Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

A stanica NBG? Kad je njena rekonstrukcija najavljena?
 
I jedan kraci video snimak perona i pothodnika na Prokopu
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2HLrTPnW1v4[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368874#p368874:3kyzha7d je napisao(la):
11030 » Уто Јан 26, 2016 12:09 pm[/url]":3kyzha7d]A stanica NBG? Kad je njena rekonstrukcija najavljena?

Tребало би са почетком изградње нове БАС у блоку 42.
 
RE voz sa polaskom u 12:32 sa Prokopa po redu vožnje putuje 1:20 do Novog Sada, što je brže od bilo kog voza sa glavne.
 
E pa sugrađani moji i ja da nam čestitam završetak najbesmislenijeg projekta u istoriji Beograda.
Želim vam da svako od vas nađe svoj put do Zlatnog runa na šinama.
 
Полако, још није завршен, ово је тек прва фаза, да не кажем привремено решење. :D
 
BELGRADE_satellite_image_Landsat_8_ETM%2B_channel_combination_654_hsv_jan_21_2016.jpg

Prokop_map_with_layers.jpg

Evo uradio sam false colour kombinaciju infracrvenih kanala satelitskog snimka od 21. Jan 2016. Ovako se lakse uocavaju prednost lokacije Prokopa sprem stanica Savskog trga i stanica NBG.
Na brzake sam jos dodao layer sa infrstrukturom.

Jednostavna prednost je sto Prokop lezi na obodu dve gradske urbane strukture Beograda:
1. gusto naseljenom starom urbanom tkivu
2. residencijalnoj urbanoj celini Dedinja

Ova stanica sa svojom lokacijum ima pristup obim gradskim celinama i nesmeta razvoju tih gradskih kvarova. U razliku Savski trg je pristupacno sam od 1. a NBG je odvojen od obe desnoobalske gradske celine. Stanica NBG ima dobru lokaciju u Novo Beogradskom kvartu ali neposluzuje potrebe starog urbanog tkiva i residencijalnim delovima Dedinja.
 
Богу хвала, у Железницама раде све дебили и имбецили па не могу да се сете следећих ствари:
1. од Београда до Новог Сада има 10 РЕ, 4 ПТ,1 ИЦС и 4 Б поласка
2. од Београда до Шида има 4 РЕ, 2 ПТ и 2 Б поласка
3. од Београда до Ваљева има 4 РЕ, 4 ПТ, 1 ИЦС и 2 Б поласка
4. од Београда до Ниша има 2 РЕ, 2 ПТ и 4 Б поласка

дакле, могли су да ураде следеће:

1. Ниш-Београд-Нови Сад 4 РЕ, 2 ПТ, 2 ИЦС и 4 Б (то су по један полазак за Беч, Будимпешту, Софију и Скопље)
2. Нови Сад-Београд-Ваљево 2 РЕ, 1 ПТ, 2 ИЦС (по један за Краљево и Пријепоље) и 2 Б
3. Шид-Београд-Ваљево 2 РЕ, 1 ПТ
4. Ниш-Београд-Шид 2 РЕ, 2 Б
5. Нови Сад-Београд-Панчево 6 РЕ, 4 ПТ
6. Шид-Београд-Панчево 2 РЕ, 4 ПТ

у овом случају се добија да кроз Прокоп прође додатних 40 пари возова на дан, од чега свега 16 иде кроз Врачарски тунел (тј. не ремети много БГВ). штавише, ПТ возови који иду кроз Врачарски тунел могу да се воде као БГВ на релацији Батајница-Овча, тј. да се ускладе са осталим поласцима.

што се тиче осталих међународних полазака (по један полазак за Софију, Скопље/Солун, Будимпешту и Москву) за сада могу да остану на Главној. у будућности их завршавати у Раковици
 
Pretpostavljam da misliš da Novi Sad -Bg - Niš vozi Štedler. Jesi se vozio ti njim?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368875#p368875:15s5y09r je napisao(la):
Igor » 26 Jan 2016 12:19 pm[/url]":15s5y09r]I jedan kraci video snimak perona i pothodnika na Prokopu
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2HLrTPnW1v4[/youtube]

Bogami lepo ovo izgleda...cak i sa parkovskim klupama...jedino mi smetaju rimski borjevi...ne znam zasto to tako...ali utisak je odlican ! Ajde sada neka srede i ostala stajalista pa da kazemo da imamo pristojne stanice dostojne godine u kojoj zivimo :gobb:
 
NS - BG je prihvatljivo jer putovanje traje oko 90 min. Ja ne znam kako ljudi izdrže do Niša, guzica posle sat i po utrne. Pa ja koliko sam upoznat mi vagona nemamo. Jedva krpimo i ove međunardne polaske. A sa lokomotivama se možda i snalazimo.
 
loyola":3bbbbkse je napisao(la):
Naravno da je firer dosao flirtom a kako drugo a novinari definitivno klece sa ovakvim tekstovima...

Nevjerovatno!
Kako se lako zaboravlja da je Beograd na "karti zeljeznica Evrope" vec 150 godina!
Ja razumjem hvalisanje politicara i samoreklamiranje ali ovakve izjave do bezobrazluka obmanjuju javnost cijim parama se i realizuju ovi projekti a pravi razlozi se zataskavaju.


panonski":3bbbbkse je napisao(la):
@RioBL
Da bi željeznica svugdje u svijetu (osim u Srbiji) opstala, ona mora biti konkurenta drugim vidovima saobraćaja i ponuditi nešto što što samo ona može. Jedan od tih "aduta željeznice" je i mogućnost da putnike dovodi i preuzima u centralnim gradskim zonama. Namjerno sam iz ovog izuzeo Srbiju jer u Srbiji važe druga pravila.

Izgleda da treba da se ugledamo na zeleznice u Bosni i Hercegovini. :)

Nisam ovo razumio.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368881#p368881:3bbbbkse je napisao(la):
tragac » Tue Jan 26, 2016 12:42 pm[/url]":3bbbbkse]E pa sugrađani moji i ja da nam čestitam završetak najbesmislenijeg projekta u istoriji Beograda.
Želim vam da svako od vas nađe svoj put do Zlatnog runa na šinama.

Eh, da je stvarno zavrsetak i ja bih cestitao od sveg srca. Ovako, ovo je tek jos jedna etapa u nizu ulaganja i otvaranja a kraj nije ni blizu.

Medjutim, kakva god da bude buducnost, ja cu ipak pozeljeti ovoj stanici sto vise putnika i vozova i da nam potraje bar koliko njena starija sestra na Savskom Trgu.
:sesir:
 
Ja sam uvek pričao da je jedina prednost Prokopa stanje pruge do stanice Novi Beograd u odnosu na stanje pruge glavna-Novi Beograd.

Taj je konkretno brži za 3 minuta u ukupnom putu od IC voza, za 7 minuta od noćnog brzog za Budimpeštu, i za 12 minuta od voza istog ranga (RE) sa najkraćim vremenom puta.

Drugi polazak putuje 1:29. što je i dalje brže od svih osim 3 polaska.
 
@JohnnyLee


Ne znam bas koliko je tvoja ideja realna i primenljiva.


Voz koji dodje iz Novog Sada u Beograd, za vreme koje ce putovati dalje do Nisa, moze da se vrati ponovo u Novi Sad, a mozda i ponovo u Beograd :)
Vozovi izmedju NS i BG su puni putnika, a izmedju NI i BG ne bas (oslanjam se na komentare sa foruma, nisam nikada putovao do Nisa). Dakle, ispativije je da ponovi putovanje izmedju NS i BG nego da vozi dalje na jug. Sta vise, Stadleri nisu pogodni za duza putovanja.

Kao putnik, recimo da cekam u Beogradu voz za Novi Sad, sigurno bih izbegavao taj sto dolazi iz Nisa (preko BG za NS) jer je totalno nepouzdan po pitanju vremena dolaska. Znas i sam kakvo je stanje kod nas. Kasne leti, kasne zimi.
Sigurnije mi je da bar u predvidjeno vreme krene iz Beograda :)
 
Znam da sam dosadna, ali sta je planirano sa stanicom Rakovica? Jel postoje neke realne sanse da se sredii poveze sa skojevskim naseljem? Sad je pristup uzasan, a ima veliki potencijal. Ako bude stajaliste bg voza tu, ceo onaj deo gde je sad propala industrijska zona bi mogao da se pretvori u lepo naselje. Kasnije cu da prosetam do Prokopa, zadnji put sam bila pre pocetka radova, bas me zanima kako izgleda uzivo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368912#p368912:2s0pk2jj je napisao(la):
panonski » 26 Jan 2016 02:32 pm[/url]":2s0pk2jj]@JohnnyLee


Ne znam bas koliko je tvoja ideja realna i primenljiva.


Voz koji dodje iz Novog Sada u Beograd, za vreme koje ce putovati dalje do Nisa, moze da se vrati ponovo u Novi Sad, a mozda i ponovo u Beograd :)
Vozovi izmedju NS i BG su puni putnika, a izmedju NI i BG ne bas (oslanjam se na komentare sa foruma, nisam nikada putovao do Nisa). Dakle, ispativije je da ponovi putovanje izmedju NS i BG nego da vozi dalje na jug. Sta vise, Stadleri nisu pogodni za duza putovanja.

Kao putnik, recimo da cekam u Beogradu voz za Novi Sad, sigurno bih izbegavao taj sto dolazi iz Nisa (preko BG za NS) jer je totalno nepouzdan po pitanju vremena dolaska. Znas i sam kakvo je stanje kod nas. Kasne leti, kasne zimi.
Sigurnije mi je da bar u predvidjeno vreme krene iz Beograda :)


Наравно, све је то тачно, али је тачно и да тренутно Нови Сад са Нишом, као ни са целом Србијом јужно од Београда - није повезан ниједном директном железничком линијом, што је свињарија. Зато би могла и да се жртвује поузданост једног или два воза дневно из правца Београда, јер укупно има још много полазака ка престоници, а Прокоп је пролазна станица и има смисла да то буду баш возови који иду преко њега.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368859#p368859:3bdytvb8 je napisao(la):
Veliki Vracar » 26 Jan 2016 10:41 am[/url]":3bdytvb8]

Ајде ти си из другог града па можда не знаш, најлакше ти је да кратко сачекаш Беовоз и превезеш се за пар минута до Вука, а ту си већ у центру. Значи већ сад је станица ресурсима самог чвора добро повезана са осталим деловима града, а непосредном и перманентном градњом приступа, најпре аутомобилског а онда и метро система добиће се оптимално решење (ја бих понесен емоцијама рекао идеално :mrgreen: )

Slažem se da će jednog dana ona biti generalno OK. Ali ako prebace sve vozove iz NS na Prokop to nije napredak nego nazadovanje. Jeste da je pruga do sadašnje glavne očaj, ali ako mi se baš nije žurilo previše onda me voz dovezao skoro pa u centar, i na mesto gde sam mogao da biram hoću li peške, hoću li tramvajem, hoću li autobusom. Ovde na Prokopu ja sam ozbiljno u manjku sa svim tim mogućnostima. A ako je funkcija Prokopa da na njemu siđem pa pređem na BG:Voz, ja stvarno nemam ništa protiv, ali to sam i dosad mogao u Zemunu i na Novom Beogradu, pa sam isto tako stigao na Vukov spomenik. A sad druga glupost je da ako odmah ne prebace neke polaske ka jugu sa Prokopa, i usinhronizuju ih sa ovim dolascima iz NS onda je tek ludilo, dođem pa moram da se prebacujem kako znam i umem do glavne da bih uhvatio voz za dalje (nije da mi takav idiotski scenario stvarno pada na pamet sa ovako razvaljenom železnicom, ali mnogo ljudi prosto neće imati izbora). Presedanje bi trebalo da bude po principu izađeš, eventualno promeniš peron i nastaviš dalje sa što manjom pauzom, a ne sa sve turističkim razgledanjem grada od jedne do druge stanice (sa sve prigodnim pentranjem po stepenicama, i guranjem po autobusima GSP-a). Da li iko razmišlja sistematski pre nego što ad hoc isprebacuje vozove. Pa ima i starijih ljudi kojima će biti problem i pentranje, koji se neće snaći sa GSP-om. Ne može se stanica otvoriti sa dva dolaska međugradskih vozova (a sve ovo ulaganje da bi bila našminkana stanica BG:Voza je onda preterivanje), valjda treba da postoji kompletno spreman red vožnje sa novim vremenima i polascimi koja uzimaju u obzir punu funkcionalnost stanice. A ne da je otvore i onda posle snalazi se kako ko zna. Moguće je da će vozovi ka jugu polaziti i sa NBG ili iz Zemuna (kako je bilo planirano) - i onda mi opet nekako ispada da mi je NBG logičnije rešenje.
Znači da, jednog dana će ovo biti dobra stanica, ali mogla je biti dobra (ne odlična) već danas, uz reorganizaciju polazaka vozova i neku pripremu GSP-a.
 
Prebacivanje dva međugadska polaska ima veze sa tim da psihopata može da kaže kako je on otvorio Prokop, i kako prvi put u modernoj istoriji Srbije vozovi za Novi Sad kreću odatle, posle 40 godina gradnje. To nema veze ni sa funkcionisanjem železnice kao sistema, ni Prokopa kao deo istog, ni sa zdravim razumom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368910#p368910:ca8f8idj je napisao(la):
Kokos » Tue Jan 26, 2016 2:14 pm[/url]":ca8f8idj]Ja sam uvek pričao da je jedina prednost Prokopa stanje pruge do stanice Novi Beograd u odnosu na stanje pruge glavna-Novi Beograd.

OK.
Cinjenica stoji da je tih 2km pruge izmedju Prokopa i NBG u mnogo boljem stanju jer pre svega lezi na novijoj infrastrukturi i "novom" mostu koja putovanje ubrzava za nekoliko minuta.

Posebno je pitanje koliko je ta prednost realno bitna i da li se isplatilo zbog toga praviti novi most i novu stanicu ali cinjenica je i da se ubrzanje vozova sa glavne stanice moglo jednako ostvariti rekonstrukcijom prilaznih pruga sto nije ucinjeno decenijama niti se namjerava. Po varijanti "Prokop" ima vaznijih ulaganja.

@Miki_ns
:kk:

tacno tako. Tvoje razmisljanje je realno i prakticno i otprilike bi tako i trebalo biti kad bi se realnosti pogledalo u oci prilikom planiranja infrastrukture. Ali to kreatorima zeljeznickog sistema nije bitno. Motiv je sve samo ne putnik, korisnik zeljeznice i njegova dobrobit. A najveci gubitnik u ovoj igri su zeljeznice i s njima putnici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368930#p368930:3o70kkwn je napisao(la):
Kokos » 26 Jan 2016 04:11 pm[/url]":3o70kkwn]Prebacivanje dva međugadska polaska ima veze sa tim da psihopata može da kaže kako je on otvorio Prokop, i kako prvi put u modernoj istoriji Srbije vozovi za Novi Sad kreću odatle, posle 40 godina gradnje. To nema veze ni sa funkcionisanjem železnice kao sistema, ni Prokopa kao deo istog, ni sa zdravim razumom.


Немам при руци ред вожње из 1987, сигуран сам да су тад из Прокопа полазили возови за Младеновац, Ваљево и Смедерево, за НС не могу да се закунем.
 
Ovo je ulaz ,a za mesec dana pocetkom Marta pocinje 2 faza. Ajmo sad svi napadnimo Vucica jer je uradio ono sto 40god nisu mogli pre njega.

stanica-prokop33-2601-2016.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368936#p368936:swhsykgj je napisao(la):
Пантограф » 26 Jan 2016 04:34 pm[/url]":swhsykgj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368930#p368930:swhsykgj je napisao(la):
Kokos » 26 Jan 2016 04:11 pm[/url]":swhsykgj]Prebacivanje dva međugadska polaska ima veze sa tim da psihopata može da kaže kako je on otvorio Prokop, i kako prvi put u modernoj istoriji Srbije vozovi za Novi Sad kreću odatle, posle 40 godina gradnje. To nema veze ni sa funkcionisanjem železnice kao sistema, ni Prokopa kao deo istog, ni sa zdravim razumom.


Немам при руци ред вожње из 1987, сигуран сам да су тад из Прокопа полазили возови за Младеновац, Ваљево и Смедерево, за НС не могу да се закунем.

khm:
prvi put u modernoj istoriji Srbije
 
Vrh