Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Pa onaj komercialni prostor je pitanje privatnog ulaganja, ne tice se puno zeleznice nego malotrgovinskih lanaca. Putnicka hala ostaje zeleznici, a pristupacne ceste gradskoj infrastrukturi. Ulaganje zeleznice je u cvor.
 
Pa mislim da je ostalo TPS Zemun i most Vinca pa je sve tu sta je bilo na spisku. A naravno jednog dana i sredivanje ostalih nezavrsenih putnickih stanica, kojih ima mnogo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369328#p369328:2g9z59b4 je napisao(la):
Mair » 28 Jan 2016 08:01 pm[/url]":2g9z59b4]Ova skica pre svega prikazuje da železnička stanica Beograd centar u prokopu, opština Savski venac, nije bila izgrađena 2013 godine. :wink:

Kako nije kad je BG:Voz tada stajao na Prokopu.
Stanica je bila u funkciji 2013.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369351#p369351:1ygfzaf0 je napisao(la):
orjen » Thu Jan 28, 2016 9:58 pm[/url]":1ygfzaf0]Pa mislim da je to ostalo TPS Zemun i most Vinca pa je sve tu sta je bilo na spisku. A naravno jednog dana i sredivanje ostalih nezavrsenih putnickih stanica, kojih ima mnogo.

Znaci najavljena druga faza su TPS Zemun i most kod Vince? A jel to ono sto treba da se gradi za 45 miliona?
A sta bi sa stanicnom zgradom na Prokopu i pristupnim saobracajnicama? Hoce li to finansirati privatni investitor?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369336#p369336:2xr8gc5f je napisao(la):
laki72 » 28 Jan 2016 08:40 pm[/url]":2xr8gc5f]
^^^U Beču je svaki peron obeležen brojevima koji odgovaraju brojevima koloseka. Ma kolika stanica bila ne može čovek da se izgubi. U ovom slučaju Peron 3 Prokpa bi bio obležen Peron 4/5 što odgovara broju koloseka 4 i 5 koje opslužuje. Logično.

apsolutno se slazem da je to sasvim logicno.
Inace, nekada (ako se dobro secam je pisalo :

Peron 1
1. i 2. kolosek


a onda redom...

Peron 2
3. i 4. kolosek

P. S. jedino sto `glavna` ima i ``prvi levi kolosek`` :D

Tačno tako. Može se izvesti na više načina. Lako je dodati table sa oznakama odgovarajućih koloseka pored postojećih sa oznakama perona.
 
Dogovoreno je da ako se zavrsi prva faza u roku da se sa kuvajcana razgovara o kreditiraju druge faze, i oni ce takode raditi komercijalni prostor. Vidi cemo dali jos imaju poverenje u vladu. Sve dok nije potpisano nista nije dogovoreno. Pristupne saobracajice idu u fazama, prvo od kralja Aleksandra pa onda transverzala i na kraju sa autoputa. To nije bas nesto neizvodljivo. Most preko Dunava je sustina naredne velike faze ulaganja. Za njega su zainteresovani kinezi.
 
E, to gore sto sam te pitao za drugu fazu, to se dakle kreditira kuvajtskim kreditom i receno je da ce to iznositi 40-45 miliona eura(ministrica). I receno je sta je ta druga faza....

Svakako još ima posla koji treba da se odradi, a na pitanje kada počinje druga faza gradnje za B92 odgovara Goran Maksić, direktor infrastruktura Železnica Srbije. “Planiramo da radovi druge faze budu gotovi do 2018. godine. U planu je izgradnja objekata železničke stanive ovde na ploči, na koti 105. Zatim pristupne saobračajnice iz Bulevara i druga sa auto-puta”, kaže Maksić. Prema njegovim rečima, cena radova iznosila bi 40 miliona evra, a finansirala bi se verovatno iz kredita.

Znaci jos smo daleko od potrebe da spominjemo TPS Zemun i most kod Vince a sasvim sigurno nema ni potrebe da pricamo kako je stanica napravljena.
 
Pa kad pogledam koliko godina treba graditi na projektima zeleznice, na primer brza pruga Minhen-Berlin (1996-2017,5,5 milliarde evra) ili Gothard Basistunnel (1999-2016, 12 milliarde evra), onda to nije nesto neobicno. Kod nas je to na zalost bila jedina kapitalna investicija u zeleznicu od 1977 kad je elektrificirana Barska pruga i ona konacno zavrsena. Svaka zemlja ima svoje investicije u strategijske projekte, nije sustina samo u remontu starih postrojena nego i u gradnji novih objekta infrastrukture. Kad je zavrsena Barska pruga dogovorilo se sa Sovjetima i to zamenikom ministrom ekonomije, Juri Leonidovic Bresnjev, sinom predsednika Bresnjev, koriscenje barske pruge za potrebe uvoza u istocnu evropu i to je bilo isplativ posao. Jos su i remontovane sovjetske brodove mediteranske flote u barskoj luci pa se preko pruge dovelo potrebni materijal. Pa nije ta infrastruktura pravljena uvek bez potrebe. Ako imas partneru nesto da ponudis onda si u dobitku. Usluge se placaju ako sta imas ponuditii. Beograd jos malo fali da zavrsi savremenu zeleznicu i moze ici u multimodalni robni transport na Dunavu i zeleznickom infrastrukturom. Na primer se uvoze velike kolicine fosfora koji se u Pancevu preraduje u dubrivo za potrebe vojvodanske poljoprivrede. Mi ga nemamo pa se uvozi preko raznih luka.
 
Како су ми овде неки коментари чудни...

1) Банкарима, па ни Светској банци апсолутно је небитно где се налази станица, њима је само битно да им се гарантује повраћај позајмљених пара. "Реформе", као захтев за повраћај пара, везане су искључиво за потпуно елиминисање оних делова система који тренутно не послују позитивно. Њих тек ради проформе интересује очекивана добит, а у ствари су им битне само државне гаранције. Слично смо имали 1960-тих, и иза тада урушаваних железница у многим регијама је остајала пустош: економска, образовна, а на послетку и демографска.

2) "Да Прокоп успе", овде неки помињу са "желим". За онога који познаје само основе економије, то "желим" изгледа као неки виц, или изражавање љубави, све само не став који допушта аналитички и објективан приступ. Предвиђање успеха неког пројекта се врши на основу техно-економско-социјалних анализа, нечега што дан данас не постоји ни за Прокоп, ни за многе друге капиталне пројекте. Неке основне смернице ка истима сам изнео и ја, и још неки форумаши, и жао ми је што Орјен и екипа не користе те смернице да прошире анализу.

Посебно бих похвалио Експреса, због скретања пажње на битне детаље, које већина нас није примећивала.

П.С. Извињавам се Ориону, није крив, Орјен је понајвише, а не Орион, деградирао дискусију "за све паре". Препоручујем члановима, који желе мало прегледнију дискусију, да подесе свој налог тако да коментаре Орјена игноришу.
 
@Orjen Zasto bi izlazio iz diskusije zato sto se jednom clanu foruma nije svideo tvoj stav?

Ekspres se delom nadovezao na moje zapazanje koje ima za cilj da stvar popravi a ne da ignorise. Buduci da se stvar realizuje i realizovace se bolje videti sta moze da se poboljsa.

Inace koloseci su gore na peronima moze se reci fino obelezeni tablama. Problem je u pothodniku gde nema oznaka makar ne za sada.
160125-Prokop-42.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369316#p369316:1pygckg4 je napisao(la):
RioBL » Чет Јан 28, 2016 5:54 pm[/url]":1pygckg4]
@Dosljak...
Znam da Novi pazar nema ni prugu ali je medju 10 najvecih gradova u Srbiji zato ga nisam izostavljao. Zar nije sramota da tako velik grad nema zeljeznicku vezu sa ostatkom drzave?

Па Нови Пазар је од скорије у 10 највећих градова у Србији, а једноставно се није нашао на траси ни једне планиране пруге.

Него какав је ово балон на плочи Прокопа?
 
Jel moguce izvesti da se sa stanice peske dodje do klinickog centra? Nekom pasarelom recimo? Mozda da ta garaza planirana opsluzuje i klinicki, ili je ipak daleko? Inace, prvi nepostojeci peron su kolosek 1 i 2, i onda dalje brojite dok ne postave table :)
 
Reklamni balon.

Nego znate sta je ustvari najveci hit. Sto ce oni verovatno da poruse sve ove parkinge i zelenis koji su sredili kada se bude radila pristupna saobracajnica naravno pod uslovom ako je budu radili 2+2 kako je planirano :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369363#p369363:362mlmww je napisao(la):
Karlo del Ponte » 28 Jan 2016 11:11 pm[/url]":362mlmww]Како су ми овде неки коментари чудни...

1) Банкарима, па ни Светској банци апсолутно је небитно где се налази станица, њима је само битно да им се гарантује повраћај позајмљених пара. "Реформе", као захтев за повраћај пара, везане су искључиво за потпуно елиминисање оних делова система који тренутно не послују позитивно. Њих тек ради проформе интересује очекивана добит, а у ствари су им битне само државне гаранције. Слично смо имали 1960-тих, и иза тада урушаваних железница у многим регијама је остајала пустош: економска, образовна, а на послетку и демографска.

2) "Да Прокоп успе", овде неки помињу са "желим". За онога који познаје само основе економије, то "желим" изгледа као неки виц, или изражавање љубави, све само не став који допушта аналитички и објективан приступ. Предвиђање успеха неког пројекта се врши на основу техно-економско-социјалних анализа, нечега што дан данас не постоји ни за Прокоп, ни за многе друге капиталне пројекте. Неке основне смернице ка истима сам изнео и ја, и још неки форумаши, и жао ми је што Орјен и екипа не користе те смернице да прошире анализу.

Посебно бих похвалио Експреса, због скретања пажње на битне детаље, које већина нас није примећивала.

П.С. Извињавам се Ориону, није крив, Орјен је понајвише, а не Орион, деградирао дискусију "за све паре". Препоручујем члановима, који желе мало прегледнију дискусију, да подесе свој налог тако да коментаре Орјена игноришу.


Ta analiza koju pominješ naziva se cost benefit analiza i obavezna je za sve javne projekte, što podrazumeva i železničku infrastrukturu u bilo kojoj zemlji sveta jer je ona državna i neprofitna, javno dobro. Kod kost benefit analize kalkuliše se sve, ne samo neposredna ekonomska korist, nego i ušteda koju ostvaruju železnica, država i privreda zbog ovog ili onog razloga (npr što će se time rešiti problem laganih vožnji, imaćemo brže vozove i ljudi će više putovati njima..) ali sa CBA postoji jedan nerešiv metodološki problem - socijalni benefit je jako teško kvantifikovati i podložan je šminkanju i štimovanju na bezbroj načina. Tako je npr neko mogao da zaračuna blizinu Prokopa Kliničkom centru i još nekim zdravstvenim ustanovama kao ogroman benefit, a produženo vreme komutacije za većinu gradjana u odnosu na postojeću stanicu je možda mnogo manje vrednovano u kvantifikaciji. Inače Svetska banka gleda i te stvari, ali se ne udubljuju previše i ne proveravaju validnost tih nalaza, jedino u šta se udubljuju je finansijska konstrukcija, obezbedjenja i garancije. A propos toga da je njima "apsolutno nebitno gde je stanica". Nije nebitno, ali to koliko im je bitno ostavlja prostor vladama da "prošvercuju" razne nepotrebne projekte i programe, poput ovog.
 
Ne znam zasto pominjemo "Svetsku Banku". Jel ona ima neke veze sa Prokopom? Zar nije novac za Prokop dosao iz Kuvajta?
I zasto je uopste novac za Prokop dobijen od "Arapske banke za razvoj" a ne od evropskih i svjetskih banaka?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369370#p369370:2mbygi6d je napisao(la):
11030 » Fri Jan 29, 2016 12:07 am[/url]":2mbygi6d]Jel moguce izvesti da se sa stanice peske dodje do klinickog centra? Nekom pasarelom recimo?

Naravno da je moguce.
Drzava uzme jos jedan kredit i izgradi duuuugacku pasarelu. I sto samo do klinickog. Moze i do Slavije. Pa i dalje.
 
Neprokisnjava vec dolazi do kondenzacije iz nekog razloga
 
Kondezacija celom dužinom na 6.peronu.

Juče je bio lep i sunčan dan i temperatura na stepeništu na silasku, pod onim pleksiglasom je bila sigurno 30+ stepeni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369265#p369265:2ook4j6q je napisao(la):
orjen » 28 Jan 2016 01:08 pm[/url]":2ook4j6q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369256#p369256:2ook4j6q je napisao(la):
stf » 28 Jan 2016 12:20 pm[/url]":2ook4j6q]Светска банка није никакав гарант да је нешто паметно. Које се државе они дочепају, она буде остављена у много горем економском стању од држава које није стигла да шчепа.
To samo stoji za zemlje gde se trosi nerentabilno. Inace nije problematicno drustvima sa uredenom platnom sistemu.

Ово можеш да причаш само неком ко никада није имао посла са СБ. Један део део приче је то да у неуређеним друштвима она склапа уговоре са политичарима који на сваки начин гледају да се уграде у тај уговор или су неспособни и незаинтересовани. Али, друга страна медаље су све оне ситуације када је СБ преко својих уговора покушавала да прогура економско поробљавање, механизми преко којих намешта послове својим одабраним консултантима, преправљање и прилагођавање података у студијама итд.

Екипа која са њима послује мора да буде потпуно способна, да су зајебани преговарачи, без задњих мисли и преварантских намера, са жељом да допринесу напретку државе. Само тада може пројекат да заиста буде успешан. У сваком другом случају, који је уобичајен у друштвима какво је наше, представници Банке користе несавршености друге стране како би остварили своје личне циљеве, испунили своје агенде, похвалили се пред шефовима, а шта заиста остане земљи (сем обавеза по кредитима), пааа.... мало тога доброг.

Нису они никакви ђаволи, али нису ни мајке Терезе, а посебно нису гарант да је нешто паметно, као што стф рече.

Да не будем сасвим мимо теме, знам из прве руке да је један лик на високој функцији у Железницама својевремено грмео на Ђелића у кабинету Мирка Цветковића због услова које је СБ поставила као услов за кредит, а овај није схватао њихову погубност. Нисам сасвим упознат са детаљима па да не ширим причу безвезе, али је довољно илустративно да приче СБ не треба прихватати олако.

Извињавам се због скретања с теме и дужине поста.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369363#p369363:1z257hhy je napisao(la):
Karlo del Ponte » 28 Jan 2016 11:11 pm[/url]":1z257hhy]Како су ми овде неки коментари чудни...
Препоручујем члановима, који желе мало прегледнију дискусију, да подесе свој налог тако да коментаре Орјена игноришу.
Karlo,na sta ovo lici? Preporucivanje ostalim forumasima da ignorisu postove nekog drugog forumasa samo zato sto se ne slazu sa tvojim misljenjem i misljenjem drugih forumasa mi je veoma degutantna i podla. Sve sam ocekivao ali ovo ne. Kako bi bilo kada bi svi mi ostali ignorisali(naravno da necemo) sve tvoje postove vezane za ovu temu i postove ostalih clanova udruzenja???
Ovaj forum je do sada bio otvoren za svaki vid diskusije i upravo njegov kvalitet je u tome sto je ama bas svako mogao izneti neki svoj komentar,predlog,i neko svoje vidjenje stvari. Ovako ispada da se ovde sme komentarisati samo ako se nesto poklapa sa tvojim principima. Da li treba svi koji ne delimo tvoje misljenje da se iskljucimo iz dalje diskusije??? Ako treba ne moramo vise ni da budemo na forumu. Svaka cast Karlo.
 
mvbg1...
slazem se da to nije dobro ali uzmi mene za primjer.

Bar 5 puta su razni fourmasi sugerisali i cak davali javno upute kako da se ja stavim na ignor listu. I ko se javio i rekao da to ne valja? Niko!
O cemu pricamo?

EDIT:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369386#p369386:11povqpq je napisao(la):
TranspoWarrior » Fri Jan 29, 2016 8:58 am[/url]":11povqpq]Neko stavio na tw - Prokop prokišnjava.
3d0a090f0237e6c2f92f25cd5f13a5a6.jpg

Da li je popustila neka vodovodna cijev? Ne vjerujem da je kondenzacija a ne znam ni je li bilo kakve obilne kise :roll:
 
Rio,mozda mi je promaklo i to vezano za tebe i naravno da osudjujem. Ali ovakvo ponasanje je nedopustivo.Ne samo od Karla vec i od svakog drugog ko tako nesto napise.
 
Vrh