Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368796#p368796:lfjaunwv je napisao(la):
orjen » 25 Јан 2016 11:10 pm[/url]":lfjaunwv]Tako je, samo je jos bezveznije mesto aerodroma u surcinu, ako je vec smisljen kao beogradski aerodrom, sto su ga pravili u tom selu? Nema ni tramvaja, ni gradskog busa a peske od terazije preko njive. Cudno da ga uopste koriste kad je pravljen u njivi suncokreta. Predlazem da ga premeste gde je i ranije bio. Totalni fiasko.
Ау човече шта ти написа, вероватно ни сам ниси свестан !

Зашто је аеродром направљен баш у делу Београда који се зове Сурчин постоје разлози, а ти мало процуњај по интернету, а има и по библиотекама, архивама па сазнај.
Што се градског превоза од и до АНТ тиче, лепо ти је одговорио Дошљак, а биће и градска железница.
Значи да рушимо пола Новог Београда, да би теби аеродром био на дохват руке, као некима да градски превоз баш буде поред куће/зграде !!!
 
Mislim da je orion bio sarkastican na necije slicne price o prokopu
 
Па требао је то да нагласи неким смајлијем или слично, овако остаје у домену озбиљно написаног.
 
Izvor: Beobuild.rs

Novi peroni i planovi za Prokop
160125-Prokop-07b.jpg


Prva faza radova na Prokopu završena je ove nedelje, pa je pravi trenutak da se sumira urađeno, kao i da se razmotre naredni koraci ka kompletiranju ovog kapitalnog objekta. Prva faza započeta u decembru 2013. godine podrazumevala je radove koji omogućavaju osnovnu staničnu funkciju sa kapacitetima za unutrašnji i međunarodni saobraćaj. Tokom realizacije prve faze završeni su svi radovi na 8 koloseka ispod glavne ploče, osposobljena su oba peronska pothodnika i obnovljena hidroizolacija gornje ploče. Time su konačno posle više decenija pokrenuti radovi na završetku ove stanice, međutim realizacija preostalih radova i infrastrukturno opremanje trajaće više godina i još nekoliko faza gradnje. Prva faza je završena tačno u dogovorenom roku i po svim izgledima neće se dugo čekati nastavak. Prilazni putevi sa Bulevara kneza Aleksandra već su na tenderu, pa se očekuje da bi radovi mogli početi u martu ove godine.

Celu vest kao i fotografije zavrsenih perona i prikaze urbanistickog projekta sa idejnim resenjem mozete videti u vesti naprvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/novi-peroni-i-planov ... p2594.html
160125-Prokop-34.jpg

Prokop-idejno%2001.jpg

08-kota105.jpg

Celu vest kao i fotografije zavrsenih perona i prikaze urbanistickog projekta sa idejnim resenjem mozete videti u vesti naprvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/novi-peroni-i-planov ... p2594.html
 
Мени је веома чудно колико су појединци недомишљати, једноставно приступ железничком чвору централне зоне града је преко ЖСТ Вуков споменик и управо поента је да систем функционише као целина па га тако треба посматрати и наравно користити. Предстојећом изградњом приступних саобраћајница на плочу изнад перона (због чега је она и направљена са носивошћу мостовске конструкције) обезбедиће се најнепосреднији могући приступ осталих видова саобраћаја, што би се рекло на 5 метара изнад колосека, дакле боље од тога не може, а кад се једног дана провуче и линија метроа кроз већ постављене касете испод колосека (опет на 5 метара :) али сада испод) мислим да ће и садашњи најљући критичари бити задовољени! :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368825#p368825:ajsowf12 je napisao(la):
Гага » 26 Jan 2016 01:43 am[/url]":ajsowf12]Па требао је то да нагласи неким смајлијем или слично, овако остаје у домену озбиљно написаног.
Gaga, ispravio sam smajlija.

Inace Prokop je danas u magli, dali ga sad cak i bogovi zamaglavaju. :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368833#p368833:1msxr4v7 je napisao(la):
Veliki Vracar » 26 Јан 2016 08:05 am[/url]":1msxr4v7] а кад се једног дана провуче и линија метроа кроз већ постављене касете испод колосека (опет на 5 метара :) али сада испод) мислим да ће и садашњи најљући критичари бити задовољени! :sesir:

Није поента у томе, него у односу уложено - добијено. Прокоп је до сада прогутао милионе и милионе евра и треба да прогута још много милиона евра да би био прихватљиво функционалан док је са 0 милиона улагања већ данас далеко функционалнија чак и станица Тошин бунар.

Ако чекамо метро да би Прокоп био функционалан, опет ће на њему излазити само становници југа Београда, док ће сви остали сићи на Вуку јер и тамо има метро који је још ближи центру града. Плус ће тамо бити изграђена метро линија пре ових јужних те ће се и народ навићи на тамошњу станицу. Последица бесмислености Прокопа се већ види у одлуци да она буде терминусно стајалиште за возове из Новог сада. Није да се нико у Железницама није сетио да ти возови могу за Панчево, али у том случају на Прокопу опет нико не би сишао, а овако мора.

Дакле, не поставља се питање да ли ће Прокоп бити функционалан једног дана, него колико ће то све заједно да кошта и да ли ће се икада исплатити? За колико? 200 година? 300 година? Икад?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368833#p368833:3ewxb4sj je napisao(la):
Veliki Vracar » 26 Jan 2016 08:05 am[/url]":3ewxb4sj]Мени је веома чудно колико су појединци недомишљати, једноставно приступ железничком чвору централне зоне града је преко ЖСТ Вуков споменик и управо поента је да систем функционише као целина па га тако треба посматрати и наравно користити. Предстојећом изградњом приступних саобраћајница на плочу изнад перона (због чега је она и направљена са носивошћу мостовске конструкције) обезбедиће се најнепосреднији могући приступ осталих видова саобраћаја, што би се рекло на 5 метара изнад колосека, дакле боље од тога не може, а кад се једног дана провуче и линија метроа кроз већ постављене касете испод колосека (опет на 5 метара :) али сада испод) мислим да ће и садашњи најљући критичари бити задовољени! :sesir:

Tako je Vracar, koncept nosi svoje gene iz GUPa 1972 kada su plansko predvidena stajalista Vukov spomenik a premestana je lokacija Glavne zel. stanice od Autokomande na Prokop. Skupstina Grada je ovo generalno urbanisticko resenje sinshik sistema Beograda osvojila 21.04.1977. Uz nararvno razvitka distributivnog metroa. Danas sa bg.vozom ni Prokop nije slepo crevo nego intermodalni sinski terminal. Prednost u sinskom prevozu prema drumskom do Vuka je barem 30 min.
 
Pa nemam ja nikakv problem da izađem kod Vukovog spomenika, ali ovo što će iz NS ići do Prokopa ide samo do njega. Da ide dalje naravno da bi svako odabrao da izađe ili u Karađorđevom parku ili na Vukovom spomeniku. U tom slučaju bi me Prokop za moje potrebe interesovao taman kao i Inđija pustara, stajalište više, minut dva zadržavanja i odoh ja ka svom cilju - centru grada. Ali majstori nisu produžili liniju do Pančeva pa da to može i ima smisla.

Sent from Nexus via Tapatalk
 
Stf, problem je sto se vlasti grada nisu drzali usvojenog GUPa. Ovo kasnjenje metroa je neprirodno, rezultat samovoljnog odstupanja od GUPa. Kad se stalno menja koncept urbanizma u izvrsnim organima, nemozes kriviti urbaniste i graditelje da projekt nije dobro smisljen.
 
Stedler nemoze da staje na vuku zbog visine perona sve i da ga puste do panceva
Sto se tice stanicne zgrade mako bi garaze sa ploce i sve pretvorio u trznjak
A garazu dodao sa strane ima mjesta .
Takodje bi dodao obaj polukruzni dio ka autoputu koji je prvobitno planiran
I da lakom konstrukciom bi natkrio kolosjeke od stanicne zgrade do tunela sa obe strane
Nekako bih dovuko tramvaj do prokopa pa makar i u polovinu tj metro kaseta posto imaju 4
Krov teniski tereni i sumica simpaticno rijesenje
Plus negdje sastrane bi dodao hotel
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368796#p368796:2x2py9h2 je napisao(la):
orjen » Mon Jan 25, 2016 11:10 pm[/url]":2x2py9h2]Tako je, samo je jos bezveznije mesto aerodroma u surcinu, ako je vec smisljen kao beogradski aerodrom, sto su ga pravili u tom selu? Nema ni tramvaja, ni gradskog busa a peske od terazije preko njive. Cudno da ga uopste koriste kad je pravljen u njivi suncokreta. Predlazem da ga premeste gde je i ranije bio. Totalni Fiasko. :mrgreen:

Poređenje ti nema smisla.
Aerodromi zbog tehničkih razloga moraju biti izdvojeni od grada a željezničke stanice to ne moraju.

Da bi željeznica svugdje u svijetu (osim u Srbiji) opstala, ona mora biti konkurenta drugim vidovima saobraćaja i ponuditi nešto što što samo ona može. Jedan od tih "aduta željeznice" je i mogućnost da putnike dovodi i preuzima u centralnim gradskim zonama. Namjerno sam iz ovog izuzeo Srbiju jer u Srbiji važe druga pravila. U Srbiji je željeznica državna i da bi opstala ona ne mora ništa sve dok je država finansira. Tako može da se gradi i željeznička stanica aerodromskog tipa koja je sa gradom povezana - metroom, kao i svaki normalan aerodrom. Samo ima jedan mali nedostatak - nema metroa.

Kakva je to željeznička stanica koja za svoje normalno funkcionisanje zahtjeva izgradnju 10 puta skupljeg - metro sistema!?

Veliki Vracar":2x2py9h2 je napisao(la):
... а кад се једног дана провуче и линија метроа кроз већ постављене касете испод колосека (опет на 5 метара :) али сада испод) мислим да ће и садашњи најљући критичари бити задовољени! :sesir:

tog dana će biti prekasno za bilo kakvu kritiku.

stf":2x2py9h2 je napisao(la):
Последица бесмислености Прокопа се већ види у одлуци да она буде терминусно стајалиште за возове из Новог сада. Није да се нико у Железницама није сетио да ти возови могу за Панчево, али у том случају на Прокопу опет нико не би сишао, а овако мора.
:kk:
bude li više ljudi izlazilo na NBG nego na Prokopu,a hoće, ne bi me čudilo da liniju za NS pretvore u ekspres liniju Prokop - NS bez stajanja na NBG.

direktor":2x2py9h2 je napisao(la):
Stedler nemoze da staje na vuku zbog visine perona sve i da ga puste do panceva
pa, što bi rekao "orjen", ...

nemozes kriviti urbaniste i graditelje da projekt nije dobro smisljen
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368832#p368832:bogai5di je napisao(la):
Igor » Tue Jan 26, 2016 7:50 am[/url]":bogai5di]linku http://beobuild.rs/novi-peroni-i-planov ... p2594.html[/b]

Prokop-idejno%2001.jpg

Imam ja par pitanja vezano za ovu sliku...

1. gdje se nalazi ovaj aerodrom?
2. zašto je pored nacrtano samo ovih nekoliko solitera? Gdje su ostale zgrade?
3. zašto nije nacrtan metro? zar nema ovaj aerodrom metro vezu?
4. je li ovaj most u prvom planu dio uređenja pristupnih saobraćajnica?
5. čemu služi ova velika zgrada sa vrtovima i kad će se to graditi?
6. ko ovo sve treba da plati?
 
Evo stao je stadler na 8mom koloseku, pa je premijer bez velike teskoce izasao. Ipak stadler moze da koristi Prokop a visina perone barem na osmom koloseku odgovara . Sto se tice projektovanja, ko je kriv da stanica na savskom trgu nema propusne kapacitete, nemoze sluziti gradskoj zeleznici a nije ni predviden metro stajaliste na njom. Smetala je vec starim urbanistima na tom mestu i nasli su bolju zamenu. A sto se to sada toliko oduzilo, pa valjda je kriv onaj stari na Dedinju, kad se 43 u Sutjesci zamerio onoj vili. Za kaznu ona je odlozila zavrsetak Prokop na isto toliko godina koliko ce dozivotni predsednik vladati zemljom. :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368840#p368840:n4u2cw21 je napisao(la):
miki_ns » 26 Jan 2016 08:42 am[/url]":n4u2cw21]Pa nemam ja nikakv problem da izađem kod Vukovog spomenika, ali ovo što će iz NS ići do Prokopa ide samo do njega.

Ајде ти си из другог града па можда не знаш, најлакше ти је да кратко сачекаш Беовоз и превезеш се за пар минута до Вука, а ту си већ у центру. Значи већ сад је станица ресурсима самог чвора добро повезана са осталим деловима града, а непосредном и перманентном градњом приступа, најпре аутомобилског а онда и метро система добиће се оптимално решење (ја бих понесен емоцијама рекао идеално :mrgreen: )
 
?? Oces sa beovozom ili bg vozom da stignes do Vuka za par minuta ali kada ga sacekas pola sata van spica.


Naravno da je firer dosao flirtom a kako drugo a novinari definitivno klece sa ovakvim tekstovima...



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
riobl @
Imam ja par pitanja vezano za ovu sliku...

1. gdje se nalazi ovaj aerodrom?
2. zašto je pored nacrtano samo ovih nekoliko solitera? Gdje su ostale zgrade?
3. zašto nije nacrtan metro? zar nema ovaj aerodrom metro vezu?
4. je li ovaj most u prvom planu dio uređenja pristupnih saobraćajnica?
5. čemu služi ova velika zgrada sa vrtovima i kad će se to graditi?
6. ko ovo sve treba da plati?


Tebi trolovanje bas ide od ruke ?
 
Да не бих стекао ореол паћеника (трола), на данашњи Светли дан нећу критиковати ову станицу, чак ћу написати и да су решења која је Игор окачио по мени најбоље што се од Прокопа може извући. А све мане ће, наравно, свима бити јасне већ од сутра :wink:

Елем:

Железничка станица Прокоп отворена за саобраћај

БЕОГРАД, 26. јануара 2016. (Бета) - Железничка станица Београд-центар у Прокопу отворена је данас за саобраћај.

Завршетком прве фазе Прокопа, у функцији је осам колосека који су израђени према важећим европским стандардима. Са те станице, пројектоване пре 45 година, данас је кренуо воз за Нови Сад који ће на тој релацији саобраћати два пута дневно.

Процењено је да ће за потпуно измештање железничке станице из центра Београда у станицу Прокоп бити потребно око годину дана.

План је да се у наредних шест месеци путнички возови постепено преусмеравају на ту станицу.

Отварању железничке станице Прокоп присуствовали су премијер Србије Алексанадар Вучић, министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић и градско руководство, као и први пројектант Прокопа Живорад Лисичић и амабасадори Кувајта, Турске и Чешке, који су до станице стигли возом.

Вучић је казао да покретање Прокопа симболично значи и покретање земље које ће се одвијати "по тачном возном реду".

Он је најавио да ће комплетан Прокоп бити завршен 2018. године.

"Србија има јасан план и јасну визију за будућност и нико неће моћи да је заустави на том путу", казао је Вучић.

Зорана Михајловић је истакла да за завршетак прве фазе Прокопа није био пресудан новац, већ политичка воља и да је намера владе да оконча важне инфраструктурне пројекте.

Прокоп ће према најавама користити најмање 10.000 путника, а у оквиру прве фазе изграђен је комплетан железнички саобраћај који ће то омогућити. За прву фазу је потрошено је 26 милиона евра из кредита Кувајтског фонда за арапски економски развој, чији су представници данас присуствовали отварању Прокопа и похвалили извођаче радова.

Око 80 одсто радова обавила су српска предузећа окупљена око Енергопројекта...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368837#p368837:1u9agtna je napisao(la):
stf » 26 Jan 2016 08:32 am[/url]":1u9agtna]

Није поента у томе, него у односу уложено - добијено. Прокоп је до сада прогутао милионе и милионе евра и треба да прогута још много милиона евра да би био прихватљиво функционалан док је са 0 милиона улагања већ данас далеко функционалнија чак и станица Тошин бунар.

Као што сам навео коришћењем Беовоза станица је већ функционална, а већ у марту почеће радови на саобраћајном приступу горњој плочи из Кнеза Александра где ће и троле бити доведене изнад самих колосека, тако да ће то бити много боље.
Поента је заправо у томе да нико паметан не прекида радове на пројекту који је изведен са 90%, а нажалост овде су то појединци својевремено урадили (још крајем седамдесетих, ја сам дубоко убеђен из политичких разлога). Ја се надам да је дошло време за преосталих 10%, после ових радова можда и мање и у том смислу дајем пуну подршку. :vops:
 
moje saucesce ziteljma Senjaka pored Prokopa, slusace vozove po ceo dan i noc
 
Kao да их већ нису ни слушали? А није то ни тако страшна бука.
 
Da je dosao Plavom vozom mnogi bi dobili infarkt. Iz bezbednosti je morao skromnijom komposicijom. :mrgreen:
 
Nensav,
Ne sekiram se za njih. Da je meni zeleznička stanica ispred kuće, odakle mogu mnogo gde da se prevezem jeftinije, mozda i brze, nego kolima, a na vrlo pristonom nivou komfora, ne bi se zalio. Ipak su u dobitku.
 
@RioBL
Da bi željeznica svugdje u svijetu (osim u Srbiji) opstala, ona mora biti konkurenta drugim vidovima saobraćaja i ponuditi nešto što što samo ona može. Jedan od tih "aduta željeznice" je i mogućnost da putnike dovodi i preuzima u centralnim gradskim zonama. Namjerno sam iz ovog izuzeo Srbiju jer u Srbiji važe druga pravila.


Izgleda da treba da se ugledamo na zeleznice u Bosni i Hercegovini. :)
 
Vrh