Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Aman rio... ali zaista.

@Igor
Igore, kakvi su ti utisci, posto nema fotki.
Prenesi nam malo atmosferu tokom zavrsnih radova, i mozda neke zanimljive pojedinosti?
Zamerke?
Pohvale?
Ajd, nemoj biti toliko skrt na recima ;)
 
Ni manje ni vise nego pristojno i pogodno za odrzavanje. Smeta mi sto deo starih oznaka sa cuvenom konstrukcijom preko table jos uvek stoji mada su neke i skinute. Klupice nesto bolje izgledaju uzivo tj malo manje smeta taj parkovski dizajn. Delija je pomenuo svetiljke koje ne rade u okviru linijske rasvete na peronima, primetno je da se radi zamena nadam se da neku nece propustiti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368254#p368254:3dz22kpl je napisao(la):
RioBL » Пет Јан 22, 2016 10:03 pm[/url]":3dz22kpl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368235#p368235:3dz22kpl je napisao(la):
Дошљак » Fri Jan 22, 2016 8:36 pm[/url]":3dz22kpl]Рио, ја се слажем да је Прокоп грешка у старту пре свега по локацији (Аутокоманда би била пун погодак), али слаба вајда на овој теми да критикујемо оно што је већ ту. Ја сам става да сад морамо извући максимум из Прокопа.

1. Ako je "slaba vajda da kritikujemo ono sto je vec tu" sta onda da kritikujemo? Nesto sto nije tu, sto ne postoji? Ili da ne kritikujemo nista? meni to nije jasno.
2. Da "izvucemo maksimum iz Prokopa"...ne znam ni to sta znaci. Nadam se da ne znaci maksimum iz budzeta.
Ja ne bih izvlacio maksimume niodkud vec bih izvlacio OPTIMUME. Optimum je najpovoljniji odnos izmedju ulozenog i dobijenog. Kao i sve drugo i izgradnja zeljeznicke stanice je investicija. Ulozis 5 dobijes 6 i u plusu si za 1. Ja bih volio da Srbija po pitanju ove investicije izadje bar na nulu.

1. немамо ми ништа од приче "требали су оставити првобитни непоркивени Прокоп" и "нису требали ни да га праве". Бетончуга је изливена и сулудо би било лупати је.

2. Баш због горе поменуте бетончуге и утуцаних финансија сматрам да би било срамота то не довршити до краја. Што се тиче буџета, има ту много већих беспотребних трошкова , али нећу да трујем форум политиком. У Србији нажалост у последње време нема нешто много те приче "уложиш 5 добијеш 6". Моје неко виђење је да и поред силних аутопутева који су као предуслов за инвестиције људи напуштају све више Србију, као ида имамо нпр. северну магистралну тангенту која подсећа на аутопут, треба да извуче сав тешки теретни транзит из срца града и одвуче људе са Панчевачког моста, а онда ту имамо бесмислена ограничења, надвожњаке за мотеле-хотеле а раскрснице са семафорима баш где треба урадити денивелацију и сл. фушерај, али да не трујем тему, ја бих овде ставио тачку на ову нашу полемику.

Што се тиче досадашњих радова, ово што сам до сада видео на форуму изгледа сасвим пристојно, једна модерна станица у односу на сабласну бетночугу како је Прокоп изгледао пре ових радова на перонима.
 
Voz Beograd - Novi Sad više neće kretati sa Glavne železničke stanice

Otvaranje Prokopa 27. januara. Mnogi nisu verovali ali mi ćemo kao što smo i obećali otvoriti Prokop dan pre Savin dana, obećao je Aleksandar Vučić na konferenciji za novinare.

– Mnogi nisu verovali ali mi ćemo kao što smo i obećali otvoriti Prokop dan pre Savin dana – kazao je Vučić na konferenciji za novinare.

Vučić je kazao da će sada voz od Beograda do Novog Sada kretati sa Prokopa.
– Odmah ćemo krenuti i u drugu fazu Prokopa, gde imamo ideju i za šoping mol i za hotele i želimo da to bude jedno od najlepših mesta – kazao je Vučić.

On je naveo da će za nekoliko dana početi i niz infrastrukturnih radova i najavio da će “ići da razbije neki domaći penušavac o kamen” kada bude počeli radovi na probijanju poslednjeg tunela na Koridoru 11.

Vučić je najavio da početkom marta u Beograd dolazi potpredsedenik Svetske banke, togom godine i predsednik, a sve u vezi sa reformom javnih preduzeća, koja podrazumeva Elektroprivredu, Puteve, Koridore, Železnicu i Srbijagas.
– Oni tu nisu izvanredno zadovoljni, ali nisu ni nezadovoljni – naveo je Vučić dodajući da je uostalom Srbija do sada privatizovala 83 od 100 preduzeća predviđenih tim programom.
http://zelezniceblog.blogspot.rs/2016/01/voz-beograd-novi-sad-vise-nece-kretati.html
 
Čuburac, ako već imaš blog posvećen železnici u Srbiji, makar prenesi tačnu informaciju, dva polaska dnevno iz Beograda za Novi Sad, i dva dolaska u Beograd iz Novo Sada će polaiziti iz odnosno dolaziti u Prokop. Dva od 18 (osamnaest). Ljudi kada vidi tvoj naslov pomisliće da svi polaze iz Prokopa.
 
ovo sa dva voza je zaista burleska. da se organizujemo i da odemo na "svecano otvaranje" i da u "a gde je pecat" stilu pitamo "sve ovo za dva voza?" nadao sam se da ce neko demantovati informaciju; i dalje se nadam..
 
Ne znam ljudi šta ste očekivali. Da će sa novim pločicama i klupicama ovo odjednom postati prometna stanica sa koje svaki 3 minute polazi voz?
To jednostavno nije moguće ni sad ni u skorijoj budućnosti. Da bi Prokop postao to što mnogi forumaši očekuju a što političari svakako obećavaju u cilju skupljanja političkih poena, potrebno je još mnogo i vremena i novca.

Zato i govorim da je krajnje vrijeme da se zaustavi ovo "prokopavanje" i novac usmjeri u infrastrukturu koja je realna, racionalna a propada usljed godina neodržavanja i zanemarivanja.

Imam utisak da smo po pitanju ove stanice kao neko ko je zalutao u šumu i odbija da se vrati nazad pa uporno hoda naprijed u nadi da će ako samo bude dovoljno uporan, doći do cilja. Nekad je pametnije zastati i zamisliti se.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368438#p368438:2nk2zhn1 je napisao(la):
RioBL » 24 Jan 2016 08:03 am[/url]":2nk2zhn1]

Zato i govorim da je krajnje vrijeme da se zaustavi ovo "prokopavanje"

Imam utisak da smo po pitanju ove stanice kao neko ko je zalutao u šumu i odbija da se vrati nazad pa uporno hoda naprijed u nadi da će ako samo bude dovoljno uporan, doći do cilja. Nekad je pametnije zastati i zamisliti se.

Чудесно је како на крају човек увек себе најбоље опише и објасни!! Једино што у болдованој реченици сам себи персираш. :wink:
Мој савет: Застани мало са прокопавањем, кажеш и сам да је паметније и брате замисли се! :sesir:
 
Problemi zeleznice su visestruki. Najveci u putnickom saobracaju nepovezanost sa zapadnom Evropom. U perspektivi zeleznickog saobracaja zapadnog Balkana, Beograd preduzima centralni cvor. O Beogradskom zeleznickom cvoru se zato raspravljalo 2008 godine u Evropskom parlamentu, pa je on tada viden kao najslabija tacka kontinentalnog povezivanja zapadne i jugoistocne Evrope i Turske. Ulaganje u Prokop je ulaganje u zeleznicko transportne kapaciteta cele jugositocne Evrope i ima dugorocne perspektive. Da li ce u januaru biti dva para nije toliko zancajno nego li kapacitet u narednim godinama.

Da je Beograd glavno cvoriste zeleznickog transporta jugoistocne Evrope govori dokument u Evropskom Parlamentu kojom se bavio i tadasnji sef evropske komisije za ekonomiju i prosirenja EU Olli Rehn, i clanak u "The Economist".

Rasprava o beogradskom zeleznickom cvoru u Evropskom parlamentu iz 2008 i 2009 moze se procitati ovde:
http://www.europarl.europa.eu/sides/get ... XML+V0//EN
http://www.europarl.europa.eu/sides/get ... anguage=EN

U toj raspravi se ekplicitno govori i o nedovrsenom Prokopu po pitanju 4.:
"4. Is the Commission aware that these missed connections are not only the result of the absence of double tracks, limited capacity in the old Belgrade terminus and the fact that the new Beograd Centar station designed for through connections across the former Yugoslavia is not usable, but also because of inadequate management of the existing connection possibilities?"

A deo odgovora Olli Rehna glasi ovako:
"The Commission, in close cooperation with the seven partners in the West Balkan region, has reached agreement on a Regional Core Transport Network where indeed Belgrade is the centre of the railway network not only of the region but of entire South East Europe."

Dugorocno je i engleski nedeljnik "The Economist" predvidao da ce Beograd jednom preuzeti i znacanjno mesto u transkontinentalnom saobracaju dalekog istoka sa Evropom. Clanak je iz 2010:
http://www.economist.com/node/17046693?story_id=170

Ko misli da ulaganje u Prokop nije dobro smisljen posao u transnacionalnom zeleznickom saobracaju nije pratio razvoj zeleznica u Evropi i sveta uopste.
 
@Orjen,

Značaj Beograda kao centralne tačke na željezničkom koridoru koji povezuje Srednju i Južnu Evropu je nesumnjiv. Zbog toga je i nekoliko pitanja s tim u vezi i bilo pomenuto u Evropskom Parlamentu. Međutim, mislim da si ta pitanja pogrešno protumačio.

Od 7 pitanja koje je Parlament postavio "Komisiji" izdvojio si jedno i protumačio ga da EU daje veliki značaj Prokopu i hrabro zaključio...

Ko misli da ulaganje u Prokop nije dobro smisljen posao u transnacionalnom zeleznickom saobracaju nije pratio razvoj zeleznica u Evropi i sveta uopste.

Ja bih to jedino pitanje u kom Parlament spominje Prokop ovako preveo:

"Da li je Komisija svjesna da ove loše veze (misli se na željezničke putničke veze između Srednje i Južne Evrope, što je i bio predmet cijelog upitnika), nisu samo posljedica nedostatka duplih kolosjeka, ograničenih kapaciteta na staroj Beogradskoj stanici i činjenice da nova Beogradska Centralna Stanica, dizajnirana za prolazni saobraćaj u bivšoj Jugoslaviji, nije upotrebi, već i zbog neadekvatnog upravljanja postojećim mogućnostima povezivanja."

Nema potrebe da se zavaravamo.
EU se žalila 2008 zbog kašnjenja međunarodnih vozova na linijama kroz Srbiju a to nema nikakve veze sa Prokopom. Vozovi kasne na otvorenim prugama zbog lošeg održavanja infrastrukture i upravljanja sistemom (ovaj dio što sam gore boldirao), a sasvim je svjedeno za međunarodni saobraćaj da li će ti vozovi svoja putovanja završavati u Prokopu, Savskom Trgu ili na Novom Beogradu. To je jedino bitno za vlasti u Beogradu.
 
Diskutovalo se o nedostajanju investicija u zeleznicku infrastrukturu Beograda i Srbije. Sumirani su objektivni pokazatelji da je Beograd usko grlo na najperspektivnijem mestu. U toj perspektivi je ukazano da treba obnoviti sinski sistem uz zavrsetak zeleznickog cvora. Na oba smera se danas radi. I objektivni odgovor da Prokop ima smisla je forsiranje brzim prugama. ZS uz RZD i China Rail Group grade brze pruge. Brza pruga Beograd-Budimpesta bice gotova za dve do tri godine. I tako je de fakto Prokop prikljucen brzim prugama Evrope. Iz Budimpeste je vec odavno uspostavljen sistem dvosatnom Eurojet-taktom za Minhen, a u Minhenu jednosatnom-taktom ICEa za Frankfurt, Keln i Hamburg, dvosatnom za Berlin i Cirih a u Minhenu jednom dnevnom direktnom linijom sa francuskom TGVom za Paris (6 h putovanja Minhen-Paris). Sa time relacija Beograd Centar -Hauptbahnhof Minhen pada ispod deset sati a do Parisa 16 h. U Becu se preprosle godine otvorila stanica Wien-Hauptbahnhof odakle ce uskoro vozovi brze kategorije dovesti putnike u Prokop. Prokop je takode stanica modernog zatvorenog tipa, niko nece morati da kisne ili da ga brine zaledica na peronu, putnici ce lako prosetati do soping-mola, posetiti neki restoran brze hrane i slicno.

Dalje projekt fundamentalne transformacije i rekonstrukcije zeleznickog cvora Beograd je gotova star, ulozen novac i infrastruktura se nece povratiti a eksplotacija savizi o zavrsetku Prokopa i TPS Kijevo i Zemun. Sta je tu vise sporno, Savski trg nikad nije imao propusnu moc prema Sremu i Banatu, bazira na modelu krajne stanice devetnestog veka a fali mu pristup gradskoj zeleznici. Jedini ostali uzitak je deci sto mogu da hvataju vrabce. To ce sada obavljati deca u Rumi i Nisu. Realisacija zeleznickog cvora je pokrenuta u vreme Tita i Branka Pesica, a nema nikakve veze sa danasnjom vladom. Takode bi podsetio sta se govorilo za prugu Beograd-Bar: nije isplativa, na pogresnoj trasi je pravljena, sa suvise malom kruznom radiusu itd. Vec 1977 se na tom trasom prevelo 3,2 mio tona robe, 1985 skoro 7 mio tona i skoro 5 mio putnika. Da je nisu pravili nista toga ne bi nikad ni bilo. Prokop ce imati brzi uspon sa perspektivom da se jednog dana i sa gradom poveze sa metroom. Pre toga ce primiti brze vozove sa pravca Jadrana, Egeisa, srednje i istocne Evrope i Turske.
 
Na tv su pominjali neke turske investitore u vezi za izgradnjom stanične zgrade,u planu je i izgradnja garni hotela.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368539#p368539:25wao9mk je napisao(la):
orjen » Sun Jan 24, 2016 8:36 pm[/url]":25wao9mk]...Sta je tu lose smisljeno?

Finansiranje!

Da ne ulazim u detalje tvog posta koji o Prokopu prica u buducem vremenu (bice ovo, bice ono), kao da je ta buducnost tu iza ugla, jos samo malo i eto ga...

Dakle, najveca mana "novog" (a zapravo 45 godina starog) zeljeznickog cvora je sto je zasnovan na nerealnoj finansijskoj konstrukciji, koja podrazumjeva uklanjanje skoro svih postojecih elelemnata starog zeljeznickog cvora i finansiranje ogromnog broja novih infrastrukturnih objekata.

Sam si rekao, projekat je zapocet jos u Titovo doba, kad smo zivjeli u drzavi od 20 miliona stanovnika u posve drugacijem drustvenom i ekonomskom okruzenju, kad se iz gradilo iz radnickih samodoprinosa. Ta drzava od 1965 do 1990 za 25 godina nije uspjela zavrsiti projekat i njega je naslijedila mnogo manja i siromasnija drzava Srbija. Umjesto da ta mala Srbija prihvati cinjenicu da je zavrsetak projekta "novog" cvora prevelik teret za njena nejaka pleca i da ga prilagodi novonastalim okolnostima, ona se odlucila da pokusa da ga dovrsi.

Jedini nacin da se projekat cvora, u kom je Prokop samo dio, a sam si spomenuo i TSP Zemun i Kijevo, zavrsi, je da se uzima kredit. Nema vise samodoprinosa. Ko ce vracati te kredite? Moja djeca vjerovatno nece osim ako se ne dosele u Srbiju, ali hoce djeca i unuci sadasnjih zitelja Srbije, osim ako se ne isele iz Srbije.

Po meni to nije dobro.

Ne znam s kojim razlogom spominjes linije brze zeljeznice koje se isto tako moraju jednog dana graditi (i naravno platiti), kad to ne mora imati nikakve veze sa Prokopom. Ti vozovi buducnosti, mogu kretati i sa stanice NBG i sa stanice na Savskom Trgu. U saobracajnom smislu, za stanicu Prokop ne postoji realno opravdanje ni za dosadasnje ni za buduca najavljena ulaganja.
 
Nekada davno u Beogradu

20160122_222750.jpg


20160122_222814.jpg

prije pocetka radova
20160122_222850.jpg

prvobitna maketa
20160122_222842.jpg

plan cvora
20160124_200319.jpg

pa su otvorili radove
20160122_222833.jpg

oni su potpisali da ce da grade i razmjene zemljiste
oni su porjektovali
20160122_222911.jpg

most
20160124_200336.jpg

kod sama
20160124_200347.jpg

malo projekta
image_d526776a9b3623cea03db410085f528716de6c539a.jpg

A iz vremenske kapsule u relnost 40 godina kasnije
20160123_134653.jpg

znak za prilaz
image_1b9dc2c09a10ffb6ffc468f0352fc44bdb35980229.jpg

malo reklame graditelja da nebudu bjeli panoi
20160123_105758.jpg

radno
20160123_105801.jpg

bvk zelenilo bg put
20160123_105803.jpg

20160123_105801.jpg

silazak stepenicima
20160123_105819.jpg

stajlista busa
20160123_105933.jpg

20160123_105908.jpg

20160123_105952.jpg

20160123_105913.jpg

blagajna i informacije
20160123_111228.jpg

20160123_111634.jpg

20160123_112102.jpg

20160123_112254.jpg

obavjestenja
20160123_112318.jpg
negdje je nekad bila govornica
20160123_113014.jpg

kalimero
20160123_124515.jpg

to je sve narode
 
Direktore +1 i samo jedna ispravka.Na zadnjoj fotografiji nije mušica nego inspekcijska kola popularnije nazvana KALIMERO. Mušica je popularni naziv za vozilo koje je u službi kontaktne mreže.
 
Ma znam nego me jedan zeljeznicar ubejdjvao na prokopu pa greskom napisah musica lici na autobus crveno bjeli uglavnom
 
Ovaj kalimero verovali ili ne je vozilo iz 30tih godina i dalje je u sluzbi ZS.
 
:bg4:
Sve je ovo lepo nasminkano al nekontam kuda se ulazi u taj lavirint ! Ovde mi nista nelici na to tj kao na klasicnoj stanici !
 
Danas smo ja i karlo snimali i videli Kalimera kako je projurio ka vukovom spomeniku sa karađorđevog parka.
 
I to je dobra vest, to valjda znaci da je i naden investitor za dalji nastavak. Malo je cudno da hotel planiraju bas na ulaznom delu. Ranije je taj deo bio poznat kao objekt C u kome je trebao da bude glavni hol stanice. Postoji li novi plan stanicne zgrade, koju su opet pomerili na plocu? Hotel je u svakom slucaj plus za lokaciju zeleznicke stanice.
 
Vrh