Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Dobro je pomenuto, Prokop ima užasnu vezu javnim saobraćajem ako se dolazi sa juga iz pravca Sajma i BB-a. Dok ne doživimo liniju metroa sa stanicom na sajmu ne verujem da ćemo videti bolju vezu osim neke budževine autobusom koji bi skretao sa autoputa i okretao na prokopu. Recimo minibus od mosta na Adi(okretanje na onom kružnom toku ispod mosta) koji vozi do prokopa i nazad na svakih 10tak minuta. Nešto kao mini 72ka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367165#p367165:1r532s2a je napisao(la):
JohnnyLee » 15 Jan 2016 09:35 pm[/url]":1r532s2a]све може, само је потребно модернизовати пругу и ставити адекватну сигнализацију. ево, спатио живи у Паризу па нека ме он исправи, али тамо РЕР возови имају праћење и краће од два минута. како? па зато што имају добру сигнализацију. може и код нас, са добром сигнализацијом да имаш барем 15 пари возова (тј. воз на свака 4 минута) између Прокопа и Батајнице или Прокопа и Ресника или Прокопа и Панчева
Париски РЕР на већини линија има четвороколосечну пругу, а главне железничке станице у Паризу имају и до 10 прилазних колосека. Због величине града, можда бољи пример је Амстердам, у којем се шестоколосечне пруге приближавају са оба краја централној станици пролазног типа.

Садашња сигнализација омогућава интервал 3 минута, или 20 возова на сат теоријски капацитет, ако и само ако су сви возови истих саобраћајних карактеристика. Са комбинацијом брзих/убрзаних коефицијент скидања је око 1,5 што је око 13 пари возова на сат теоријски. Када се урачуна економска исплативост коришћења 65% капацитета, то је 8-9 пари возова, при чему може бити 10 пари возова у пар сати највећег оптерећења. Са просечним задржавањем возова 6 минута, врло ретко би се у Прокопу могла видети више од 4 коришћена колосека. Уколико би уградили трозначну сигнализацију, а на неким за доградњу једноставнијим деловима направили 4 колосека (Земун-Батајница и Нови Београд-Тошин бунар) могли бисмо имати неких 13-15 пари возова на сат, што је када се саберу возови са севера, југа и ка аеродрому и даље мало.

Све нас наводи на то да основа "Новог београдског железничког чвора" сама по себи није довољна за неки визионарски развој, чак и ако озбиљно решимо проблеме везивања Прокопа са градским окружењем.
 
Dobre klupice amiga kraljevo ako se nevaram mogla bi neku i sa naslonom da postave
 
klupice se vrhunski ne uklapaju uz ostatak "enterijera". same po sebi jesu lepe, i odlicno bi izgledale na tasmajdanu na primer. ovako..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367212#p367212:1go1jx6e je napisao(la):
zexland » Sat Jan 16, 2016 2:30 am[/url]":1go1jx6e]Lepe su ali slazem se da su omasili prostor...medjutim mogli smo da dobijemo i one klasicne od kovanog gvozdja...mali napredak svakako :)

Nece samo tu stajati postavice ih na vise mesta.
 
Mogla je da se uradi posebna za prokop da bude dvostrano sjedanje a po sredini naslon
 
На зелезничким станицама требају клупе аеродромског типа а не парковске.
 
Mogao im je areodrom donirati one stare stolice dobro bi se uklopile
 
Zagreb ima samo 2 kolosijeka na liniji istok-zapad, pa uz APB sve normalno funkcionira.

Istina, u budućnosti se planira izgradnja još 2 kolosijeka, tako da će prigradska željeznica biti odvojena od ostalih vlakova. Ali to neće biti tako skoro.
 
@Gedeon,

nije mi poznato, ali da li Zagrebacka prigradska zeljeznica funkcionise na vise pravaca ili samo na tom istok/zapad? I koliko cesto?
 
Za sad samo na istok-zapad. Prigradski vlakovi voze na relaciji Harmica-Dugo Selo, ali i putnički vlakovi staju na svim stajalištima tako da zajedno tvore sustav ZG prigradskog prijevoza.

U budućnosti planira se izgradnja većeg broja stajališta, i aktivacija linije prema jugu (Novi Zagreb, Velika Gorica, možda aerodrom), ali i elektrifikacija i proširenje prema Zaboku, te gradnja nove pruge prema Samoboru (uglavnom po trasi starog uskotračnog Samoborčeka).

Vozni red nažalost nije taktni, ali vlakovi u pravilu voze u razmacima 15 minuta do pola sata.

Knjižica prigradskog VR: http://www.hzpp.hr/Media/Default/Docume ... 202015.pdf
Izvod iz VR za Čulinec-Maksimir: http://www.hzpp.hr/vozni-red?f=212&t=33 ... =1&ry=2016

Vlakovi 2xxx su putnički, a 8xxx su prigradski. Prigradski voze kroz Glavni, a putnički završavaju vožnju na njemu.
 
Zagreb, iako ima i boljih primera, ipak u odnosu na Beograd predstavlja primer kako treba raditi. Kod njih na čelu železnice nisu takve neznalice i lenštine, tako da je organizovana raspodela prihoda tako da se sa mesečnim kartama može voziti u svim lokalnim, pa i nekim ubrzanim vozovima unutar Zagrebačkog okruga. To je kao kada bi u vozovima za Lapovo, Užice, Šid, Novi Sad važila "busplus" mesečna karta unutar Beogradskog okruga.

Na glavnoj dvokolosečnoj pruzi istok-zapad u stvari ima 1-3 para polazaka čisto prigradskih vozova na sat, ali zajedno sa vozovima ka Zagorju i Zapadnoj Slavoniji to je 2-5 pari polazaka vozova na sat u toku celog dana radnim danom. Ka Karlovcu i Sisku na jednokolosečnim prugama imaju vozovi svakih sat vremena, isto kombinacija prigradskih i regionalnih vozova. Nemaju fiks ideje iz Direkcije za javni prevoz za podršku transportu na tim relacijama "ili svakih pola sata, ili ništa". Na kraju u aglomeraciji za 40% manjoj od Beograda ima dvostruko više gradsko-prigradskih železničkih putnika, iako osim starih kolodvora Glavni Kolodvor i Zapadni Kolodvor, i Borongaja nema toliko lokacija vezanih za gradske sadržaje i velika čvorišta javnog prevoza. Vrlo važna činjenica vezana za Zagreb je i da se železnica oslanja na dosta razvijeniju tramvajsku mrežu, koja ima gotovo trostruko više putnika nego Beogradski tramvaj.

Beograd od takvih lokacija sa stanicama ima: Savski trg, Karađorđev park, Vukov spomenik, Sajam, Pančevački most, Brankov most, Tošin bunar, a za Novi Beograd je lokacija stanice u ozbiljnom razvoju. Zbog toga, a i zbog znatno manje razvijene mreže glavnih drumskih saobraćajnica, i veće ekonomske nepristupačnosti vožnje automobila za žitelje Srbije nego za žitelje Hrvatske, uz dobar plan razvoja, gradsko-prigradske železnice Beograda mogu ostaviti Zagrebačke daleko iza sebe. Osnovni uslov za to je: ne odricati se koridora starog železničkog čvora.
 
Moglo bi se o tome nadugo i naširoko.

Ali poanta je da se i po dvokolosječnoj prugi može gurati puno toga. Pogotovo jer već u NBG imate mogućnost da brzi vlakovi pretiču prigradske. A između Prokopa i NBG ionako ne postoji razlika u brzini tih vlakova, tako da je omogućeno vrlo gusto slijeđenje.

Kod nas, povrh svega, na dionici Sesvete-Dugo Selo se spaja i sav teretni promet (osim onoga koji ide od Rijeke prema zapadu).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367190#p367190:3uo8em71 je napisao(la):
direktor » Pet Jan 15, 2016 11:27 pm[/url]":3uo8em71]Dobre klupice amiga kraljevo ako se nevaram mogla bi neku i sa naslonom da postave

Amiga je gradjevinska firma. Korali rade mobilijar, radili su dosta parkova...jedan od njih je i park u 63em bloku skroz fino odradjen
 
Da mi je znati koji genije je izabrao ovaj parkovski mobilijar tj klupice za Prokop :bash:

Polazem nadu u to da ce uzivo izgledati bolje kada nisu ovako jedna do druge privremeno spustene.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367190#p367190:2wtowywf je napisao(la):
direktor » 15 Jan 2016 11:27 pm[/url]":2wtowywf]Dobre klupice amiga kraljevo ako se nevaram mogla bi neku i sa naslonom da postave

Stigle su i sa naslonom.

Naš deo posla smo završili danas. Drugu fazu naših radova započinjemo (verovatno) u utorak.
 
Dokle god se ne budu bavili arhitekti onim za sta su skolovani umesto raznih direktora gradjevinskih preduzeca i glavonja koji gledaju samo profit, situacija ce biti ovakva sa odabirom mobilijara.
 
Ne nego ce to biti dokle god se bude stedelo na ovakviim projektima. Ove klupe su daaaleko jeftinije nego recimo klupe koje su stavljali u okviru "promenade". Ocigledno je bilo bitno sto vise uraditi grubih radjevinskih radova za iste pare, jer verovatno nece biti vise kredita za prokop. Po tenderu, nije trebalo ni da betoniraju prvi i drugi kolosek, vec samo da nabave materijal za donji stroj, ali su raznim ustedama to uradili. Uzgred, mene toliko ne opterecuje koje ce sad klupe da stave, jer se to promeni za 2 dana.
 
И ја се бојим да ће следећи озбиљни захвати на прокопу бити следеће деценије. То нам можда и сугерише избор клупа парковског типа. Канда ће ово још дуго бити отворен простор, односно без Изграђене станичне зграде.

А где су тек приступнице, метро линија испод, реорганизација превоза, простор на плочи...? Ценим да ће прокоп бити у потпуности функционална станица за две до три деценије и то под условом да изграде метро. Од овога смо дуже једино градили Храм.
 
Ja bih bio najsrecniji kad bi funkcionalnost Prokopa OSTALA na ovom nivou a novac koji bi se bacao na kojekakve mega zgrade, pristupe i slicno, iskoristio za prosirenje pruznog kapaciteta na pravcu Prokop - Zemun i na taj nacin osigurao i unapredio funkciju BG voza. Daleko je svrsishodnije graditi 4 kolosjeka na pomenutoj dionici i na njoj srediti stajalista BG voza nego ici u neke dalje faze na Prokopu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367302#p367302:2u54xe8b je napisao(la):
Gedeon » Sat Jan 16, 2016 9:48 pm[/url]":2u54xe8b]
Ali poanta je da se i po dvokolosječnoj prugi može gurati puno toga. Pogotovo jer već u NBG imate mogućnost da brzi vlakovi pretiču prigradske. A između Prokopa i NBG ionako ne postoji razlika u brzini tih vlakova, tako da je omogućeno vrlo gusto slijeđenje.

Da moguce je. Ali sa 4 kolosjeka je stvar jos bolja. Eto i sam si spomenuo da i u ZG planirate prosirenje glavnog pravca i samim tim ce te unaprijediti prigradsku zeljeznicu povecanjem takta ili uvodjenjem novih linija.
U Beogradu je, mozda za razliku od Zagreba, prigradska zeljeznica goruci problem jer Beograd je i veca konurbacija a i javni gradski saobracaj je na niskom nivou.
 
Vrh