[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409892#p409892:2p5p1260 je napisao(la):
Mair » Mon Oct 10, 2016 4:16 pm[/url]":2p5p1260]
Železnička stanica Beograd centar u prokopu imaće najviše putnika od svih železničkih stanica u gradu Beogradu.
I sam sam često optimista ali po pitanju Prokopa to nisam.
Da bolje ilustrujem, ovako bih prikazao svoje viđenje situacije u BG željezničkom čvoru...
Lijeva strana ilustracije pokazuje kapacitet magistralne infrastrukture u Beogradu.
Pod (A) su kolosjeci koji se koriste (još uvijek) a pod (B) kolosjeci koji će se koristiti kad se pređe na varijantu "Prokop". Vidi se, da se do sada saobraćaj odvijao na dva kraka prema Glavnoj ž.s. od kojih jedan krak ima 2 kolosjeka i vodi preko Save i Novog Beograda prema Zemunu. Drugi krak ima 4 kolosjeka i vodi prema Sajmu, Topčideru, Rakovici.
Prelaskom na varijantu (B) (Prokop) uklanja se 4-kolosječni krak i prelazi se na 2 kolosječni tunel Dedinje prema Rakovici.
Dakle, u kapacitetnom smislu, varijanta (A) nudi
6 kolosjeka (2+4=6) raspoređena u
dva odvojena dijela. Varijanta (B) nudi
2 kolosjeka u jednoj jedinoj pruzi
To je što se tiče kapaciteta infrastrukture.
Kakav saobraćaj imamo za ove dvije infrastrukture?
Kako su napisali juče u članku u Politici prelaskom saobraćaja na Prokop, trebalo bi da pređe 80 vozova sa sadašnje na buduću stanicu. Taj podatak ilustruje desni dio slike. Pretpostavimo da su trenutno ti vozovi ravnopravno raspoređeni pa da 40 vozova saobraća sjevernim krakom kroz NBG prema Zemunu a isto toliko južnim preko Topčidera i Rakovice.
Po varijanti "Prokop" (B), čitav čvor se sastoji od 4 stanice (Zemun, NBG, Prokop, Rakovica) od kojih svaka prihvata svaki voz. To znači da SVI vozovi, išli oni na sjever ili jug, treba da prolaze kroz svaku od ovih stanica. To znači duplo više vozova za svaku stanicu. Npr, ako je do sada kroz NBG prolazilo 40 vozova, ubuduće će prolaziti 80! I to je super! Ali kakva infrastruktura je potrebna za to?
Da li neko stvarno misli da će za povećanje prometa od 100% biti najbolje ukinuti 4 kolosjeka i svesti sve na 2?
Koja od ove dvije infrastrukture nudi bolje uslove za održavanje i razvijanje saobraćaja (A) ili (B)?
U svoj ovoj analizi, još se ni ne spminje BG voz, gradska željeznica. Šta s njom? Može li ona da nađe svoje mjesto na ovoj jednoj jedinoj pruzi sa dva kolosjeka? Hoće li vozovi na stajalištu Tošin Bunar moći stajati kad iz tunela treba da izađe duplo više vozova nego do sada? Sumnjam. Zato mislim da će prva žrtva prelaska saobraćaja biti BG voz a stanica Tošin Bunar prva koja će se ukinuti. Da ne smeta. A poslije nje će i intervali kretanja BG voza da se smanjuju ili da se svedu samo na dionicu Prokop - Ovča.
No, ja vjerujem da sve ovo znaju i u beogradskoj željeznici i da su zato odlučili da od Prokopa zapravo naprave terminus. isti onaj kakav je i sad na Savskom Trgu.