Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postby opetnaistommestu » 13 Oct 2016 07:44
Sad sam naleteo na ekipicu kamiona, ne vidi se još jedan koji se mimoišao sa ostalima i otišao na desno. Gužva neviđena. :)
+1 :D
to, radi se, radi... :D
 
Imam jedan predlog. Može li da se upotrebi ruski model, pa da stara glavna železnička stanica promeni naziv u "Banjalučka železnička stanica"? :D
Jes da vozovi neće ići za Banjaluku odatle, ali čisto da se neki ne bi preterano ljutili. A može i da se otvori restoranče sa banjalučkim ćevapima.
 
Realno, Panto, pored svih razloga za i protiv Prokopa, odnosno za i protiv stare stanice, jedan od najglasnijih argumenata za staru stanicu je bio taj da ljudi hoće da im je blizu pijaca Zeleni venac i pekare u Balkanskoj. A u glasnogovornike ovoga pre svih ubrajam Srbe iz RS i Crnogorce.
 
Ovo sto se trenutno desava sa Prokopom je veoma logicno.
Ranije smo bili gospoda i imali smo velelepnu evropsku stanicu u gradu, sad smo kao narod postali glodari pa dobijamo novu stanicu u rupi.
 
I Crvena Zvezda igra u rupi, pa imaju najveći broj navijača u zemlji :lool: :lool: :lool: :lool: :lool:
 
Игра и Борусија из Дортмунда у рупи. Ал зато у Дортмунду штајга није у рупи и - има више путника од целог Србијавоза.
Бундеслига, јбг, стандард.
 
Ova rasprava je besmislena. GŽS gubi pa gubi svoju ulogu. To nije dobro da se uradi kao što ovi rade, tj. tako što im se ćefne da jednog meseca prebace jedan polazak (ali ne i celu liniju), narednog još dva. Prokop ima očajne saobraćajne veze, a GŽS ima odlične, no opet, "Prokop" već sad, pre završenih saobraćajnica ima prednost u vidu BG Voza, makar za izvesne destinacije. Naravno, može se polemisati o tome da je reč o starom planu, koga su ovi hohštapleri izvadili iz rasola, no plan je takav kakav je. Novijeg trenutno nema.
"Prokop" nije viđen da bude glavna stanica, već centralna i jedna od četiri glavne. Grad se širi, "jbg", i kada je GŽS sagrađena 1880ih, to je bila periferija Beograda.
Kad smo kod "rupe", hajde ovako: "Prokop" će imati veoma sličnu ulogu ovoj stanici: https://en.wikipedia.org/wiki/Brussels_Central_Station, koja je, btw, 100% pod zemljom. Idealno bi bilo kada bi magarci, pardon, vlasti aktiviranjem dotične pojačali saobraćaj u stanicama koje su u tunelu ispod Vračarskog grebena (Karađorđev park i naročito Vukov spomenik), što smatram da bi čak bilo vrlo savremeno rešenje, no trenutna vađevina je da dizel lokomotive iz bezbednosnih razloga ne smeju u tunel.
 
Еј, немој молим те. Ту станицу у Бриселу сам користио једном, а њену метро станицу свакодневно током једне недеље, јер ми је била на пет минута пешачења од хотела. То ти је подземна станица у центру града, као у Њујорку. Од тога боље - не може. Од Прокопа горе - такође не може. Та станица у Биселу има 200.000 путника дневно. Прокоп ће имати 2.000 дневно, а највећи оптимисти су му предвидели 40.000 (толико је Главна станица имала пре Другог светског рата, последњи пут када смо имали железнице). Туга и јад од земље и од града. Канал. РУПА.

И, не, нити су "из фиоке извукли план од пре пола века" (јер су сви досадашњи планови задржавали железницу на месту Главне станице, на овај или онај начин), нити, изгледа, планирају да користе нови чвор како је планирано. Дупло голо.
 
Ukidanje Glavne ako dodje do toga ce biti najveci urbicid u istoriji Beograda ikada.
 
Bio sam i ja u toj stanici u Briselu. Pazi: Beograd se proširio. To što Prokop nije u užem centru, ne znači da se nalazi bogu iza nogu, jer - voleo ti to ili ne - Beograd se prostire još desetinama kilometara u svim smerovima od Prokopa i većina stanovnika ne živi u krugu dvojke (to što provincijalci vole da nagrnu pravo u centar je druga strana medalje :D ). Mislim, tvoj stav je baziran na onome što je Prokop -sada. A sada jeste katastrofalno povezan sa saobraćajem. Iskreno, ja lično ne bih voleo da GŽS sasvim izgubi svoju svrhu: ona treba da ima neku liniju (recimo BG:Voza), koja bi ljudima iz tog kraja omogućila tu vrstu saobraćajne veze, ali (čak i da nisam iz Beograda, kao što jesam), nisam siguran da je ona više toliko pametno rešenje.
Uostalom, mislim da je logičnije da se rasprava na ovu temu vodi na "Klubu ljubitelja železnica" ili na temi o GŽS nego ovde.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410361#p410361:3hmgjr7l je napisao(la):
JohnnyLee » Thu Oct 13, 2016 12:43 pm[/url]":3hmgjr7l]Београд је, очито, за неке само круг двојке
Većinom za Nebeograđane :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410288#p410288:14n1ugdn je napisao(la):
spatiotecte » 12 Oct 2016 11:25 pm[/url]":14n1ugdn]
Ovo je vec potpuno drugi koncept i takvo nesto da se izgradilo bi bilo potpuno opravdano jer je Autokomanda gusto naseljena sredina i vrlo dobro povezana sa prevozom.
Тако је и било планирано. Чак је и започета градња станице на Аутокоманди. Одрађен је ископ и неки потпорни зидови. Онда су из врха комунистичке партије декретом наредили да нам осакате град за вјек и вјекова. Исто су нам урадили и са несрећном луком Београд. Само те две одлуке су Србију и Београд кроз ове 4 деценије индиректно коштале двоцифрен број милијарди $. А тек ће да коштају.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410368#p410368:lkcb5cdp je napisao(la):
Delija » Thu Oct 13, 2016 12:55 pm[/url]":lkcb5cdp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410288#p410288:lkcb5cdp je napisao(la):
spatiotecte » 12 Oct 2016 11:25 pm[/url]":lkcb5cdp]
Ovo je vec potpuno drugi koncept i takvo nesto da se izgradilo bi bilo potpuno opravdano jer je Autokomanda gusto naseljena sredina i vrlo dobro povezana sa prevozom.
Онда су из врха Комунистичке Партије декретом наредили да нам осалате град за вјек и вјекова.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410297#p410297:3fiha00z je napisao(la):
Karlo del Ponte » Чет Окт 13, 2016 12:14 am[/url]":3fiha00z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410260#p410260:3fiha00z je napisao(la):
Дошљак » 12 Oct 2016 09:45 pm[/url]":3fiha00z]Размишљао сам доста о главном проблему Прокопа - вези са ЈГП, и пада ми на памет пар идеја:
поред постојећих 34 и 36, као и 40 и 41 које планирају да спусте до Прокопа, увео бих и линије које би се кретале следећим трасама:
... - Прокоп - Др Милутина Ивковића - Аутокоманда - Јужни булевар - Миријево
... - Прокоп - Др Милутина Ивковића - Аутокоманда - Устаничка - Коњарник
... - Прокоп - Др Милутина Ивковића - Аутокоманда - Трише Калцеровића/Табановачка - Kумодрашка - Браће Јерковић

E сад, ове три тачке, оне ту се двоумим да ли да Прокоп сам буде терминус, или да се до Прокопа долази линија долази са неког другог терминуса (Топчидер нпр).
Све ово штоси већ навео, имамо у оквиру линија 17, 18 и 46, и у овом случају би било смислено померити позицију стајалишта "Делиградска" на осу Прокопа, уз спајање сервисних саобраћајница петљи Мостар и Хитна помоћ.
1zx13i8.jpg

Ово спајање сервисних саобраћајница би било важно због безбедности саобраћаја у свим комбинацијама. Елиминише се зона укршеног престројавања уз брзу саобраћајницу, каквих имамо на низу локација у граду, грешке која се и дан данас пројектује за неке нове саобраћајнице (на пример, петља Петлово брдо према оригиналном пројекту). И иначе, много логичније и практичније повезивање са аутобуским линијама треба планирати са аутопута, а не из Булевара кнеза Александра.

И и даље, добро умрежавање са аутобуским линијама је само један од 5 основних услова исплативости Прокопа. До некле је извесно спајање Делиградске са Драгана Манцеа, али трамвај, пешачка веза горње плоче и плато-а Клиничког центра без спуштања у клисуру, и минимум 500.000 квадрата индуковане изградње исплативе за инвеститоре нису извесни. Не постоје основе чак ни на званичном списку жеља: урбанистичком плану.

Ово са премештањем стајалишта на аутопуту подржавам у потпуности, али у садашњој фази где се о делу Прокопа ка аутопуту ни не резмишља, мислим да морамо извући максимум од овог спајања са булеваром кнеза Александра, па правило то и дуплирање 17, 18 и 46 (шта више мислим да трећа линија у Јужном булевару баш фали а и у Устаничкој би добро дошла још једна). Само ми је упитно одакле да крећу те линије, да ли од Топчидера, или можда са неког будућег терминуса у БнВ, или чак да на прокопу буде окретница.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410350#p410350:l3r8f7vn je napisao(la):
DzonTravolta » Čet Okt 13, 2016 10:50 am[/url]":l3r8f7vn]
Kad smo kod "rupe", hajde ovako: "Prokop" će imati veoma sličnu ulogu ovoj stanici: https://en.wikipedia.org/wiki/Brussels_Central_Station, koja je, btw, 100% pod zemljom. Idealno bi bilo kada bi magarci, pardon, vlasti aktiviranjem dotične pojačali saobraćaj u stanicama koje su u tunelu ispod Vračarskog grebena (Karađorđev park i naročito Vukov spomenik), što smatram da bi čak bilo vrlo savremeno rešenje, no trenutna vađevina je da dizel lokomotive iz bezbednosnih razloga ne smeju u tunel.

Išle su dizel lokomotive kroz Vukov Spomenik :mrgreen: naravno kad je bila poplavljena pruga kod Kalemegdana. Problem je sa protipožarnom zaštitom u tom slučaju, pa je morala biti ugašena. Ali najveći problem su opasne materije - e one ne bi smela nikako u te tunele. Sa mostom kod Vinče ne bi ni imale potrebe... Mada sem DMV ne moraju tuda dizeli ni da idu, elektrificirano je skroz do Pančeva!
A vezano za Brisel Centralnu, ona im više služi da prevoz do centra grada, jer je prolazna sa par koloseka. Sever(Nord) i Jug(Midi) vuku većinu i međunarodnog i međugradskog saobraćaja. E al mana u ovom slučaju kod GŽS je što ona nije direktno povezano sa Prokopom, već ili preko NBG ili Rakovice, al uz menjanje smera i gubljenje puno vremena. Po meni bi bilo pametnije ostaviti je za sve međunarodne, ako hoće sve ostale da izbace na Prokop, al uvesti dobar lokalni saobraćaj od juga do severa Beograda, pa čak i do glavne. Promena smera kod EMV je 2 min posla...
Po meni je dobar primer Beč, na mestu bivše južne sagradiše Wien Hbf (prolazna, sada glavna), Westbanhof (čeona) koja je u centru grada je izgubila dosta saobraćaja koji se preselio na glavnu, ali nije im palo na pamet da je ukinu ili da prebace sve na Hbf. Isto i Rim, ima Termini (de facto glavna) i Tiburtinu (prolazna) i ravnomerno se koriste, pa Firenca itd. E sad mana je što mi nemamo uopšte toliko saobraćaja pa nam je i glavana sa 5-6 koloseka dovoljna. Al kad bi smo se nadali da će biti saobraćaja i razmišljali za budućnost po meni Glavna ostaje glavna za međunarodne i pride da još svraćaju lokali koji povezuju ostale stanice čvora - tipa NBG(sever) i Rakovica(jug).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410365#p410365:3titklxq je napisao(la):
DzonTravolta » 13 Oct 2016 11:48 am[/url]":3titklxq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410361#p410361:3titklxq je napisao(la):
JohnnyLee » Thu Oct 13, 2016 12:43 pm[/url]":3titklxq]Београд је, очито, за неке само круг двојке
Većinom za Nebeograđane :D


Или ваљда за Новобеограђане, ако и на моју маленкост алудирате овом заменом теза.

Него, глупост шинофобије у Србији је, изгледа, својствена и "небеограђанима":



Михајловић: Пруга ће из центра Ниша бити измештена 2018. године

НИШ, 13. октобра 2016. (Бета) - Министарка саобраћаја Зорана Михајловић оценила је данас да је 2018. година најреалнији рок за измештање пруге из центра Ниша и најавила да би Влада Србије током наредне недеље требало да прогласи јавни интерес како би експропријација земљишта на траси нове пруге била завршена током 2017. године.

Михајловић је на Палилули, током обиласка једног од пружних прелаза на којима се у Нишу најћешће дешавају саобраћајне несреће, рекла да Влада Србија и министарство разговарају са Европском инвестиционом банком да се обезбеди 80 милина евра за измештање пруге.

Пружни прелази у центру Ниша су у групи од 50 најнебезбеднијих прелаза у Србији и у њих ће морати да се уложи између 10 и 15 милиона евра, рекла је Михајловић.

Према њеним речима, ревизиона комисија Владе Србије усвојила је претходну студију изводљивости и претходни идејни план и наредне недеље би требало да Влада прогласи јавни интерес што ће омогућити експропирајцију земљишта на траси нове пруге.

Експропијација би, како је додала, требало да буде урађена током 2017. године, а спорводиће је локална самоуправа, а Влада и министарство ће помоћи да се средства за тз намену обезбеде.

Веома је битно да се пруга измести из центра града због безбедности, због тога што се она налази на траси новог железничког коридора.

Министарка је навлела да ће изградња новог диспечерксог центра бити завршена до 2020. године и омогућиће другачије упрапвлајње компелтном железничком инфраструктуром у Србији, укључујући и пружне прилазе.

Градоначелник Ниша Дарко Булатовић рекао је да ће локална самоуправа учинити све да у задатим роковима уради свој део посла, како би та обилазница дуга 22 километра од Просека до северне индустриске зоне Ниша била завршена.


Ниш је, дакле, одлучан да изгуби готово бесплатну основу за савремени градско-приградски ЛРТ - систем какав, у саобраћајном смислу може да га пречицом уведе међ` градове 21. века - да би добио Јужни булевар. Не знам да ли су га у међувремену заиста преименовали у Булевар Шабана Бајрамовића, ал да су ти што овде доносе одлуке Шабани, у то сам сигуран.
 
Када већ маштамо, можда би боље било да су пројектујући нови железнички чвор, подземну станицу Вуков споменик предвидели као станицу центар, наравно са већим бројем колосека, са које би се метроом до центра стизало за минут.. На Аутокоманди станицу југ, која би опет имала метро линију, колико се сећам која је била предвиђена из правца В. Степе ка центру, на Новом Београду север итд..
У сваком случају било би пуно посла за кртицу, што за железнички, што за метро систем. :)

Мада што се мене тиче, а како ствари стоје, приоритет што се железница тиче треба да буде оспособљавање инфраструктуре, вучних средстава и људских ресурса за што ефикаснији и бржи транспорт робе, које доносе новац, узевши у обзир чињеницу да нас коридори транспорта робе заобилазе. Што се региона Београда тиче, ту је железничка обилазница, карго центар итд. нешто што представља неопходност.

Што се тиче луке Бгд планирана је ту где јесте на урбанистичком конкурсу из двадесетих година и свакако изградњом луке Панчево, одавно је требала бити пресељена тамо и тај простор решен на међународном конкурсу, као и СА уосталом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410381#p410381:1opdmirb je napisao(la):
Politikolog » Thu Oct 13, 2016 1:22 pm[/url]":1opdmirb]
Išle su dizel lokomotive kroz Vukov Spomenik :mrgreen: naravno kad je bila poplavljena pruga kod Kalemegdana. Problem je sa protipožarnom zaštitom u tom slučaju, pa je morala biti ugašena. Ali najveći problem su opasne materije - e one ne bi smela nikako u te tunele. Sa mostom kod Vinče ne bi ni imale potrebe... Mada sem DMV ne moraju tuda dizeli ni da idu, elektrificirano je skroz do Pančeva!
A vezano za Brisel Centralnu, ona im više služi da prevoz do centra grada, jer je prolazna sa par koloseka. Sever(Nord) i Jug(Midi) vuku većinu i međunarodnog i međugradskog saobraćaja. E al mana u ovom slučaju kod GŽS je što ona nije direktno povezano sa Prokopom, već ili preko NBG ili Rakovice, al uz menjanje smera i gubljenje puno vremena. Po meni bi bilo pametnije ostaviti je za sve međunarodne, ako hoće sve ostale da izbace na Prokop, al uvesti dobar lokalni saobraćaj od juga do severa Beograda, pa čak i do glavne. Promena smera kod EMV je 2 min posla...
Po meni je dobar primer Beč, na mestu bivše južne sagradiše Wien Hbf (prolazna, sada glavna), Westbanhof (čeona) koja je u centru grada je izgubila dosta saobraćaja koji se preselio na glavnu, ali nije im palo na pamet da je ukinu ili da prebace sve na Hbf. Isto i Rim, ima Termini (de facto glavna) i Tiburtinu (prolazna) i ravnomerno se koriste, pa Firenca itd. E sad mana je što mi nemamo uopšte toliko saobraćaja pa nam je i glavana sa 5-6 koloseka dovoljna. Al kad bi smo se nadali da će biti saobraćaja i razmišljali za budućnost po meni Glavna ostaje glavna za međunarodne i pride da još svraćaju lokali koji povezuju ostale stanice čvora - tipa NBG(sever) i Rakovica(jug).
Što se tiče vozova kroz Vukov Spomenik, mislio sam pre svega na DMV, ali ne do Pančeva (za šta, naravno, znam da je elektrificirana pruga), već primarno do ostatka Banata (Vršac, Zrenjanin, eventualno Kikinda). Opasne materije ne smeju u Vračar. Zato pruga oko Kalemegdana mora da bude sačuvana dok se taj famozni most kod Vinče ne završi. Btw, negde sam pročitao da je ideja da prvo voz iz Vršca bude produžen od Dunav Stanice do Prokopa, no nisam stručnjak za protivpožarnu zaštitu, pa da znam kako bi se to pitanje rešilo...
Kao što rekoh: nisam ni mislio da Glavna treba da pogubi sav saobraćaj, ali "teret" treba da ponesu ne samo Prokop, već i tri preostale stanice iz "Čvora".
 
@Вожд

Пошто су одустали од Аутокоманде, урбанисти су прво замислили подземну главну станицу на Славији, испод парка. Када су им објаснили да је прескупо, били су већином да станица остане где је. Онда се политичко-инжењерски клан одлучио за варијанту "Прокоп".

И чак и са Прокопом, имали су шансу да Врачарски тунел потерају "мало улево", и да на Славији добијемо подземну станицу много плићу од Вуковог споменика, са рецимо четири колосека. Чак би и то била добра основа за озбиљан железнички саобраћај. И интерсити возови би ту могли да стају, и да имају гомилу путника.

Два крака "Регионалног метроа" који се секу у Савском амфитеатру, што је план настао у исто време када и Прокоп, нећу ни да помињем... Касније је то ревидирано планом да се укопају колосеци од Мостара до Главне, што није ни финансијски неостварив подухват. У најновије време, међутим, све рационалне елементе београдског железничког чвора - бришемо гумицом.
 
Vukov spomenik je, zapravo, na sasvim solidnoj lokaciji, jer je idealno povezan sa saobraćajem u centru i može da posluži kao sasvim dobra prolazna stanica (BG Voz, ako vrate Beovoz, banatski vozovi, itd.). Tu su tehnički fakulteti, studentski dom i generalno veliki broj stanovnika bi gravitirao ovoj stanici (Vračar, Dorćol,...).
E, sad, što se Slavije tiče, tu se slažem da su možda urbanisti propustili solidnije rešenje.
 
Mislim da je najveca greska ucinjena pri izgradnji tunela ispod Beograda na osi Sever Jug kad se uzme u obzir da je beograd orijentisan na osi istok zapad.
Verujem da bi mnogo toga bilo bolje da su 1971 resili da naprave koncepciju BGcvora sa podzemnim tunelom Istok-zapad koji bi imao par podzemnih stajalista u centru grada i na novom Beogradu.
 
Vrh