[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369197#p369197:1d2s8bo7 je napisao(la):
orjen » Wed Jan 27, 2016 10:50 pm[/url]":1d2s8bo7]Vec sada je multimodalan kad opsluzuje gradsku i medugradsku zeleznicu. Na Savskom trgu to nije postojalo.
Naravno da nije postojalo kad to niko nije ni zelio.
Na Prokopu je takva multimodalnost placena najmanje 50 miliona eura (26 od ove Vlade) a dovodjenje BG voza na Savski Trg je potpuno besplatno. Stanica je potpuno spremna za liniju Savski Trg - Sajam - Rakovica ali to Vlada ne zeli jer stanicu treba iseliti i prostor "ocistiti".
Ali o krajnom otvaranju posebnih segmenta u Beogradskom cvoru moze se tek onda pricati kada su dobili zamisljene funkcije.
Ajde recimo da se slozim s tim. Onda ulazimo u paradoks.
Ako Prokop NIJE ostvario svoju zamisljenu funkciju zasto govorimo o njegovom zavrsetku i otvaranju i mazemo oci javnosti?
Ako Prokop JESTE ostvario svoju zamisljenu funkciju zasto onda ulazemo jos 45 miliona?
Prokop je jos uvijek jako daleko od svoje zamisljene funkcije po planovima iz 70-tih. Po tim planovima potrebno je:
1. zavrsiti TPS Zemun
2. napraviti TPS Kijevo
3. izgraditi metro liniju kroz Prokop
4. izgraditi automobilsku saobracajnicu u pravcu Deligradske ulice
Zato je sve ovo jedna velika besmislica koja ce jos godinama da sisa novac iz drzave u kojoj su zeljeznice ionako najveci duznik.
Paris je drugi slucaj kao i London, mesta koja su u zeleznickom smislu krajna odredista, Beograd je tranzitno. Ceone stanice su prilagodeni gradovima gde veci deo vozova zavrsava svoje putovanje. U nemackoj su to Hamburg, Berlin i Minhen. Beograd je u sredisnjem delu koridora x i njemu ne pripada takva geografska okolnost. Kad se radiolo na Beogradskom zeleznickom cvoru islo se pri tome da bude tranzitni prema Zagrebu, Skopju, Baru, Bukarestu.
Znaci, Beograd je tranzitno mjesto a krajnja odredista su Zagreb, Skoplje, Bar, Bukurest? Sve redom velike svjetske metropole a Beograd samo raskrsnica na putu do njih. Potpuno pogresno!
Beograd treba da bude regionalni centar i
krajnja stanca medjugradskih linija, bas kao pomenuti London, Pariz i sve druge svjetske metropole.