Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Lako je Banjalučaninu da razmišlja o Beogradu :D
Iskreno, ja sve te planove, koji se više neće ostvariti, doživljavam malo u fazonu "šta bi bilo da je bilo", ili u najboljem slučaju kao relikte istorije.
Konkretno, Rio, ti zaboravljaš da do Prokopa već ide BG Voz. Nije metro, ali je neka kljakava varijanta S-Bahn-a svakako.
Što se tiče Savskog trga, više puta sam rekao da je trenutni projekat (BNV) promašaj. No, prugu svakako treba izmestiti, jer je to veoma ekskluzivan prostor. Verujem da će velika većina arhitekata i urbanista reći isto (izuzev Beobuild urbanista :D ). Savski amfiteatar je projektovan za železnicu dok nije bio centralno gradsko jezgro, krajem 19. veka.
 
Да поновимо: градове девастира друмски, а не шински саобраћај. То је доминантно урбанистичко схватање важеће у 21. веку, кад већ пишемо о столећима.
 
@Džon
Ne stekao si pogrešan utisak da na Beobuild nema ljudi koji podržavaju "Beograd na vodi". Nego oni jednostavno manje komentarišu od onih koji imaju neke zamerke. Šta više čini mi se da svi na Beobuild žele da se Savski amfiteatar izgradi i železnička pruga izmesti iz tog prostora.
Postoji jedan broj ljudi koji smatra da treba metro (visoko kapacitivni šinski sistem) u Savskom amfiteatru, pa je otuda nastala ta priča o zadržavanju dva koloseka jer nemamo novca za metro. Tako se ta priča vrti već dve godine na forumu I ako je priča neostvariva.
 
Šta god si time hteo da kažeš. Ako aludiraš na ekološki aspekt, tu se slažemo.
Što se tiče prostornog aspekta, moram priznati (iako sam veliki protivnik BnV) da me je, kad sam pogledao SA bez pruge i onog haosa, blago rečeno šokiralo koliko se time dobilo na prostoru.

@Mair: Mogu dva koloseka da se zadrže u SA, za početak za BG Voz. Metro se uvek ili gotovo uvek projektuje nezavisno. Ja prvi nisam fen BnV.

@Igor: mislim da bi mnoge postove uveliko trebalo izmestiti na temu o Glavnoj stanici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410437#p410437:1m12zhyv je napisao(la):
spatiotecte » 13 Oct 2016 02:32 pm[/url]":1m12zhyv]Troje putnika od kojih dva su zeleznicari.

Ono kad na peronima ima vise zaposlenih u zeleznici nego putnika...
Povodom ovog "nesrećnog Požarevca",on dok je polazio sa "perona"(žargonski naziv za gl.ž.stanicu Beograd kod nas železničara)nije imao više od 5 putnika. Tako da...
 
@Džon
Podržavam ja izgradnju "Beograda na vodi" izgradnju Savskog amfiteatra, kamo sreće da se krene u izgradnju leve obale reke Save u bloku 18 Novi Beograd. To je leva obala Savskog amfiteatra. Inače podržavam samo metro u Savskom amfiteatru i čini mi se da će on proći jednim delom kod bloka 18 na Novom Beogradu, jer se metro gradi tamo gde ima zgrada, a ne pored livade kada siđe sa mosta pored Brankovog mosta na Novi Beograd.
 
Пантограф,

слажем се да би Славија била можда и понајбоље саобраћајно решење и да би генерисала урбанистички развој целог тог дела града.
Ех, кад се сетим, од предратних пројеката робне куће Митић и опере, до оног конкурса за Славију из осамдесетих, па поврх свега савремена подземна железничка станица за све облике шинског транспорта..
Заиста какав би то део града био, за понос. Овако.. :bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410450#p410450:2lmobd1d je napisao(la):
Mair » 13 Oct 2016 03:13 pm[/url]":2lmobd1d]Šta više čini mi se da svi na Beobuild žele da se Savski amfiteatar izgradi i železnička pruga izmesti iz tog prostora.

MIslim da gresis kada kazes da svi na Beobuildu zele da se izmesti zeleznica iz SA, bas naprotiv, strucnjaci zeleznice na forumu, mislim na Karla, Pantografa, mvbg1 su zapravo za ocuvanje zeleznice na prostoru BnV.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410404#p410404:2eq1cjmf je napisao(la):
Mair » 13 Oct 2016 01:43 pm[/url]":2eq1cjmf]Stanica Beograd centar u prokopu je na odličnoj lokaciji od svih ostalih lokacija koje su bile razmatrane. Zato što ova sadašnja pozicija omogućava povezivanje na stari pravac ka Rakovici i na stari pravac preko reke Dunav ispod Vukovog spomenika na Pančevački most i pri tome je Beograd centar stanica u prokopu u centru grada. Dok da je bila na Autokomandi zbog te lokacije bi se morale praviti potpuno novi železnički pravci na Voždovcu ka Ripnju i ko zna šta još na Voždovcu. Takođe bi bilo i problematično jer bi vozovi zaobišli današnji Vukov spomenik i izašli bi na još dalju lokaciju, skoro kod Višnjičke banje.
Што се тиче онога, шта би било када би било (на Аутокоманди), не постоји то свето писмо по којем би веза са Панчевом заобилазила вуков споменик у шитоком луку. Сам центар троугла би био западније од Аутокоманде, али оно што је важно, по том плану је било предвиђен четворокраки, а не трокраки чвор. Пруга ка Раковици би ишла испод много насељенијег Вождовца уместо пустог Дедиња, војних база и шуметина.

Но хајмо ближе реалности. Да видомо шта надовезати на већ изграђено. Разумем да маса архитеката има баналан поглед на саобраћај, и не разуме везу саобраћаја са просторним и урбаним развојем. И да је уметничка сујета архитеката код нас масовна појава. Али разумевање важност везивања једноставним и свима лако приступачним пешачким везама, бих сматрао минимумом минимума да неког назовем архитектом. Од тебе сам бар очекивао да захтеваш пешачко премошћавање клисуре ка Клиничком центру, као минималном услову да се Прокоп назове завршеним...

Узгред, изашли смо у Новостима и Политици 13.10.2016. Захваљујем се на разумевању редакцији тих новина, које доказују да се у Србији на озбиљан начин може писати једино на ћирилици.
 
Naravno da će biti sve gotovo kada se sve izgradi, pa i taj novi nadvožnjak ka kompleksu KBC-a. Na stranu to što mi u centralnoj zoni imamo bolnice sa početka prošlog veka umesto privredno trgovačke, komrecijalne i stambene sadržaje s obzirom kolika je površina koju sada zauzima nekoliko nefunkcionalnih zgrada za zdravstvo na toj lokaciji grada u XXI veku.

Žešći GUP-ovi i onaj iz 1974, predeviđali su bolnice na Mirijevu, Kumodražu, Banjici, Bežanijskoj kosi, Čukarici i jednu na lokaciji nove zgrade KBC Srbije ovde gde je sada. Dok bi ostala površina sadašnjeg prostora preko puta ove stanice Beograd centar ka Slaviji sa tim novim nadvožnjakom preko autoputa bila 100% za trgovačke, poslovne i stambene objekte. Sve je to šira slika ove lokacije. To će se vremenom i desiti samo malo sporije jer je država sada manja. Treba popuniti Savski amfiteatar, pa će i ovaj zastareli bolnički deo doći na red.
 
Vrlo je prosta definicija zasto je Prokop takav kakav je zato da bi se stalno koristio u kampanji za izbore.
 
Nije tako, već je železnica po prirodi takva da se planiranje vrši za nekoliko vekova s toga i gradnja celog BG železničkog čvora ne može ni u najbogatijim vremenima da traje manje od 10 godina, a kamoli kada prođeš one strahote u društvu od 1988 do 2000 godine.
 
Мислим да је већина здраворазумских форумаша за очување и старе Главне железничке станице али и за завршетак тог несрећног Прокопа. Изузетак су можда неки бнв фанатични ботови. По мени највећа атрофија БЖЧ је што је он трокрак и што заобилази густо насељени и по питању превоза и саобраћајне инфраструктуре катастрофални исток Београда.

Моје виђење целокупног чвора је да треба искористии максимум из целокупног чвора, и старог и новог - Земун-НБГ-Прокоп-Раковица/Вук-Панчевац за пролазне регио возове (НС-Панчево, Шид-Пожаревац и сл.) , део путничких возова, као и градска железница; стари чвор да се ремонтује и догради (колосек од старог моста до НБГ, нове станице/стајалишта попут Сајма, Куле Небојша и Дорћола) па да са Главне крећу међународни возови, градски/приградски за Инђију, Младеновац, линија за аеродром (када се уради крак до њега) као и дизел возови са запада који не смеју у нови чвор - Бг-Рума-Шабац-Лозница-Зворник, Бг-Рума-Шид-Рача-Бијељина, а са Дунава да креће дизел за Војводину (мада бих ја проширио Панчевац за пар колосека и те поласке сместио ту, а Дунав користио за ЛРТ линију Ресник-Раковица-Топчидер-Петља Радничка-Сајам-Главна станица/Спољна-Бранков мост-Бетон хала/Пристаниште-Кула Небојша-СРЦ 25. мај-Дорћол-Дунав-Панчевац(-Карабурма-Вишњица ако постоји могућност да се продужи некако).
 
Ne može stara glavna da se koristi jer ugrožava ceo saobraćaj na novim pravcima, pogotovu sa Novog železničkog mosta. Treba napraviti metro. Danas smo otvorena slobodna zemlje bez sankcija i rata i ako zaradimo možemo da uzmemo kredit od oko 4 milijardi evra za tri linije metroa i rešimo se svih problema. To se tako radi. Sve ostalo je prosjačenje koje će još skuplje da košta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410489#p410489:1fp5xu1d je napisao(la):
Mair » 13 Oct 2016 06:14 pm[/url]":1fp5xu1d]Ne može stara glavna da se koristi jer ugrožava ceo saobraćaj na novim pravcima, pogotovu sa Novog železničkog mosta. Treba napraviti metro. Danas smo otvorena slobodna zemlje bez sankcija i rata i ako zaradimo možemo da uzmemo kredit od oko 4 milijardi evra za tri linije metroa i rešimo se svih problema. To se tako radi. Sve ostalo je prosjačenje koje će još skuplje da košta.

Mair-e mislim da precenjujes kreditne kapacitete Srbije.

Kao prvo mi smo potpisali sporazum sa MMF-om po kome se mozemo zaduziti i dokle se mozemo zaduziti.
2014: MMF nam je odobrio 1.2 milijardi evra kredita
2015: MMF nam je odobrio 1 milijardu evra.

Shvatas da sa mizernim BDP-om od 45 milijardi evra sto je oko 6500 evra po stanovniku ne mozemo da se zaduzimo 4 milijardi evra za samo jedan projekat. Ne bi to niko odobrio.
 
Da razumem šta pričaš. Trenutno smo na autoputevima (koridor 10 i autoput ka Čačku) zaduženi 3,2 milijarde evra. Nesumljivo da je to preči infrastrukturni projekat. Planira se da se zadužimo još 2 milijarde evra za krak autoputa od Niša ka Merdare i železnička pruga Niš - Makednoska granica ili neki delovi pruge Beograd - Bar, ali čim to delimično otplatimo i u međuvremenu ojačamo možemo da uzmomo ponovo kredit. Da li refinasirajući ili šta već? Uzmemo 4 milijarde evra za tri linje metroa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410489#p410489:c524kj4b je napisao(la):
Mair » Чет Окт 13, 2016 6:14 pm[/url]":c524kj4b]Ne može stara glavna da se koristi jer ugrožava ceo saobraćaj na novim pravcima, pogotovu sa Novog železničkog mosta. Treba napraviti metro. Danas smo otvorena slobodna zemlje bez sankcija i rata i ako zaradimo možemo da uzmemo kredit od oko 4 milijardi evra za tri linije metroa i rešimo se svih problema. To se tako radi. Sve ostalo je prosjačenje koje će još skuplje da košta.

Могу оба моста да се користе ако се прошири насип од старог моста НБГ, а у плану је и проширење пруге на НБГ са два на четири колосека. Стар може да се користи за градске линије према Младеновцу, Реснику, Лазаревцу, како се њима не би гушио Дедињски тунел.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410501#p410501:c7ma6ssh je napisao(la):
Mair » 13 Oct 2016 06:54 pm[/url]":c7ma6ssh]Da razumem šta pričaš. Trenutno smo na autoputevima (koridor 10 i autoput ka Čačku) zaduženi 3,2 milijarde evra. Nesumljivo da je to preči infrastrukturni projekat. Planira se da se zadužimo još 2 milijarde evra za krak autoputa od Niša ka Merdare i železnička pruga Niš - Makednoska granica ili neki delovi pruge Beograd - Bar, ali čim to delimično otplatimo i u međuvremenu ojačamo možemo da uzmomo ponovo kredit. Da li refinasirajući ili šta već? Uzmemo 4 milijarde evra za tri linje metroa.

Da cak zamislimo da hipoteticki Srbija i dobije taj kredit od 4 milijarde evra, kako mislis da ce prihvatiti stanovnistvo cele Srbije da odplacuje kredit za Beogradksi metro narednih 20 godina? Srbija radi Beograd se gradi?

Politicki gledano to bi bila jako losa odluka zar ne?
 
Kredit kao mogućnost otpada. Mislim da su dugoročna koncesija ili privatno-javno partnerstvo (grada Beograda i investitora) realnije varijante.
Svakako, nezavisno od metroa treba rešiti pitanje "obične" železnice kroz grad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410489#p410489:2kp2fnrt je napisao(la):
Mair » Thu Oct 13, 2016 6:14 pm[/url]":2kp2fnrt]ako zaradimo možemo da uzmemo kredit od oko 4 milijardi evra za tri linije metroa i rešimo se svih problema.

...izuzev problema vracanja kredita od 4 milijarde.

No, srecom to se nece desiti, jer nece biti ni para ni metroa. U najboljem slucaju Beograd moze dobiti one trolejbuse koje je Mali Sinisa razgledao pod izgovorom da posmatra sisteme metroa. A onda jednog dana kad se izgradi ovakav BNV kakav najavljuju, pa se budemo gusili izmedju automobila i autobusa (i trolejbusa) sjeticemo se da smo nekad tu imali sinski saobracaj.
 
Kad se napravi veza prokop deligradska slavija prokop ce da se primakne gradu kao i sadasnha glavna stanica
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410471#p410471:2gf5aasl je napisao(la):
Karlo del Ponte » 13 Oct 2016 04:56 pm[/url]":2gf5aasl] Разумем да маса архитеката има баналан поглед на саобраћај, и не разуме везу саобраћаја са просторним и урбаним развојем. И да је уметничка сујета архитеката код нас масовна појава. Али разумевање важност везивања једноставним и свима лако приступачним пешачким везама, бих сматрао минимумом минимума да неког назовем архитектом.
Слажем се по скоро свим питањима са тобом али приписивати ово архитектама а не управо твојим колегама, саобраћајним инжењерима који су просто разбуцали град потпуним игнорисањем разорних утицаја њихових катастрофалних идеја по урбанизам Београда, је највећа иронија коју прочитах на овом форуму у последњих 7 година, колико га пратим.

Београд је једини град на свету у ком су водећу улогу за практично сва крупна урбанистичка решења имали управо саобраћајни инжењери.

Саобраћајни инжењери просто нису школовани да се баве урбанизмом, тачка.
 
Glavna železnička uopšte ne mora biti u centru grada, čak ni blizu centra, ključna je veza te stanice sa ostatkom grada.

Većina zna da se GŽS u Novom Sadu nalazi nekoliko kilometara od centra grada i to nije nikakva mana jer oko 40 linija gsp ili polazi ispred železničke stanice ili prolazi pored nje. Pristupačna je kako svim delovima grada, tako i svim mestima oko Novog Sada (oko pola miliona ljudi). Dakle, veza, to je bitno.
 
Naravno da ne mora biti u samom centru. Kako li bi tek opravdali poziciju na Autokomandi koja je jos dalje od centra i ako u sadasnjim okolnostima ima svoje prednosti.
 
Vrh