Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Негде сам чуо да је већина кућа спремна за исељење. Прва зграда што смета од петље је БИПова и на БИПовом плацу, мислим да им је ту некакав дисконт, и прва је предвиђена за рушење. Чак мислим да ту има доста кућа које се изнајмљују, знам да има ту и "пословних простора", један ресторан,
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411220#p411220:13ksstgx je napisao(la):
Igor » Mon Oct 17, 2016 6:40 pm[/url]":13ksstgx]Sto bi bio potisnut bg voz kada i ne koristi glavnu zel stanicu?

Zato, Igore, sto ce vremenom Bg voz sve vise dijeliti kolosjeke sa drugim vozovima. Recimo, do sada je na dionici Prokop - NBG, BG voz saobracao posve sam a sad ce tu biti sve vise drugih vozova. Posto je cvor dizajniran za medjugradsku zeljeznicu i ima samo 2 kolosjeka, to ce medjugradski vozovi uvijek imati prvenstvo i polako ce se Bg voz potiskivati. Sad imamo samo jednu liniju a mogucnost da na istoj pruzi otvorimo jos neku liniju sve su manje.Osim, ako se ne dozovemo pameti i sacuvamo po koji kolosjek.

Osim prosirenja pruge od Zemuna do Rakovice, sa 2 kolosjeka na 4 cime bi BG voz dobio prostor za uvodjenje vise linija, postoje i jeftinije i logicnije opcije.

1. da se dio medjugradskog saobracaja zadrzi na topciderskoj pruzi sa terminusom na staroj stanici
2. da se nove linije BG voza prebace na topcidersku prugu sa terminusom na staroj stanici

Stvarno bi bila steta odreci se topciderske pruge. (dionica od Rasadnika do Glavne)
Svugdje u svijetu su kolosjeci najvece bogatstvo koje jedna zeljeznica moze imati, samo u Srbiji se cini mi se na to gleda kao na nesto sto treba redukovati. Zelimo nove sinske sisteme, vise linija gradske zeljeznice, a uklanjamo kolosjeke. E pa nece da moze.
 
Овде се Рио слажем у потпуности с тобом, укидање било које пруге и њено чупање је огроман неповратни губитак за саобраћај.
 
+1 Rio, sve si rekao. Bila bi velika steta odreci se zeleznickog koridora do Glavne.
 
Ајде после ове навале слагања, да се неко и не сложи. Пругу треба уклонити одатле што пре, да је среће неби ту никада ни била. Железница није трамвај, није то тако тешко разумети, наравно ко жели... :grand:
Ко воли пасареле нека их гради у свом дворишту...
А ко мисли да прави "укопане коридоре са бар два колосека" кроз мочвару нека прво заради пар стотина милиончића (јер је недопустива и класична пруга по дунавској обали) па нека уложи и нека гради али не од буџетске цркавице, јер ено Клиничког центра са све мучним пацијентима како вришти онако сакат и недовршен. :grand: :grand:
 
Sta cemo sa 500 miliona evra ulupanih u Most preko ade i silne petlje uradjene zbog zeleznice, da i njih uklonimo sad posto nece biti pruge?
 
Нити је 500 милиона, нити се планира да пруга испод петљи буде укинута (бар не до Сајма и до НИС-овог складишта), нити је то најјачи разлог да се не укида пруга. Ти разлози су саопштени милион пута - нажалост, овдашња шинофобија је прејака и не може да прогута оно што је нормална појава у нормалним друштвима, а то је: железница у урбаном ткиву.

Ево вам лепог примера: од Главне станице до Савске променаде готово је једнака раздаљина као од железничких колосека на магистралној прузи до најпознатије променаде у Европи, Енглеског шеталишта (променаде) у Ници.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411579#p411579:zuhsgfhb je napisao(la):
spatiotecte » 19 Oct 2016 12:17 pm[/url]":zuhsgfhb]Sta cemo sa 500 miliona evra ulupanih u Most preko ade i silne petlje uradjene zbog zeleznice, da i njih uklonimo sad posto nece biti pruge?

Спатио, биће пруга до Газеле поред сајма.
А што се тиче "железнице у урбаном ткиву", по мени је то решено тунелом преко Вуковог споменика на једино прихватљив начин.
 
RioBL
Ne može stara trasa pruge i pruga u staroj glavnoj stanici da se koristi jer ometa železnički saobraćaj na novim pravcima. Takođe stari železnički most je za rušenje i nizak je na reci Savi. Molim te pogledaj bolje te železničke šine u Beogradu. Sve što ide od šina paraleleno rekom Savom i Dunavom je za uklanjanje. To su stari pravci kada su na rekama bile državne granice, a tehnologija vučnih sistema na vodenu paru (ugalj) koja je nepodnošljiva u tunelima itd.
 
Пантографе, знаш да је укидање главне фактички и укидање пруге у центру и скоро сваке потребе за постојањем пруге испод радничке петље. У некој теорији будућа станица код Сајма ће моћи кроз 30-40 година да заживи као солидно оптерећена чеона станица, али само у теорији и никада у капацитету и са повезаношћу као што ју је имала главна железничка.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411593#p411593:3m4hzkp1 je napisao(la):
Veliki Vracar » Sre Okt 19, 2016 1:54 pm[/url]":3m4hzkp1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411579#p411579:3m4hzkp1 je napisao(la):
spatiotecte » 19 Oct 2016 12:17 pm[/url]":3m4hzkp1]Sta cemo sa 500 miliona evra ulupanih u Most preko ade i silne petlje uradjene zbog zeleznice, da i njih uklonimo sad posto nece biti pruge?

Спатио, биће пруга до Газеле поред сајма.
А што се тиче "железнице у урбаном ткиву", по мени је то решено тунелом преко Вуковог споменика на једино прихватљив начин.
Ono što nećeš čuti (a svi ovde kukaju) je to što je Vukov Spomenik daleko od onoga što ekipa iz provincije doživljava kao uži centar Beograda. :gobb:
 
Beograd centar stanica u prokopu je za vozove iz unutrašnjosti i veće udaljenosti (međugradski i međunarodni saobraćaj).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411599#p411599:2jpgqkcs je napisao(la):
Delija » 19 Oct 2016 01:36 pm[/url]":2jpgqkcs]Пантографе, знаш да је укидање главне фактички и укидање пруге у центру и скоро сваке потребе за постојањем пруге испод радничке петље. У некој теорији будућа станица код Сајма ће моћи кроз 30-40 година да заживи као солидно оптерећена чеона станица, али само у теорији и никада у капацитету и са повезаношћу као што ју је имала главна железничка.


Наравно да не може да се пореди са Главном, али је од Прокопа Сајам ипак боље место, па ће заживети и пре.
 
Tramvaj od ade huje do ade ciganlije na normalnom kolosjeku kasnije do obrenovca i milina
 
Тај трамвај може да продужи као воз и за Младеновац, и за Ваљево, и за Пожаревац, и за Нови Сад, и за Шабац, и за Вршац, и где хоћеш.
 
Panto tacno samo voltaza je razlicita za tamvaj i voz
To bi bilo nesto kombinovano tram voz
 
У данашње време тако нешто најчешће називамо "Модел Карлсруеа":

https://en.wikipedia.org/wiki/Karlsruhe_model

иако је трамвај-воз још пре 100 година повезивао Беч и Братиславу, а и дан данас повезује Беч и Баден.


ЕДИТ: Да предупредим досадан, нажалост, за Беобилд стандардан одговор заснован на статистичким подацима о броју становника - што увек неко потегне када се пише о градским шинским системима, а овде би могао да гласи: "Карлсруе је много мањи од Београда" - овакав систем постоји и у холандском мегаполису од седам милиона становника:

https://en.wikipedia.org/wiki/RandstadRail
 
Bec baden sam se vozio vozila su stari tramovi ala divag a ima i novih moze to da se odradi svakako bi to bilo odlicno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411593#p411593:1n0pgu0v je napisao(la):
Veliki Vracar » 19 Oct 2016 12:54 pm[/url]":1n0pgu0v]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411579#p411579:1n0pgu0v je napisao(la):
spatiotecte » 19 Oct 2016 12:17 pm[/url]":1n0pgu0v]Sta cemo sa 500 miliona evra ulupanih u Most preko ade i silne petlje uradjene zbog zeleznice, da i njih uklonimo sad posto nece biti pruge?

Спатио, биће пруга до Газеле поред сајма.
А што се тиче "железнице у урбаном ткиву", по мени је то решено тунелом преко Вуковог споменика на једино прихватљив начин.

2 koloseka za ceo buduci saobracaj, ne znam koliko je to prihvatljiv nacin da se osposobi prohodnost u buduce.
Na kraju krajeva su ovde na forumu strucnjaci o zeleznici rekli svoje, ja im verujem kad kazu da je pogubno da nestane glavna.
 
Станица Вуков споменик коју помињете, једини је коректив путничког дела новог чвора, али њене могућности ни изблиза нису искоришћене.

По мени, сви возови из правца запада којима је крајње одредиште Београд, треба да продужавају Врачарским тунелом до Крњаче или до Панчева. У Панчеву треба направити озбиљан депо и сматрати тај град делом београдског железничког чвора. То значи и да треба ревидирати планове за градњу ТПС Кијево.
Стајањем на станицама Карађорђев парк, Вуков споменик и Панчевачки мост број путника би био можда и удвостручен (од Вуковог споменика до Новог Сада је у поподневном шпицу од воза бржи једино хеликоптер) - једино што би несрећни Прокоп тиме био у још већој мери обесмишљен, али то је најмања штета.

У том случају, постојећу Главну станицу треба оставити за поласке ка југу, као и за локалну линију до аеродрома.
 
Moze voz ns -bg -pa- ns kad bi srdili prugu kruzna linija od bg na 1i15 h na bilo koju stranu NS
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410375#p410375:1ksj4ln0 je napisao(la):
Дошљак » October 13th, 2016, 1:04 pm[/url]":1ksj4ln0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410297#p410297:1ksj4ln0 je napisao(la):
Karlo del Ponte » Чет Окт 13, 2016 12:14 am[/url]":1ksj4ln0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410260#p410260:1ksj4ln0 je napisao(la):
Дошљак » 12 Oct 2016 09:45 pm[/url]":1ksj4ln0]Размишљао сам доста о главном проблему Прокопа - вези са ЈГП, и пада ми на памет пар идеја:
поред постојећих 34 и 36, као и 40 и 41 које планирају да спусте до Прокопа, увео бих и линије које би се кретале следећим трасама:
... - Прокоп - Др Милутина Ивковића - Аутокоманда - Јужни булевар - Миријево
... - Прокоп - Др Милутина Ивковића - Аутокоманда - Устаничка - Коњарник
... - Прокоп - Др Милутина Ивковића - Аутокоманда - Трише Калцеровића/Табановачка - Kумодрашка - Браће Јерковић

E сад, ове три тачке, оне ту се двоумим да ли да Прокоп сам буде терминус, или да се до Прокопа долази линија долази са неког другог терминуса (Топчидер нпр).
Све ово штоси већ навео, имамо у оквиру линија 17, 18 и 46, и у овом случају би било смислено померити позицију стајалишта "Делиградска" на осу Прокопа, уз спајање сервисних саобраћајница петљи Мостар и Хитна помоћ.
1zx13i8.jpg

Ово спајање сервисних саобраћајница би било важно због безбедности саобраћаја у свим комбинацијама. Елиминише се зона укршеног престројавања уз брзу саобраћајницу, каквих имамо на низу локација у граду, грешке која се и дан данас пројектује за неке нове саобраћајнице (на пример, петља Петлово брдо према оригиналном пројекту). И иначе, много логичније и практичније повезивање са аутобуским линијама треба планирати са аутопута, а не из Булевара кнеза Александра.

И и даље, добро умрежавање са аутобуским линијама је само један од 5 основних услова исплативости Прокопа. До некле је извесно спајање Делиградске са Драгана Манцеа, али трамвај, пешачка веза горње плоче и плато-а Клиничког центра без спуштања у клисуру, и минимум 500.000 квадрата индуковане изградње исплативе за инвеститоре нису извесни. Не постоје основе чак ни на званичном списку жеља: урбанистичком плану.

Ово са премештањем стајалишта на аутопуту подржавам у потпуности, али у садашњој фази где се о делу Прокопа ка аутопуту ни не резмишља, мислим да морамо извући максимум од овог спајања са булеваром кнеза Александра, па правило то и дуплирање 17, 18 и 46 (шта више мислим да трећа линија у Јужном булевару баш фали а и у Устаничкој би добро дошла још једна). Само ми је упитно одакле да крећу те линије, да ли од Топчидера, или можда са неког будућег терминуса у БнВ, или чак да на прокопу буде окретница.
Izgradnjom ove saobraćajnice koja bi povezivala Dragana Mancea preko Prokopa sa Bulevarom Kneza Aleksandra Karađorđevića , gubi se okretnica kod samog ulaza u stanicu , te bi tako sve linije koristile okretnicu na kraju ulice Dragana Mancea , odakle bi se moralo pešačiti i do pet minuta (nizbrdo / uzbrdo) za starije ljude , što bi predstavljalo problem. Takođe ni rešenje sa okretnicom na Senjaku nije idealno , jer tamo pored 44 može samo još jedna linija sa manjim brojem vozila da se okreće. Isto tako ni okretanje na Topčiderskoj zvezdi (kružni tok) , nije idealno , jer bi se stvarala gužva , tako da je jedino rešenje da se napravi da se neka linija (opet sa manjim brojem vozila) okreće u ulici Dragana Mancea (gde se trenutno okreću 34 i 36) , ali tako da ide ovom novom internom saobraćajnicom do Rudog , pa odatle dalje. Sve ostale linije treba da budu prolazne.
34 bi bila idealno rešenje za Senjak , jer bi sa svega pet vozila mogao da se postigne takt od 15 - 16 minuta , uz produženje linije od Pivljanina Baje preko Kanarevog brda do Miljakovca 1. Samim tim bi Kanarevo brdo dobilo liniju koja bi bila česta i išla u oba smera , jer mi je nelogično da uprkos tome što imaju saobraćajnice koje mogu da podrže liniju u oba smera , i dan danas imaju samo jednu liniju , i to retku i u samo jednom smeru.
Što se tiče još jedne linije kroz Južni bulevar , sa time bih mogao da se složim , ali da to bude linija koja bi se 90% poklapala sa 46 , mi je besmisleno , jer kao što reče Karlo , to što si naveo već imamo sa linijama 17 , 18 i 46. Prilikom osmišljava treba uzeti u obzir sve kriterijume koje sam naveo iznad. A plus što je u planu da se linija 46 preusmeri od Mostara do ŽS "Novi Beograd" , gde će biti buduća stanica BAS - a i Laste.
Što se tiče preusmerenja linija , ja sam više za to da se preusmere 55 i 18 , uz pomenuto produženje 34 , dok za druge linije nisam siguran šta bi bilo najbolje rešenje. U svakom slučaju , uz više vozova i više linija bi imalo smisla. Pri tom , treba voditi računa i o tome da će neko , ako ima liniju do ŽS "Karađorđev park" i "Prokopa" , a hoće na Bg: voz , ići na stanicu koja mu je bliža (izuzimam 36) , te samim tim pravljenje više takvih linija gubi smisao.
 
Moja нека идеја је била повезивање делова града који немају никакву железничку инфраструктуру (станицу) у близини нити линију која води до неке жл.ст. Слажем са с тобом, можда би најбоље било преусмерити 18 и 55.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411560#p411560:3oi066iq je napisao(la):
Veliki Vracar » Wed Oct 19, 2016 10:17 am[/url]":3oi066iq]
А ко мисли да прави "укопане коридоре са бар два колосека" кроз мочвару нека прво заради пар стотина милиончића (јер је недопустива и класична пруга по дунавској обали) па нека уложи и нека гради али не од буџетске цркавице

Vračar, mora se graditi. Ako se želi napredak a želi se, ako se želi rast i tazvoj grada, a želi se, onda moramo ulagati i graditi.
Osim toga, ukopavanje 2 kolosjeka od Gazele do Savskog Trga, je najjeftinija vrsta tuneliranja koja je moguća u Beogradu. radi se o manje od 1000m trase, na potpuno čistoj dionici, u vlasništvu željeznice, bez potrebe za rušenjem, ekproprijacijom i slično.
Alternativa je grad zarobljen automobilima, bez uslova za rast i razvoj. U takvom gradu šete uzrokovane ne postojanjem adekvatnog saobraćajnog sistema daleko su veće od 50 miliona dolara koliko je potrebno za denivelaciju.

Mair":3oi066iq je napisao(la):
RioBL
Ne može stara trasa pruge i pruga u staroj glavnoj stanici da se koristi jer ometa železnički saobraćaj na novim pravcima.
Ovo mi nije jasno. Kako misliš da ometa? Na kojim novim pravcima?

Takođe stari železnički most je za rušenje i nizak je na reci Savi.
U čemu je problem? Most je "nizak" pa ćemo napraviti nove putne pravce? Šta je sa rekonstrukcijom, podizanjem, proširenjem mosta?
Osim toga, koliko to most treba da je "visok" da ne bude "nizak"?
Visina plovnog puta ispod tog mosta je oko 7m pri visokom vodostaju dok cuveni Margit most u Budimpesti ima visinu plovnog puta oko 5m pa nikom ne pada na pamet da rusi most u Budimpesti iako je Dunav daleko važniji plovni put.

Пантограф":3oi066iq je napisao(la):
По мени, сви возови из правца запада којима је крајње одредиште Београд, треба да продужавају Врачарским тунелом до Крњаче или до Панчева. У Панчеву треба направити озбиљан депо и сматрати тај град делом београдског железничког чвора. То значи и да треба ревидирати планове за градњу ТПС Кијево.

To bi bilo dobro, ali ima jedan problem.
Bilo bi neophodno proširiti stanice Vukov Spomenik i Karađorđev Park za bar još nekoliko perona a s obzirom na podzemnu strukturu tih stanica, nimalo jednostavan poduhvat.
 
Vrh