Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Не пише ништа смислено. Има нешто о метроу (што није тема), нешто о станицама на 1-2 км (што већ постоји), поменут капацитет чвора онако овлаш, честиталице двојици форумаша... Потруди се следећи пут.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409935#p409935:2d80puna je napisao(la):
RioBL » 10 Oct 2016 09:58 pm[/url]":2d80puna]



Po varijanti "Prokop" (B), čitav čvor se sastoji od 4 stanice (Zemun, NBG, Prokop, Rakovica) od kojih svaka prihvata svaki voz. To znači da SVI vozovi, išli oni na sjever ili jug, treba da prolaze kroz svaku od ovih stanica. To znači duplo više vozova za svaku stanicu. Npr, ako je do sada kroz NBG prolazilo 40 vozova, ubuduće će prolaziti 80! I to je super! Ali kakva infrastruktura je potrebna za to?
RioBL,kako si došao do dupliranja vozova koji će prolaziti kroz stanicu NBGD ako se polasci prebacuju na Prokop???
Ja tebe ništa ne razumem.
A što se tiče uporedjivanja propusne moći pruge Beograd-Novi Beograd i Beograd Centar-Novi Beograd tu si totalno omašio sve.
Vozno vreme od Gl.žel.stanice do Novog Beograda je 11 minuta što nam govori da se izmedju ove dve stanice može otpremiti max 5 vozova u toku jednog sata. I to ne uzimajući u obzir dolazeće vozove sa severa koji se otpremaju iz stanice NBGD, što nam samo govori kakvo je usko grlo jednokolosečna pruga Rasputnica Savski most-NBGD.Plus kada uzmemo u razmatranje i brzinu preko starog Savskog mosta od 10km/h dolazimo do zaključka(barem sto se tiče propusne moći izmedju ove dve pruge) koliki su benefiti prebacivanja putničkog saobraćaja na Prokop.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410024#p410024:39c3kqxg je napisao(la):
mvbg1 » 11 Oct 2016 02:58 pm[/url]":39c3kqxg]
RioBL,kako si došao do dupliranja vozova koji će prolaziti kroz stanicu NBGD ako se polasci prebacuju na Prokop???
Ja tebe ništa ne razumem.
A što se tiče uporedjivanja propusne moći pruge Beograd-Novi Beograd i Beograd Centar-Novi Beograd tu si totalno omašio sve.
Vozno vreme od Gl.žel.stanice do Novog Beograda je 11 minuta što nam govori da se izmedju ove dve stanice može otpremiti max 5 vozova u toku jednog sata. I to ne uzimajući u obzir dolazeće vozove sa severa koji se otpremaju iz stanice NBGD, što nam samo govori kakvo je usko grlo jednokolosečna pruga Rasputnica Savski most-NBGD.Plus kada uzmemo u razmatranje i brzinu preko starog Savskog mosta od 10km/h dolazimo do zaključka(barem sto se tiče propusne moći izmedju ove dve pruge) koliki su benefiti prebacivanja putničkog saobraćaja na Prokop.


А, чекај сад, како неће бити дуплирања возова на колосецима новог чвора, кад он профункционише у потпуности?? Ваљда ти је јасно да ће Новим железничким мостом, у смеру од НБ ка Прокопу, возити не само возови који ОДЛАЗЕ на југ, него и возови који из Новог Сада и Шида ДОЛАЗЕ у Београд. И у другом смеру обратно. То је једна зачкољица чвора са пролазним станицама која се често заборавља, а изгледа да се и теби то десило, иако ћеш терати возове на тај начин једног дана.

Нараво и да стање пруге ка старој станици не може да буде било какав аргумент, кад знамо да та пруга може да се ремонтује за нормалне брзине.
 
Mene zanima da li ce novi cvor moci da podrzi visoko taktnu gradsku zeleznicu sa vise linija (predpostavljam da ce jednog dana postojati BG voz linije Batajnica-Ovca i Batajnica Resnik) i ostali zeleznicki saobracaj.

Cini mi se da je Pantograf u pravu kad kaze da ce jednog dana usko grlo biti deonica Prokop-NBG sa samo 2 koloseka.
 
Čekaj Pantografe. Ako trenutno(dajem primer) kroz stanicu Novi Beograd prolazi 40 vozova pari vozova koji kreću sa Gl.žstanice,valjda će isto toliko vozova prolaziti kroz ovu stanicu i kada se polasci i dolasci prebace na Prokop? Nisam govorio o povećanju broja vozova u budućnosti kada se završi ceo čvor kako je zamišljeno,i nisam govorio o vozovima koji prelaze novi most.A čitajući post od RioBL zaključio sam da i on govori o postojećem broju vozova po važećem redu vožnje.
Čak i ako se budu uveli prolazni vozovi na relacijama sever-jug-sever ne verujem da će se duplirati broj vozova u toku 24 sata. Ti prolazni vozovi će zameniti vozove koji će Prokop imati kao polazno-dolaznu destinaciju. Tako da će i ukupan broj vozova ostati približno isti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410034#p410034:101s4qba je napisao(la):
mvbg1 » 11 Oct 2016 03:54 pm[/url]":101s4qba]Čekaj Pantografe. Ako trenutno(dajem primer) kroz stanicu Novi Beograd prolazi 40 vozova pari vozova koji kreću sa Gl.žstanice,valjda će isto toliko vozova prolaziti kroz ovu stanicu i kada se polasci i dolasci prebace na Prokop?


Наравно да неће. Воз Београд - Ниш сада не пролази кроз станицу Нови Београд, а убудуће ће пролазити.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410037#p410037:2iscxflb je napisao(la):
Пантограф » 11 Oct 2016 04:20 pm[/url]":2iscxflb]

Наравно да неће. Воз Београд - Ниш сада не пролази кроз станицу Нови Београд, а убудуће ће пролазити.
Naravno,pod uslovom da ovo Beograd-Niš smatraš kao Subotica(Novi Sad)Niš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409996#p409996:2bght99q je napisao(la):
Пантограф » 11 Oct 2016 12:43[/url]":2bght99q]На страну Риови преопширни и у неким детаљима нетачни постови, али не знам како вам промиче да се Прокоп већ сада користи као чеона станица, да постоје планови да тако буде и даље (воз Пожаревац - ПРОКОП, линија БГ:воза Ресник - ПРОКОП)...

Tačno radiš ovo što sam naveo u mom prethodnom postu. Konstatacijom da će se Beograd centar stanica u prokopu koristi kao čeona time dovodiš u zabludu obične putnike i posmatrače ove teme.
Kako će biti čeona kada je stanica prolazna? Posle toga ta kompozicija ili EMV može da postane voz Beograd - Novi Sad, kada pristigne voz u Beograd iz Niša na primer. Prolazni tip stanica daje različite mogućnosti u odnosu na čeonu stanicu i netroši (zauzima) dva koloseka zbog jednog voza, i stvarno nije u redu da tako nešto pišeš.

Nemora da znači da će voz za Požarevac da polazi iz Zemuna i iz Novog Beograda. Može, jeste to odlično rešenje, ali s obzirom da nemamo metro i da se ovde forsira "BG" voz koji sa svojim intervalima napreže i Japansku železnicu, a ne samo Srpsku i BG železnički čvor. Tada će ipak voz za Požarevac da polazi samo iz Beograd centar stanice u prokopu dok se nebudu napravile tri linije metroa u Beogradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410040#p410040:1ef7wgz9 je napisao(la):
mvbg1 » 11 Oct 2016 04:48 pm[/url]":1ef7wgz9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410037#p410037:1ef7wgz9 je napisao(la):
Пантограф » 11 Oct 2016 04:20 pm[/url]":1ef7wgz9]

Наравно да неће. Воз Београд - Ниш сада не пролази кроз станицу Нови Београд, а убудуће ће пролазити.
Naravno,pod uslovom da ovo Beograd-Niš smatraš kao Subotica(Novi Sad)Niš.


Аман, не!

Воз Београд - Ниш (не Суботица - Ниш, него је место поласка Београд) полазиће ИЗ ЗЕМУНА, што значи да ће возити и преко Новог Београда.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410041#p410041:237k4wjw je napisao(la):
Mair » 11 Oct 2016 04:49 pm[/url]":237k4wjw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409996#p409996:237k4wjw je napisao(la):
Пантограф » 11 Oct 2016 12:43[/url]":237k4wjw]На страну Риови преопширни и у неким детаљима нетачни постови, али не знам како вам промиче да се Прокоп већ сада користи као чеона станица, да постоје планови да тако буде и даље (воз Пожаревац - ПРОКОП, линија БГ:воза Ресник - ПРОКОП)...

Tačno radiš ovo što sam naveo u mom prethodnom postu. Konstatacijom da će se Beograd centar stanica u prokopu koristi kao čeona time dovodiš u zabludu obične putnike i posmatrače ove teme.
Kako će biti čeona kada je stanica prolazna? Posle toga ta kompozicija ili EMV može da postane voz Beograd - Novi Sad, kada pristigne voz u Beograd iz Niša na primer. Prolazni tip stanica daje različite mogućnosti u odnosu na čeonu stanicu i netroši (zauzima) dva koloseka zbog jednog voza, i stvarno nije u redu da tako nešto pišeš.

Nemora da znači da će voz za Požarevac da polazi iz Zemuna i iz Novog Beograda. Može, jeste to odlično rešenje, ali s obzirom da nemamo metro i da se ovde forsira "BG" voz koji sa svojim intervalima napreže i Japansku železnicu, a ne samo Srpsku i BG železnički čvor. Tada će ipak voz za Požarevac da polazi samo iz Beograd centar stanice u prokopu dok se nebudu napravile tri linije metroa u Beogradu.


Значи биће чеона станица? Рио Бл је у праву? А да промениш име Mair у Contradictio in adjecto?
 
Ma odakle ti da će vozovi za Niš kretati iz Zemuna? Toga trenutno nema ni u naznakama. Pre će se uvesti direktan voz iz SU nego da će Zemun biti polazna stanica.
 
Знаш шта, ја сам помало фасциниран чињеницом да београдски машиновођа не зна да пројекат Београдског железничког чвора по варијанти "Прокоп" предвиђа да воз за Ниш полази из ТПС Земун, а воз за Суботицу из ТПС Кијево.
 
Zna to mvbg1 ali to sad nece tako funkcjonisati jer ce imati samo namirenje vozova u tps zemun u kjevu je pustinja
 
Значи, Рио БЛ је у праву, а спрдају се са човеком: ипак ће користити Прокоп као чеону станицу.
 
Mislim da nece vec da ce sto kaze mvbg1 povezati polaske nis i ns preko bg i slicne varijante sid i npr pozarevac itd
 
Директоре, за већину возова Београд ће остати крајње одредиште и то се никада неће променити.

А то што си поменуо да постоји само једна од две планиране техничке станице, и то баш на најоптерећенијем правцу, само ће додатно да отежа функционисање чвора и да смањи његов реалан капацитет.
 
Direktore +1
Kao što napisa diša u postu iznad,to u dogledno vreme neće tako funkcionisati pantografe. A i dobro sam upoznat sa funcionisanjem Beogradskog železničkog čvora u svom predvidjenom obliku. Medjutim,završetak TPS Kijevo će u najbolju ruku zaživeti za oko tri decenije a time ne možemo ni očekivati da zaživi predvidjena organizacija saobraćaja na osnovu tog modela.
Takodje,moji predhodni postovi su se odnosili na skoriju budućnost kao i odgovor forumašu RioBL.
 
Има само једна ствар која ми пада теже од актуелног рушења транспортног система Србије, а то је стање јавности у којем се брани постојећи поредак и одриче се критичког мишљења.

Када неко попут РИОБЛ каже "Цар је го", постаје мрзитељ и не знам ни ја шта.

Београд је, макар по питању траса инфраструктуре, следио један логичан развој, по којем се путничка железница која већ постоји не одаљава од центра, а најважнији терминал брзог, просторно и енергетски штедљивог, еколошки прихватљивог, масовног даљинског транспорта, везан за најјача аутобуско-трамвајска чворишта у великом граду. То имамо и у Милану, Амстердаму, Бечу, Риму, Риги, Загребу, Софији, Кијеву, Дњепропетровску, Хелсинкију.... Тако нешто не постоји за Прокоп ни у урбанистичком плану, односно званичној листи жеља, а камоли да је за токо нешто направљен озбиљан пројекат, са затвореном финансијском конструкцијом.

По питању споре вожње ка Главној, већ деценијама имамо друмски лоби, који спречава да се последњи километри пруге ка Железничкој станици Београд поправе. То је једно од ретких улагања у инфраструктуру, које би вратило уложени новац за мање од 2 године, што је реткост исплативости светских размера (попут поправке пар скретница, прагова и ремонта РВР за БГ:ВОЗ)! Постојање инфраструктурних пројеката који се исплате за мање од 10 година у неком друштву није последица економског чуда, већ тежине промашаја у саобраћајном планирању у неком друштву.

Нећу да кажем да је у Србији све тако ружно и промашено чак и када је у питању железница, ево, од следеће године ће бити 7 уместо 4 пара возова Београд Дунав - Вршац, можда је отворено неколико фабрика за прераду текстила на југу, усвојени неки нови стандарди по питању заштите животне средине, али по питању транспортне политике, као држава последњих година правимо најжешће промашаје у историји!
 
Ponavljam svoje pitanje posto mislim da je vazno a nikako neko da mi odgovori.

Hoce li biti problema kad se bude uvelo vise linija gradske zelenice u bg cvoru i kad se budu prebacili svi vozovi na Prokop imajuci u vidu da je pruga dvokolosecna na sva 3 kraka?
 
@Spatiotecte

Неће зато и само зато што је тренутан број возова јадан. Неће настати загушење чак и ако се деси да не останемо без техничко путничке станице, односно ако се преко воље одвоји 15 милиона за завршетак Техничко-путничке станице Земун, и пусти БГ:ВОЗ целодневно на 15 минута.

Има само један додатни правни услов, промена кривичног закона да се свако намерно уништавање железничке сигнално-сигурносне опреме третира као тероризам, па када такозвани "сакупљачи секундарних сировина" заврше на вишедеценијској робији, свима ће да лакне.

Ако планирамо у будућности нешто више од јадног броја возова, имаћемо великих проблема да то реализујемо.
 
Hvala karlo na odgovoru,
Znaci kad bi se nabavila dodatna vozna sredstva i kad bi se ostvarilo vise polazaka sa Prokopa, ipak bi imali problem u propusnoj moci BG cvora.
 
@spatiotecte
Neće biti problem jer kada su dve linije po pravcu, interval između dva voza je 7,5 minuta za vreme špica. Posle špica je na 15 minuta tako da u 7,5 minuta kada je upravljanje osavremeno (očekuje se) onda je i olakšano precizno upravljanje vozovima u Srbiji, pa i u BG čvoru. Tako da izvan špica ide po neki međugradski ili međunarodni. Za sada samo predviđaju Novi Beograd - Resnik, pored već postojeće "BG" voz linije Batajnica - Pančevački most.




Пантограф":3t632vbl je napisao(la):
Значи, Рио БЛ је у праву, а спрдају се са човеком: ипак ће користити Прокоп као чеону станицу.

Neće se koristiti kao čeona jer je stanica prolazna, na primer kada naiđe kompozicija sa jednom lokomotivom i to na jednom kraju sa vozom koji prolazi kroz Beograd, verovatno ćeš ti kao @Pantograf tada shvatiti da je stanica prolazna.

Nisam ja kontradiktoran, nego od konja možeš da napraviš magarca, ali do magarca konja ne možeš. Tako je i sa starom glavnom stanicom u Savskoj ulici koja je u ovom slučaju kao magarac u odnosu na novu glavnu stanicu Beograd centar u prokopu. Tako da sam pokušao da ti objasnim ono što već znaš, ali ti si to opet zloupotrebio i još pokušao mene da ismejava.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410061#p410061:1skk6m54 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 11 Oct 2016 05:44 pm[/url]":1skk6m54]@Spatiotecte

Неће зато и само зато што је тренутан број возова јадан. Неће настати загушење чак и ако се деси да не останемо без техничко путничке станице, односно ако се преко воље одвоји 15 милиона за завршетак Техничко-путничке станице Земун, и пусти БГ:ВОЗ целодневно на 15 минута.


А ако уложимо стотине милиона евра у нову пругу на најоптерећенијем правцу, уз то обновимо и три пруге на јужном краку, а број возова нам остане јадан, онда чинимо још глупљу ствар од свих будалаштина које смо досад урадили.
 
Vrh