Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Stanica Beograd centar u prokopu je na odličnoj lokaciji od svih ostalih lokacija koje su bile razmatrane. Zato što ova sadašnja pozicija omogućava povezivanje na stari pravac ka Rakovici i na stari pravac preko reke Dunav ispod Vukovog spomenika na Pančevački most i pri tome je Beograd centar stanica u prokopu u centru grada. Dok da je bila na Autokomandi zbog te lokacije bi se morale praviti potpuno novi železnički pravci na Voždovcu ka Ripnju i ko zna šta još na Voždovcu. Takođe bi bilo i problematično jer bi vozovi zaobišli današnji Vukov spomenik i izašli bi na još dalju lokaciju, skoro kod Višnjičke banje.
 
Toliko je savrsena lokacija prokopa da posle 45 godina i dalje nije zavrsena i pristupacna. Zaista izvanredna lokacija, za izbegavanje.
 
Druga stvar su političari i drugo je što svaki Srbin drugačije zamišlja kako nešto treba uraditi :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410355#p410355:1n5lw40z je napisao(la):
spatiotecte » 13 Oct 2016 10:05[/url]":1n5lw40z]Ukidanje Glavne ako dodje do toga ce biti najveci urbicid u istoriji Beograda ikada.
:roll: urbicid :roll:
Zasto je sasvim normalno da aerodrom NT je kilometrima van grada
(ima dosta primera gde su aerodromi u samom gradu)

a nije normalno da žel. stanica i dalje ostane u gradu
ali samo malo van starog jezgra
:roll:
 
Ne @spatiotecte, nezavršetak stanice do danas nema nikakve veze sa njenom lokacijom, šta više oni su tih '70-tih započeli gradnju. Kopanje terena, početak gradnje novog železničkog mosta, gradnja tunale ka svim pravcima. Izgradnja BG železničkog čvora nikada nije stala, a Beograd centar stanica u prokopu je prirodno ostavljena kao poslednja dok se izgrade svi železnički pravci ka njoj. Međutim tu imaš i najstaršnije propadanje društva od 1988 do 2000 god. Tako da se od tog šoka nije imalo sredstava za nastavak od 2001 do 2013 godine. Sada kada se država posle svetske ekonmoske krize 2007 - 2012 malo povratila, sada imamo nastavak gradnje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410414#p410414:3qq5p348 je napisao(la):
Mair » Thu Oct 13, 2016 3:03 pm[/url]":3qq5p348]Ne @spatiotecte, nezavršetak stanice do danas nema nikakve veze sa njenom lokacijom, šta više oni su tih '70-tih započeli gradnju. Kopanje terena početak gradnje novog železničkog mosta, gradnja tunale ka svim pravcima. Izgradnja BG železničkog čvora nikada nije stala, a Beograd centar stanica u prokopu je prirodno ostavljena kao poslednja dok se izgrade svi železnički pravci ka njoj. Međutim tu imaš i najstaršnije propadanje društva od 1988 do 2000 god. Tako da od tog šoka nije se imalo sredstava za nastavak od 2001 do 2013 godine.
Sad ćeš na sebe navući one koji će da te prozivaju da si SNS bot. Poenta je da će i BG Centar biti nedovršen projekat (čak i ako/kad se izgradi do kraja), ako se ne poradi na stanicama NBGD, Rakovica i Zemun.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410411#p410411:15tn4tkl je napisao(la):
boca-ica » Thu Oct 13, 2016 2:59 pm[/url]":15tn4tkl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410355#p410355:15tn4tkl je napisao(la):
spatiotecte » 13 Oct 2016 10:05[/url]":15tn4tkl]Ukidanje Glavne ako dodje do toga ce biti najveci urbicid u istoriji Beograda ikada.
:roll: urbicid :roll:
Zasto je sasvim normalno da aerodrom NT je kilometrima van grada
(ima dosta primera gde su aerodromi u samom gradu)

a nije normalno da žel. stanica i dalje ostane u gradu
ali samo malo van starog jezgra
:roll:
Ono što svi koji se pozivaju na primer Beča zaboravljaju da kažu jeste da su i Westbahnhof (kao donedavno faktički glavna stanica), a naročito nova glavna stanica udaljeniji od centra nego što je to slučaj sa Prokopom.
 
@Džon
To su sve činjenice, i to istorijske. To sam ukratko opisao. Može to mnogo detaljnije, ali nema potrebe.
 
Uostalom, i Prokop i Vukov Spomenik i Karađorđev park su deo istog projekta. Vukov spomenik je ranije dovršen, jer je takav bio redosled projekta. Prokop je trebalo da bude sledeći. E, sad, što je bila kriza, to je posebna priča, no takve stvari uvek aktiviraju uslovni refleks kod onih, koji se po inerciji plaše promena, pa makar one mogle da donesu i nešto pozitivno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410411#p410411:1tq7z80h je napisao(la):
boca-ica » 13 Oct 2016 01:59 pm[/url]":1tq7z80h]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410355#p410355:1tq7z80h je napisao(la):
spatiotecte » 13 Oct 2016 10:05[/url]":1tq7z80h]Ukidanje Glavne ako dodje do toga ce biti najveci urbicid u istoriji Beograda ikada.
:roll: urbicid :roll:
Zasto je sasvim normalno da aerodrom NT je kilometrima van grada
(ima dosta primera gde su aerodromi u samom gradu)

a nije normalno da žel. stanica i dalje ostane u gradu
ali samo malo van starog jezgra
:roll:

Upravo u tome lezi prednost zeleznice u odnosu na avion. Da kad izadjes iz voza budes u centru grada.
A to sto je dalje od centra grada nikako ne znaci da je pristupacna.
Napravice oni pristupne saobracajnice do Prokopa, ali da li ce biti efektne? Mozda kad bi doveli tramvaj do Prokopa, i to bar 3 linije pa da onda uporedimo ono sto gubimo i ono sto dobijamo.
 
Pa navikli smo na jako dugačke rokove izgrdnje kolosalnih gradjevina
ovo je ko izgradnja hrama Sv. Save na Vračaru.... ni on još nije završen ...
.....a krenulo 1905.god.- temelji 1935.... i tako redom ...
Prokop ima još mnogo fore da stigne taj rok :laugh:


Postby spatiotecte » 13 Oct 2016 13:12
Upravo u tome lezi prednost zeleznice u odnosu na avion. Da kad izadjes iz voza budes u centru grada.

Onima sto je aerodrom u gradu mogu da isto to kažu
,,Da kad izadješ iz aviona budeš u gradu,,
ajd bar od tebe starog forumaša očekujem malo ,,jače,, argumente :kk:
 
Shvatam paralelu sa hramom svetog Save i mogla bi da stoji samo sto se u slucaju Prokopa radi o nesposobnosti nekoliko garnitura na vlasti da zavrse projekat koji se finansira iz budzeta drzave.
 
A ja shvatam i moju i tvoju ljutnju
za neopravdano lopovsko decenisko odugovlačenje
i to sve na našu štetu .....

te ajd sad ... ovi kao krenuli da čeprkaju po nešto .... pa da vidimo koliko i dokle ce stići :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410419#p410419:onh69c0e je napisao(la):
DzonTravolta » 13 Oct 2016 02:08 pm[/url]":onh69c0e]
Ono što svi koji se pozivaju na primer Beča zaboravljaju da kažu jeste da su i Westbahnhof (kao donedavno faktički glavna stanica), a naročito nova glavna stanica udaljeniji od centra nego što je to slučaj sa Prokopom.


Само што је и Маријахилфер штрасе, која излази на ту станицу - део центра Беча (главна трговачка улица у граду то обично јесте, као кад би имао штајгу негде насред Булевара) - што испод станице стају две метро линије, а испред ње је трамвајска окретница величине два фудбалска терена...

У тим условима, Прокоп би био савршена станица.

А био би и солидан аеродром, само да има писту, чисто да Боца нема дилему...
 
Oko lopovskog decenijskog odugovlacenja se definitivno slazemo.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410426#p410426:t14udrxw je napisao(la):
boca-ica » 13 Oct 2016 02:15 pm[/url]":t14udrxw]

Onima sto je aerodrom u gradu mogu da isto to kažu
,,Da kad izadješ iz aviona budeš u gradu,,
ajd bar od tebe starog forumaša očekujem malo ,,jače,, argumente :kk:

Koji grad od 2 miliona stanovnika ima aerodrom u gradu?

Boco, meni nije problem sto je nova stanica malo dalje od centra grada.
Kao sto je rekao Delija, da je izgradjena na Autokomandi na primer, ne bi mi smetalo uopste.
Jer u neposrednoj blizini Autokomande postoji gusta naseljenost, brojne saobracajnice, dosta linija autobusa i nekoliko linija tramvaja.
I to onda resava stvar.
 
"Путнички воз из Пожаревца у станици Београд центар.
Троје путника и кашњење од 30 минута. Као и обично."

izvor:Gagijeva železnica
 
Troje putnika od kojih dva su zeleznicari.

Ono kad na peronima ima vise zaposlenih u zeleznici nego putnika...
 
Prebacivanje vozova pre nego što su dovršene saobraćajnice jeste idiotska odluka (i samo daje argument onima koji su protiv Prokopa :lool:).
Mene bi lično od ovog prevoznog sredstva pre odbili kašnjenje i izgled.
 
Ovako će u petak ili subota poslepodne svi za Požarevac. :wink:
Znate li koliko ima ljudi u Italiji, Švajcarskoj i Austriji na privremenom radu iz regiona Požarevca?

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410432#p410432:3p9pu6te je napisao(la):
Пантограф » Thu Oct 13, 2016 2:24 pm[/url]":3p9pu6te]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410419#p410419:3p9pu6te je napisao(la):
DzonTravolta » 13 Oct 2016 02:08 pm[/url]":3p9pu6te]
Ono što svi koji se pozivaju na primer Beča zaboravljaju da kažu jeste da su i Westbahnhof (kao donedavno faktički glavna stanica), a naročito nova glavna stanica udaljeniji od centra nego što je to slučaj sa Prokopom.


Само што је и Маријахилфер штрасе, која излази на ту станицу - део центра Беча (главна трговачка улица у граду то обично јесте, као кад би имао штајгу негде насред Булевара) - што испод станице стају две метро линије, а испред ње је трамвајска окретница величине два фудбалска терена...

У тим условима, Прокоп би био савршена станица.

Da. Tu i jeste začkoljica.
Često se pozivamo na neke stanice u zapadnom svijetu i poredimo Prokop s njima ali zaboravljamo da te stanice imaju daleko naprednije veze sa gradskim centrima koje opslužuju. I tu je problem.

I za Prokop je planirano, kad se udlučilo da se krene u projekat, posebna pod-infrastruktura koja bi Prokop činila kompletnim

Evo plana za saobraćaj iz 1976-e...



Po tom planu, pored trokrake pruge kroz Prokop, koju sad imamo, planirana su čitava 2 podsistema koji bi zajedno sa međugradskom željeznicom činili kompletan šinski sistem u Beogradu. To su gradski metro i regionalni metro. Šta mislite koliko smo blizu realizacije tog ili nekog sličnog plana!? Šta znači polurešenje koje sad imamo?

Čitav plan je ogroman i zahtjeva velika finansijska sredstva i nastao je u državi daleko većoj i bogatijoj od ove u kojoj sad živimo. I umjesto da svoje planove prilagodimo novonastaloj situaciji, mi kofol realizujemo nešto što "ni jednoj Vladi do sada nije uspjelo". Smijurija.
Mislim da nam je svima jasno da od povezivanja Prokopa "gradskim i regionalnim metroom" nikad neće biti ništa. Najbolje što se može očekivati je proširenje pristupnih saobraćajnica i po neki autobus više, tj bliže.

Zato je potpuno preseljenje međugradskog željezničkog saobraćaja sa Savskog Trga i potpuno uklanjanje kolosjeka iz savskog amfiteatra težak promašaj koji može imati velike posljedice.
 
@spatiotecte
Misliš posećenost jednog perona na stanici. Mada je peron dugačak 400 metara, a nisu ga celog popunili ljudima. :)
 
Kad si projektant postoje 2 frustracije/straha pri osmisljavanju nekog objekta:

1- Da se objekat koji je projektant zamislio ne izgradi.
2- Da se objekat uopste ne koristi onako kako je prvobitno zamisljen tj da se ne vide ocekivani efekti pre i posle izgradnje objekta.

Nas nazalost ocekuje ovaj drugi scenario.
 
Vrh