Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410063#p410063:3cr6xl6u je napisao(la):
spatiotecte » Tue Oct 11, 2016 5:47 pm[/url]":3cr6xl6u]Hvala karlo na odgovoru,
Znaci kad bi se nabavila dodatna vozna sredstva i kad bi se ostvarilo vise polazaka sa Prokopa, ipak bi imali problem u propusnoj moci BG cvora.

Evo kako treba da izgleda to sto bi Spatio (i svi mi) htio...

Pogledajte prilog 1

Ovo je stanica gradske zeljeznice u Berlinu - S Bahn. Ako se bolje pogleda, vide se dva kolosjeka koji ulaze na stanicu ali i tri kolosjeka koji prolaze mimo stanice. Kolosjeci koji ulaze u stanicu su ISKLJUCIVO za S-Bahn vozove (cak imaju i posebno napajanje) a na kolosjecima koji zaobilaze stanicu krecu se medjugradski vozovi.

Dakle, postoje dva potpuno odvojena sistema koji ne smetaju jedan drugom. Svaki na zasebnim kolosjecima.

A ovako je to u Beogradu...



Ko ne prepoznaje, ovo je stajaliste BG voza Tosin Bunar. Dva kolosjeka na izlasku iz tunela na kojima je jos i improvizovano stajaliste i na kojima je do sada stajao BG voz. Ista dva kolosjeka i za stajanje BG voza i za prolazak svih medjugradskih i medjunarodnih vozova!

Treba li komentar?

Moj je zakljucak jednostavan. Prva zrtva pojacavanja saobracaja na ovim kolosjecima bice BG voz. Na kraju krajeva, novi zeljeznicki cvor i nije napravljen za gradsku zeljeznicu. Ili sto bi Mair rekao "nije vam ovo metro". :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410065#p410065:kecgjarc je napisao(la):
Mair » Tue Oct 11, 2016 5:54 pm[/url]":kecgjarc]@spatiotecte
Neće biti problem jer kada su dve linije po pravcu, interval između dva voza je 7,5 minuta za vreme špica. Posle špica je na 15 minuta tako da u 7,5 minuta kada je upravljanje osavremeno (očekuje se) onda je i olakšano precizno upravljanje vozovima u Srbiji, pa i u BG čvoru. Tako da izvan špica ide po neki međugradski ili međunarodni.

Po neki?

Reci cu ti tacno koliko. JEDAN.
U prostoru od 7,5 minuta mozes ubaciti jedan jedini voz koji ce cekati u stanici na signal i onda polako krenuti do sljedece stanice prije nego sto ga sustigne sljedeci BG voz.

Tacno je da Bg voz opterecuje novi cvor ali to je ono sto je Beogradu potrebno i bila bi velika steta izbaciti ga ili ograniciti. Ograniciti se na jednu liniju sa taktom od 20 minuta da bi bilo prostora za medjugradske vozove, vise je nego zalosno. Tacno je i da Beogradu treba metro i da je potreban poseban sistem gradske zeljeznice ali treba jasno reci da to kosta i da se nece desiti tako skoro. S druge strane trebamo se zamisliti nad cinjenicom da se olako odricemo infrastrukture, cupamo sine i njima ukrasavamo setalista.
 
Опет ћу поновити предлог компензације - да међуградски возови који стају на свим станицама у чвору саобраћају у оквиру тарифе БГ воза. А увео бих и да путницима који допутују међуградским возом важи возна карта за преседање на БГ воз, како би пресели нпр. са Прокопа на БГ воз до Вука.

Постоји начин да се сваки недостатак отклони, само је потребна воља и борба са бирократијом која све компликује.
 
@Dosljak

Ne znam koliko bi to bilo prakticno. U koristenju medjugradskih vozova za gradski saobracaj, putnik bi se morao suocavati sa promjenljivim redom voznje.

Ja bih se ipak prije zalago za to da BG voz ostane i da se dodatno razija na postojecim kolosjecima, na nacin da dio medjugradskog saobracaja ostane na Glavnoj i da se onda uvede i dodatna linija BG voza kroz NBG kao i linija sa Glavne, topciderskom prugom. Ali opet, bojim se da ni ovo moje vjerovatno nije relano. Kocka je vec bacena.
 
Koлико знам код међуградским путничких возова се карта у БЖЧ рачуна по тарифи Беовоза, нека ме неко исправи ако грешим, можда је то и укинуто пошто се Беовоз нигде не спомиње. Jeсте да ред вожње не би био баш тактни, али и то би могло да се некако укомпонује, сигурно постоји начин.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410080#p410080:q553nv2e je napisao(la):
RioBL » 11 Oct 2016 07:12 pm[/url]":q553nv2e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410063#p410063:q553nv2e je napisao(la):
spatiotecte » Tue Oct 11, 2016 5:47 pm[/url]":q553nv2e]Hvala karlo na odgovoru,
Znaci kad bi se nabavila dodatna vozna sredstva i kad bi se ostvarilo vise polazaka sa Prokopa, ipak bi imali problem u propusnoj moci BG cvora.

Evo kako treba da izgleda to sto bi Spatio (i svi mi) htio...

Pogledajte prilog 1

Ovo je stanica gradske zeljeznice u Berlinu - S Bahn. Ako se bolje pogleda, vide se dva kolosjeka koji ulaze na stanicu ali i tri kolosjeka koji prolaze mimo stanice. Kolosjeci koji ulaze u stanicu su ISKLJUCIVO za S-Bahn vozove (cak imaju i posebno napajanje) a na kolosjecima koji zaobilaze stanicu krecu se medjugradski vozovi.

Dakle, postoje dva potpuno odvojena sistema koji ne smetaju jedan drugom. Svaki na zasebnim kolosjecima.

A ovako je to u Beogradu...



Ko ne prepoznaje, ovo je stajaliste BG voza Tosin Bunar. Dva kolosjeka na izlasku iz tunela na kojima je jos i improvizovano stajaliste i na kojima je do sada stajao BG voz. Ista dva kolosjeka i za stajanje BG voza i za prolazak svih medjugradskih i medjunarodnih vozova!

Treba li komentar?

Moj je zakljucak jednostavan. Prva zrtva pojacavanja saobracaja na ovim kolosjecima bice BG voz. Na kraju krajeva, novi zeljeznicki cvor i nije napravljen za gradsku zeljeznicu. Ili sto bi Mair rekao "nije vam ovo metro". :(
file.php

file.php

Naravno da je to izvanredno resenje. Medu najboljim kojih ima u Evropi. Ali je i pored ovog resenja berlinski gradski sinski sistem danas jako opterecen i nije vise ni toliko pouzdan kao ranije (400 km je samo duzina gradske zeleznice). U Berlinu u ostalom i postoje tri velike zelesnicke raskrsnice sa kruznom zeleznicom (takozvana Ringbahn). Berlin je svoju S-Bahn na elektricni pogon dobio jos za vreme olimpijskih igara 1936. Zbog razaranja centara 1945 i podeljenost se kasnijje stvorio prostor u uzem centru grada za izgradnju i nove zeleznicke infrastrukture (mislim pre svega na Berlin Hauptbahnhof). Posle ujedinjenja se tu lepo ulagalo. Beovoz i Bg-voz nemju ni takvu historiju, velicinu i daleko manju povezanost sa cenrom grada. Neki trominutni takt nije nikakva realna potreva sto gradska zeleznica uopste ne prolazi kroz uzi gradski centar (poput Berlina, Kelna ili Minhena). Dokle i nema ni brzih pruga ova infrastrktura ce biti opterecena kao autoput na Kubi. Bilo bi samo pametno da ostave prugu oko Kalemegdana za neku potencijalnu upotrebu u putnickom prevozu. Dali takve planove uopste ima?
 
Nova oprema telekomanda pracenje vozova itd sto je potpisano sa rusima i oni valjda krenuli da rade bilo prije 10 tak dana navodno ce omoguciti sledjenje od 3 min
Planirano je u gup dupliranje kolosjeka pisalo se na forumu itd
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410097#p410097:a91e6rj1 je napisao(la):
RioBL » 11 Окт 2016, 22:13[/url]":a91e6rj1]Ne znam koliko bi to bilo prakticno. U koristenju medjugradskih vozova za gradski saobracaj, putnik bi se morao suocavati sa promjenljivim redom voznje.

врло практично. и корисно. и користи се у свету (лично сам користио у Лондону, где им карте за градски превоз важе у свим возовима који возе унутар градске зоне). и ред вожње није промељив већ је фиксан. то што возови касне, то је други проблем
 
ПРОКОП ЈЕ ЛОША ПОЛАЗНА СТАНИЦА

Реакција Удружења љубитеља железнице на даље премештање возова у станицу "Београд - центар"

Премештање полазака одређеног броја возова са Главне железничке станице Београд на станицу Београд-центар у Прокопу штети путницима, али и железницама, тачније предузећу "Србија воз", које, ионако у тешкој финансијској ситуацији, губи драгоцен приход од продаје карата.

Да ствар буде гора, губици су посебно изражени на најисплативијој путничкој железничкој линији у Србији, Београд - Нови Сад. Од 19 пари возова из Београда за Нови Сад, најслабије су попуњени управо поласци који иду из Прокопа, јер на тој станици у њих улази тек незнатан број путника - понекад их је толико мало, да их полиција легитимише као сумњиве.
Prokop%2Bmmm.jpg

За разлику од садашње Главне железничке станице, до Прокопа се тешко долази и пешке, и јавним превозом, и колима. Постојеће две аутобуске линије које ретко иду су више него недовољне, а премало ће бити и када се и ако тролејбуске линије 40 и 41 преусмере поред Прокопа.
Опширније на блогу Удружења љубитеља железнице.
 
Direktor je bio tamo gdje ti neces ni u snovima i naputovao se sa p4 na mrezi JZ nema na cemu se nije vozio mislim da nema radni voza nasine na kojoj nisam bio isto vazi i za zgrade i objekte
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410115#p410115:191y03sk je napisao(la):
orjen » 11 Oct 2016 10:38 pm[/url]":191y03sk]Bilo bi samo pametno da ostave prugu oko Kalemegdana za neku potencijalnu upotrebu u putnickom prevozu. Dali takve planove uopste ima?


Имају планове - да укину ту пругу.
 
Direktore mnogo se pravis pametan tvoje vreme je odavno proslo sa putovanjima sa P4. Dokle ce jugonostaligacari na ovom forumu vise da se prisecaju Jugoslavije shvatite da ta drzava vise ne postoji.
 
Momak ja sam odavno konstatovao da nemas pojma o zeljeznici politikolog i mbvg1 su to pokazali na praktican nacin
A do prije par godina iste te zeljeznice su furale sve sto je kupljeno za vremena JZ
A ja nisama nikakv jugonostalgicar daleko bilo
Ali realno sagledavam stvari ZS mora tolio da radi da bi dostigla nivo brzina i usluga sto je postojao 1991 u toj omrzenoj JZ
 
Размишљао сам доста о главном проблему Прокопа - вези са ЈГП, и пада ми на памет пар идеја:
поред постојећих 34 и 36, као и 40 и 41 које планирају да спусте до Прокопа, увео бих и линије које би се кретале следећим трасама:
... - Прокоп - Др Милутина Ивковића - Аутокоманда - Јужни булевар - Миријево
... - Прокоп - Др Милутина Ивковића - Аутокоманда - Устаничка - Коњарник
... - Прокоп - Др Милутина Ивковића - Аутокоманда - Трише Калцеровића/Табановачка - Kумодрашка - Браће Јерковић

E сад, ове три тачке, оне ту се двоумим да ли да Прокоп сам буде терминус, или да се до Прокопа долази линија долази са неког другог терминуса (Топчидер нпр).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410256#p410256:3tskyu2u je napisao(la):
direktor » Wed Oct 12, 2016 10:16 pm[/url]":3tskyu2u]Momak ja sam odavno konstatovao da nemas pojma o zeljeznici politikolog i mbvg1 su to pokazali na praktican nacin
A do prije par godina iste te zeljeznice su furale sve sto je kupljeno za vremena JZ
A ja nisama nikakv jugonostalgicar daleko bilo
Ali realno sagledavam stvari ZS mora tolio da radi da bi dostigla nivo brzina i usluga sto je postojao 1991 u toj omrzenoj JZ

Tvoj momak nisam sigurno. To sto si ti konstatovao okaci macku o rep slobodno. A ovu dvojicu mozes slobodno da vodis kuci ako ti se svidjaju. To sto se ti pozivas takozvane JZ je samo tvoja lepa proslost.
 
Нажалост истина је да ЖС, тј. данашњи СК, СВ и остале ћерке фирме неће бити ни за 20 година ни близу ЈЖ (ЖТП Београд само у овом случају).
 
Ja se samo pitam da li je bila opravdana investicija od milijardu dolara u zeleznicku infrastrukturu od 1971 i izgradnju Prokopa da bi se zamenila glavna i da bi se dobila stanica koja je prolaznog tipa ali koja ce se u 95% slucaja koristiti kao ceona, koja je pritom vise udaljena od centra grada i manje pristupacna.
 
Инвестиција у жел. чвор је и те како била оправдана и заправо испред свог времена. У идеалном сценарију прокоп би се градио на аутокоманди где је првобитно и планирано а сачувала би се и главна жел. станица са 4 колосека. Но, прво је комуњрски врх почетком 70их без икаквог образложења наложио планерима да помере станицу у "прокоп" а пре пар година жвалави монструм је запечатио судбину главној станици.

Дакле, железнички чвор је жртва две сулуде политичке одлуке. А посредно је жртва вишедеценијског уништавања железница и форсирања друмског, пре свега аутобуског саобраћаја.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410264#p410264:27248zz3 je napisao(la):
Kolega2357 » Wed Oct 12, 2016 9:59 pm[/url]":27248zz3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410256#p410256:27248zz3 je napisao(la):
direktor » Wed Oct 12, 2016 10:16 pm[/url]":27248zz3]Momak ja sam odavno konstatovao da nemas pojma o zeljeznici politikolog i mbvg1 su to pokazali na praktican nacin

Tvoj momak nisam sigurno. [...] A ovu dvojicu mozes slobodno da vodis kuci ako ti se svidjaju.

uu sta ti potiskujes covece... preispitaj svoju seksualnost; kako li si izvukao ove zakljucke iz direktorove poruke...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410283#p410283:18mbwpt0 je napisao(la):
Delija » 12 Oct 2016 11:00 pm[/url]":18mbwpt0]Инвестиција у жел. чвор је и те како била оправдана и заправо испред свог времена. У идеалном сценарију прокоп би се градио на аутокоманди где је првобитно и планирано а сачувала би се и главна жел. станица са 4 колосека.


Ovo je vec potpuno drugi koncept i takvo nesto da se izgradilo bi bilo potpuno opravdano jer je Autokomanda gusto naseljena sredina i vrlo dobro povezana sa prevozom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410260#p410260:665rypm2 je napisao(la):
Дошљак » 12 Oct 2016 09:45 pm[/url]":665rypm2]Размишљао сам доста о главном проблему Прокопа - вези са ЈГП, и пада ми на памет пар идеја:
поред постојећих 34 и 36, као и 40 и 41 које планирају да спусте до Прокопа, увео бих и линије које би се кретале следећим трасама:
... - Прокоп - Др Милутина Ивковића - Аутокоманда - Јужни булевар - Миријево
... - Прокоп - Др Милутина Ивковића - Аутокоманда - Устаничка - Коњарник
... - Прокоп - Др Милутина Ивковића - Аутокоманда - Трише Калцеровића/Табановачка - Kумодрашка - Браће Јерковић

E сад, ове три тачке, оне ту се двоумим да ли да Прокоп сам буде терминус, или да се до Прокопа долази линија долази са неког другог терминуса (Топчидер нпр).
Све ово штоси већ навео, имамо у оквиру линија 17, 18 и 46, и у овом случају би било смислено померити позицију стајалишта "Делиградска" на осу Прокопа, уз спајање сервисних саобраћајница петљи Мостар и Хитна помоћ.
1zx13i8.jpg

Ово спајање сервисних саобраћајница би било важно због безбедности саобраћаја у свим комбинацијама. Елиминише се зона укршеног престројавања уз брзу саобраћајницу, каквих имамо на низу локација у граду, грешке која се и дан данас пројектује за неке нове саобраћајнице (на пример, петља Петлово брдо према оригиналном пројекту). И иначе, много логичније и практичније повезивање са аутобуским линијама треба планирати са аутопута, а не из Булевара кнеза Александра.

И и даље, добро умрежавање са аутобуским линијама је само један од 5 основних услова исплативости Прокопа. До некле је извесно спајање Делиградске са Драгана Манцеа, али трамвај, пешачка веза горње плоче и плато-а Клиничког центра без спуштања у клисуру, и минимум 500.000 квадрата индуковане изградње исплативе за инвеститоре нису извесни. Не постоје основе чак ни на званичном списку жеља: урбанистичком плану.
 
japanci to vjerovatno ne bi ni projektovali. Oni su daleko prakticiniji.
premda, pade mi na pamet, da su navodno zacetnici ideje Prokop prvo putovali u Japan da vide kako tamo funkcionise zeljeznica. Bojim se da nisu izvukli dobre lekcije.

Karlo, gdje mislis pomjeriti stajaliste Deligradska? Na nadvoznjak kod hitne?
 
Sad sam naleteo na ekipicu kamiona, ne vidi se još jedan koji se mimoišao sa ostalima i otišao na desno. Gužva neviđena. :)
33a66954706bf1aef21e2a4918d7e412.jpg


Sent from my LG-H320 using Tapatalk
 
Vrh