta je BG voz koji jednostavno ne smije da bude potiskivan iz sistema zeljeznice vec prosiren i nakon uklanjanja glavne zeljeznicke stanice iz sistema medjugradske zeljeznice.
 
Sto bi bio potisnut bg voz kada i ne koristi glavnu zel stanicu?
 
Naš BIP je u stečaju. Elem, razmišljam nešto, umesto tog mostića bi još više bio kul jedan kružni tok iznad auto puta sa pristupnim saobraćajnicama kao kod arene, mislim da taman ima dovoljno mesta, i po sredini tramvaj.
Time dobijamo dosta kapaciteta za odvoz putnika, 2-3 linije autobusa (može i više), može i ona okretnica kod birčaninove tu da se prebaci. zatim trole, tramvaj, bg voz i kasnije metro. Mogao bi i jedan eko bus da se ubaci od te stanice do postojeće dve okretnice eko busa. sve ukupno mislim da ima dovoljan kapacitet da opsluži autobusku i železničku stanicu, pogotovu ako bi bio i metro tu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411220#p411220:e9qcujmq je napisao(la):
Igor » 17 Oct 2016 06:40 pm[/url]":e9qcujmq]Sto bi bio potisnut bg voz kada i ne koristi glavnu zel stanicu?
По свим ГУП-овима осим последњег, који је на муфте измењен због Наводног Београда, постојао је "БГ:ВОЗ" за Железничку станицу на Савском тргу. У неким се то називала приградска железница, у неким регионални метро, али је постојао до пре пар година.

Односно сви планови до ове последње накараде су подразумевали и урбанизацију бившег робно-транспортног центра Југославије, и останак неког облика путничке железнице у тој зони.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411253#p411253:20jpc5wo je napisao(la):
Gorstak89 » Пон Окт 17, 2016 9:11 pm[/url]":20jpc5wo]Naš BIP je u stečaju.
Мислим да ипак још ради, недавно сам куповао БИПси сирупе. Имају они и неки погон Борчи скроз пропао. Да има памети, па да град откупи БИП код Мостара, БИП се за те паре пресели све погоне у Борчу и модернизују се лепо а град рашчисти тај део и поштено споји Мостар и аутопут са Прокопом.
 
Ili da iskoristi pivaru kao turisticku atrakciju , i treba sacuvati BIP jer je relativno blizu centra i s obzirom da Beograd kao narastajuca turisticka destinacija sa dugackom tradicijom proizvodnje piva u Bipu treba sacuvati i promovisati kao Gradsko pivo, sacuvati naravno proizvodnju u Borci a Pored prokopa treba sacuvati i srediti fabriku i prilagoditi je turizmu s obzirom da je tu bila prva Srpska parna pivara :) , i vratiti mu ime vajfert i poraditi na dizajnu i napraviti delom muzej a drugim delom interaktivni deo za turiste evo kako Carlsbergova pivara funkcionise u Kopenhagenu

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ThPOhnLIPkY[/youtube]

evo kako je izgledala Vajfertova pivara pre izgradnje Mostarske petlje i autoputa , dakle mozda i za putnike u tranzitu bi bilo zanimljivo da sa zeleznicke stanice skoknu do Pivare i mislim da fali ovom gradu vise sadrzaja, a ovo je jedan od njih koji bi doneo dosta para, samo su potrebni pravi ljudi sa znanjem jer znanje je najskuplje.

Vajfert-pivara.jpg
 
лепа идеја, мада бих ја музејску пивару сместио у Скадарлији, у Бајлоновој пивари. У БИПу на Мостару мислим да је аутентична само она стара зграда на почетку војводе Путника, до Руда и њу би могли исти претворити у музејску пивницу.
 
Nisam siguran
da li BIPov industriski objekat ima neku vrednost
i koliko je povoljno da se izvršiti prenamena sa renoviranjem

Verovatno vredi samo ona zgradica uz kapiju ,
ne vidim ništa sto bi trebalo očuvati a po naj manje pogonne
jer kad zasmrdi prerada u celom kraju se teško diše

Eventulno da se pretvori u tržni centar ,,stari Prokop,,
kome bi se kasnije pridodao ,,novi ,, izgradjen tržni centar na ploči same stanice Prokop
:sesir:
 
"BIP u stečaju" još raducka, našao njihovo čuveno sirće pre neki dan.
 
Ne mora se seliti ceo BIP već samo hala koja je na mestu gde treba biti kružni tok. Svakako će nekop posle što zaživi Prokop kupiti BIP i pretvoriti namenu lokacije u poslovnu ili stambenu. Tu je takođe i ortopedsko preduzeće Rudo koji izgleda baš žalosno.
 
Од свих објеката које можемо видети ту на снимку, једино старазграда Пиваре Вајферт, одмах до улице има архитектонску вредност. Мислим да када би се селио БИПов погпн да би морало све скупа да се исели, пошто би требало да су све те зграде увезане у процесу производње. А ваљало би размотрити и пресељење Руда.
 
Zaokružena BIP hala uopšte ne smeta Prokopu, smetaju predratne zgrade sa kosim krovovima koje se nalaze na liniji podvožnjaka ka autoputu.
 
Те куће су већ одређене за рушење. Не смета зграда БИПа (мислим да је флашара), али би се добило доста рашчишжавањем и тог простора, и БИП би био на добитку ако би му откупили земљиште, и ако би преселио погоне са Мостара у свој погон у Борчи и модернизовао се делом од пара. Садашњи погони су благи ужас и распад.
 
да, БИП већ има тамо постројење, само треба да пресели опрему са Мостара и то је завршена прича. проблем је Малешко брдо. где иселити силни народ одатле?
 
Pa i nije baš silni narod već dve-tri trospratnice. Od kojih jednoj fali ćošak, ne znam da li se urušio u bombardovanju ili na neki drugi način.
Beograd ima prazno i spremno naselje stanova za raseljavanje, ispod Vojvode Stepe između Gostivarske i Kostolačke. Tako da nije problem u bilo kom trenutku raseliti nekoliko zgrada koje smetaju na trasama saobraćajnica - samo je pitanje prioriteta.
 
Vrh