Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369284#p369284:3sd1og7e je napisao(la):
Дошљак » 28 Jan 2016 02:00 pm[/url]":3sd1og7e] Мој мишље је да саме станичне зграде треба предати општинама на управљање и одржавање, а да се ЖС, тј. Железничка инфраструктура Србије баве искључиво стању колосека и пратеће инфраструктуре (скретнице, инсталације, сигнали, контактна мрежа, мосотви, тунели).


Тачно. То би био добар индиректан подстицај железници.
Законом треба прописати и обавезу групе локалних самоуправа/покрајине да субвенционише минимум саобраћаја (бар три поласка дневно) на пругама где је он (тренутно) нерентабилан.
Држава би директно субвенционисала локални/регионални саобраћај у сиромашним подручјима, као и дуголинијски саобраћај, ако је потребно.
То би било све од државне помоћи железницама. Обнова возног парка онда би могла да се финансира из комерцијалних извора.
 
Naravno da ne treba subvencionisati ni jednu međugradsku liniju. Ako ima pruge, voza i putnika voziće se ljudi ako nema pruge ni voza neće i to je to.
 
Па, није баш увек тако. У Русији су нпр. рентабилне само линије Москва - Петроград и Москва - Нижњи Новгород од онолике мреже. Зависи шта конкретна држава хоће од железница.
 
Stvarno ne bih radio takva poređenja. Ako hoćeš neku analizu treba da anketiraš migrante koji dnevno popune jedan polazak od 700 - 1000 putnika, ali mi nemamo kompozicije, a ni prugu od recimo 80km/h prosečno i šta sada mi da radimo?
 
@RioBL ako vec hoces da pises broj stanovnika, nemoj da koristis proizvoljne cifre, ne ide ti na ruku uz argumentaciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369294#p369294:5lx8x2hh je napisao(la):
Mair » 28 Jan 2016 03:04 pm[/url]":5lx8x2hh]Stvarno ne bih radio takva poređenja. Ako hoćeš neku analizu treba da anketiraš migrante koji dnevno popune jedan polazak od 700 - 1000 putnika, ali mi nemamo kompozicije, a ni prugu od recimo 80km/h prosečno i šta sada mi da radimo?
Barem jedan problem jos nemamo, to su neisplative brze pruge namenjeno poslovnom osoblju a ne obicnom gradanu. Nisu sve 10.000 km brzih pruga koje su danas u Evropi u eksplotaciji isplative i nece pored low coast carriera. Dovoljno je da ZS izgradi brzu prugu Budimpesta-Beograd a prema jugu posluzi IC prevozom (120-140 km (<160)) pa ce dugorocno biti odrzivo i isplativo.
 
Kakva je praksa kada je obelezavanje u pitanju posto u najavi imamo problem koji ce povecanjem saobracaja zbunjivati korisnike. Naime na monitorima su navedeni sasvim logicno koloseci sa kojih polaze ili na koje staju vozovi ali ne i peroni dok su oznake u pothodnicima uradjene samo sa brojevima perona a ne i koloseka.

Pritom situacija je trenutno takva da se pesacki dolazi sa krajnjeg perona 6 i koloseka 10 pa neko ko nije bas upucen moze vrlo lako da ima problem sa snalazenjem.

160125-Prokop-29.jpg

160125-Prokop-22.jpg
 
Obelezavanje je blago receno amaterski uradjeno. Recimo izlaz uopste nije obelezen ili bar ja nisam primetio a ta obelezavanja treba da se rade tako da se ljudi u masi snalaze a ne da se ja na praznoj stanici pitam gde je izlaz. Bitno da je granit sjajan.
 
Prokop
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5icTWzdMY58[/youtube]
Published on Jan 28, 2016
 
@RioBL

Promasio si broj stanovnika za Novi Sad, a sto se tice nase stanice, planirano je da se sredi prilikom izgradje pruge BG-Budimpesta.

Mozda postoji slican plan i za stanicne zgrade prilikom obnove barske pruge.
 
@Galeks, Panonski,...
ako ste vi od svih onih slika vidjeli samo brojeve stanovnika gradova svaka cast!

@Dosljak...
Znam da Novi pazar nema ni prugu ali je medju 10 najvecih gradova u Srbiji zato ga nisam izostavljao. Zar nije sramota da tako velik grad nema zeljeznicku vezu sa ostatkom drzave?

Poenta je bila da skrenem paznju da su zeljeznice jedan veliki sistem i da ga cini mnogo zeljeznickih stanica koje trebaju investicije.
Na Vladi Srbije je da odlucuje hoce li dati jos 45 miliona eura u Prokop ili ce novac usmjeravati na druga mjesta. Naravno, svi znamo sta ce vlada odluciti, jer cilj dodatnih ulaganja u Prokop nije unapredjenje zeljeznickog saobracaja u Srbiji, kako se zeli reci, vec stvaranje uslova za uklanjanje zeljeznicke infrastrukture u savskom amfiteatru a sve opet, zarad nove stanogradnje u okviru projekta Beograd na vodi.
 
@RioBL
Ako ti nisi procitao da sam pomenuo i stanicu, onda svaka cast. Procitao si ono sto ti odgovara i vratio se na glavnu stanicu u BG (kao i uvek).


Ne znam zasto te toliko tih 45 miliona evra dotice. Ni na koji nacin to nema veze sa tobom, a i nije to neka cifra ako pogledas ruski zajam ili jos bolje kineski. U pitanju su daleko vece cifre.


ps. Imam posebna osecanja prema stanici u savskom amfiteatru, pamtim neke lepe trenutke, sastanke, rastanke, ali zahvaljujuci tebi i upornom ponavljanju jedne te iste price, u meni se razvila neka odbojnost, neki animozitet i posle svakog tvog posta zelim da Prokop uspe. Izvini.
 
Procitao sam za stanicu u NS i dobro je ako ce se renovirati. I vratio sam se na kraju, kao i uvijek, na glavnu stanicu jer je ona alternativa planu Prokop.

Zasto me toliko pogadja tih 45 miliona? Zato sto ce poslije njih doci jos 145 miliona.
Ako mozes biti siguran da je sa 45 miliona gotovo svako ulaganje u Prokop ja cu biti presretan. Medjutim, ako pogledamo istini u oci vidjecemo da poslije toga treba da ide novi ciklus ulaganja u Prokop.

p.s.
nemas potrebe da mi se izvinjavas. I ja zelim da Prokop uspje. Mislim da sam jedini na ovom forumu koji je na dan otvaranja stanici pozelio dug vijek i mnogo putnika. Ali ne zelim da Prokop uspije na racun drugih stanica u Srbiji. I ne zelim da "uspije" na stetu Beograda.

p.s.2
evo da te pitam nesto jednostavno...
da li si za to da se zatvori Glavna stanica i izgradi sve sto je planirano za Prokop? Ja nisam.
 
Passenger_numbers_bgvoz_2013.jpg

Postavljeni grafikon pokaze udeo putnika na stanicama bg:voza u 2013. Prokop je imao udeo od jedva 4 %, a Karadordev park cetiri puta vise sa 17 %. I Novi Beograd nije u nekom vrhu, peto mesto sa 12 %, sto je tri puta vise od Prokopa. Mislim i da ove brojke ne idu ni u prilog Novom Beogradu gde su poblizne stanice Tosin bunar i Batajnica ipak jaci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369319#p369319:39zfqk59 je napisao(la):
orjen » 28 Jan 2016 07:09 pm[/url]":39zfqk59]
Passenger_numbers_bgvoz_2013.jpg

Postavljeni grafikon pokaze udeo putnika na stanicama bg:voza u 2013. Prokop je imao udeo od jedva 4 %, a Karadordev park cetiri puta vise sa 17 %. I Novi Beograd nije u nekom vrhu, peto mesto sa 12 %, sto je tri puta vise od Prokopa. Mislim i da ove brojke ne idu ni u prilog Novom Beogradu gde su poblizne stanice Tosin bunar i Batajnica ipak jaci.

Ovaj grafikon definitivno dokazuje da je Prokop crna rupa celog zeleznickog sistema.
 
Ova skica pre svega prikazuje da železnička stanica Beograd centar u prokopu, opština Savski venac, nije bila izgrađena 2013 godine. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369304#p369304:2jt0reu8 je napisao(la):
Igor » 28 Jan 2016 04:31 pm[/url]":2jt0reu8]Kakva je praksa kada je obelezavanje u pitanju posto u najavi imamo problem koji ce povecanjem saobracaja zbunjivati korisnike. Naime na monitorima su navedeni sasvim logicno koloseci sa kojih polaze ili na koje staju vozovi ali ne i peroni dok su oznake u pothodnicima uradjene samo sa brojevima perona a ne i koloseka.

Pritom situacija je trenutno takva da se pesacki dolazi sa krajnjeg perona 6 i koloseka 10 pa neko ko nije bas upucen moze vrlo lako da ima problem sa snalazenjem.

160125-Prokop-29.jpg

160125-Prokop-22.jpg

Čak Noris postavlja voz na Peron 6 jer broj koloseka nije ni bitan. :bash:

Vienna-Meidling-plan.png


^^^U Beču je svaki peron obeležen brojevima koji odgovaraju brojevima koloseka. Ma kolika stanica bila ne može čovek da se izgubi. U ovom slučaju Peron 3 Prokpa bi bio obležen Peron 4/5 što odgovara broju koloseka 4 i 5 koje opslužuje. Logično.

Ili recimo London:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wD18J1cAwHk[/youtube]

^^^U Londonu je ovako usko ostrvo obeleženo kao dva perona koji odgovaraju broju koloseka. Pored toga dodata je i orijentacija, odnosno oznaka pravca Sever/Jug. Isti sistem kao u Beču. Nema teorije da se izgubiš ni u najvećoj stanici.

Čak bi trebalo da table ka kolosecima 1 i 10 ukoliko tu pristaje BG:Voz prikazuju i njegov logo. Trebalo bi da bude mnogo više informacija posebno na glavnim komunikacijama između ostrva - pothodnicima.

Pošto je ovo glavna stanica u pothodnicima bi trebalo da budu obeležene vrste usluga kojima su određeni peroni dodeljeni. Mora da postoji organizacija (šta je to u ovoj zemlji?) odnosno da li te perone koristi gradska, regionalna, intersiti ili međunarodna železnica.
 
Netacno Mair.
Ilustracija samo pokazuje promet putnika BG VOZA. Navodnom izgradnjom navodne stanice nije se nista promjenilo po pitanju BG voza...zasada.

U buducnosti je moguce da se PROCENTUALNO poveca broj korisnika BG voza na Prokopu zbog uvodjenja medjugradskih linija ALI UKUPAN BROJ PUTNIKA vjerovatno nece jer ce uvodjenjem medjugradskih linija na Prokopu morati biti smanjen takt BG voza.
 
Neka bude i 145 miliona evra, tebe to nece ugroziti ni za 1 dinar. Ulaganje u obrazovanje, kulturu i infrastrukturu nikad nije uzaludno. Siguran sam i da ce pronaci investitore za naredne faze.

Zelis da Prokop uspe, ali isto tako zelis da se sve obustavi? Kako ono kazu `ne mozes jednim *** na dve stolice`.
Ja prvi nisam izneo nikakve cestitke i zelje, jer nije otvorena nikakva stanica. Ovo je samo prva faza, a kada bude otvorena stanica imacu teksta.

Mislim da je glavnoj doslo vreme da se penzionise, odradila je svoju svrhu i to uspesno. :)
Samu zgradu bih namenio galerijama, umetnicima, muzeju, a okolo bih posadio mnogo zelenila, postavio klupe, fontane..kako bi ljudi mogli doci da uzivaju i da se prisecaju proslih vremena.

Kad vec pricam o trenutnoj glavnoj, sta mislis koliko je novca potrebno uloziti u nju? Ne znam kada si poslednji put bio na stanici, ali najblaze receno, ona je strokava. Takvo staro zdanje iziskuje velika ulaganja, a i `ne mozes od babe napraviti devojku`.

Stanica u savskom amfiteatru trenutno odgovara potrebama grada, ali da li ce biti tako i za 30 godina?
Benefit Prokopa ce se tek videti za nekoliko decenija.
 
^^^U Beču je svaki peron obeležen brojevima koji odgovaraju brojevima koloseka. Ma kolika stanica bila ne može čovek da se izgubi. U ovom slučaju Peron 3 Prokpa bi bio obležen Peron 4/5 što odgovara broju koloseka 4 i 5 koje opslužuje. Logično.

apsolutno se slazem da je to sasvim logicno.
Inace, nekada (ako se dobro secam je pisalo :

Peron 1
1. i 2. kolosek


a onda redom...

Peron 2
3. i 4. kolosek

P. S. jedino sto `glavna` ima i ``prvi levi kolosek`` :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369334#p369334:1b1d91x8 je napisao(la):
panonski » Thu Jan 28, 2016 8:31 pm[/url]":1b1d91x8]
Mislim da je glavnoj doslo vreme da se penzionise, odradila je svoju svrhu i to uspesno. :)
Samu zgradu bih namenio galerijama, umetnicima, muzeju, a okolo bih posadio mnogo zelenila, postavio klupe, fontane..kako bi ljudi mogli doci da uzivaju i da se prisecaju proslih vremena.

Eto vidiš. To je problem zbog kog moje pisanje izaziva "nekakav animozitet" kod tebe a ne način kako ja pišem.
Svi smo odrasli ljudi sa izgrađenim stavovima po ovom pitanju i sigurno da boli kad neko govori drugačije nego što mislimo. Mi ne možemo jedan drugog ubjeđivati šta je dobro a šta nije niti to treba da radimo. I u meni se javlja "nekakav animozitet" kad čitam o muzeju na Savskom Trgu.

Drugi problem zbog kog ja izazivam animozitete po forumu je što kritikujem ulaganje u željeznicu i jedinu novu željezničku stanicu u Srbiji koja se gradi. Svi znamo u kako je lošem stanju željeznica i razumljivo da se radujemo kad se nešto gradi i da nas vređa kad se neko protiv toga buni, ali ja kad kritikujem Prokop ne protivim se razvoju Srbije i Beograda već naprotiv, kritikujem projekat koji onemogućava razvoj Srbije i Beograda.

Kad vec pricam o trenutnoj glavnoj, sta mislis koliko je novca potrebno uloziti u nju? Ne znam kada si poslednji put bio na stanici, ali najblaze receno, ona je strokava. Takvo staro zdanje iziskuje velika ulaganja, a i `ne mozes od babe napraviti devojku`.

Slažem se da je stanica u lošem stanju ali za njeno uređenje sigurno nije potrebno 45 milona eura. Nije potrebno ni 26 koji su na Prokop potrošeni prošle godine. Potrebno je znatno manje. Možda najveći dio ulaganja u Glavnu ž.S. bi išao na denivelisanje prilaza (a čak ni to nije neophodno) a kad bi se sve to odradilo mogli bi proći sa tih 45 miliona koje ćemo dati na izgradnju stanice na Prokopu.

A druga stvar....kako zamišljaš da će igledati taj muzej na Savskom Trgu? Hoće li mu prokišnjavati krov, otpadati malter i slično. Naravno da neće.
Sjeti se da me pitaš za cjenu obnove stanične zgrade kad ju bude trebalo pretvarati u muzej!
Zar nije bolje obnoviti zgradu koja je i izgrađena da bude željeznička stanica i pustiti je da u kratkom vremenu kroz svoju eksploataciju povrati uložena sredstva, nego ulagati u muzej koji će biti vječno teret na vratu ministarstva kulture?

Stanica u savskom amfiteatru trenutno odgovara potrebama grada, ali da li ce biti tako i za 30 godina?

Zašto ne bi odgovarala? Mnoge velike stanice u Evropi su starije od beogradske i neprestano se ulaže u njih i neprestano služe svrsi i služiće u budućnosti.

Benefit Prokopa ce se tek videti za nekoliko decenija.

Tu se teoretski mogu složiti ali šta ćemo raditi tih nekoliko decenija? Odakle ćemo finansirati te decenije? Treba li nam željeznica koja će tek za nekoliko decenija početi donositi zaradu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369334#p369334:42u7ctuj je napisao(la):
panonski » 28 Jan 2016 08:31 pm[/url]":42u7ctuj]
Zelis da Prokop uspe, ali isto tako zelis da se sve obustavi? Kako ono kazu `ne mozes jednim *** na dve stolice`.
Ja prvi nisam izneo nikakve cestitke i zelje, jer nije otvorena nikakva stanica. Ovo je samo prva faza, a kada bude otvorena stanica imacu teksta.
Opet se danasnji Prokop ne razlikuje od Vokovog spoemika i naprdnije je vec sada od stanice Novi Beograd ili Karadordev park. Sredenji je od obe i meni se ne razlikuje nesto o standardnim zeleznicama gradskog prevoza u nemackoj. Displeje su tu ima najave vozova i mogo drugog. Da li sada vec ima halu, nemaju mnoge stanice. Bitno je peron, kolosek, red voznje i elektronska ili klasicna blagajna. Pa je stanica.
Prokop je postavljen u funkcije i to uspesno.
 
Vrh