[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367436#p367436:y6uif64e je napisao(la):
Gedeon » 17 Jan 2016 10:09 pm[/url]":y6uif64e]
Da, u Zagrebu se planiraju odvojeni kolosijeci za prigradsku, ali to sigurno neće biti još barem 20 godina po mojoj skromnoj procjeni. Tako da mislim da i vi možete bez problema sa sadašnjom infrom tjerati još neko vrijeme.
Ne možemo, nećemo moći ni da sačuvamo takt od 15 minuta na postojećoj liniji BG:voza, što se sada konačno priznaje i sa zvaničnog mesta.
Zagrebački i novi beogradski železnički čvor nisu isti - za razliku od Zagreba, gde su, koliko znam, depoi na Glavnom i na Ranžirnom kolodvoru, tako nečega nema u Prokopu, već je predviđeno da bude - u Tehničko-putničkoj stanici Zemun. Jasno ti je da time dva najopterećenija koloseka na celoj mreži postaju istovremeno i tehnički koloseci.
Dalje, način na koji je ustrojen novi čvor, čini da i voz koji
dolazi u Beograd sa juga, iz pravca Niša ili Bara, produžava ka Zemunu da bi tek tamo završio putovanje - istom trasom koju koriste i vozovi koji
polaze iz Beograda za NS i Šid (Zagreb)!
Zbog svih tih preklapanja, dva koloseka neće biti dovoljna za redovan (bez kašnjenja) i posebno za taktni saobraćaj. A još u planovima egzistira i račvanje pruge ka aerodromu...
Kao "rešenje" bi mogli da uvedu terminiranje većeg broja vozova u Prokopu (sa juga - ovo će već primeniti kod druge linije BG:voza - kao i iz Banata), što je, posebno za pravac prema jugu, katastrofa, i poništava sve prednosti rešenja Beogradskog železničkog čvora po varijanti "Prokop".