Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368902#p368902:194tl0zo je napisao(la):
Kokos » 26 Јан 2016, 13:57[/url]":194tl0zo]Pretpostavljam da misliš da Novi Sad -Bg - Niš vozi Štedler. Jesi se vozio ti njim?

нисам још имао ту прилику. али, овако, када људи могу да се клацкају од Пријепоља до Београда Штедлером 7 сати (по реду вожње), могу и од Новог Сада до Ниша 6 (мада не знам да ли има много људи који би ишли целу деоницу). друго, читава поента спајања тих полазака је управо да Прокоп има праву функцију, а то је пролазна станица, не терминална, јер он то не треба да буде, као и коначно железничко повезивање севера и југа земље. а не да сви путеви воде у Београд.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368903#p368903:194tl0zo je napisao(la):
Пантограф » 26 Јан 2016, 13:59[/url]":194tl0zo]Па већ вози и НС - БГ и БГ - Ниш. А и не мора штадлер.

па и не мора. ако има довољно вагона, може и 441/444 са три до четири вагона (ако истих има довољно). искрено, ја бих на ИЦС вратио вагоне

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368912#p368912:194tl0zo je napisao(la):
panonski » 26 Јан 2016, 14:32[/url]":194tl0zo]@JohnnyLee


Ne znam bas koliko je tvoja ideja realna i primenljiva.


Voz koji dodje iz Novog Sada u Beograd, za vreme koje ce putovati dalje do Nisa, moze da se vrati ponovo u Novi Sad, a mozda i ponovo u Beograd :)
Vozovi izmedju NS i BG su puni putnika, a izmedju NI i BG ne bas (oslanjam se na komentare sa foruma, nisam nikada putovao do Nisa). Dakle, ispativije je da ponovi putovanje izmedju NS i BG nego da vozi dalje na jug. Sta vise, Stadleri nisu pogodni za duza putovanja.

Kao putnik, recimo da cekam u Beogradu voz za Novi Sad, sigurno bih izbegavao taj sto dolazi iz Nisa (preko BG za NS) jer je totalno nepouzdan po pitanju vremena dolaska. Znas i sam kakvo je stanje kod nas. Kasne leti, kasne zimi.
Sigurnije mi je da bar u predvidjeno vreme krene iz Beograda :)

све то може да се доведе у ред, да не касне возови. поготово што је нишка пруга двоколосечна, и ту не би смели возови да касне
 
Ovaj snimak sa rtsa je genijalan, Ignjatovic iz cipa u svom elementu :)

Takodje vidim da je zorana pomenula kao da se nece raditi vise od postojecih 8 koloseka cudi me da Ignjatovic nije upao i ispravio posto je podloga koloseka vec izbetonirana i deo prvog perona takodje zavrsen a i skretnice i pruga vec postavljena u pravcu prva dva koloseka. Videcemo vise me od njih nista ne moze iznenaditi kada je prokop u pitanju ali u nekoj da kazemo trenutnoj situaciji je potebno plocu produziti za oko 30m u centralnom delu preko prvog perona moguce nesto manje na bokovima. Fotografija pokazuje kako je to sada sa prednje strane http://beobuild.rs/visuals/data/media/1 ... KOP-01.jpg

Ovi veliki stubovi desno su standardni koji nose plocu iznad perona tacnije u ovom slucaju iznad prvog perona http://beobuild.rs/visuals/data/media/1 ... KOP-12.jpg
Najverovatnije ce ploca biti navucena do kraja levo gledano gde su gradj. kontejneri na fotografiji iznad a taj prostor biti dignut do nivoa 105

Ono sto je prikazano je u osnovi razrada draft rendera koji je prikazan u vesti. Nije nemoguce da ce nesto menjati kao sto direktor kaze na zahtev nekog moguceg investitora i sl. Po meni ne drzi vodu prica da je ovo finalno resenje kao sto je receno posto se to takodje moze menjati na zahtev investitora.

Akcenat u vesti nije bio na renderu objekta koji je pitanje kako ce izgledati konacno vec na rasporedu sadrzaja i odnosu prema pristupnim putevima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369002#p369002:3hyodx0y je napisao(la):
stf » 26 Jan 2016, 21:14[/url]":3hyodx0y]
За Наводни Београд је донесен лекс специјалис да не би рововска бирократија потрајала 40 наредних година. Капирам да то није прихватљиво ни у овом једном случају, камоли у још једном?

А бесмисао Прокопа је у томе што изискује мамутска средства да би био иоле функционалан. Скидање Малешког брда је само једна од подугачког низа прескупих ставки.

Pa nije prihvatljivo kada se lex specijalis donosi za privatnog investitora koji ce da gradi kafice i stanove. Druga je stvar ako se radi o zeleznickim stanicama i koridorima, mostovima, branama... sve ono od vanosti za drzavu. Mada ne vidim razloga, ako je to sto pise u lex specijalisu dobro, sto ne bi uslo kroz regularni zakonski okvir, a ne posebnim specijalnim zakonima samo za delic teritorije. Tako bi se resio problem jednom za svagda i svuda.
 
Знам да одавно многи очекују да се јавим, па ћу тешком муком одвојити неколико минута.

Жао ми је да и даље има пар форумаша типа Орион и Велики Врачар који деградирају дискусију, ниподаштавајући неке друге учеснике дискусије, и користећи више политичарску аргументацију недостојну за некога ко је завршио неки озбиљан факултет. Жао ми је што су такви учесници дискусије користили изразе "Хејтери" и "тај и тај трол", што су толико спустили себе (погрде највише унижавају оне који их користе-Конфучије).

Интересантно је да највећа негативна критика онога што се сада ради у Прокопу долази од највећих познавалаца железнице, највећих љубитеља железнице, најпоштованијих урбаниста, редовних корисника железничких услуга. Исти људи су имали више добрих него лоших речи за Стедлерове возове, за други колосек до Панчева, Сопот-Ковачевац и још неке друге смислене железничке подухвате. Поред актуелног решења Прокопа, сулудим одлукама добро упућени и добронамерни сматрају и политику механичких отпуштања и смањивања државних издвајања у железницу у најави, механичке измене ради доворавања ММФ-у, без покушаја уласка у суштинске промене транспортне политике. Наравно, веома је оштра и критика потпуног искључивања постојећег коридора брзог, поузданог, масовног, еколошког, просторно штедљивог транспорта из зона будућег приобалног развоја.

Мање више, много пута су понављани темељи функционалног и економски успешног Прокопа.
1. Трамвајска веза у правцу најмање две супротне стране света.
2. Пешачко-бициклистичка веза плоче на коти 105 са зоном Клиничког центра, као везом са гребеном на којем се налази "Стари Београд", у правцу Ресавске улице.
3. Друмска веза Делиградска-Драгана Манцеа, пре свега ради прилаза аутобусима, тролејбусима и таксију.
4. Највећи терминал градских и приградских аутобуса у Београду. Препоручљиво, директне аутобуске линије ка свим приградским општинским центрима: Сурчину, Обреновцу, Лазаревцу, Барајеву, Сопоту, Младеновцу, Грочкој, и још обавезно ка Борчи. Директне што градске, што приградске линије, што трамвајске, што аутобуске, требају директним вожњама покрити најмање 2/3 становника градског подручја на десној обали Саве.
5. У зони станице планирати пословни простор (хотели, тржни центри, пословне зграде...) минимум 500.000 квадрата, наравно, исељење Малешког брда, које житељи истог већ 40 година жељно ишчекују (толико година они не могу добити грађевинску дозволу ни за шта, ни да прокот замене вецеом).

Сви они су узајамно искључиви, односно, без једног од 5 поменутих нема успешног Прокопа. Имагинарни метро би могао пар ствари скинути са овог списка, али његова највећа мана је што је----имагинаран.
 
Ja sam dosla iz pravca Deligradske. Vizuelno gledano, ima mesta za pristupne saobracajnice sa auto puta i bez diranja brda. Stanica izgleda lepo, nemam zamerki (estetskih) osim klupica kojih ima premalo i bezveze su, i to sto se plocice na peronima klizaju!!! Veceras je bila magla, kaplje sa svih strana, ako nema barica onda je bar vlazno i izuzetno klizavo. A crne plocice tik uz kolosek koliko se klizaju nemam reci. Eto bez zamerki, osim mentolu koji je birao uglacani granit za pod.
 
То је озбиљна мана и велика опасност по безбедност :(
 
11030":288nnbyq je napisao(la):
Ja sam dosla iz pravca Deligradske. Vizuelno gledano, ima mesta za pristupne saobracajnice sa auto puta i bez diranja brda. Stanica izgleda lepo, nemam zamerki (estetskih) osim klupica kojih ima premalo i bezveze su, i to sto se plocice na peronima klizaju!!! Veceras je bila magla, kaplje sa svih strana, ako nema barica onda je bar vlazno i izuzetno klizavo. A crne plocice tik uz kolosek koliko se klizaju nemam reci. Eto bez zamerki, osim mentolu koji je birao uglacani granit za pod.
Bas sam ovo yto si napisala za klizave podne obloge hteo da pitam @igor-a, pa odustadoh smatrajuci da su mislili o tome.
Upalo mi je u oci i da je onaj krivudavi 'silaz' takodje rubno uradjen sa nekim poliranim podnim oblogama, a tu su po zidu gelenderi koji bi upravo trebali da posluze kao pomoc teze pokretnim osobama...
 
Koliko me secanje sluzi krivudavi silaz tj rampa bi trebalo da ima hrapave plocice u sredini a rubno glatke. Sami krajevi perona takodje imaju hrapave plocice.
 
Da to rubno sam i video i zamislio sam svoju majku (ili neku drugu sugradjanku) kako 'proklizava' dok drzeci se za one gelendere pokusava da sidje...

Pa onda pomislih, "ma ne, ne bi takvu glupost napravili, mora da je samo na fotografiji tako ispalo...
 
Novosti RS - Otvoren "Prokop" posle čak 40 godina
Mondo - Na ovo smo čekali četiri decenije!
N1 - Železnička stanica Prokop otvorena posle 40 godina
Blic - Vučić otvorio "Prokop" posle 40 godina gradnje
Tanjug - Oтварање Железничке станице Прокоп, 40 година после
RTS - Отворен "Прокоп" после 40 година

Bravo! Zivjelo srpsko novinarstvo i sloboda medija.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369037#p369037:2hxq39h8 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 26 Јан 2016 11:22 pm[/url]":2hxq39h8]Знам да одавно многи очекују да се јавим, па ћу тешком муком одвојити неколико минута.

Жао ми је да и даље има пар форумаша типа Орион и Велики Врачар који деградирају дискусију, ниподаштавајући неке друге учеснике дискусије, и користећи више политичарску аргументацију недостојну за некога ко је завршио неки озбиљан факултет. Жао ми је што су такви учесници дискусије користили изразе "Хејтери" и "тај и тај трол", што су толико спустили себе (погрде највише унижавају оне који их користе-Конфучије).
Нити користим такве изразе нити сам се нешто расписивао на ову тему, прецизније нема мојих постова на овој теми. Вероватно си нешто помешао :sesir:
 
Ја бих рекао да господин не трпи неистомишљенике, па ето није могао без прозивке и погрешних цитата, али ако му је сад лакше немам ништа против...
 
Da to rubno sam i video i zamislio sam svoju majku (ili neku drugu sugradjanku) kako 'proklizava' dok drzeci se za one gelendere pokusava da sidje...

Pa onda pomislih, "ma ne, ne bi takvu glupost napravili, mora da je samo na fotografiji tako ispalo...

Nije samo na fotografiji i taj rubni deo je izuzetno klizav. Ok je kad nije guzva pa mozes da ides po sredini. Ali ako se drzis gelendera ili ako te masa otera u stranu, bice bambi na ledu.

Kod koloseka je prvo ona reljefna plocica bela, pa super klizava crna, pa kao betonski deo. Ali to sve ukupno iznosi oko 50, 60 cm, tako da postoji realna opasnost da se pokliza na tu crnu i ne dao Bog... Nadam se da to moze nekako da se sanira nekim povrsinskim slojem, jer videh neke kao gumirane plocice tamo na kraju perona, gde ploca prestaje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369061#p369061:3nttmdj4 je napisao(la):
Igor » 27 Jan 2016 03:44 am[/url]":3nttmdj4]Senjacki pothodnik


file.php

Da li ima neko obezbedjenje ovde ili ce po ovim plocicama opet biti grafiti uskoro?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369073#p369073:2jpxalgc je napisao(la):
RioBL » 27 Jan 2016 09:41 am[/url]":2jpxalgc]Novosti RS - Otvoren "Prokop" posle čak 40 godina
Mondo - Na ovo smo čekali četiri decenije!
N1 - Železnička stanica Prokop otvorena posle 40 godina
Blic - Vučić otvorio "Prokop" posle 40 godina gradnje
Tanjug - Oтварање Железничке станице Прокоп, 40 година после
RTS - Отворен "Прокоп" после 40 година

Bravo! Zivjelo srpsko novinarstvo i sloboda medija.


file.php
U pravu si nista oni nisu otvorili novo samo su poplocali staro nije nista gotovo jos.To bi isto bilo, kad bi domacin zvao goste na useljenje u kucu na cast,a kuca bez krova ,samo ploca gore,bez izolacije ,prozora,vrata i okolo kuce blato...
 
...i ne samo da nista novo nije napravljeno vec su tih 80-tih islo i vise vozova sa Prokopa nego sad. Isli su i za Novi Sad ali i za Mladenovac, Valjevo, Smederevo. To novinari "zaboravljaju" pomenuti.
Takodje "zaboravljaju" pomenuti da je od 80-tih do danas u Prokop utroseno preko 50 miliona eura a za funkciju koja nije nimalo bolja.

P.S.
zanimljivo, i meni je palo na pamet poredjenje sa izgradnjom kuce. Kao kad bih ja htio graditi kucu na 4 sprata i izgradio prizemlje i uselio se. I onda nakon nekoliko godina neko dodje i stavi plocice i okreci pa kaze kako je napravio kucu.
 
RioBL":z8mjovrw je napisao(la):
Novosti RS - Otvoren "Prokop" posle čak 40 godina
Mondo - Na ovo smo čekali četiri decenije!
N1 - Železnička stanica Prokop otvorena posle 40 godina
Blic - Vučić otvorio "Prokop" posle 40 godina gradnje
Tanjug - Oтварање Железничке станице Прокоп, 40 година после
RTS - Отворен "Прокоп" после 40 година

Bravo! Zivjelo srpsko novinarstvo i sloboda medija.


Tako je!
Bravo za tebe! :)
Nema ni 's' od slobode, niti 'o' od objektivnisti.

Samo se pitam, kako to da po pitanju jednog drugog (mnogo goreg) projekta, koji uz to kosta mnogo, mnogo vise, a kao da to nije dovoljno ima i elemente kriminalnih radnji, nisi primetio jos mnogo vecu neobjektivnost?

Ili rezonujes po makijavelistickom principu?
Cilj opravdava sredstvo, pa kad se tebi nesto svidja, onda nema veze tendenciozno novinarstvo, ali kad ti nisi pristalica nekog projekta onda je neobjektivnost problem?


No, neka RioBl, samo ti nama i dalje objasnjavaj...

Prokop
Nesrecni projekat, ocito 'rodjen' pod losom zvezdom.
Od samog starta politika (politicari) je upropascavala u osnovi dobru ideju - povecanje propusne moci beogradskog zeleznickog cvora.
Pocev od promene lokacije, pa preko prvog prekida gradnje jos krajem sedamdesetih...
Politika je odgovorna i sto se pristupilo rusenju vec funkcionalnog objekta sredinom '90-tih.
Politika i odluke politickih aktera su odgovorni i za ovo suludo (nadam se privremeno) silovanje prostora na ploci...

Uostalom, politika je odgovorna i za jucerasnje 'otvaranje' objekta koji nije zavrsen.
Jer Prokop kakav je danas je jednako funkcionalan, kao automobil kome je u karoseriju stavljen motor, menjac i tockovi.
Sedista, grejanje, signalizacija, stakla (...), sve ostalo jos uvek fali, ali auto moze da 'ide'...
 
Nemozes Laki od mene ocekivati da kritikujem novinske clanke o svakoj pobogoj temi i da ulazim u sve teme kojih se novinari dotaknu. Od kanalizacije do gradskog zelenila. I da trazim dlaku u jajetu svakom novinaru.

Ja sam se dotakao ove teme jer mislim da je ona vazna a zbog toga je vazno i novinarsko ucesce u njoj.

A sto se tice BNV, da veliki je projekat. I kad budem negdje procitao clanak "Beograd se oslobadja gvozdenih okova" ili "naizad zatvaramo onu prokletu staru stanicu koja nam je svima dosadila jer je prljava i smrdljiva" ili nesto slicno, reagovacu, za razliku od vecine gradjana Beograda i Srbije koji ce tada da aplaudiraju beogradu na vodi.

A kad se pljuje po projektu BNV kad se gradi montazna kafana ili kad je setaliste negdje siroko 1m umjesto 1,5m ja tada necu da se pridruzim.
Nazovi to makijavelizmom ako hoces.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369073#p369073:2se3wb5k je napisao(la):
RioBL » 27 Jan 2016 08:41 am[/url]":2se3wb5k]

Bravo! Zivjelo srpsko novinarstvo i sloboda medija.


file.php
Kad ti to mislis da je ovo prazno stajaliste stanica, dobro je nama. Vracarski tunel nije tada jos bio probusen (zapocet 20.10.1976, zavrsen tek 1995 kad su otvorili Vukov sponenik), stanica kao u pustinji bez zivih i vozova. A ti nama hoces to da prodas da je radilo tih 80ih? Jucerasno otvaranje je prva faza sadasnje realizacije Prokopa, ova faze se zavrsila na vreme i sad ce se na tome nastaviti. Vec je sada Prokop u velikom delu u funkciji, premestice se stanica sa Savskog trga ovamo, sto je i sustina Prokopa i nastavice se sve ostalo da se modernizuje. Kuca ce biti gotova, budi siguran a ona stara ostace kao spomenik kulture i istorije zeleznice. A ovaj je spomenik napredka i havala da neko ulozi toliko u zeleznicki saobracaj, najracionalnom vidu transporta kad se zumira dobitak za zivotnu sredinu, ekologiju i drustvene troskove.

I kad vec kritikujes sve novinske naslove po jucerasnom otvaranju, jel mozes da nades calank koji potvrduje da je Prokop vec imao svoje otvaranje 80ih, ili ti ta slika sluzi samo za alibi da takvih podataka nema? Lepo bi bilo da dodatno nades dokaze za ranije otvaranje, a ne prepostavkama koje su licne a u stvari neistinute tvrdnje.
Vracar_tunel_Beograd_filatelija.jpg

Otvaranje_Vukovog_Spomenika_1996_Jugoslavija_Beogradski_Zeleznicki_cvor.jpg
 
Odlično izgledaju peroni i koloseci posle jučerašnjeg otvaranja.

Što se tiče ovog novog rendera za radove iznad kote 105. Sve u svoje vreme, ali evo par reči.
Treba samo da se odustane od ovih velikih staklenih površina za staničnu zgradu, a pogotovu nisu poželjne staklene površine na krovu. Veliki je gubitak enregije na hlađenje i zagrevanje objekta, a pri tome i hidroizolacija brže popusti kod takvih staklenih sistema.




Izvor fotografije: Politika.rs

Ovo je kontrolna soba. Mislim da ima previše sunčeve svetlosti unutra i da će im se ubrzo pokvariti monitori i ostali računari od pregrevanja. Trebalo bi da kontrolu saobraćaja baziraju na video kamerama, a jedan prozor da im služi za provetravanje. Sistem saobraćaja ovde je kao u podzemnoj stanici, pa tako treba i upravljati tj. sa video nadzorom svakog koloseka i perona u svim delovima. Takođe u budućoj staničnoj zgradi video nadzor za kontrolu putnika u budućoj čekaonici itd.

Što se tiče da je sve isto kao pre 30 godina, pa sama kontrolna soba govori da nije ni približno isto već je sve obnovljeno u tehnološkom skladu sa 2016 godinom.
 
Kontrolni tornjevi za zeleznicu se u 2016oj grade po slicnom principu kao 80ih, izuzev termicke izolacije, osim toga ne vidim sta je problem sa ovim u Prokopu?

Moraju radnici da imaju pregled na skretnicku liru sa tornja, sta je tu sporno da ta povrsina bude zastakljena?
 
Vrh