Ako posmatras dimenzije ceone stanice, Minhen kao najvecoj u nemackoj posluze 34 koloseka od toga 2 za gradsku zeleznicu (podzemne). Druge ceone stanice kao Frankfurt imaju 29. Na Savskom trgu ih ima 9, sto je premalo da se kapacitet poveca a smeta i jednokolosecni most preko save i neodgovarajuci pristup prema Banatu. Jednostavno novi beogradski zeleznicki cvor je u velikoj prednosti sto se tice osluzivanje vecem broju voznih parova a i brzim prugama i na tom cvoru posluze 4 propusne stanice.
Kao drugo Beograd jeste i najvaznije krajnje odrediste u Srbiji, ali mora se i misliti na Evropske planove u zeleznickom transportu i planovima transportnih koridora. U tim planovima Beograd posluzuje transitne pravce mada je koridor x u meduvremenu bio izbacen iz tenta i premesten preko Rumunije i Bugarske. Mislim da vlada dobro razume tu poruku i sa ulaganjem u zeleznicu hoce da povrati poverenje evropskim partnerima u ZS. Niko nas u briselu nije terao na dogradnju brze pruge Beograd-Budimpesta, nije to trenutno predvideno u evropskim planovima, ma da je to veoma dobar potez vlade. Mislim da i jedna krivica za izbacanje koridora x nevolja Hrvatske da se vise opsluzi savski koridor (veca zelja je bio koridor Rijeka-Zagreb-Budimpesta, sto je i razumljivo za Hrvatsku, ali opet nije predviden). Na kraju je komisija za putne koridore isbrisala koridor x a i Zagreb stima izostao na mapi priotetnih evropskih zeleznickih koridora. Ako se vec komsije ne podrze, nece ih ni Evropa. Za ZS je velika sreca sto je nasla partnere za prugu Beograd-Budimpesta, a u nekoj ruci je i spas za ovdasnji medunarodni putnicki saobracaj.
http://ec.europa.eu/transport/infrastru ... 7_2014.pdf
http://ec.europa.eu/transport/themes/in ... ed_map.pdf
Kao drugo Beograd jeste i najvaznije krajnje odrediste u Srbiji, ali mora se i misliti na Evropske planove u zeleznickom transportu i planovima transportnih koridora. U tim planovima Beograd posluzuje transitne pravce mada je koridor x u meduvremenu bio izbacen iz tenta i premesten preko Rumunije i Bugarske. Mislim da vlada dobro razume tu poruku i sa ulaganjem u zeleznicu hoce da povrati poverenje evropskim partnerima u ZS. Niko nas u briselu nije terao na dogradnju brze pruge Beograd-Budimpesta, nije to trenutno predvideno u evropskim planovima, ma da je to veoma dobar potez vlade. Mislim da i jedna krivica za izbacanje koridora x nevolja Hrvatske da se vise opsluzi savski koridor (veca zelja je bio koridor Rijeka-Zagreb-Budimpesta, sto je i razumljivo za Hrvatsku, ali opet nije predviden). Na kraju je komisija za putne koridore isbrisala koridor x a i Zagreb stima izostao na mapi priotetnih evropskih zeleznickih koridora. Ako se vec komsije ne podrze, nece ih ni Evropa. Za ZS je velika sreca sto je nasla partnere za prugu Beograd-Budimpesta, a u nekoj ruci je i spas za ovdasnji medunarodni putnicki saobracaj.
http://ec.europa.eu/transport/infrastru ... 7_2014.pdf
http://ec.europa.eu/transport/themes/in ... ed_map.pdf