Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409884#p409884:icw01x4y je napisao(la):
entero11 » 10 Oct 2016 03:47 pm[/url]":icw01x4y]Posto ne koristim voz a vidim da ovde ima forumasa koji koriste,zanima me da li i migranti idu vozovima ka prelazima?

Видео сам их у вечерњем возу за Љубљану пре неку недељу.
 
Niko nikad nije ozbiljno predlagao rušenje stare (glavne) žel. stanice. Ona je već dugo po zaštitom. Jednom, pre nekih 40 godina pok. Branko Pešić je predložio da se stara stanica sruši ali da se prethodno fotografiše sa svih strana i talo saćuva sećanje na nju. Taj predlog niko nije ozbiljno shvatio pa je i sam B. Pešić odustao od njega. Inaće B.P. ima ogromne zasluge za izgradnju Beograda. Pomenuću samo most "Gazela". Svojim autoritetom obezbedio je finansiranje mosta u čemu su učestvovale i najbogatije republike Slovenija i Hrvatska.
 
@Pantograf

Železnička stanica Beograd centar u prokopu imaće najviše putnika od svih železničkih stanica u gradu Beogradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409888#p409888:1m95gxj7 je napisao(la):
dedinje » 10 Oct 2016 03:54 pm[/url]":1m95gxj7]Niko nikad nije ozbiljno predlagao rušenje stare (glavne) žel. stanice. Ona je već dugo po zaštitom. Jednom, pre nekih 40 godina pok. Branko Pešić je predložio da se stara stanica sruši ali da se prethodno fotografiše sa svih strana i talo saćuva sećanje na nju. Taj predlog niko nije ozbiljno shvatio pa je i sam B. Pešić odustao od njega. Inaće B.P. ima ogromne zasluge za izgradnju Beograda. Pomenuću samo most "Gazela". Svojim autoritetom obezbedio je finansiranje mosta u čemu su učestvovale i najbogatije republike Slovenija i Hrvatska.

Prosto ne mogu da verujem da tako pametan i sposoban covek moze da predlozi rusenje glavne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409892#p409892:1bpx3x8l je napisao(la):
Mair » 10 Oct 2016 04:16 pm[/url]":1bpx3x8l]@Pantograf

Železnička stanica Beograd centar u prokopu imaće najviše putnika od svih železničkih stanica u gradu Beogradu.


Важи.
 
Maire odakleti taj podatak da prokop ima najvise putnika od svih zeleznickih stanica?

Istina je zapravo potpuno suprotna, Prokop trenutno ima skoro najmanje putnika od svih stanica u BGcvoru.
 
Hvala Pantograf,zanimalo me kako ce sad na voz migranti kad se jedva i Beogradjani snadju,ali ko dodje iz one vukoje*******ine bez papira naci ce lakse od Beogradjana :)
 
Tema je Železnička stanica Beograd Centar-Prokop, a meni pre liči na rekvijem za Glavnu železničku stanicu.
 
Nisu tako retki primeri da ozbiljni, inteligentni ljudi i veoma obrazovani urbanisti i arhitekte daju poredloge koji najblaže rečeno izazivaju krajnje čuđenje. Evo dva primera. Odmah posle rata, oko 1947 g. veliki arh. Petar Dobrović predlagao je da se na vrhu kalimegdana podigne ogroman stub, nekoliko pute veći od "pobednika". Monument bi bio posvećen borbi naroda jugoslavije za slobodu. Drugi primer: Brank Pešić se zalagao da se poseče drvored od Slavije do Terazija. Drvored bi bio posečen sa jedna strane ulice dok bi sa druge strane bile postavljene kolonade za pešake, time bi ulica bila znatno šira. Na proteste Branko je odgovarao - "ako nogu bolesnika zahvati gangrena hirurzi je odseku".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409904#p409904:omq5megk je napisao(la):
vucko » Mon Oct 10, 2016 6:25 pm[/url]":omq5megk]Tema je Železnička stanica Beograd Centar-Prokop, a meni pre liči na rekvijem za Glavnu železničku stanicu.

Pa tako i jeste. Prokop je rekvijem za Glavnu
 
Za mene licno ne postoji naziv Beograd centrar jer je to izmisljen naziv nema veze sa centrom Beograda. Pravi naziv za ovu stanicu je Prokop jer je na tom mestu kopano pa i odmah prokopani tuneli.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409875#p409875:34ymcr7p je napisao(la):
Homer Jay » 10 Oct 2016 02:07 pm[/url]":34ymcr7p]
Naročito je glupo da se linije prebacuju dok traju radovi na za sada jedinoj prilaznoj saobraćajnici Prokopu, zbog čega su skraćene linije GSP-a koje idu do same stanice, a putnici su ostavljeni da idu preko samog gradilišta.
To ukazuje na odnos Železnica ka svojim putnicima koji je skup najgorih odlika samoupravnog socijalizma. U toku mog posla imao sam najgora iskustva sa PR "službom" železnica. Druga javna preduzeća ti makar odgovore kada ih vučeš rukav dok su mi "PR-ovci" odbrusili da neće da se smaraju sa odgovaranjem na pitanja. :notok:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409892#p409892:2p5p1260 je napisao(la):
Mair » Mon Oct 10, 2016 4:16 pm[/url]":2p5p1260]
Železnička stanica Beograd centar u prokopu imaće najviše putnika od svih železničkih stanica u gradu Beogradu.

I sam sam često optimista ali po pitanju Prokopa to nisam.

Da bolje ilustrujem, ovako bih prikazao svoje viđenje situacije u BG željezničkom čvoru...



Lijeva strana ilustracije pokazuje kapacitet magistralne infrastrukture u Beogradu.
Pod (A) su kolosjeci koji se koriste (još uvijek) a pod (B) kolosjeci koji će se koristiti kad se pređe na varijantu "Prokop". Vidi se, da se do sada saobraćaj odvijao na dva kraka prema Glavnoj ž.s. od kojih jedan krak ima 2 kolosjeka i vodi preko Save i Novog Beograda prema Zemunu. Drugi krak ima 4 kolosjeka i vodi prema Sajmu, Topčideru, Rakovici.

Prelaskom na varijantu (B) (Prokop) uklanja se 4-kolosječni krak i prelazi se na 2 kolosječni tunel Dedinje prema Rakovici.

Dakle, u kapacitetnom smislu, varijanta (A) nudi 6 kolosjeka (2+4=6) raspoređena u dva odvojena dijela. Varijanta (B) nudi 2 kolosjeka u jednoj jedinoj pruzi

To je što se tiče kapaciteta infrastrukture.

Kakav saobraćaj imamo za ove dvije infrastrukture?

Kako su napisali juče u članku u Politici prelaskom saobraćaja na Prokop, trebalo bi da pređe 80 vozova sa sadašnje na buduću stanicu. Taj podatak ilustruje desni dio slike. Pretpostavimo da su trenutno ti vozovi ravnopravno raspoređeni pa da 40 vozova saobraća sjevernim krakom kroz NBG prema Zemunu a isto toliko južnim preko Topčidera i Rakovice.

Po varijanti "Prokop" (B), čitav čvor se sastoji od 4 stanice (Zemun, NBG, Prokop, Rakovica) od kojih svaka prihvata svaki voz. To znači da SVI vozovi, išli oni na sjever ili jug, treba da prolaze kroz svaku od ovih stanica. To znači duplo više vozova za svaku stanicu. Npr, ako je do sada kroz NBG prolazilo 40 vozova, ubuduće će prolaziti 80! I to je super! Ali kakva infrastruktura je potrebna za to?

Da li neko stvarno misli da će za povećanje prometa od 100% biti najbolje ukinuti 4 kolosjeka i svesti sve na 2?
Koja od ove dvije infrastrukture nudi bolje uslove za održavanje i razvijanje saobraćaja (A) ili (B)?

U svoj ovoj analizi, još se ni ne spminje BG voz, gradska željeznica. Šta s njom? Može li ona da nađe svoje mjesto na ovoj jednoj jedinoj pruzi sa dva kolosjeka? Hoće li vozovi na stajalištu Tošin Bunar moći stajati kad iz tunela treba da izađe duplo više vozova nego do sada? Sumnjam. Zato mislim da će prva žrtva prelaska saobraćaja biti BG voz a stanica Tošin Bunar prva koja će se ukinuti. Da ne smeta. A poslije nje će i intervali kretanja BG voza da se smanjuju ili da se svedu samo na dionicu Prokop - Ovča.

No, ja vjerujem da sve ovo znaju i u beogradskoj željeznici i da su zato odlučili da od Prokopa zapravo naprave terminus. isti onaj kakav je i sad na Savskom Trgu.
 
Теоретски БГ воз може да се компензује тако што би се путовање путничким возовима који стају на свим станицама Београдског железничког чвора на територији БЖЧ тарифирало као БГ воз, тј. да се омогући улазак са валидираном картицом, нпр. у Батајници на возови из Шида, Суботице или Новог Сада који стаје на свим станицама успут до Раковице (Земун Поље, Земун, Тошин бунар, НБГ, Прокоп, Раковица). Слично и за возове ка Панчеву који ће ићи Врачарским тунелом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409935#p409935:5ov6zs39 je napisao(la):
RioBL » 10 Окт 2016, 22:58[/url]":5ov6zs39]
I sam sam često optimista ali po pitanju Prokopa to nisam....

не буди смешан. иако постоје физички 4 колосека од Раковице ка Главној, никада, али НИКАДА, нису у употреби више од 2. и заборављаш (или не знаш?) да од НБГ до Главне имаш један колосек. и то преко моста куда воз иде спорије од пужа са астматичним нападом. овако са Прокопом добијаш 2 колосека, али на траси куда воз може да развије брзину 100 км/х (НБГ-Прокоп) и који пређе за макс. 5 минута. а цело путовање Земун-НБГ-Прокоп-Раковица траје 20 минута. сада од Земуна до Главне воз путује 20 минута, као и од Раковице до Главне

тако да, ти ту твоју графику и цео пост окачиш само мачку у реп


елем, ево јучерашњих слика
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
 
Како напредују радови на прилазној саобраћајници? Јуче сам на аутокоманди видео шлепер City road grup са ваљком-јежом на лабудици, предпостављам да се већ ради на подлози.
 
не знам. јуче када сам био нису радили јер је недеља, али стоје паркиране машине, два или три багера и пар кипера
 
RioBL,pa ne vode sva četri koloseka koji izlaze iz Topčidera na gl.ž.stanicu Beograd.
Dva krajnja desna koloseka gledajući ka Beogradu su koloseci za Bgd.glavnu.
Drugi kolosek vodi ka rasputnici Savski most i dalje ka Novom Beogradu.
A krajni levi je neelektificirani i to je tzv.kolosek "šest topola" koji vodi pored save u sada već bivšu Bgd spoljnu.
Ovaj kolosek zbog potrebe BNV se uskoro ukida i sav teretni saobraćaj od Topčidera ka Dunav stanici i dalje ka Pančevu će ići preko novih kolosečnih veza ispred Beograd glavne.Što znači da će uskoro i teretni vozovi početi saobraćati kolosecima(dva krajnja desna)koji su sada isključivo rezervisani za putničku vuču.
Johnny +1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406140#p406140:3prathhk je napisao(la):
solecar » Fri Sep 16, 2016 7:39 pm[/url]":3prathhk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406118#p406118:3prathhk je napisao(la):
direktor » September 16th, 2016, 6:50 pm[/url]":3prathhk]Radi se planski svaka ulica koja se rekonstruise a moguce je da se stavi staza stavlja se Malo pomalo to se spaja i cinice mrezu bic staza .
Glupo je uraditi stazu pa sutra raskopavati
Sa čime da spojim recimo stazu koja se završava u bankini autoputa , a pored je šuma? Ne misliš valjda da će da krče dalje put da bi postavljali biciklističku stazu ili da će da ruše bankinu i stavljaju bicikliste na autoput?

pa tako se i radi u razvijenom svetu, prave se posebne staze za bicikliste kroz šume, mostovi samo za bicikliste preko reka i nadvoznjaci preko autoputeva. jednostavno biciklisticku saobraćaj treba da ima prioritet u odnosu na razvoj automobilskog zbog višestrukih prednosti koje pruža

Ono u Bulevaru oslobođenja je neviđeno nebezbedno. Par puta sam prolazio tuda kada su se autobusi isključivali sa stanice ili uključivali. Bilo je povuci potegni. Jednom sam prisustvovao i situaciji gde je vozač autobusa u punoj brzini uleteo u stanicu , i umalo nije pokupio bicoklistu koji je uspeo da se u poslednjem trenutku popne na trotoar. Ovo je sve samo ne planski , nevezano za to ko uleće u biznis sa biciklima. Drugi put je vozač bicikla krenuo da zaobilazi autobus koji se uključuje u svoju traku , idući tom trakom. Da vozač autobusa nije naglo zakočio , pokupio bi budalu.

so bračna nekultura nekih vozača autobusa je ono što ti opisujes ovde. Ranije sam smatrao da profesionalni vozači više poštuju pravila i propise saobraćaja, godine vožnje bicikle su me naučile da su oni zapravo mnogo neodgovorniji učesnici u saobraćaju od običnih vozača.


Da li ti ovo izgleda kao da je planski odrađeno? Kao da nisu mogli da naprave da bicikli zaobilaze stanicu preko trotoara , nego postavili da se stanice seku sa biciklističkom stazom. Svuda gde se to radi isključivo na trotoaru , milion puta je bezbednije. I plus ti na kraju naplati kaznu ako ideš trotoarom , a ne po biciklističkoj stazi iscrtanoj na putu , samo zato što se osećaš bezbednije na trotoaru.

biciklisticke staze na NBGu su veliki promašaj sa stanovišta vožnje bicikle ne kao sredstvo rekreacije već kao prevozno sredstvo. generalno se staze ne održavaju i prepune su ivičnjaka i rupa i na žalost pešaka. vožnja po putu je značajno bezbednija jer za razliku od pešaka vozila se ne kreću nasumično i vozaci gledaju kuda idu. Tako da iz iskustva moram da osporim tvoju tvrdnju o bezbednosti staza. subjektivno tebi one možda više odgovaraju, ali su vrlo ne praktične.

Više biciklistickih traka,manje automobilskih je jedino rešenje.

Inače , i sada često viđam u vozu bicikliste sa sve biciklom , i niko im ne pravi problem kao što to rade u gradskom prevozu. Jedino da se staza spoji sa Prokopom , pa da i putem tog segmenta dobijemo više korisnika stanice.

I da se vratim na temu, velika je šteta što se na prokopu ne može pristupiti rampom za invalide ili rampom za bicikle na peron jer je to jedana od zanimljivijih i korisnijih kombinacija prevoza. pristup biciklama stanicama voza povećava broj potencijalnih putnika omogućujuci im da dolaze iz veće udaljenosti nego pešice i da zatim stignu do udaljenijeg odredišta od krajnje stanice voza. zahteva manje ulaganja nego izgradnja parkinga za park and ride i manje troskove putnika za kupovinu prevoznog sredstva. takodje, brzu i zdraviju alternativu autobusima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409938#p409938:a2jsm1ec je napisao(la):
Дошљак » Mon Oct 10, 2016 10:37 pm[/url]":a2jsm1ec]Теоретски БГ воз може да се компензује тако што би се путовање путничким возовима који стају на свим станицама Београдског железничког чвора на територији БЖЧ тарифирало као БГ воз

Praktično, najbolje rješenje bi bilo da se zadrži poseban sistem gradske željeznice.

Johny:
не буди смешан. иако постоје физички 4 колосека од Раковице ка Главној, никада, али НИКАДА, нису у употреби више од 2.

Naravno. Ne koriste se jer ni ne ide sav saobaćaj preko njih. Ugrubo rečeno, samo polovina vozova koji saobraćaju kroz čvor ide tom prugom a druga polovina ide drugom prugom kroz NBG. Ali ovde je rječ o tome da će se Prokopom SAV saobraćaj sabrati i smjestiti na dvokolosječnu prugu.

и заборављаш (или не знаш?) да од НБГ до Главне имаш један колосек. и то преко моста куда воз иде спорије од пужа са астматичним нападом.

Da, znam za taj jedan kolosjek i to je usko grlo ove druge pruge kroz NBG koja se koristi. To usko grlo je kraće od 1000m i moglo se davnih godina rješiti ali na stranu sad to. Nisam ni ja za to da se ta dionica zadrži, ali može se saobraćaj podjeliti na način da vozovi kroz NBG saobraćaju kroz Prokop a vozovi koji su do sada išli topčiderskom prugom i ostanu na toj pruzi.

Uvijek je bolje saobraćaj podjeliti na dvije pruge jer to daje više prostora za uvođenje novih linija pa i opstanak i razvoj gradske željeznice. Ovako, sami sebi ograničavamo mogućnosti i prisiljavamo se da dođemo u situaciju da potpuno ukinemo gradsku željeznicu kroz NBG.

овако са Прокопом добијаш 2 колосека, али на траси куда воз може да развије брзину 100 км/х (НБГ-Прокоп) и који пређе за макс. 5 минута. а цело путовање Земун-НБГ-Прокоп-Раковица траје 20 минута. сада од Земуна до Главне воз путује 20 минута, као и од Раковице до Главне

Ovde grešiš. Zaboravljaš ili ne znaš :wink: da će se vremenom saobraćajna slika na toj pruzi drastično promjeniti. Ako se desi što najavljuju imaćeš duplo više vozova na toj dionici a stanice i stajališta su na udaljenosti od 1-2km. Zamisli sve te vozove koji usporavaju i ubrzavaju na prilazima stanicama. Gdje će to moći postići 100km/h? Da se radi o otvorenoj pruzi bez stanica, složio bih se s tobom. Em što će im se ograničiti brzina, em što će vrijeme gubiti u stanicama čekajući na signal.

mvbg1":a2jsm1ec je napisao(la):
RioBL,pa ne vode sva četri koloseka koji izlaze iz Topčidera na gl.ž.stanicu Beograd...

Pa dobro, nema potrebe da cepidlačimo. Eto, ispred Sajma su 3 kolosjeka a četvrti je iza i nema struje na njemu. I rasputnica je poslije Sajma pa dva kolosjeka idu prema mostu za NBG. U čemu je problem?
Još malo pa do Glavne ž.s. neće voditi ni jedan kolosjek! U tome je problem. Čupamo kolosjeke i smanjujemo i kapacitete i mogučnosti. Sve zbog svete potrebe da se raščisti prostor za stambenu izgradnju. Totalni promašaj.

Zar ne bi bilo bolje iskoristiti kolosjeke ispred Sajma i dalje, za potpuno nezavisnu gradsku željeznicu - BG voz koja bi tu mogla imati 2 rezervisana kolosjeka i razviti 3-4 linije sa taktom od 10-15 minuta? Eto, ti si u BG vozu i čak ti je ovo tvoje lično egzistencijalno pitanje. Jel ti veća šansa da dobiješ povišicu pa i penziju u firmi koja ima jednu liniju koja se ili skraćuje ili prorjeđuje, ili u firmi koja ima 5-6 frekventnih linija?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409970#p409970:2oeme14v je napisao(la):
RioBL » 11 Окт 2016, 08:48[/url]":2oeme14v]
Ovde grešiš. Zaboravljaš ili ne znaš :wink: da će se vremenom saobraćajna slika na toj pruzi drastično promjeniti. Ako se desi što najavljuju imaćeš duplo više vozova na toj dionici a stanice i stajališta su na udaljenosti od 1-2km. Zamisli sve te vozove koji usporavaju i ubrzavaju na prilazima stanicama. Gdje će to moći postići 100km/h? Da se radi o otvorenoj pruzi bez stanica, složio bih se s tobom. Em što će im se ograničiti brzina, em što će vrijeme gubiti u stanicama čekajući na signal.

БГВ развије 100 од НБГ до Прокопа. сада иду 80, али једно време су ишли 100 (нека ме мвбг1 исправи ако грешим). друго, возови стају и на једну и на другу станицу, тако да загушења нема. у теорији возови туда могу да иду на 3 минута, тј. када један буде на половини моста, други хреће са НБГ (сада могу и на 5, тј. када један уђе у Прокоп, полази други са НБГ - 12 возова на сат). тако да, ја заиста не видим никакав проблем да се Прокоп развија и даље шири.

ионако је главни проблем на тој прузи правац Прокоп-НБГ јер се укршта са оним несрећним мостом. када се сав путнички саобраћај пребаци на Прокоп, тај проблем нестаје. и други проблем, то је генерално проблем целе железнице, је застарела сигнализација, која свакако треба да се мења
 
На страну Риови преопширни и у неким детаљима нетачни постови, али не знам како вам промиче да се Прокоп већ сада користи као чеона станица, да постоје планови да тако буде и даље (воз Пожаревац - ПРОКОП, линија БГ:воза Ресник - ПРОКОП), па испада да је наш форумаш из БЛ ипак помало у праву кад указује на ту тенденцију, противну оригиналној концепцији новог железничког чвора.

Даље, могуће је да ћемо колико већ из кинеског кредита добити четири колосека све до Новог Београда. Знамо да постоје планови (ГУП) да се два колосека спроведу од НБ испод реке до Савског амфитеатра. Пошто ценим да се то никада неће догодити (питање је и да ли је изводљиво), са новом пругом за НС и Суботицу и са (једног дана) појачаним саобраћајем ка југу, Нови железнички мост постаће, свиђало се то вама или не, уско грло. Фреквентну линију ка аеродрому и Сурчину (планирана) у том случају - заборавите. Зато је логично да ће се и Нови Београд користити као чеона станица за неке возове, док ће за правце ка југу постојати и чеона станица Сајам.
 
Koliko god zanimljivo i zavodljivo izgledala ZS Sajam, da li postoji neki drugi oblik dovođenja pešačkog saobraćaja od sajma do prokopa, jeftinijeg, pokretna traka kao one na aerodromima ili nešto treće?
 
Тешко.
Својевремено је, иначе, планиран метро од Прокопа до Сајма, али су у новијим плановима улаз у гребен померили негде до Господарске механе.
Намеравају и да направе ж. ст. Сењак за БГ:воз, а ја мислим да би она требало да буде на вијадукту изнад улаза у Сајам.
 
@Pantograf
Neće taj kolosek ka aerodromu "Nikola Tesla" u Beogradu skoro. Možda za 40 godina.


@RioBL
Tebi je @Pantograf neki rođak? :) Mnogo si se ispromašivao.


@RioBL @Pantograf
Beogradski železnički čvor nije metro, već saobraćajna železnička mreža za prihvatanje međugradskih i međunarodnih vozova koji idu ka Beogradu ili prolaze kroz Beograd. U međugradske vozove pripada i Beovoz od Nove pazove do Pančeva. To što mi nemamo metro to neopravdava da vi možete da tumačite Beogradski železnički čvor kako vam se hoće, pa da onda izvodite takve zaključke i time dovodite u zabludu i zaposlene u železnicama, a kamoli obične putnike (korisnike železnice) i ostale posmatrače. Na primer @RioBL-ov pokušaj predstavljanja kapaciteta koloseka u BG čvoru je klasično iznošenje neistina na koje mi treba da potrošimo vreme da mu napišemo da nije tačno što je napisao. Svaka čast @mvbg1 i @ JohnnyLee što su mu objasnili, ali @RioBL nikako da bolje pogleda satelitske snimke pa da lepo sam zaključi koliko i gde ima koloseka u Beogradu.

Dok o zaustavljanju svih putničkih vozova na svakih 1 do 2km u Beogradu sam već objašnjavao da se to neće desiti, jer ovo nije metro čvor već železnički čvor. Trenutno imamo "BG" voz kao metro linija, ali to je zato što nam je pruga usled zastarelosti prazna u odnosu na geografski položaj Srbije, a mogla bi biti mnogo više iskorišćena i takođe nemamo metro, pa se onda pomažemo sa "BG" vozom. Dok će u normalnim uslovima sa metroom to biti Beovoz od Nove Pazove do Pančeva, naravno za 40+ godina.
 
Vrh